Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás (álom egy TLF felújításról)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Sziasztok!
    Köszönöm a véleményeket, tanácsokat, jókívánságokat. Magam is úgy tervezem, hogy látni akarom a gépet teljesen letisztítva, rozsdátlanítva, olajos ronggyal áttörölve, szárazra dörzsölve, (a krómra is olvastam ötleteket), majd összerakva. Aztán nyárelőn majd meglátjuk... a teendők alapján szerintem még rövid is a határidő. (úgy egyébként nem vagyok egy kapkodó típus, ez tény) Nyuszifül tényleg frappáns tanácsot adtál, mindenképpen megjegyzem. A motor csak néhány másodpercig járt, de én állítottam le. Lehet, hogy hülyeség, de féltem, hogy most csinálok benne valami kárt.
    Azt hiszem legjobb lesz gyorsan szétszedni, akkor nem izgat a ráülhetnék.
    Mindenkinek BUÉK, mielőbbi tavaszt!

    Komment


      #17
      Üdv!Nagyon szép motorod van, és ráadásul hogy ilyen nemes szándék vezérel, ez teszi csak széppé az egészet Nekem is van egy 1961-es TLF-em és öröm rajta minden munka Remélem ha alkalmam van tudok segíteni egy márkatársnak Illetve sok sikert kívánok!!!!!

      Komment


        #18
        A gyújtással kapcsolatban -ha még nem tetted meg - annyi tanácsot adnék, hogy cseréld le a gyújtóvezetéket, pipát, gyertyát újra. Ezek lehetnek repedtek, néha-néha áthúzók és akkor nem üzembiztos a gép. Én így jártam. Mikor megvettem, minden szépen indult, járt, mint az óra. Egyszer csak elkezdett rakoncátlankodni. Nehezen indult alkalmanként, vagy le-le állt. Persze dugulásra gyanakodtam, karbi szétszed, állapota gyári, sehol egy szennyeződés vagy dugulás. Na akkor javasolta egy jó komám, hogy próbáljam meg a vezetéket, pipát gyertyát lecserélni. A csere után teljesen üzembiztos, nagyon szépen megy.

        Komment


          #19
          Üdv itt Jankó51, remélem jól fogod itt magad érezni, Veterániában! Figyelmeztetlek, itt csak eszelősök vannak! Azért segítenek mindenkinek önzetlenül!

          Komment


            #20
            Szia!
            Ha nekiállsz szétszedni,legyen nálad egy fényképezőgép, érdemes dokumentálni,lefotózni az állapotot és ,hogy mi hol,hogyan volt .Ez a majdani összeszerelésnél sokat segíthet.
            Érdemes egy hiánylistát,cserélendő alkatrészek listát is készíteni.
            Üdv:Laci

            Komment


              #21
              Sziasztok!
              Köszönöm a tanácsokat. Gyerekkori emlékem: ment a motor remekül, aztán egyszercsak leállt. Apámmal leheveredtünk az árokparton a hűs fa alatt, a gép lehült, egy rugóra indult és mentünk tovább. Aztán ez így ment jó ideig, mig ki nem derült, hogy az áramkivezető bakelit volt megrepedve (úgy emlékszem).
              Fényképekre mindenképpen szükségem lesz, különösen, ha a rám jellemző tempóban haladok és a rám jellemző tempóban felejtek.
              Üdv.: Jankó

              Komment


                #22
                Üdv! Ez nem semmi! HA ilyeneket tervezgetel, sok barátod lesz itt és segítséged.

                Komment


                  #23
                  Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Sziasztok!

                  Fényképekre mindenképpen szükségem lesz, különösen, ha a rám jellemző tempóban haladok és a rám jellemző tempóban felejtek.
                  Üdv.: Jankó
                  Üdv.Jankó!
                  Nagyon szép a motorod! Spec. én sem fognék neki az újrafestésnek. Olyan jó állapotú az eredeti... "Hitvallásom" szerint a kisebb hibákat viszont le kellene javítani, hogy ne pattogzódjon, rozsdáljon tovább. Közel sem vagyok festő zseni, de én finoman lecsiszolnám fémtisztára, esetleg rozsdaátalakítót is adnék neki. Majd alapozó és valamilyen festék spray, persze a többi felületet megfelelően kitakarva, majd összepolírozni a két felületet... De sok, sokkal hozzáértőbb szaki van itt...

                  A fotózásra pedig tényleg ne sajnáld a fáradságot. Már ha annak lehet nevezni. Amikor még az ETZ-t szedtem szét, nem volt digitális fényképező. Így a kis automata filmes géppel dokumentáltam. Külön pénzbe, szaladgálásba került. Ráadásul a közeli képek homályosak voltak... De a mai világban már nincs ilyen akadály.

                  És volt, hogy én is jártam úgy, hogy szedtem szét a Robi 55 kapagépemet, és meg voltam győződve róla, hogy emlékezni fogok, hogy melyik csavar hová való. Pláne hogy szépen, a szétszedés sorrendjében raktam őket egymás után. Hát, mit mondjak, valahogy nem igazán úgy történt, ahogy terveztem, izzadtam az összerakásnál.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X