Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jó gyújtás, tökéletesebb égés, kevesebb fogyasztás.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jó gyújtás, tökéletesebb égés, kevesebb fogyasztás.

    Sziasztok.
    Nyemcsok Zoltán vagyok. Hobbim a motor gyújtások készítése fejlesztése tesztelése, de bármilyen motor elektromosságban otthon vagyok. A fő fejlesztésem, DC CDI gyújtással foglalkozik.
    Elért eredmények:14/370Voltos nagy hatásfokú inverter kifejlesztése. Fordulatszám által meghatározott előgyújtás állítás. M.S.D. (több szikrás rendszer) alkalmazása alacsony fordulaton, és nem utolsó sorban , plazma szikra kísérleteket említeném meg.

    Motorjaim: Egy kiskerekű Babetta, és egy Simson S51B-s (saját építésű gyújtásokkal).

    A motorszereléssel is foglalkozom, a 125 Csepel motorkerékpártól (evvel kezdem ) az 1000 Hondáig javítottam már mindent.

    Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot. Remélem, hasznos tagja leszek.
    Ajánlom magamat.
    Üdvözlettel nyemi.

    #2
    Szia Nyemi!

    Mi is örülünk, hogy idetaláltál. Remélem gépelni is szeretsz, nem csak forrasztani, mert lesz itt kérdés bőven. Vannak itt többen is, akik modern elektronikát kívánnak szerelni a régi vasakra. Elektronikus gyújtás, LED-es fényforrások, izzók kiváltása LED-re, stb. Biztosan foglak én is nyaggatni ez ügyben.

    Sajos amikor benzinnel beoltottak, akkor ez az injekció ugyan kiváltotta a gépészet iránti rajongást, viszont erős immunitást okozott elektronikai téren. Ebből ugyan sikerült valamit lefaragnom, miután sikerrel megépítettem néhány IC-s áramkört leírás után, sőt vasalt NYÁK-ot is készítettem már - szintén netes leírás alapján. De sok a fehér folt nálam ezen a téren (is).

    Isten hozott a csapatban. Jó fórumozást kívánok.

    Üdvözlettel: CZsolti
    taluga, Lentus és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot. Remélem, hasznos tagja leszek.
      Mi is nagyon örülünk, hogy megtaláltál minket, remélem sokat fogsz írogatni ezekről a csodákról. Akár egy tematikus blogot is indíthatsz.
      taluga, sepy és OdinHEM kedvelte ezt.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #4
        Üdv a családban!Remek,hogy van egy ilyen fickó köztünk akinek a kisujjában van az elektronika!Lesz majd bőven kérdés amire majd írogathatod a válaszokat mert sokunknak a gyújtás házilagos újjáépítése,lecserélése nem igazán az erőssége. Előbb utóbb én is szeretném valami igazán profi és megbízható elektronikusra cserélni a mostani rendszert a motoromon.Amint lesz rá időm és pénzügyi keretem én is foglak majd "zaklatni" mindenféle kérdéssel. Addig is jó fórumozást és szórakozást!
        taluga, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdv a csapatban!

          nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Remélem, hasznos tagja leszek.
          Biztos vagyok benne, az Izsem Yamaha gyújtásosítása miatt pedig nekem pláne.
          Ezekhez értesz?

          Click image for larger version

Name:	1001783_645677238789286_356342852_n.jpg
Views:	1
Size:	137.7 KB
ID:	138167Click image for larger version

Name:	69703_529881697035508_440364954_n.jpg
Views:	1
Size:	88.1 KB
ID:	138165Click image for larger version

Name:	602268_529881310368880_1581323734_n.jpg
Views:	2
Size:	97.0 KB
ID:	138166

          Komment


            #6
            Sziasztok.
            Először is köszönöm a bizalmat, megpróbálom megszolgálni.
            A műszaki dolgokra térve, látom lesz kérdés bőven.
            Hát essünk is neki.
            A képen két lendkereket, alaplapot, és a hozzájuk tartozó gyújtás elektronikát látok.
            A lendkerekekből hiányoznak a felfogatáshoz szükséges kúpok, amit nem tartok szerencsésnek, hogy le lettek szedve.
            Nem csak kiegyensúlyozás miatt aggódom, hanem a kúp profin való visszaszegecselése, lesz szerintem majd kemény dió. Inkább rajta hagyva kellet volna átalakítani. De ez csak az én véleményem.
            Minkét gyújtás a CDI elven működik ahol egy kondenzátort feltöltve ("nagyfeszültséggel" 400Volt) majd megfelelő időpontba a gyújtó transzformátor primer tekercsére kisütve, generáljuk a szikrát.
            A két gyújtás nagyon jó példa a kétfajta CDI szemléltetésére. Mert az egyiknél a kondenzátor feltöltését a lendkerék alatti tekercsre bízzák (AC CDI). a másiknál meg az gyújtó elektronikában található, akkumulátor által táplált inverter (DC CDI), végzi el ezt a feladatott.
            Az utóbbit mostanában már sűrűbben alkalmazzák az egyenletesebb szikra energia miatt. De ennél a gyújtásnál másra is vigyázni kell, ha más motorra szeretnénk őt felszerelni. Ez az automatikus előgyújtás állítás, amit általában egy mikroprocesszora bíznak az elektronikákban. Na, mármost ha ezelőtt egy négyütemű gépen szolgált az nem biztos, hogy szerencsés egy kétüteműre felrakni, más előgyújtás igény miatt. Ezért az „ИБ“-Планета” korszerűsítésére inkább a Yamaha jelest ajánlanám.

            A teljesség igénye nélkül, nagy vonalakban ennyit mondanák róluk.

            Persze ha kérdése(tek)d van. Ne kíméljetek.

            nyemi
            Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 aug. 16, 15:17.

            Komment


              #7
              nyemi, és mindezt kép alapján!
              Ha én a felét tudnám ezekről a dolgokról...
              Everything is better when you decide you don't care.

              Komment


                #8
                Üdv a fórumon nyemi ,

                kezdésnek tőlem is egy kérdés: Az AC CD hátránya hogy fordulatszámfüggő a kondi feszültsége ? Vagy más ?
                Sztem viszont előnye hogy nem akksifüggő

                Komment


                  #9
                  UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  nyemi, és mindezt kép alapján!
                  Ha én a felét tudnám ezekről a dolgokról...
                  Köszönöm bókot. De én se így születtem, kb.10 éve foglalkozok vele komolyabban, persze előtte is az elektronika volt a hobbim. Rengeteget olvastam internetet és nagyon sok elektronikát szétszedtem majd kirajzoltam a kapcsolásukat hogy megértsem a működésüket. Olyan 300 oldalam van könyvjelzőmben ami a gyújtásokkal foglalkozik. Orosztól(зажигание) a Japánig (点火) minden nyelven tudom hogy van az a szó "gyújtás".




                  Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Üdv a fórumon nyemi ,

                  kezdésnek tőlem is egy kérdés: Az AC CD hátránya hogy fordulatszámfüggő a kondi feszültsége ? Vagy más ?
                  Sztem viszont előnye hogy nem akksifüggő
                  Így igaz ahogy írod, de egy pár dolgot hozzá tennék.
                  A tekercs ami a lendkerék alatt kondenzátor töltését ellátja 400 Voltos feszültséget ad le egyenirányítva . Ezért tekercselése elég vékony huzalból és sok menettel készül. Aminek okán a belső ellenállása hőfokra elégé változik, ezáltal a leadott teljesítménye is, és mechanikailag is eléggé instabil, látni is hogy komolyabb gyújtásoknál teljesen ki van öntve műanyaggal (lásd előző Yamaha alaplapot).
                  De úgy evvel nem is lenne baj mert van már 200C°(ez a max!) hőálló huzal meg minden.
                  Hanem a fő oka ezeknek a gyújtásoknak tönkremenetelének, hogy csak tekercs által leadott pozitív fél hullámmal (mint tudjuk váltófeszültséget ad le) töltik a kondenzátort a negatív fél hullámot meg egy diódával testre zárják és ez feleslegesen melegíti a tekercset. Ami előbb utóbb a leégéséhez vezet. Persze van erre is megoldás , de úgy néz ki a gyártók ezt inkább átugrották ( réz drágulása, tekercs készítés miatt?) és inkább DC CDI gyártásba kezdtek.
                  Telefon töltőkben is már kapcsoló üzemű tápegységet találunk nem transzformátort, valószínűleg így olcsóbb.
                  Ezért én is azt mondom DC CDI jobb választás a tartóssága és fogyasztása miatt is.
                  A kondi töltő tekercs helyet ( gerjesztő tekercs a pontos neve) meg akkumulátort töltő tekercset kell tenni és kész. Az igaz, hogy így akku nélkül nem lehet megúszni motor elektromos hálózatát
                  .


                  Egy példa: Múltkor javítottam egy Kínai kerékpár motort (4T-~30ccm), és már abban is DC CDI-vel találkoztam ami állítja az előgyújtást, igaz nem digitálisan hanem analóg módon de állítja.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 aug. 16, 20:15.

                  Komment


                    #10
                    Köszönöm a választ.

                    nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A lendkerekekből hiányoznak a felfogatáshoz szükséges kúpok, amit nem tartok szerencsésnek, hogy le lettek szedve.
                    Készülnek hozzá az Izshez illeszkedő kúpos agyak, mert az eredeti nem jó hozzá, azért lett leszedve. Az egyik már majdnem kész is van. Már csak a szegecselés pozicionálásával vagyok gondban mert nem tudom hol adja a jelet a bütyök a lendkeréken, az alaplapnak meg nincs sok hely az állítgatásra.
                    Click image for larger version

Name:	2013-06-13-927.jpg
Views:	1
Size:	206.9 KB
ID:	138182

                    nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Na, mármost ha ezelőtt egy négyütemű gépen szolgált az nem biztos, hogy szerencsés egy kétüteműre felrakni, más előgyújtás igény miatt.
                    Szerencsére ezzel nincs gond, mindkettő Yamaha Jogról van, a baloldali készlet az azt hiszem 91-es 2JA fajtáról, a baloldali fekete lendkerekes pedig 2004 utáni Jog RR-ről.

                    nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    De ennél a gyújtásnál másra is vigyázni kell, ha más motorra szeretnénk őt felszerelni. Ez az automatikus előgyújtás állítás
                    Örülük hogy ezt mondtad mert így már tudom hogy van neki előgyújtás állítás, (a robogós fórumban váltig állították hogy nincs) de ezek szerint a másik fajtának nincs előgyújtás szabályozása?

                    nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    akkumulátor által táplált inverter (DC CDI), végzi el ezt a feladatott.
                    Ez akkumulátor nélkül nem is működik?

                    Előre is köszönöm.

                    Komment


                      #11
                      Szia gilersx.
                      Készülnek hozzá az Izshez illeszkedő kúpos agyak, mert az eredeti nem jó hozzá, azért lett leszedve. Az egyik már majdnem kész is van. Már csak a szegecselés pozicionálásával vagyok gondban mert nem tudom hol adja a jelet a bütyök a lendkeréken, az alaplapnak meg nincs sok hely az állítgatásra.
                      Egy kép többet mond. Mutatom:Click image for larger version

Name:	Fok számolása.JPG
Views:	2
Size:	72.8 KB
ID:	138205

                      Örülük hogy ezt mondtad mert így már tudom hogy van neki előgyújtás állítás, (a robogós fórumban váltig állították hogy nincs) de ezek szerint a másik fajtának nincs előgyújtás szabályozása?
                      Én még olyan DC-CDI-vel nem találkoztam ami ne állított volna. Nem kell itt 10-20° gondolni, csatolok egy gyári táblázatot. Ez a Honda dió-é.
                      Click image for larger version

Name:	AF35 Dio előgyújtás.jpg
Views:	1
Size:	95.3 KB
ID:	138206

                      Ez akkumulátor nélkül nem is működik?
                      Nem, de azon vagyok,ez a kapcsolás még tesztelésre vár, az akkumulátort egy 22000uF/25V kondenzátor helyettesíti:
                      Click image for larger version

Name:	MOSFET-es szabályzó.png
Views:	1
Size:	42.8 KB
ID:	138207
                      nyemi

                      Komment


                        #12
                        Köszönöm, ezzel sokat segítettél.

                        Komment


                          #13
                          Szívesen máskor is. De hogy kerek legyen a világ, ajánlok egy előgyújtás állítós CDI is hozzá. Gyári tuning gyújtás kifejtéséből "keletkezett".
                          Ez egy gerjesztő tekercses Honda dió-ra való (a tiedre is tökéletes) AC-CDI , amin három kapcsoló állással rendelkezik ami különféle görbéket aktivál. Van ami inkább terepre, van ami inkább országútra lesz jó. Amúgy robogóra készült a variátor-os "sebességváltóra", de ha ott megérzik a hatását akkor egy rendes váltóson főleg megfogod érezni. Nem egy bonyolult kapcsolás bárki elkészítheti, pár ezer forintból.
                          Íme:Click image for larger version

Name:	Daytona CDI 1.JPG
Views:	1
Size:	51.6 KB
ID:	138208Click image for larger version

Name:	Daytona CDI 2.JPG
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	138209Click image for larger version

Name:	Daytona CDI 3.JPG
Views:	1
Size:	49.2 KB
ID:	138210
                          A tirisztornak vannak kiváltó típusai, amik könnyeben beszerezhetőbb.Például : TIC106M , C106M, MCR106-8.

                          Sikeres után építést kívánok.

                          nyemi
                          Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 aug. 25, 00:16.

                          Komment


                            #14
                            köszi, na ez nem semmi. Ez az AC CDI ehhez jó,
                            Click image for larger version

Name:	403_529881360368875_1694064959_n.jpg
Views:	1
Size:	106.3 KB
ID:	138214
                            és csak be kell tenni a CDI egység helyére
                            Click image for larger version

Name:	602268_529881310368880_1581323734_n.jpg
Views:	2
Size:	97.0 KB
ID:	138215
                            és lesz 3 kapcsolható előgyújtás ívem? (Három fix érték, vagy három fordulatszámfüggő függvény ív?)

                            Erre az izgalomra meg is iszok egy Borsodit, holnap pedig eleve csavarboltba kellett volna mennem mivel erre a motorra csavarozni kell az üléshuzatot (komolyan), és pont mellette van az elektronikai bolt, beszerzem az ehhez kellő cuccokat is.

                            Komment


                              #15
                              gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ez az AC CDI ehhez jó,
                              és csak be kell tenni a CDI egység helyére
                              és lesz 3 kapcsolható előgyújtás ívem?
                              Pontosan . Úgy működik, hogy különböző frekvencia függő terheléseket kapcsolsz az impulzus tekercs jelére, ezáltal a jel különböző torzulásokat szenved, ami előgyújtás változást produkál.
                              A legegyszerűbb korrigálási mód.
                              A Simson motoros kis traktorokban is alkalmazták, csak ott egy hőmérsékletre változó ellenállás volt betéve és az állította az előgyújtást.Click image for larger version

Name:	DSCF0499_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	138219

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X