Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás - Szabó Zoltán ( NevemSenki )

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás - Szabó Zoltán ( NevemSenki )

    Tisztelettel üdvözlök mindenkit.


    Az volt a kérés hogy bemutatkozás gyanánt írjak pár sort magamról, amit meg is teszek. Kicsit részletesen írom, hogy jobb képet kajatok rólam ha már a fórum tagja lehetek.


    Én egy 25 éves, vidéken felnőtt srác vagyok, aki 18 éves korában felkerült Pestre. Mielőtt a nagyvárosban kötöttem volna ki, megtetszettek a motorok, volt is pár tizenéves koromban.
    Először egy 50 köbcentis kis kormányváltós motorral ismerkedtem meg, ami Puch névre hallgatott. Sosem motoroztam előtte, nagy nehezen rájöttem hogy hogy is megy ez a dolog. Sajnos senki nem volt a környezetemben aki ezt megmutatta volna nekem.
    Az idők során a Puch cserealapot képezett egy 125 köbcentis sportkormányos MZ-re, majd ez szintúgy egy kis idő után egy 250 köbcentis MZ motorrá fejlődött.
    Szerelés téren akkor még semmilyen tapasztalatom nem volt. Szétszedtem, majd összeraktam a motor egyes részeit, próbáltam megérteni hogy miért is úgy működik ahogy. De ezek csak ilyen " felderítő " munkák voltak.
    Egyszer jött egy lehetőség, hogy elcserélnék velem a 250-es MZ-t egy 350 köbcentis, ikerhengeres JAVA-ra. ( 634 )
    Ekkor voltam 16 éves, és enné a motornál tanultam nagyon sokat a működésükkel kapcsolatban. A motor nem indult mikor hozzám került... és hát.... az eddigi 1 DB megszakító helyett ebben 2 is volt. nagy nehezen, nagyon lassan, majd 5 hónap alatt sikerült elindítanom, megjavítanom a részeket, megértenem hogy hogy működik.
    Mire a fenevad működött, nekem sajnos el kellett jönnöm, és a motort el kellett adnom.


    Körülbelül egy fél éve, összekuporgattam annyit hogy vegyek egy ( nem valami jó állapotú ) Sukida Gos 50 QT-t. ( Nem pici testű, de egy japán robogó. )
    Sosem volt még robogóm, de élveztem mikor megkaptam, és hogy lehetett rajta dolgozni. A mai napra már szépen megy csak egy kuplung csere férne rá, meg egy új égszíj. Még a kompresszió is elég jó benne, ha azt nézzünk hogy elszáguld az 50 kilómmal.
    Én valamiért nagyon szerelmes lettem a régi motorokba, az igazi nagy 2 ütemű hatalmas gépekbe. Nem a sebesség vonz, nem is az hogy milliókon üljek. Szimplán az hogy lehet vele foglalkozni, lehet mindig találni valamit, ami javításra szorul, esetleg szebbé jobbá tehető. És valahol azért van egy tekintélyük ezeknek a motoroknak. ( Legalábbis szerintem. )


    A barátnőm családja Kárpátalján lakik, és tőlük kaptam pár napja, egy mindössze 7000 Km-t futott ikerhengeres, oldalkocsis szörnyeteget. Nagyon nagyon örülök neki, gyönyörű motor! ( Megpróbálok képet feltölteni. )


    Még annyit rólam hogy nekem semmilyen jogosítványom nincsen sajnos, most teszem majd le a B kategóriát, de nagyon drága mulatság, 2 éve gyűjtök rá, és a fele már megvan.
    Az álmom egy 750 köbcentis URÁN.


    Segítőkész ember vagyok, de csak akkor ha olyan emberrel hoz össze a sors aki legalább fele annyira megadja a tiszteletet nekem, mint ahogy én neki.
    Ha tudok valakinek segíteni, szívesen megteszem, akár itt a fórumon akár személyesen.


    Köszönöm hogy elolvastátok, kellemes napot kívánok mindenkinek.


    Üdv.: Szabó Zoltán


    ( U.I.: Az első képen a régi Java motorom látható amit említettem a beszélgetésben, a másik 3 kép pedig az új szerzemény akitől sajnos egy határ választ el és sok határőr. )
    Attached Files

    #2
    Szia Zoli!

    Ez egy szép lépésről lépésre történő haladás a kicsitől a nagyobbak felé, ráadásul nem készen kaptad a motorokat, hanem meg kellett dolgoznod értük, így sok mindent kénytelen voltál megtanulni már!

    Olyan ember nincsen, aki mindenhez ért, azért is nagyon jó ez a Fórum, mert itt rengeteg tapasztalatot osztunk meg egymással, én azokat a hozzászólásokat is szívesen olvasgatom, aminek a tárgya közvetlenül nem érint, mert olyan motorom nincs is...

    Ezt a "szörnyeteget" tényleg jó volna áthozni valahogy a határon, és talpra állítani!!! (Azt hiszem, ilyen kéthengeres verzió nálunk nem is volt kereskedelmi forgalomban, úgyhogy ritka darab!
    (Ha sikerül valahogy áthozni, hozhatnál vele nekem egy jó állapotú IZS 49-eset is, fizetem a szállítási költség felét!)

    Komolyra fordítva, Isten hozott itt a Fórumon!
    taluga, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv a fedélzeten !

      Ez egy igen teljes bemutatkozásra sikeredett ! Legalább megtudtunk rólad pár dolgot , amit más nem biztos hogy "publikált " volna ! Remélem megtalálod a számításodat , és segítségre lelsz !
      Azt a mindenit (!) .. ez egy Izs jupiter !!! két henger (nem ikerhenger ! azt az Y hajtókaros puch esetleg az U Csepel-re szokták mondani ), két ütem , 350 ccm és ha jól tudom Magyarországon nem is forgalmazták .... ergo nálunk ritkaság számba megy ! Talán egy -két darab van belőle , az is magánúton érkezett kárpátaljáról , vagy erdélyből .Valóban jó lenne itthon forgalomba helyezni .
      Az álmod (szerintem URAL-ra gondoltál) viszont akad itt-ott különböző használt jármű adok-veszek oldalon , bár jó állapotút kifogni nehéz . Szerintem ha odaért a dolog , hogy keresgélsz először érdeklődj a fórumon !

      Mindenesetre sok sikert , és kitartást , kellemes időtöltést !
      taluga, Titus és Atti69 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusz! Üdv köztünk! Látom a motorozás szenvedélye téged is elért! Nagyon jól fogalmaztad meg a mondani valód. Nem a milliós csodák a legfontosabbak számodra sem, hanem a régi "sokat látott,- átélt" gépek. Ez már pozitív dolog a szememben! Viszont óvlak is. Bár csak 12 évvel vagyok előrébb a sír felé, de hallgasd meg a szavam! Én jogsi nélkül mopedeztem. Megfogtak, megbüntettek... Sokba került és csak a nagy szerencsémnek köszönhetem, hogy az eltiltást vissza vonták! Azóta van már A kategóriás jogosítványom és ha hülyén hangzik is, de igyekszem megfontoltan közlekedni.
        taluga, sinter és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Kedves Zoli!

          Köszönjük tartalma bemutatkozásod. Nekem Verhovina 5 adatott kezdetnek, majd egy CZ 472. Több motorom nem volt, talán nem is lesz. De tudom miről írsz. Az az érzés mindent visz, amikor egy megjavított gép beindul és mehetsz vele.

          Fogadd meg Pasetta szavát. Sose tégy a törvény ellen. Főleg ne most, amikor ilyen a helyzet a szomszédban. Örülök, hogy regisztráltál. Legyél hasznos tagja a fórumnak.

          Mint moderátor ki tudom törülni a neved mellől az a régi Terence Hill filcímet. Aki ilyen bemutatkozást ír, az nem semmi és senki, hanem jóbarát. Szívesen mdgteszem, ha kéred.

          Üdvözlettel: CZsolti
          pasetta, és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szia légy üdvözölve közöttünk jó látni hogy más fiatalokat is érdekelnek a régi motorok nekem egy kis romet kadet em van és allig várom hogy kiprobálhassam aztán majd ha meg lesz a jogsim használjam is

            Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

            Komment


              #7
              Kedves Zoltán!

              Üdvözöllek a körünkben. Én is köszönöm a bemutatkozást, mindig öröm, ha valaki nem csak oda-oda vakkant pár szót.
              Én tavaly tettem le az A-kategóriás jogsit, sok évvel a B után. Ez is drága, tokkal-vonóval 160ezer körül van (plusz ruházat, sisak). És rengeteg idő, energia, koncentrálás.
              A veteránozás szép dolog (lásd az állandó nyavalygásomat a bemutatkozásomban :-), ha végigmész az utcán lassan egy ilyen géppel, mindig akad beszélgetőpartnered a 60+os korosztályból. Azt, hogy mi a nehézsége, vagy már tudod, vagy itt majd megtudod.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X