Tisztelettel üdvözlök mindenkit.
Az volt a kérés hogy bemutatkozás gyanánt írjak pár sort magamról, amit meg is teszek. Kicsit részletesen írom, hogy jobb képet kajatok rólam ha már a fórum tagja lehetek.
Én egy 25 éves, vidéken felnőtt srác vagyok, aki 18 éves korában felkerült Pestre. Mielőtt a nagyvárosban kötöttem volna ki, megtetszettek a motorok, volt is pár tizenéves koromban.
Először egy 50 köbcentis kis kormányváltós motorral ismerkedtem meg, ami Puch névre hallgatott. Sosem motoroztam előtte, nagy nehezen rájöttem hogy hogy is megy ez a dolog. Sajnos senki nem volt a környezetemben aki ezt megmutatta volna nekem.
Az idők során a Puch cserealapot képezett egy 125 köbcentis sportkormányos MZ-re, majd ez szintúgy egy kis idő után egy 250 köbcentis MZ motorrá fejlődött.
Szerelés téren akkor még semmilyen tapasztalatom nem volt. Szétszedtem, majd összeraktam a motor egyes részeit, próbáltam megérteni hogy miért is úgy működik ahogy. De ezek csak ilyen " felderítő " munkák voltak.
Egyszer jött egy lehetőség, hogy elcserélnék velem a 250-es MZ-t egy 350 köbcentis, ikerhengeres JAVA-ra. ( 634 )
Ekkor voltam 16 éves, és enné a motornál tanultam nagyon sokat a működésükkel kapcsolatban. A motor nem indult mikor hozzám került... és hát.... az eddigi 1 DB megszakító helyett ebben 2 is volt. nagy nehezen, nagyon lassan, majd 5 hónap alatt sikerült elindítanom, megjavítanom a részeket, megértenem hogy hogy működik.
Mire a fenevad működött, nekem sajnos el kellett jönnöm, és a motort el kellett adnom.
Körülbelül egy fél éve, összekuporgattam annyit hogy vegyek egy ( nem valami jó állapotú ) Sukida Gos 50 QT-t. ( Nem pici testű, de egy japán robogó. )
Sosem volt még robogóm, de élveztem mikor megkaptam, és hogy lehetett rajta dolgozni. A mai napra már szépen megy csak egy kuplung csere férne rá, meg egy új égszíj. Még a kompresszió is elég jó benne, ha azt nézzünk hogy elszáguld az 50 kilómmal.
Én valamiért nagyon szerelmes lettem a régi motorokba, az igazi nagy 2 ütemű hatalmas gépekbe. Nem a sebesség vonz, nem is az hogy milliókon üljek. Szimplán az hogy lehet vele foglalkozni, lehet mindig találni valamit, ami javításra szorul, esetleg szebbé jobbá tehető. És valahol azért van egy tekintélyük ezeknek a motoroknak. ( Legalábbis szerintem. )
A barátnőm családja Kárpátalján lakik, és tőlük kaptam pár napja, egy mindössze 7000 Km-t futott ikerhengeres, oldalkocsis szörnyeteget. Nagyon nagyon örülök neki, gyönyörű motor! ( Megpróbálok képet feltölteni. )
Még annyit rólam hogy nekem semmilyen jogosítványom nincsen sajnos, most teszem majd le a B kategóriát, de nagyon drága mulatság, 2 éve gyűjtök rá, és a fele már megvan.
Az álmom egy 750 köbcentis URÁN.
Segítőkész ember vagyok, de csak akkor ha olyan emberrel hoz össze a sors aki legalább fele annyira megadja a tiszteletet nekem, mint ahogy én neki.
Ha tudok valakinek segíteni, szívesen megteszem, akár itt a fórumon akár személyesen.
Köszönöm hogy elolvastátok, kellemes napot kívánok mindenkinek.
Üdv.: Szabó Zoltán
( U.I.: Az első képen a régi Java motorom látható amit említettem a beszélgetésben, a másik 3 kép pedig az új szerzemény akitől sajnos egy határ választ el és sok határőr. )
Az volt a kérés hogy bemutatkozás gyanánt írjak pár sort magamról, amit meg is teszek. Kicsit részletesen írom, hogy jobb képet kajatok rólam ha már a fórum tagja lehetek.
Én egy 25 éves, vidéken felnőtt srác vagyok, aki 18 éves korában felkerült Pestre. Mielőtt a nagyvárosban kötöttem volna ki, megtetszettek a motorok, volt is pár tizenéves koromban.
Először egy 50 köbcentis kis kormányváltós motorral ismerkedtem meg, ami Puch névre hallgatott. Sosem motoroztam előtte, nagy nehezen rájöttem hogy hogy is megy ez a dolog. Sajnos senki nem volt a környezetemben aki ezt megmutatta volna nekem.
Az idők során a Puch cserealapot képezett egy 125 köbcentis sportkormányos MZ-re, majd ez szintúgy egy kis idő után egy 250 köbcentis MZ motorrá fejlődött.
Szerelés téren akkor még semmilyen tapasztalatom nem volt. Szétszedtem, majd összeraktam a motor egyes részeit, próbáltam megérteni hogy miért is úgy működik ahogy. De ezek csak ilyen " felderítő " munkák voltak.
Egyszer jött egy lehetőség, hogy elcserélnék velem a 250-es MZ-t egy 350 köbcentis, ikerhengeres JAVA-ra. ( 634 )
Ekkor voltam 16 éves, és enné a motornál tanultam nagyon sokat a működésükkel kapcsolatban. A motor nem indult mikor hozzám került... és hát.... az eddigi 1 DB megszakító helyett ebben 2 is volt. nagy nehezen, nagyon lassan, majd 5 hónap alatt sikerült elindítanom, megjavítanom a részeket, megértenem hogy hogy működik.
Mire a fenevad működött, nekem sajnos el kellett jönnöm, és a motort el kellett adnom.
Körülbelül egy fél éve, összekuporgattam annyit hogy vegyek egy ( nem valami jó állapotú ) Sukida Gos 50 QT-t. ( Nem pici testű, de egy japán robogó. )
Sosem volt még robogóm, de élveztem mikor megkaptam, és hogy lehetett rajta dolgozni. A mai napra már szépen megy csak egy kuplung csere férne rá, meg egy új égszíj. Még a kompresszió is elég jó benne, ha azt nézzünk hogy elszáguld az 50 kilómmal.
Én valamiért nagyon szerelmes lettem a régi motorokba, az igazi nagy 2 ütemű hatalmas gépekbe. Nem a sebesség vonz, nem is az hogy milliókon üljek. Szimplán az hogy lehet vele foglalkozni, lehet mindig találni valamit, ami javításra szorul, esetleg szebbé jobbá tehető. És valahol azért van egy tekintélyük ezeknek a motoroknak. ( Legalábbis szerintem. )
A barátnőm családja Kárpátalján lakik, és tőlük kaptam pár napja, egy mindössze 7000 Km-t futott ikerhengeres, oldalkocsis szörnyeteget. Nagyon nagyon örülök neki, gyönyörű motor! ( Megpróbálok képet feltölteni. )
Még annyit rólam hogy nekem semmilyen jogosítványom nincsen sajnos, most teszem majd le a B kategóriát, de nagyon drága mulatság, 2 éve gyűjtök rá, és a fele már megvan.
Az álmom egy 750 köbcentis URÁN.
Segítőkész ember vagyok, de csak akkor ha olyan emberrel hoz össze a sors aki legalább fele annyira megadja a tiszteletet nekem, mint ahogy én neki.
Ha tudok valakinek segíteni, szívesen megteszem, akár itt a fórumon akár személyesen.
Köszönöm hogy elolvastátok, kellemes napot kívánok mindenkinek.
Üdv.: Szabó Zoltán
( U.I.: Az első képen a régi Java motorom látható amit említettem a beszélgetésben, a másik 3 kép pedig az új szerzemény akitől sajnos egy határ választ el és sok határőr. )
Komment