Sziasztok!
Eddig kérdeztem, választ kaptam, szereltem,, kipróbáltam, örültem...most meg eljutottam oda, hogy van egy kis időm ismerkedni az oldallal is...szóval bemutatkozás.
Eredetileg gépész vagyok, de már régóta nem akként dolgozom. Hobby szinten érdekelnek a gépek, de csak a régiek.
A nyolcvanas évek végén vettem egy D-Csepelt több Mz után, és fel is újítottam, jártam is vele dolgozni.
Már akkor élveztem, hogy jobban megnézik a motoromat, mint a nagy teljesítményű gépeket. A benzinkúton tankoláskor ismeretlenek odajöttek és miközben csodálták, meséltek a családi élményeikről. A műszaki vizsga is élmény volt, látszott a vizsgabiztoson, hogy örömmel engedi át a vizsgán.
18 éve vettem egy 1963-as T1-es Pannóniát, ugyan a saját lábán hoztam el, de iszonyú füstfelhőt hagytam magam mögött.
Megfertőztem egy barátomat is, aki vett egy Danuviát, majd IZS 49-esre nyergelt, és elkezdtünk börzékre járni.
Álmom a 250-es Csepel volt, egy évtizednél több ideig vásárolgattam hozzá, mire lett egy majdnem komplettnek mondható darabom. Nem járok vele, a nagyszobában áll.
Idén ősszel nekiestem a Pannóniának, és felújítottam a motorját, a fékeket, új gumikat kapott.
Olyan motort szeretnék, amivel biztonságosan, és üzembiztosan motorozhatok hobby-motorosként, meleg hétvégenként kis forgalmú vidéki utakat bejárva.
Nem akarom a Pannóniát restaurálni, nem lesz újrafestve (pedig néhány helyen kopott, egyáltalán nem akarom polírozni az alumínium részeket sem. Sokáig gyönyörködtem a csillogó-villogó Pannóniákon, amik olyanok, mint ha most gurultak volna ki a gyárból, de én most inkább egy olyan motort szeretnék, amiről látszik, hogy régi, eredeti a festése, látszik rajta, hogy használták, és most is használják.
A motorját az utolsó csavarig szétszedtem felújított főtengelyt, fúrt hengert és dugattyút, új csapágyakat, kuplungláncot, lamellákat szimeringeket, szekunder oldali kis lánckereket, eredeti de nem használt megszakítót kapott...
Időközben elkezdtem gyűjteni régi játékokat is (elsősorban lemezjátékokat), azokat hozom rendbe.
A gyűjteményem tematikus, és azokat a régi játékokat (és nem mai 1:43, stb.modelleket!) gyűjtöm, amik annak idején valós járműveket utánoztak (Gaz 12, Pobeda, Csajka, Zil, Tátra, Skoda, Trabant, Wartburg, Csepel, Ikarus, stb...)
Régi álmom egy NSU OSL 251 volt , valószínűleg ez marad is álom...
A Fórumon érdekes és hasznos dolgokat találtam, és konkrét segítséget is kaptam, ráadásul pár órán belül megjött a válasz a kérdéseimre!
Nekem is vannak tapasztalataim, melyeket szívesen megosztok másokkal!
Eddig kérdeztem, választ kaptam, szereltem,, kipróbáltam, örültem...most meg eljutottam oda, hogy van egy kis időm ismerkedni az oldallal is...szóval bemutatkozás.
Eredetileg gépész vagyok, de már régóta nem akként dolgozom. Hobby szinten érdekelnek a gépek, de csak a régiek.
A nyolcvanas évek végén vettem egy D-Csepelt több Mz után, és fel is újítottam, jártam is vele dolgozni.
Már akkor élveztem, hogy jobban megnézik a motoromat, mint a nagy teljesítményű gépeket. A benzinkúton tankoláskor ismeretlenek odajöttek és miközben csodálták, meséltek a családi élményeikről. A műszaki vizsga is élmény volt, látszott a vizsgabiztoson, hogy örömmel engedi át a vizsgán.
18 éve vettem egy 1963-as T1-es Pannóniát, ugyan a saját lábán hoztam el, de iszonyú füstfelhőt hagytam magam mögött.
Megfertőztem egy barátomat is, aki vett egy Danuviát, majd IZS 49-esre nyergelt, és elkezdtünk börzékre járni.
Álmom a 250-es Csepel volt, egy évtizednél több ideig vásárolgattam hozzá, mire lett egy majdnem komplettnek mondható darabom. Nem járok vele, a nagyszobában áll.
Idén ősszel nekiestem a Pannóniának, és felújítottam a motorját, a fékeket, új gumikat kapott.
Olyan motort szeretnék, amivel biztonságosan, és üzembiztosan motorozhatok hobby-motorosként, meleg hétvégenként kis forgalmú vidéki utakat bejárva.
Nem akarom a Pannóniát restaurálni, nem lesz újrafestve (pedig néhány helyen kopott, egyáltalán nem akarom polírozni az alumínium részeket sem. Sokáig gyönyörködtem a csillogó-villogó Pannóniákon, amik olyanok, mint ha most gurultak volna ki a gyárból, de én most inkább egy olyan motort szeretnék, amiről látszik, hogy régi, eredeti a festése, látszik rajta, hogy használták, és most is használják.
A motorját az utolsó csavarig szétszedtem felújított főtengelyt, fúrt hengert és dugattyút, új csapágyakat, kuplungláncot, lamellákat szimeringeket, szekunder oldali kis lánckereket, eredeti de nem használt megszakítót kapott...
Időközben elkezdtem gyűjteni régi játékokat is (elsősorban lemezjátékokat), azokat hozom rendbe.
A gyűjteményem tematikus, és azokat a régi játékokat (és nem mai 1:43, stb.modelleket!) gyűjtöm, amik annak idején valós járműveket utánoztak (Gaz 12, Pobeda, Csajka, Zil, Tátra, Skoda, Trabant, Wartburg, Csepel, Ikarus, stb...)
Régi álmom egy NSU OSL 251 volt , valószínűleg ez marad is álom...
A Fórumon érdekes és hasznos dolgokat találtam, és konkrét segítséget is kaptam, ráadásul pár órán belül megjött a válasz a kérdéseimre!
Nekem is vannak tapasztalataim, melyeket szívesen megosztok másokkal!
Komment