Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Újonc vagyok - már megint

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Újonc vagyok - már megint

    Szervusztok!

    Olyan régen írtam, hogy szinte alig merlek tegezni Titeket.
    20 éves vagyok, asztalosként dolgozom, B kategóriás jogosítványom van, és egy '99-es Feliciám.

    Sokszor eszembe jutott, hogy csak így "itt hagytalak" Benneteket, de sajnos már nem volt aktuális a dolog.
    Alapos megfontolásból sajnos egy négykerekű jármű boldog tulajdonosa lettem néhány hét híján egy éve, ami szinte teljesen kizárta azt a lehetőséget (anyagiak tekintetében), hogy motorom legyen. Mármint az autó kasztniján kívül.

    Viszont ilyen közel még sosem jártam a célomhoz: -hivatalosan még nem, de kezet ráztunk rá a rokonnal- egy 250-es Jawa került a tulajdonomba.

    Mindent megfontoltam és átgondoltam, úgy döntöttem, megragadom a lehetőséget, feldobtam a Jawa esetleges megszerzésére vonatkozó terveimet, és a holnapi napon felveszem a kapcsolatot egy motorosiskolával.
    A motornak 82-ben volt utoljára forgalmija, a tankja belül olyan rozsdás, hogy majdnem elsírtam magam, , de mindent egybevetve azt hiszem, érdemes nekiállnom. Főleg, hogy igen jó áron jutottam hozzá. Papírjai -elvileg- megvannak "valamelyik fiókban".

    Használni szeretném a szépséget, és ehhez szeretnék majd segítséget kérni Tőletek. Bevallom, két napja olvasom a fórumot, de csak most vettem rá magam, hogy írjak, miután így eltűntem.

    Ha minden jól megy, a holnapi nap folyamán kicsit tüzetesebben is meg tudom vizsgálni - még nincs nálam.
    Először is szeretném kérdezni, hogy Pécs környékén ismertek-e valakit, akihez szerény képességeimet meghaladó műveletekkel kapcsolatban fordulhatnék?
    Illetve, hogy a legfontosabbal kezdjem gyakorlatilag motor, és jogosítvány nélkül: OT vizsgával kapcsolatban mi a véleményetek? Van értelme? Megéri?

    Kérdésem még volna bőven, de kezdetnek azt hiszem, elég ez így, feltéve persze, hogy nem haragszotok, és hajlandóak vagytok segíteni nekem.

    Minden jót mindenkinek!
    Szergej

    #2
    Kedves Szergej! Mi is lebontottuk a " Vasfüggönyt"és bárkit szívesen fogadunk ki ily illendő képen bekopog hozzánk! Örülünk a vissza térésednek. Elsőre talán nézd rendesen körbe a gépedet és ha a láda fiából elő kerül a papírja akkor kezdődik az igazi kihívás! Olvasgass addig is és tájékozódj- egy szóval érezd otthon magad.
    Lemezjáték, Szergej67 és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Szergej!

      Egy 250-es Jawat mindig megéri feljavítani és kipofozni. Hálás szerkezet és ha szerencséd van, akkor megúszod egy csapágy-szimmering-tömítés csere akcióval. Légy nyugodt, mire elkészülsz vele, meglesz a jogsid is és a tapasztalatod is.
      Szergej67, Atti69 és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kedves Szergej!

        Alap tapasztalatok:
        Ha még idén akarsz jogsit, húzzál bele!
        Motoros gyakorlati oktatást nem tartanak télen és tavasz elején. Nem tudom, melyik hónapban fejezik be, de kicsúszhatsz. Ráadásul olvadó aszfaltra se szeretik kivinni a tanulókat, mivel kötelező a teljes menetfelszerelés, nincs kedvük felmosni a pácienseket. Ehhez elvileg A2 kell. Ha ez a része érdekel, tudok mesélni, tavaly tettem le az A-t. Tudok ajánlani egy iskolát, ahol 100-ból páran buknak csak meg, azok is a behajtani tilosba belemennek.

        A másik pedig maga motorozás a veteránozás és a restaurálás kérdése.
        Valójában melyiket akarod?

        Motorozás: Az jó dolog. Abba se tudod hagyni. Észveszejtően drága még akkor is, ha nem dőlsz be a divatoknak meg a többi motoros nyomásának. Egy normális sisak 30e, egy normális szélálló kabát 25e, egy normális szélálló nadrág 30e. Üzemanyag, olajok, kopóalkatrész.

        Veteránozás: Ahogy hallottam, ez egy stabilabb konstrukció, de öreg motornál mindig ott a belebújt az ördög faktor. Kimondom: rohadt pocsék érzés, amikor menni akarsz, de ott hagy az öreg gép, körözés helyett csak a szerelgetés jut.
        A motoros iskolában felülsz valami japán gépre, aminél a szerelés kimerül a lánc zsírozásban, megnyomod a gombot, mész amíg tudod tankolni. Oktatáson nem mersz odahúzni az 500asnak, mert 90-nél azt hiszed, leszédülsz. Van már viszonyítási alapod. Visszaülsz veteránra... Más világ.
        Hangsúlyozom, a Jawa megbízhatóságát nem ismerem - biztos lesz jó néhány óra szervizmunkád. Jól meg lehet utálni az egészet, ha nincs mellette egy gép, amin élvezed a keringést.

        Restaurálás és OT: Szép dolog, azonban ez megint egy külön embert kíván, egy újabb projekt. Jawahoz nem értek, de Pancsin látom, hogy a restaurálás bitang drága. Nem beszélve, a pénz részéről, hadd ne részletezzem, de röpködnek a százezrek.

        Ezt én megéltem, sajnos hátulról kezdtem az egészet, belevertem rengeteg pénz Pancsi alkatrészbe és egy rokkant, de forgalomba levő motorba. Egy jó erős csömör után lassan kezdem elővenni és élvezgetni a szerelgetést.

        Kérdezted, hogy tudunk-e valakit Pécs környékén. Azt nem írtad mire, de én itt vagyok.
        Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 jún. 17, 21:27.
        Lemezjáték, Szergej67 és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm a biztató szavakat, és a jótanácsokat!

          Beszéltem az iskolával, júli 15.-én indítanak tanfolyamot, szerintem azzal még beleférek az időbe. Viszont -tapasztalataimat is tekintve- érdekelne az általad említett iskola, Bokor28, szívesen fogadnék róla néhány információt.

          Gondoltam már én is arra, hogy mivel a Simsonos korszak a szerelgetéssel kimaradt, kezdésnek lehet, hogy inkább a motorozásra kéne fektetni a hangsúlyt, egy megbízható(bb) motoron, aztán jöhet a veterán, és a vele járó dolgok. Dehát ismerem magam, sajnos a tény, hogy egy veterán motoron üljek legalább olyan fontos, mint az, hogy menjen is az a gép.

          Az árak tekintetében szerencsére az első sokk-élmény már lecsengett, már ami pl. a ruházatot illeti. Sajnos ez van, muszáj megbarátkoznom vele.

          Természetesen a legboldogabb akkor lennék, ha a Jawám eredeti állapotát tudnám visszaállítani, restaurálni, de gondolom, majd úgyis jön magától, hogy mi a megoldható, illetve mihez van "kedvem".

          A Pécs környéki valakit arra értettem, hogy ha netalán elakadnék a szét/össze (tartanék már ott) szerelésnél, akkor tudtok-e egy műhelyt, vagy egy vállalkozó szellemű hozzáértőt, aki gyakorlatban is tudna segíteni, ha épp fogalmam sincs az itteni jótanácsok áradatában, hogy mit hova, hogyan csináljak, és mivel.

          Előrelépés a papírok tekintetében még sajnos nincs, és még mindig nem hoztam el a kis gyöngyszemet, de nagyon sürgetném már a dolgot...

          Minden jót mindenkinek!
          Szergej

          Komment


            #6
            Motoros ruházat a '80-as évekből. Ne feledd, hogy milyen motoron készülsz részt venni a forgalomban. Tehát:

            - Farmernadrág (akkoriban főleg Trapper, mázlistáknak Levi's);
            - Bőrcsizma (akkoriban hegyes orrú vadnyugatis fazon., ami bírta az esőt is)
            - Bőr (műbőr) dzseki;
            - Nyaksál (keményebbeknek babos-kendő)
            - Bőrkesztyű;
            - Kiskőrösi bukósisak.

            Ettől több nem volt, nem is kellett. Szerintem ma is elég. Ha kiegészíted egy bőrnadrággal kész a szerkó. A sisak pedig ma már bármi lehet.

            Egy csepptankos Jawán érdekes látvány a modern öltözet. Sepynek talán van fényképe, mikor a fia elvitte a Czetkáját egy körre ilyen ruhában.

            Komment


              #7
              Ettől több nem volt, nem is kellett. Szerintem ma is elég.
              Ez így van. Ha csúszik az ember ez elég. Csak sajnos ma sokkal több a tereptárgy.
              A "kedvencem" amikor körforgalomban elcsúszik a motoros 30-40 km/h-val és meghal mert a kib@szott szalagkorlát lába eltöri a nyakát!
              Ja és a barmok egyre többet raknak. Sok helyen ahol motorozom a Balaton felvidéken frankó utakat csináltak. ezzel együtt felszereltek egy csomó szalagkorlátot olyan kanyarba ahol semmi tereptárgy nem volt. Most legalább ha elcsúszik a motoros nem csúszik tovább a mezőre hanem kettétöri a korlát lába....

              Komment


                #8
                dkari

                Csak sajnos ma sokkal több a tereptárgy.
                De legalább ma már legalább nem nagyon találkozol szekér oldalán kilógó kaszával...

                Komment


                  #9
                  Természetes, az öltözék szigorúan "egyszerű", nem szkafander lenne. Egy fekete bőrdzsekit ki is néztem magamnak egy motoros boltban, az egyetlen az olcsóbbak között, ami nem csilivili csíkos-színes, és ugyanitt megörültem, hogy a protektoros farmer árát jól levitték - persze már csak s-es méretben van.
                  Illetve ha az időjárás engedi (pl. ősszel) nagyapám barna bőrkabátját tervezem hordani, annál autentikusabb nem is lehetne.
                  A magasszárú bőr cipő szinte evidens nekem, hogy surranó, dehát évek óta rohangálok utána - 46-os valahogy nem akad sehol...

                  Érdekes, így még sosem gondoltam a szalagkorlátra. Eszembe se jutott, hogy nem minden esetben pozitív dolog, hogy ott van.

                  Előrelépés még mindig nincs a motorral, de fejben már hányszor, de hányszor, de hányszor......

                  Komment


                    #10
                    Ne feledd, hogy milyen motoron készülsz részt venni a forgalomban.
                    Egy olyanon amin a fék és a rugózás már a '80-as években is siralmas volt.
                    tehát ha eléd kanyarodnak nem fogsz tudni megállni és/vagy kikerülni, hempergés lesz belőle- ekkor nem árt egy megfelelő védőruha ami lehet ettől tönkre megy, de megvéd némi táppénztől, öregkori fájdalomtól stb.

                    egyébként már létezik protektoros farmer, és protektoros retro szabású bőrjakó

                    Komment


                      #11
                      Nalunk is sok a tereptargy. Kereknyomon bő kavics, majd kicsit elhuzodva savba felig atlogo tavolsagi busz a belathatatlanban. Illetve a szalagkorlat utan 30m szakadék.

                      Komment


                        #12
                        Érdekes, így még sosem gondoltam a szalagkorlátra. Eszembe se jutott, hogy nem minden esetben pozitív dolog, hogy ott van.
                        Sajnos motoros esetében sokszor rosszabb. Itt az Osztrákoknál látom egyre több helyen, hogy utólag szerelnek egy műanyag "csíkot" a vaskorlát alá a lábakra. Ez megakadályozza hogy az ember derékba törjön....

                        Komment


                          #13
                          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          dkari



                          De legalább ma már legalább nem nagyon találkozol szekér oldalán kilógó kaszával...
                          Csak bicaj oldalán kilógóval


                          Nem tudom hogy vagy vele, de néha lehet hogy a komfortot és a biztonságot előbb illik helyezni mint a kinézetet.
                          A motoros farmernadrág jó dolog. Nekem is van és a környéken abban mászkálok. Kényelmes, szellős, és a kevlár szövés valamint a protektorok védenek.
                          De ha hűl a levegő akkor már kellemetlenül huzatos, valamint messzire nem is megyek benne mert ha jön az eső akkor szarrá ázok benne.

                          Ez egyszerű és olcsó cordura ruhám viszont teljesen esőálló és több is benne a protektor mint a farmerban. Viszont ha melegben napon meg kell állni benne...

                          Komment


                            #14
                            bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nalunk is sok a tereptargy. Kereknyomon bő kavics, majd kicsit elhuzodva savba felig atlogo tavolsagi busz a belathatatlanban. Illetve a szalagkorlat utan 30m szakadék.
                            Csak nem a Mecsekre gondolsz? Ma kétszer ment el mellettem ugyanaz a motoros, mikor melóból mentem haza, aztán láttam, hogy a Mánfa-Sikonda elágazásnál megfordul, és megint megy vissza száguldozni. Persze rajta nem is farmer, és kiskőrösi volt...

                            - - - Updated - - -

                            Így kezdésnek mindenképp protektoros ruhát szeretnék, tudjátok, biztos, ami biztos... Aztán majd meglátom.
                            Viszont ha jogsit szeretnék szerezni, lassan ideje lenne nekiállnom beszerezni ezeket a dolgokat, ugye..?

                            Komment


                              #15
                              Tudod ez egy kicsit olyan mint a Suzukiban a légzsák! Ha ütközöl vele az fog megfojtani a rád gyűrődő karosszéria miatt. Az a ruha egy nagy bukásnál csak nyűg a mentősöknek ezért légy óvatos kisebb bajban azért valós segítség lehet.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X