Közlemény

Collapse
No announcement yet.

stanci - Cezet CZ 250/485

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Megtörtént a beavatkozás, nem lett tökéletes a végeredmény, de így már szerintem használható lesz.

    Előtte - utána.
    Click image for larger version

Name:	telószár.jpg
Views:	1
Size:	188.8 KB
ID:	151946

    Kicsit csalóka a kép a nagyítás miatt, a lényeg, hogy eddig körömmel kapirgálva durván érződtek a barázdák,
    most meg csak kicsit lehet érezni őket.
    Azon is gondolkodtunk, hogy alsó sztenderen rohadt be a szimering, tehát terhelés alatt nem is igazán itt fog dolgozni,
    hanem fentebb.

    Lényeg a lényeg, ha minden jól megy, hétvégén most már tényleg kész lesz!

    Komment


      Kész a gép, megvolt a próbakör, eddig jó!

      Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget!
      ..tapatalkról.

      Komment


        Sziasztok!

        Fékpofákkal kapcsolatban mik a tapasztalatok? Volt ugye a HU, a TWN, meg a CZE gyártmány, én megvettem a magyart de szinte semmit nem fog,
        gondoltam adok neki időt, hogy bekopjon, de nem javult. Lassan megint viszem műszakira a gépet, szerintetek cseh gyártmányú pofákkal jobban járnék?

        Komment


          Bizonyára én a legpuhábbat használtam. Gondolatom szerint az a szürke színű kicsit jobban kopik de jobb a fékhatás a.

          Komment


            stanci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Fékpofákkal kapcsolatban mik a tapasztalatok? Volt ugye a HU, a TWN, meg a CZE gyártmány, én megvettem a magyart de szinte semmit nem fog,
            gondoltam adok neki időt, hogy bekopjon, de nem javult. Lassan megint viszem műszakira a gépet, szerintetek cseh gyártmányú pofákkal jobban járnék?

            Valószínű a gyári jobb lenne , ha még sikerülne valahonnan beszerezni ... A magyar (caroflex , kisvárdai ...szürke , nem igazán van más a palettán ..., én többnyire ezt használom ... )talán a rózsaszín jobb volt ... , TWN szerintem rosszabb a magyarnál ...a CZE-t még nem próbáltam . A régi gumis ,puha , szinte fekete szinű az jó volt , fogott is rendesen . Szóval minél puhább annál jobban fog !
            DE ....
            Hiába teszel akármilyen betétet ha sz@rul van felszegecselve , lélegzik a ferrodol , vagy a szegecselés OK (ragasztás) , de nem fog teljes felületen , így nincs meg a megfelelő fékhatás, fékező surlódó felület .... ( a pofa beesztergálását , hogy minél nagyobb felületen fogjon már elsőre is , már többször tárgyaltuk ) , de sok erő is elvész a szoruló fékkulcsokon , a pofa felfekvő felületein , a száraz, rosszul beállított bowdenon , és a kenetlen héblin , pedálon is .

            Komment


              A ragasztottat teszem én is előnybe / természetesen abba a fékdobba ragasztva melyikbe lesz szerelve ez fontos!!/ A szegecseltnél jelentős az a felület kiesés mely a szegecs fejnek bele kell süllyeszteni a ferrodorba. Ha méterbe veszed jobb a választék is. Természetesen türelem játék a megfelelő illesztés végleges szerelés előtt. Ne feledd a kezdő és vég részt lesrégallni mert bekap a fék a hiányától. A Zahi által felsorolt buktatók is összadódnak és nincs fék csak lassító berendezés!

              Komment


                Akkor először átnézem még egyszer a rendszert, hátha találok valami rendellenességet.

                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a pofa beesztergálását , hogy minél nagyobb felületen fogjon már elsőre is , már többször tárgyaltuk
                Ezt merre találom? A fórum keresője most nem a barátom..

                Komment


                  Fingom sincs ....

                  Gyakorlatilag arról volt szó benne , hogy vastagabb ferrodolt (a legpuhábbat ) ragasztatunk a "pofavasra" , ami ugye alu ... , majd a féklapon összerakva, vagy a kulcs és a pofa rakott kb 0,5-0,7 mm vastag "bádogdarab" segítségével , vagy a fékkulcskart kicsit nyitott állapotában rögzítve menetes-szárral a bowdwntartóhoz , kitámasszuk a pofákat fixre , majd a tengelyre fűzve , a tokmányba fogva , és egy cső segítségével forgócsúccsal megtámasztva a dob pontos méretére esztergáljuk a ferrodolt . Akitámasztás eltávolítása után a "cájg..." belefér a dobba és összeszerelve minimális koptatás után is teljes felületen fekszik hozzá . Természetesen a fel és lefutó oldalról a letörést ne hagyd ki , mert be-kaphat a fék ... (mármint a szándékod ellenére megblokkol a kerék , főleg a hátsó ... )

                  Komment


                    Zahi leírta a menetét, én is így csinálom. Azóta jó is.

                    Igaz Pannónia, de hasonló szerkezet. Miskolcon van egy szaki aki foglalkozik újra ferodolozással. Én vele csináltatom, az első fékbe rózsaszínes, a hátsóba szürkét rakatok. Mindkettőből jó vastagot, aztán azt szabályozom fel méretre. Pár kilométer után szétszedve már látni hogy teljes felületén fogott.
                    A szürke színű anyag elég kemény, lassan is kopik, de a hátsó kerékbe bőven elég az is. A rózsaszínes puha. Az kb egy szezont bír, de legalább fog.
                    (többnyire van 2 szett fékem előre is hátra is. Szóval ha elkopik csak szabályzom, cserélem a kopottat meg ráérek elvinni ferodoloztatni)

                    Komment


                      Még talán annyit, hogy a befűzés után kell a fékdobot felszabályozni mert fűzés után lesz eltérés ovális lesz a dob. Ha ez elmarad vagy kűllőzés előtt szabályozzák fel a dobot mert azt többen tudják befogni mert nincs rajta a ráf akkor lesz az a jelenség, hogy leng a fékpadon a mutató. Ez az oka és így lesz bukta!

                      Komment




                        Akkor is ovális lesz,ha fűzés után szabályozod fel,mert a szabályozás anyageltávolítással jár,miáltal megbomlik a szerkezeti egység statikai egyensúlya és ráadásul a centirozás is változhat,mert ahonnan nagyobb mennyiségű anyag forgácsolódik ki ott gyengül.Egy befűzött kerék,kellő feszességű küllőkkel,statikai egyensúlyban van tekintet nélkül a fékdob ovalitására.Minden erővel szemben egy ugyanakkora de ellentétes értelmű erő hat,-ez a statikus egyensúly,de ezt nyilván sokan tudják,de azért emlékeztetőül....

                        Talán annyival lehet segíteni valamennyire a dolgon,hogy még a kerék befűzése előtt meg kell mérni a fékdobot és a felnit is és megkeresni az ovalitást bennük,az-az a legnagyobb átmérőt,azután fűzéskor ezeket egymáshoz viszonyítva 90 fokkal elfordítva kell a kereket befűzni,így sem lesz tökéletes,de valamit segít.

                        Amikor ezeket a motorokat gyártották,még nem volt műszaki vizsga sem,nemhogy fékpad.Később amikor bejött a műszaki,akkor meg jó nagy gázzal meg kellett gurulni az udvaron és,ha radírozott akkor minden rendben találtatott.

                        A fékdob szabályzás sem egyszerű,mert először is kell egy jó nagy esztergapad,amiben elforog,utána meg a csapágyhelyen futtatva kell kiszabályozni,amihez szerszámot kell csinálni,ha nincs.

                        Természetesen lehet csinálni jó kereket,megfelelő körültekintéssel és szaktudással,de "hozott anyagból" nem egyszerű.

                        Üdvözlettel:Che
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2018 ápr. 11, 23:27. Oka: Kiegészítés

                        Komment


                          Megpróbálkozunk ezzel a beesztergálással! Közben kaptam egy berettyóújfalui kontaktot, felveszem velük a kapcsolatot és a gyári fékpofákat újra ferodoloztatom.

                          Komment


                            Keresek bal oldali teleszkópszárat..........

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X