Közlemény

Collapse
No announcement yet.

bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    bemutatkozás

    Szerbusztok, Gyuri vagyok 30 éves régota szeretem a régi motorokat, és hajtok pannonia motoros szörnyeteget is, a régi motorok megadják az embernek a karakterét.
    remélem nem fogunk veszekedni itt. üdv

    jelenleg a pannonia blokkon probálom kicserélni a berugo tengelyt, remélem nagyábbol sikerülni fog,

    Ahhoz kérnék tanácsot hol tudok berugokart szerezni???? neten nemtalálok sehol a motoros oldalakon meg nem lehet kapni. Ha véletlenül valamelyik motor tipus berugoja jo a T5-ös re akkor kérem valaki jelezze!!
    köszönöm elöre is

    - - - Updated - - -

    Még talán anyit tudok irni hogy Babettával kezdtem majd egy simson enduroval, simson shwalbi, majd etz 250
    majd ugygondoltam nem száguldozom és elcseréltem az mz-met egy Mz motoros háztáji szekérre szarvkormányos,
    és mellé vettem egy pannonia motoros-t az már rendes kormányos épp ezt ujitgatom.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Gyuszion; 2015 ápr. 26, 19:59.

    #2
    Szewa
    Találtam neked pár alkatrész, hátha kellhet:
    Pannónia T5/P10 berúgó tengely, Futármotorosbolt
    Pannónia T5/P10 berúgó rugó, Futármotorosbolt
    Sana berugókart nem találtam, de viszont ezen az oldalon ha írsz, akkor talán tudnak segíteni benne. xmotor.hu
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia.
      A berúgó tengely és berúgókar eléggé nehéz kérdés. Kutatni kell, hátha találni még elfogadható minőségűt.
      A legegyszerűbb megoldás, amit itt javasoltak a hatszögesítés. A berúgótengely recés részét hatszöglapokra esztergálni, a berúgókarba szintén hatszöglapos betétet tenni.

      - - - Updated - - -

      Ezt az utángyártott recés tengelyt nagyon szidják akik kipróbálták. Néhányan egy rúgással simává varázsolták.

      Komment


        #4
        Üdv Gyuszion!

        Sok hirdetés minden képét meg kell nézni és lesz.
        Itt van 2-2 db képen:
        Pannónia alkatrészek eladók - Székesfehérvár, Fejér
        Pannonia alkatrészek - Téglás, Hajdú-Bihar
        Itt is egy:
        Eladó Pannónia T 1 blokk alkatrészek - Mezőberény, Békés

        A lényeg, hogy sok használhatatlan darab van, jól meg kell beszélni az eladóval, hogy épek-e a ricnik. A többi része javítható.

        Komment


          #5
          Utángyártott ricnis tengelyt több helyen is láttam (börzék ...) hogy árulják , de az összehúzó csavar számára az íves beszúrás általában hiányzott róluk , no meg a hőkezelés is , de az is lehet hogy az csak azért mert az anyagminőségből adódóan már nem lett volna érdemes ... Egyébként , ha a hornyot utólag esztergálják , a ricniket egy kicsit "összekócolja " a kés és lehet reszelővel igazgatni . De volt már olyan is nálam , hogy egyszerűen nagyobb volt a mérete , és lehetetlen volt a kart ráerőltetni !
          Ebben az egészben egyet azért nem értek , ha már rá áll a lefejtő maróval a ricni kialakítására , hogyan lehet rossz méretű ha egyszer már ott van nála a berúgókar , és rá lehetne próbálni , hogy sz@rt ne adjon ki a kezéből , továbbá miért nem lehet a rajznak megfelelően elkészített (rajta van az íves horony a csavarnak ! ) , előgyártmányból dolgozni , és persze megfelelő anyagminőségben. (esetleg nemesített anyagból összehozni , vagy CrV -ből , de ez már szinte utópisztikus felvetés .. )
          Egyébként ezt a "hatszögletesített " berúgótengelyt , a hozzávaló felhegesztgetett és átreszelt megoldású berúgókarral akkor sem használnám , ha minden héten két tengelyt kellene cserélnem ! Egyszerűen nem tartom elegáns megoldásnak! Mi több, annyira nem hogy szinte már-már annyira súrolja a "kisebbségi" megoldások határát , hogy hallhatóan önállóan pattogtat az ujjával...
          Inkább futnék vagy két kört , hátha akad valami fogazós aki meg tudná csinálni tisztességesen ,rendes anyagból , hogy azután meg szűnjenek az ide vonatkozó problémák . (Így mégis csak közelebb áll a gyárihoz ... )
          Egyébként ezzel nem állt szándékomban a hatszögletűre átfaragott berúgótengellyel rendelkezőket orrba fricskázni , vagy netán lehúzni (modern szóhasználattal élve : "fikázni" ) , csak pusztán a véleményemet próbáltam meg kifejezni , ami a normális - a gépek iránt tapasztalt - szépérzékkel rendelkező veterános szemét bántaná .
          Demeternek ebből a szempontból igaza van , nem igaz , hogy nem lehet ebben az országban (alhol a szóbanforgó alkatrész gyártódott , méghozzá szép számban) találni használható állapotú holmit , ami megjegyzem a legolcsóbb , és leggyorsabb megoldás !( a profi után gyártás, esetenként jobb lehet a gyáritól is , ismerve annak is tré minőségé )
          De ne haragudjatok hogy belepofáztam a témába . Jó szerelgetést !
          Atti69, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Kedves Zahi!

            Ezt most jó magamra vettem. De hát akinek nem inge, gatyája, annak a jó anyukája ... ja. (Meg amúgy is ideje dörögnöm egyet, mert sose érem el a 100 hozzászólást :-).
            Én a vasas szakmán (és sok más szakmán) kívülálló vagyok, ennek ellenére foglalkozok vele/velük. Ez magával vonja, hogy a kiadott munkám inkább praktikus, mintsem pontos és hol van még a harmónia, szépség.
            Kevés esztergályossal értekeztem, csak csodálkozok, mit meg nem tudnak csinálni.
            Ezt a hatszögesítést valaki itt ajánlotta és nagyon megtetszett. Jobbnak tartottam annál, mint ami most van, azaz bármilyen finom is vagyok (132 kilóval finoman rugdosni), a legjobb ricni-berúgó párosom is lötyög, ferde.
            Vagy épp a másik kisipari megoldás, a nyolcas csavar ráhegesztése bő pálcával a váltókar helyére.
            Sajnos számomra kicsit beszűkült a világ vasas téren, olyan hétköznapi problémákkal küzdök, mint egy kuplungbowden, ami másodszorra szakadt el az autón, mert felrakás előtt elfelejtődött belerakatni némi zsír vagy épp egy beszakadt hatos csavar. Álmodni se mertem egy olyan emberről, aki odaáll és mar nekem gyönyörű ricniket egy megfelelő keménységű acélba. (Ha ezt Pécs, vagy környékéről olvassa valaki, aki képes így megszelídíteni eme rideg és kemény nemes anyagokat, írjon rám, megfizetem a munkáját).
            Ezzel zárom a soraimat, melyek segítették a reggeli kávé jótékony hatását a fejemben.
            Kedves Zahi, ugyan konfabulálásomat neked címeztem, kérlek, ne is válaszolj rá!

            Komment


              #7
              Kedves Zahi, ugyan konfabulálásomat neked címeztem, kérlek, ne is válaszolj rá!
              O.K. Nem teszem , bár érzetem szerint valóban magadra vetted ... nem volt szándékomban , ahogy ezt le is írtam .
              Pécs tőlem nagyon messze van , arra nincs egy fogazós ismerősöm se ! , így nem tudok ajánlani senkit , még ha annyira is szeretnék .

              Komment


                #8
                Bokor28, ha gondolod küldök neked pm-ben egy telefonszámot, egy szakiét aki készít berúgótengelyt. Igaz, az ország másik vége, de talán nem gond postán feladni egyet. Mondjuk anyagminőségben, egyebekben kikérdezed és ha tetszik, megrendeled.
                OdinHEM és sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Ahhoz kérnék tanácsot hol tudok berugokart szerezni??? neten nemtalálok sehol a motoros oldalakon meg nem lehet kapni. Ha véletlenül valamelyik motor tipus berugoja jo a T5-ös re akkor kérem valaki jelezze!!
                  Kedves Olvtársak!

                  Én sem akarok belavau, de az első kérdező / aki mellesleg ez év ápr. 26-án fordult hozzánk/ berugó karról beszélt,nem tengelyről
                  Ahhoz képest, elég érdekesen alakultak a hsz.-ek....

                  Üdvözlettel...
                  sepy, joker és demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Valóban, igaz az szokványos hogy elkanyarodik a téma, de én sem néztem az eredeti hsz. dátumát. Mindenesetre aki keres, az találhat alkatrészt az interneten is. A minőségről meg sajnos meg kell győződni, mert alapvetően sz.r a használt és az utángyártott is.

                    Komment


                      #11
                      Én viszont beleszólok , haköllhanem -pusztán szakmai alapon megközelítve ezt a -kör hatszögesítése dolgot . Azért ezt szerintem meg lehetne csinálni úgy is ,hogy a legkukacosabb igényt is kielégíti .
                      Egy nagyon jó , jól beállított lézervágón ( megfelelő anyagbó -az se baj ha közben beedződik ) kivágni egy belül hat ( öt ) szög --kívül megfelelő átmérő gyürüt . A berugókarba marógépen beleilleszteni --avival anyagában összehegeszteni --összehúzó csavarnak kifurni a helyét --besliccelni -aztán mehet a krómozóba . A tengelyt pedig értelemszerüen hozzá marni .



                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Egyébként ezt a „hatszögletesített” berúgótengelyt , a hozzávaló felhegesztgetett és átreszelt megoldású berúgókarral akkor sem használnám , ha minden héten két tengelyt kellene cserélnem !
                      ....ezt én sem

                      Komment


                        #12
                        Ha valami a régi / rosszat, kevésbé megbízhatót/ ki tudja váltani előrelépés mely növeli a használati értékét a gépnek főleg ha nem OT minősített. Nekem is eddig csak berugós gépeim voltak de ha rendszeresen ellenörzi az ember és mikor megakad oda figyelnek rá nem lehet" szétrugni". Ez nem sújfüggő csak egy kis figyelem kérdése.

                        Komment


                          #13
                          ...persze , mert csak huzzák-huzzák a csavart , pedig már rég összeér . Egy fürészlap csodát tesz . Vagy egy tűreszelő .

                          Komment


                            #14
                            Szervusztok!

                            Túl azon,hogy alkalmaznánk a hatszögesítést vagy sem,az nem állapot,hogy állandóan lötyögjön a berúgókar és minden egyes indításkor érintőt vegyen a kipufogó dobon.Hiába teszünk új esetleg jó minőségű ricnis tengelyt,ha a szétszopott berúgókar marad,az hamarosan ki fog mozgósodni és lötyögőssé válik.

                            Alternatívaként javasolnám,a berúgótengely és kar átalakítását ékesre,hasonlóan ahhoz,ahogy a Csepeleken van megoldva.A hatszöges és az ékes megoldás hátránya,hogy az átalakításkor,nagy figyelemmel kell lenni,a berúgókar pozicionálására,mert azon később nem lehet változtatni!Úgy gondolom,hogy az ékes megoldás,talán kevesebb munkával jár és stabilabb is mint a hatszög,bár Pannónia berúgókar hiányában,,nem tudom eldönteni hirtelen,hogy van ott elegendő hely,az ék furatának kialakításához.

                            További hátrány mindkét megoldásnál,hogy nem autentikus és OT esetén lehetséges,hogy hátrány.

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              #15
                              Talán egy alacsonyabb , fészkes retesz horony beleférne a csőtengelybe , (talán a ricni megtartása mellett is! ) csak nagyon pontosan kell pozícionálni. A karba pedig lehetne úgy is hornyot vésetni (???) , hogy első ránézésre észrevehetetlen maradna . A kilógósodás okozója ahogy Joker írja, a rögzítetség hiánya is lehet, amit az általa leírt módon megszüntethetünk !


                              További hátrány mindkét megoldásnál,hogy nem autentikus és OT esetén lehetséges,hogy hátrány.
                              Igen teljesen igazad van , és még csúnya is ! Bár a feladatát kétség kívül ellátja , ugyanakkor beáldoztuk a célszerűség oltárán a műszaki szépséget ... de talán - ahogy írod is - egy "újmaróval " kialakított fészkes-retesz horony még beleférne, és nem is szembetűnő . Egyébként a kéthengereseknek is íves retesszel van megoldva a berúgó tengely -berúgó kar kapcsolata + csavarral szorítva hasonlóan az egy hengereshez , csak elmarad a "ricni" és a közepéből ágaskodó váltókar tengely !

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X