Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Zündapp +1 :)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Zündapp +1 :)

    Sziasztok!

    Kispál Viktor vagyok, 33 éves. 1999-ben a gyönyörű Simpson s51-emért kapott pénzből vettem egy KS50-es Zündappot, vízhűtésest, amiről később kiderült, hogy KS80-as (530-05-ös), csak sajnos papírok nélküli, így 50-esként futatták. Az előző tulaja is úgy hitte, hogy 50-es, nem tűnt fel neki, hogy ahhoz képest milyen bivalyerős. Pár évig használtam, nagyon szerettem, majd elkerültem főiskolára kollégiumba, így garázsba került. Ott is állt letakarva, egészen tavaly szeptemberig, mikoris már harmadik alkalommal látogattam ki Herceghalomban a Pannónia MGTSZ veterán motorversenyére, és elhatároztam, hogy jövőre indulok rajta, mégpedig a Zündappal, hisz már 32 éves. Elhatározásom tettek követték, előszedtem a motort a szüleim garázsából, elvittem új otthonába, és nekiálltam új életet adni neki. Nem kapkodok, szép lassan alakul. Már szinte mindent beszereztem hozzá ami kell. A tankja épp Nagykanizsán van egy cégnél, akik rozsdátlanítják a belsejét, és bevonják műgyantával. Legnagyobb gondom vele, hogy előző tulaj "okosan" leflexelte a hátulját, hogy beférjen egy átlagnál szélesebb kerék. Természetesen az első sárvédőből is levágott, mert úgy a fasza gondolom. Már első-hátsó sárvédőt, és hátsó idomot szereztem. Szerencsére hátul a rögzítési pontok megmaradtak, szóval a flexelés szimplán szépséghibát okozott.

    Elsődleges célom most, hogyha nem is makulátlan szalon állapotú, de hiánytalan és tökéletesen működő legyen szeptemberig. Alkatrészekből minden megvan ami kell, kivéve hátra két irányjelző (vagy akkor már 4, hogy elől is ugyanolyan legyen), valamint hátsó irányjelzőtartó. Most a váz egy helyi autószervízben van, meghegesztik rajta a kipufogótartót, meg kértem, nézzék meg, aztán beszéljük meg, tudnak-e valamit kezdeni a kétoldalt kiflexxelt 2-3 centi alumíniummal. Ha nem, vagy drágán, akkor muszáj leszek nézni hozzá egy vázat is. Meglepően olcsón lehet külföldön találni (40-80eur), de akkor már jó lenne egy papirost (egy ilyet találtam, persze drágábban, de most nincs rá már keret sajnos), és hivatalosan, 80-asként forgalomba helyezni, mivel ez a végső célom vele.

    Ha valakinek van esetleg hiánytalan állapotú KS80-a (530-05 előny )kérem jelentkezzen, szeretnék bizonyos részeiről, főleg a faráról pár fotót. Nagy segítség lenne.

    Itt egy kép arról az állapotról, amikor bekerült abba a garázsba ami a képen látszik. Azóta a hátsó két index letört, és koszosabb lett. Remélem hamarosan készülhet egy méltó "utána" kép is:
    Click image for larger version

Name:	IMG00191150522A.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	157632

    #2
    Szia Viktor! Remélem lesz, aki tud segíteni. És remélem minden új tag számára egyértelmű, hogy a "Bemutatkozás" fogalom alatt a honlap készítői valami ilyesmire gondoltak...
    Che, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ha valakinek van esetleg hiánytalan állapotú KS80-a (530-05 előny ) kérem jelentkezzen, szeretnék bizonyos részeiről, főleg a faráról pár fotót. Nagy segítség lenne.
      A '70-es évek második felében az Autó-Motor tele volt az ilyen motorokkal (Kreidler, Zündapp, Puch stb) középiskolában órákon ilyeneket rajzolgattunk.
      Aztán '84-ben amikor először nyugatra jutottam néztem csodálattal, hogy úgy mennek el a Trabant mellett mint a gyorsvonat két kis suttyóval, bevásárlószatyros nagyival , kaszás papával stb, hegynek fölfelé vagy bárhol.
      Persze akkor ki gondolta volna hogy nem 50-es.
      dongos78, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Üdv a Fórumon. Én 80-as Sachs Hercules RX-9cel mentem, ennek a vízhűtéses testvérmodellje. Az is nagyon tud menni, számomra is meglepő volt. Hát nem Simson kategória, az biztos. Sajnos az is 50esként fut, nem tudom az országba van-e 80-as rendszámmal, de nem hiszem.
        OdinHEM és Che kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Hát most már erősen elgondolkodtam, hogy kicsit meghúzom a nadrágszíjat, és megalkuszom a papíros vázra. Talán enyém lenne az első jogtiszta 80-as
          sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szia,
            Nekem van több ks80wc (typ 530) gépem is, ha gondolod, készítek a "végéről" fotót, az egyik egyébként jelenleg az újjászületési ciklusban jár...
            (amint a motorkerékpár közelébe érek)

            Komment


              #7
              esetleg, ez az idom, az egyik nyolcvanason volt, nem érdekel? (konzolokkal együtt, tükrök és plexi nélkül)Click image for larger version

Name:	emese 025.jpg
Views:	1
Size:	186.8 KB
ID:	144694Click image for larger version

Name:	emese 026.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	144695Click image for larger version

Name:	emese 027.jpg
Views:	1
Size:	184.9 KB
ID:	144696

              Komment


                #8
                Zénó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szia,
                Nekem van több ks80wc (typ 530) gépem is, ha gondolod, készítek a "végéről" fotót, az egyik egyébként jelenleg az újjászületési ciklusban jár...
                (amint a motorkerékpár közelébe érek)
                Halló!

                Bocsánat, hogy ilyen későn kerülök elő. Azt hittem sikerült úgy beállítanom a fórumot, hogy küldjön értesítést, ha jön hozzászólás. Hát nem
                A vége problémát sikerült megoldanom, találtam fotókat, viszont a sárvédőív nem lett meghegesztve. Keresek hozzá egy papÍros vázat. Most úgy áll a moci, hogy ha a kuplungot összerakom végre (várok bele rugókat) akkor menetkész.

                - - - Updated - - -

                Zénó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                esetleg, ez az idom, az egyik nyolcvanason volt, nem érdekel? (konzolokkal együtt, tükrök és plexi nélkül)[ATTACH=CONFIG]28182[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]28183[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]28184[/ATTACH]
                Ez a fajta nem jó nekem. 530-05-öm van, annál csak a lámpa körül van ilyen szélvédővel.

                Komment


                  #9
                  az Autó-Motor tele volt az ilyen motorokkal
                  Még én is tisztán emlékszem, kiskölyök koromban az egyik újságban egy tűzpiros Zündappra csorgattuk a nyálunkat bátyámmal. A "buborék" forma fejidomos Ducatiról nem is beszélve...

                  Komment


                    #10
                    Szia,
                    klassz...
                    én sajna elmulasztottam dokumentálni (képekkel és szöveggel) a felújítási folyamatot, nincs róla egyéb, csak a kiszuperált, egykori alkatrészhalmaz. egyébként én hollandiából rendeltem az alkatrészeket, ott jelentős még a ks darabszám...Click image for larger version

Name:	Zuendapp-KS80_040.jpg
Views:	1
Size:	22.3 KB
ID:	147229

                    Komment


                      #11
                      Én javarészt ebayről rendelek németországból. Eddig mindenhez sikerült is hozzájutni. Viszont dokumentálni én sem dokumentálom. Elég, ha végre kész lesz.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X