Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Újonc vagyok - már megint

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Azert ne kapkodj a ruhaval. Egy jo kabat mindig kell. Azt nem folosleges. Vannak reszmegoldasok is. Veteranra elmegy a nyilt sisak is, de tartos 90 korul mar gyalazatos erzes. Zart sisakba nyaron belesulsz. Napszemcsis sisak aldas. Szelallo cicanadrag - nem fujja at a szel a normal nadragot. Es a lenyeg: ovakodj a shox termekektol. PÁF az osszes. En szoltam...

    A mánfai ut kivalo. Lehet probalkozni egy Kovagoszolos-Hetvehely atkotovel. Amikor mar azt hiszed, hogy erdei ipari uton mesz, jon szembe a busz.

    - - - Updated - - -

    Szergej67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    - - - Updated - - -

    Így kezdésnek mindenképp protektoros ruhát szeretnék, tudjátok, biztos, ami biztos...?
    Hat ja. A protektor. Szep idegen szo, amiert lehet rajongani. Majd a gyarto rohog egy jot az emberen, hogy ugye nem gondoltad komolyan, hogy egy 25ezres kabatban komoly vedelem van, ha ok 50ezerert adnak csak egy pancelos gerincvedot? Kis zuhanasoknal azert jol jon.
    Szergej67 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Szergej67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

      Így kezdésnek mindenképp protektoros ruhát szeretnék, tudjátok, biztos, ami biztos... Aztán majd meglátom.
      Viszont ha jogsit szeretnék szerezni, lassan ideje lenne nekiállnom beszerezni ezeket a dolgokat, ugye..?
      Hát, jogsi gyakorlati részénél motorra sem ülhetsz az alábbiak nélkül:
      -Szabályos, E jelzéssel ellátott bukó plexivel vagy szemüveggel.
      -Protektoros kabát, vagy zárt felső gerinc, könyök és vállvédőkkel(protektoring+ valami pulóver vagy kabát).
      -Protektoros nadrág vagy hosszú szárú nadrág térdvédővel.
      -Protektoros kesztyű.
      -Hosszú szárú zárt cipő.

      Itt nálunk 40°C-ban és szakadó esőben is volt oktatás(amikor a rutinpályán elúsztak a bóják amikor elmentem mellettük )

      - - - Updated - - -

      bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ovakodj a shox termekektol. PÁF az osszes. En szoltam...
      Bár sok terméküket nem próbáltam, de a cordura kabátom és nadrágom onnan van, az egyik legolcsóbb kategória(21-21000 volt anno) de teljesen vízálló és elég jól véd. Egy kisebb esés a kabáton nyomot se hagyott, de a protektorok megvédtek.
      Kesztyűm szintén onnan van, azzal semmi gond nincs. Valamint a motoros farmernadrág is onnan van(bár az nem saját márkás termékük)
      Szergej67 és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Evvel csak az a gond, hogy versenyzők először megtanulna ESNI! Náluk is ha nem tudnák hogyan kell viselkedni esés közben mit sem érne a bőrruha! Pedig sokszor iszonyatos sebességnél esnek / veterános tempóhoz mérve ! / és felállnak és tovább mennek!! Itt is érvényes nem a ruha teszi az embert! csak ki kell tudni használni annak az adottságait. Ez ami nekünk egyszerűeknek hiányzik a képzésünkből. Igaz én már nem szeretnék esni- kelni!
        Szergej67 és Atti69 kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Evvel csak az a gond, hogy versenyzők először megtanulna ESNI! Náluk is ha nem tudnák hogyan kell viselkedni esés közben mit sem érne a bőrruha! Pedig sokszor iszonyatos sebességnél esnek / veterános tempóhoz mérve ! / és felállnak és tovább mennek!! Itt is érvényes nem a ruha teszi az embert! csak ki kell tudni használni annak az adottságait. Ez ami nekünk egyszerűeknek hiányzik a képzésünkből. Igaz én már nem szeretnék esni- kelni!
          Nem vitatom az általad leírtakat csak árnyalnám kicsit. Azért "kontrollált" közegben esni más, mint mondjuk a hétköznapi utakon, jó persze ott is benne van a pakliban hogy az utána jövő keresztül megy rajta...
          Atti69 kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem vitatom az általad leírtakat csak árnyalnám kicsit. Azért "kontrollált" közegben esni más, mint mondjuk a hétköznapi utakon, jó persze ott is benne van a pakliban hogy az utána jövő keresztül megy rajta...
            Csak ott utána aligha megy busz vagy kamion. De még személyautó se nagyon. Szóval azért ilyen téren is jobb a helyzet.
            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Evvel csak az a gond, hogy versenyzők először megtanulna ESNI! Náluk is ha nem tudnák hogyan kell viselkedni esés közben mit sem érne a bőrruha! Pedig sokszor iszonyatos sebességnél esnek / veterános tempóhoz mérve ! / és felállnak és tovább mennek!! Itt is érvényes nem a ruha teszi az embert! csak ki kell tudni használni annak az adottságait. Ez ami nekünk egyszerűeknek hiányzik a képzésünkből. Igaz én már nem szeretnék esni- kelni!
            De ott ritkán van szalagkorlát és szép, kibetonozott árok a pálya szélén. Ha pedig mégis akkor hiába a jó esési technika.

            Persze egy amatőr valószínűleg kezét-lábát törné esés közben a bukótérben is.

            Komment


              #21
              utána jövő keresztül megy rajta...
              A Moto Gp-s halálos balesetek többnyire ebből következnek..

              - - - Updated - - -


              ovakodj a shox termekektol. PÁF az osszes.
              Ezt annyiban cáfolnám hogy öt éve van Shox kabátom és kesztyűm és az asszonynak ugyan ez.

              A kesztyűkre idén varrt a feleségem új tépőzárat. A kabátoknál a bélést a kabát újjban tartó gombok estek le.
              Ezen kívül az égadta világon semmi minőségi gondunk nem volt. És ár érték arányban nagyon jók.
              Szergej67, mátéapu és OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                +1 a Shox-ra nekem is van bőr szett is és kordura is belőle. A kordura gatya bélése adta meg magát indokolatlanul és garin kívül, de mégis gariba cserélték ki.

                Komment


                  #23
                  Nekem kesztyű, térdvédő és egy napig négy évszakos nadrágom volt. Az első kettő varrásain még kellett kicsit dolgozni használat előtt... Foszlódó vágási felületek, elengedő varrások. A nadrág ezt nem érte meg, mivel mérethibára hivatkozva visszavittem.

                  Arról csak a derékbőség állító kapocs törött le azonnal. A mai cipzárakkal és patentokkal teli világban kikerekedett a szemem, amikor a nadrág egyik bélését egy gatyagumi és egy gomb kapcsolata tartotta össze. A nyári szellőzést is jól megoldották, midőn az egész nadrágon körbe beletoldottak egy csík hálószövetet. Mivel tényleg bő volt a nadrág, 120nál a menetszél a gatyából indulva a hátamon jött ki. A kabáton keresztül.

                  - - - Updated - - -

                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hát, jogsi gyakorlati részénél motorra sem ülhetsz az alábbiak nélkül:
                  Szerencsére itt az iskoláknál a felszerelés kölcsönözhető. Kivéve bakancs. Azért sisakot vettem, mert az eléggé gusztustalan tud lenni.

                  Komment


                    #24
                    +1 a SHOXra a jelenlegi gúnyám is onnan van de az elmúlt 16 évben az ő cuccaikat használtam, arról nem tehetnek hogy van amit kihíztam, van kesztyűm ami szétment 13 év alatt az úgy vélem nem garancia de a kihízott cuccaim még mások használják.
                    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    patentokkal teli világban kikerekedett a szemem, amikor a nadrág egyik bélését egy gatyagumi és egy gomb kapcsolata tartotta össze
                    én még nem láttam olyat hogy ez ne így lenne, max a gomb és a gumi minősége változik és/vagy színkódos hogy ne tekerd meg a bélést.

                    Komment


                      #25
                      surranó, dehát évek óta rohangálok utána - 46-os valahogy nem akad sehol...
                      Az ecseri piacon 2010-ben még volt, ott vettem vadi újat Pedig én se nagyon láttam ekkorát előtte. Ha arra jársz egy próbát megér, hátha van még

                      Komment


                        #26
                        Hát megint eltelt közel két év, és még mindig nem muslincás a fogam.
                        Üdv mindenkinek! Egy kis helyzetjelentés, segélykiáltás:
                        Jogosítványom már van, 2016 novemberében szereztem meg. Szerencsére minden megvolt elsőre, így belefértem a jó időbe. Persze azért egy-két kisebb megázás, és hőguta-közeli élmény is belefért.
                        Az 559-es Jawát végül elhoztam, nagy buzgón neki is álltam felfedezni, de hamar rá kellett jönnöm, hogy ez túlmutat a hatáskörömön. Egy kollégám ajánlott egy srácot, aki érti a dolgát, maszekban foglalkozik motorszereléssel. Eljött, megnézte, vállalta. Megbeszéltük, hogy nem lesz gyors menet, mert sok dolga van. Ez múlt év márciusában volt. (most számoltam ki, nem gondoltam, hogy ilyen régóta ott van)
                        A lényeg, hogy a blokkot bütyköli, én meg a papírozásnak akartam utánamenni. Néhány hónap alatt kiderült, hogy nincs vázszáma a motornak. Az eredeti papírjai sincsenek meg, de a rendszám és a motorszám megvan.
                        Na, ebből mit lehet kihozni...?
                        Persze nem bírtam magammal, és közben beszereztem egy SR2 e Simsont, 71-es. gondolkozom, hogy indítsak-e neki egy új beszélgetést, vagy valaki más írása alatt kérdezősködjek?

                        Komment


                          #27
                          Szergej67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A lényeg, hogy a blokkot bütyköli, én meg a papírozásnak akartam utánamenni. Néhány hónap alatt kiderült, hogy nincs vázszáma a motornak. Az eredeti papírjai sincsenek meg, de a rendszám és a motorszám megvan.
                          És igy mi a csodának csináltatod ? egy jogositványszerzés áráért egy szolid kiállású MZ-t vehetsz ami gurul,ha viszont a Jawat-akarsz akkor is üzemképes műszakisban kell gondolkodnod a hozzáértésed miatt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #28
                            Ez tény... Mivel "nagyon jó áron" szereztem (megkaptam ingyen), és minden jel arra utalt, hogy semmi baj nem lesz a papírozással. A srác elvitte, és kértem a számokat, hogy utánajárjak. Hónapokba tellett, mire megírta, és ma válaszolt a kérdésemre, hogy mi a helyzet az okmányirodás ismerősével. Sajnos semmit nem találtak -szintén több hónap alatt.
                            Ezért fordultam Hozzátok, mert kezdek nagyon elkeseredni.
                            Van egy címem Pestre a nemtommilyen hatósághoz, ahol érdeklődhetek a rendszám és motorszám alapján. Addig nem akartam, míg az okmányirodás ismerős nem szól vissza. A vázszám is ma derült ki. Így már nem is tudom, hogy van-e értelme bárminek is ezzel a motorral.

                            Komment


                              #29
                              Szergej67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Így már nem is tudom, hogy van-e értelme bárminek is ezzel a motorral.
                              Ha nem köt semmi hozzá lépj tovább....
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #30
                                Hát ezt rosszul csináltam...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X