De messze van, ezért nem mennék el olyan messzire. Pláne a múltkori után.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Ultimate8 bemutatkozása, avagy a P20/21 nyomában
Collapse
X
-
Egy lehet, hogy amatőr kérdés: mit jelent pontosan a dobozolt váz? Mert mindenhol emlegetik, csak azt nem, hogy mit takar.
Dobozolt váznak , azon kéthengeres (kizárólag P20-as !) pannónia vázat szoktak emlegetni , amely gyártási éve kb 1970 február előtti , és arról lehet leginkább felismerni , hogy a blokk befogató , első,- vázra hegesztett - fülek , lemezből préselve lettek kialakítva több darabból , majd össze hegesztve , mintegy dobozként (!) , és ugyan ez a megoldás található a hátsó "teló" felső befogató csapjának konzoljánál , ellentétben az újabb ,költség csökkentett , "srégan" , keresztbe behegesztett felül nyitott "U" szelvényű tartóval ellátott vázzal ! A szóban forgó váz kormánycsapágy távolsága valamivel kisebb a későbbi tipustól , u.n. rövid villahíd távolságú , a kürt és trafók felfogatása bilincsel , és nem felhegesztett konzollal történik , vázvég kialakítása az ülés hátsó konzol csavarjánál lapított és kerekített . Összességében kidolgozottabb az egész a "dobozolt vázrészekkel " , és valamiért nagyon hasonlít a Yamaha YDS-2 vázra...
A csatolt ,vázhoz szervesen csatlakozó elemek , úgy mint : középállvány , oldaltámasz , is merőben eltér a későbbi tipusétól , továbbá leginkább ehhez a vázhoz alkalmazták a kivágott , keskenyített több darabból összehegesztett u.n. "Yamahás" hátsó sárvédőt , 69 végéig a "rugós ülést". A blokk hátsó befogó csavarja 8-as , a későbbi 10-essel szemben .
Durván ,"szőr mentén" ennyi jutott az eszembe róla , remélem most már képben vagy a tipus ismertető jeleiből , és könnyebben be tudod azonosítani , bár később még három komolyabb változtatást is eszközöltek ... '75 -ig
- 6 likes
Komment
-
mir-mur
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsakhogy én ezt a hirdetőt ismerem. Igaz, a motort nem ! De ha szeretnéd, megnézem neked !
zahi
Nos , ahogy én tudom :
Dobozolt váznak , azon kéthengeres (kizárólag P20-as !) pannónia vázat szoktak emlegetniUtoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2015 jún. 13, 10:56.
- 1 like
Komment
-
Nos , ahogy én tudom :"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 5 likes
Komment
-
Köszönöm a javaslatot , megtisztelő , és lehet hogy össze is szedem magam , de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a témában meglehetősen hézagosnak érzem még a tudásomat . Egyébként nem gondoltam , hogy ez irányban olyat említettem volna , amiről még nem hallottak a tisztelt fórumtársak , de ha ezzel tudok valakinek a segítségére lenni (lehet hogy valamit tévesen tudok , és ebből csak vita kerekedik ... , amiért később szégyelhetem magam !) természetesen megpróbálhatom , csak a tisztán látás végett, légy szíves adj némi konkrétumot , és hogy hogyan is gondoltad , mik azok a témák amiben úgy hiszed érdeklődnének , és ismerhetem is annyira hogy le merjem írni ...
- 3 likes
Komment
-
Ha - ha ! Nem igen használnám ezt az "egyezményes jelet" , sőt az sem biztos hogy előznék , a magam kis "hab" testével a kéthengeres már korántsem mozog olyan vehemensen ....
De ha legalább már ki tudnám próbálni , és tisztességesebben beállítani a 21-et , mivel az ocsmányiroda még azóta sem reagált semmit a "spontán" kérelmemre. (a másik rendszámával meg, nem biztos hogy célravezető a karikázás , még a végén lefújják a már folyamatban lévő akciót .) Egyébként a felujítás szót ez esetben csak részben használom , mivel a gyári,igen keveset futott, henger -dugó-főtengő kombó (már csak az eredetiség végett ) kérdéses , hogy mennyire viseli majd a vallatást !
Egyébként többnyire egyedül motorozom , és azt sem gyorsan , hanem élvezve a tájat , beszívva az erdők -mezők illatát (nyitott sisakom van ) , éppen ezért túl messzire már nem merészkedem. De ha a jó isten megsegít , egészségben úgy mint egy príma megbízható motorállapotban (!!! ) , mivel már a keszi irányába vezető útvonal tervezgetése is volt már a morfondírozás tárgya , remélhetőleg sikerül a pirosabbik kéthengeressel (műszaki problémák nélkül) oda megérkeznem .
Hogy ne legyen egyszerű , úgy tervezem először Felsőtárkányt venném célba , majd annak elhagyása után átsettenkednék Bükkzsércre az erdőn át , azután Cserépfaluban , Cserépváralja felé venném az irányt, azután Tard elhagyását követően egy kicsit felmásznék a 3-as főútra , amit cirka két kilométer után Mezőnyárád felé hagynák el. Mezőkeresztes , -nagymihályi elágazó , Gelej után jön a legunalmasabb (számomra !!!) része a dolognak Mezőcsátig. Na , szerintem itt már érdekesebbé válik a dolog , mert szerintem itt eltévedem egy kicsit , majd kis kérdezősködés után talán a helyes útra találok ... . De egyenlőre még csak itt tartok , a béka hátsó fertálya alatt .
Remélem nem off-oltam szét a témát túlzottan ...
- 6 likes
Komment
-
először Felsőtárkányt venném célba , majd annak elhagyása után átsettenkednék Bükkzsércre az erdőn át , azután Cserépfaluban , Cserépváralja felé venném az irányt, azután Tard elhagyását követően egy kicsit felmásznék a 3-as főútra , amit cirka két kilométer után Mezőnyárád felé hagynák el. Mezőkeresztes , -nagymihályi elágazó , Gelej után jön a legunalmasabb (számomra !!!) része a dolognak Mezőcsátig. Na , szerintem itt már érdekesebbé válik a dolog , mert szerintem itt eltévedem egy kicsit , majd kis kérdezősködés után talán a helyes útra találok ...
- - - Updated - - -
Jah és el is tévedtem hazafelé ahogy kell Miskolc kitérővel
- 3 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHogy ne legyen egyszerű , úgy tervezem először Felsőtárkányt venném célba , majd annak elhagyása után átsettenkednék Bükkzsércre az erdőn át , azután Cserépfaluban , Cserépváralja felé venném az irányt, azután Tard elhagyását követően egy kicsit felmásznék a 3-as főútra , amit cirka két kilométer után Mezőnyárád felé hagynák el. Mezőkeresztes , -nagymihályi elágazó , Gelej után jön a legunalmasabb (számomra !!!) része a dolognak Mezőcsátig. Na , szerintem itt már érdekesebbé válik a dolog , mert szerintem itt eltévedem egy kicsit , majd kis kérdezősködés után talán a helyes útra találok ... . De egyenlőre még csak itt tartok , a béka hátsó fertálya alatt .
Remélem nem off-oltam szét a témát túlzottan ...
Egyébként ez azt takarná, hogy mondjuk Bogács-Noszvaj-Eger, Bélapátfalva felé Szilvásvárad ( ami nagyon kedves hely számomra ) Ezután visszafelé vagy kerülnék Miskolc felé és úgy Lillafüred, vagy bevállalnám a mályinkai utat ( bár ez elég húzós volt kocsival is ) , Felsőtárkány felé pedig vissza a kiindulási ponthoz.
Hazafelé meg mondjuk egy Eger - Sirok - Parádsasvár útvonalon Galyatető, valamint a Kékes, Gyöngyös felé le haza.
Úgyhogy vannak ilyen jellegű tervek. Csak motor legyen egyszer hozzá!
- 4 likes
Komment
-
Ez se rossz terep ! Egyébként én a Felsőtárkány után közvetlenül jobbra lévő erdészeti mellékutat céloznám meg , igaz illegálisan(engedély köteles , de a motor simán befér a sorompó mellett ... ) . Gyerek koromban végig bitangoltuk az összes utat ahol motorral el lehetett menni , így van egy két olyan is a tarsolyban amit a "tisztelt publikum " nem mindíg ismer . Egyébként Mályinka felé még nem is olyan vészes , a látvány sok mindenért kárpótol ! De így van ez sok hasonló útszakasz esetén is . A mátrai főút sem rossz, de mivel manapság telített motorosokkal (akik csak a felvágásból , brahiból járják a szakaszt , nem a látványért .) , én nem szivesen megyek arra ,- szó se róla - még ezek ellenére is inkábbazt választanám mint a 3-as főutat... De a Visonta -erőmű-Abasár-Kisnána-Verpelét -Eger útvonalat is inkább választom mint a 3-ast !
Igaz , mivel Csongrád megyében van számodra a "föld közepe" így ezeket kevésbé ismered , de ha egy útvonallal kapcsolatos segítségre vágysz , ami nem szokványos (!) , bizonyára akadnak itt a fórumon egy páran akik tudnak neked benne segíteni ...
Csak a motort kell magadnak megoldani , de ha jól gondolom egyre sürgősebben !
- 2 likes
Komment
-
Hát Srácok borzoljátok a kedélyemet és emlékeim! Tavaly Kesziről mi is a Lányommal felment a Mártába pontosabban Bagolyirtásra és úgy Gyöngyös irányába haza. A szépséghibája csak az volt,hogy lefele Jászberényig szakadó esőben jöttünk. Megmutatta a Mátra a haragosabbik énjét elég durva volt motoron. Autóval éltem már át de az más így közvetlenebb az " élmény". Ultimáte a Csongrád megye mit takar ha megkérdezhetem mint Békés megyei / Orosháza /?
- 1 like
Komment
Komment