Közlemény

Collapse
No announcement yet.

snomag az új oldalkocsis :)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    snomag az új oldalkocsis :)

    Sziasztok,

    Mint a címből is kiderül, nemrég sikerült beszereznem életem első oldalkocsis motorát egy 82es Jawa 350es "személyében". Nagyjából 5 éve motorozom és ezalatt az idő alatt volt szerencsém több, különböző stílusú motort is birtokolnom. (sport, supermoto, supernaked) És bár több is tetszett közülük, mivel valahogy a régi motorok kifejezetten vonzóak a számomra - az oldalkocsis felállás meg aztán pláne! - megvettem jópár éve kihasználatlanul ácsorgó példányt.

    Bár még csak a kipróbáláson vagyok túl, de azt kell, hogy mondjam, ez bizony szerelem első látásra. Csak még hosszú út áll előttem, amíg a motor teljesen helyre lesz pofozva. A szerelés nem idegen számomra, de úgy döntöttem, hogy kellő tapasztalat hiányában az első nagygenerált inkább valaki hozzáértőbbre bízom és majd utána már amennyire tudom, saját magam szervizelgetem - szóval biztos lesz majd jó sok kérdésem a témával kapcsolatban
    Ettől függetlenül a motor jelenleg is működőképes állapotban van, bár az 1ik henger tegnap este nem igazán akart beindulni és a fékekket is kicsit fel kell javítani.

    Végezetül egy kép a motorról..ha sikerül feltölteni


    #2
    Szia jól döntöttél ,
    de gyorsan írjál még négyet hogy a feltöltésed müködjön.
    OdinHEM, sepy és UK kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Áhá! Szóval ezért nem működött

      Tegnap elkezdtem átnézni kicsit alaposabban a motort és hát azért lesz vele munka bőven, az biztos. Itt-ott folyik belőle ez meg az, valamint a fékek borzasztó állapotban vannak
      OdinHEM és korompaiistvan kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Azért kérdeznék is valamit: A motor amit vettem már 31éves, szóval elméletben lehetne veterán vizsgáztatni. Amennyire én látom eredeti állapotban is van, szóval nem nagyon lett módosítva, ami gondolom ilyen szempontból jó.

        A kérdésem pedig az lenne, hogy megéri a veteránvizsga? Valamint, hogy mennyire nehéz átmenni rajta?

        Komment


          #5
          És megvan az 5 hozzászólás, szóval itt van egy kép a motorról:

          Click image for larger version

Name:	DSC_5023.jpg
Views:	1
Size:	208.3 KB
ID:	138170
          Beagle, Ricsi95D és 5 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Üdv Köztünk...Szép állapotban van a vas...634.05 lenne? Általában OT vizsgát nem szoktak kérni fellelt állapotú motorra. Eléggé csicsapárti a minősítő bizottság...
            dongos78, és kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Szia snomag! Én is szeretnélek üdvözölni a veterán fórumon az öreg gépeket bütykölők között A kép nem túl részletes, de igazán jó állapotúnak tűnik a motorod. Gratulálok és sok-sok örömteli km-t kívánok hozzá! A padláson van egy ilyen üzemanyagtankom, most nézek is alá egy tank nélküli Jawat Nagyon szép a motorod!

              Komment


                #8
                Szia! Nem az OT a lényeg. Gyere velünk motorozni szeptember 7 és vagy 21. Szigetmonostor, Herceghalom.Udv közöttünk!
                Tamas

                Komment


                  #9
                  ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szia! Nem az OT a lényeg. Gyere velünk motorozni szeptember 7 és vagy 21. Szigetmonostor, Herceghalom.Udv közöttünk!
                  Tamas
                  Nem is azért kérdeztem, mert olyan fontos, csak megemlítették, hogy ez már veterán korú motor és ezért érdekelt volna. De nem ezért vettem, szóval ez inkább kíváncsiság mint bármi más

                  A motorozással kapcsolatban meg még lehet, hogy megkereslek, csak első körben legyen érvényes forgalmim és működjön minden De ez ha minden jól meg a következő másfél hétben elintéződik. Köszi!

                  Komment


                    #10
                    Szia Snomag!

                    Én is üdvözöllek. Erre a gépre nagyon vigyázz, mert nagyon szép. Kár is lenne mutogatni mindenféle veteránbizottságnak. Itt nálunk a viharsarokban, akiket én ismerek öreg motoros kollégát (csak a motorjuk öreg! ) mind jól meg van normál rendszámmal. És járnak vele. A mostani veterános találkozónkon sem láttam egyetlen OT-s rendszámú gépet sem.

                    Légy hasznos tagja a fórumnak. Üdvözlettel: CZsolti

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm

                      Lenne egy kérdésem a Jawa 350 634el kicsit tapasztaltabbakhoz:

                      Mik azok a pót alkatrészek, szerszámok, amiket nem árt ha mindig magammal cipelek? És mik azok az esetleges tipikus hibák, amikre jó ha fel vagyok készülve, csak hogy ne érjen túl nagy meglepetés?

                      Komment


                        #12
                        Alsó megszakító könnyen elolajozódik, mert a filcről rácsöpög(het) az olaj. Az egyik henger gyújtáskimaradásának ez lehet az elsődleges oka.

                        Szerszámok:
                        - villáskulcsok 8-24-ig sorozatban 10-11; 12-13; 17-19-ből kettő az ellentartáshoz.
                        - csavarhúzók (kicsi, közepes, nagy) és egy kalapács. A nagy csavarhúzó nem árt, ha feszítővasként is megállja a helyét.
                        - hengeres és kúpos tüske (amilyen van);
                        - kombináltfogó, blitzfogó; oldaltcsípő-fogó;
                        - közepes méretű franciakulcs;
                        - hézagmérő 0,3; 0,4; 0,6;
                        - gumiragasztó készlet és két szerelővas;
                        - pumpa (ha jól el tudod dugni csak akkor);
                        - megszakítópár; gyertya; 2 m vezeték és néhány kábelsaru,
                        - izzókészlet.

                        Nem tudom, hogy a Jawa hajlamos-e rá, (nekem Czetkám van), de nekem csinált olyat, hogy egyenes országúti menetben, mikor elfogyott a benzin, akkor olyan hirtelen állt le, mintha elektromos hibája lenne. Ha ilyet tapasztalsz, akkor először állítsd tartalékra és kapcsolj vissza, hogy lendületből beinduljon.

                        Nagyjából ennyi, amire emlékszem és eszembe jut.

                        Komment


                          #13
                          Kiegészíteném a listát még egy próbalámpával a gyujtásállításhoz. Továbbá egy csavaros bowdenvégdióval(olyannal, mint amilyen a kuplungbowden végén van).
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            ...és a vontató kötél? féktisztító spray , szigetelő- és Power tape szalag , gyorskötöző (racsi )........
                            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2013 aug. 21, 13:38.

                            Komment


                              #15
                              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              vontató kötél?
                              Motorra? Bár végülis nadrágszíjja minden motorosnak van
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X