Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ildikó - Yamaha SR 250

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha ez volt a tiédben, amikor kipróbáltam, pénzkidobás volt az egész. De legalább sok pénz. Nyuszifül kuplungjai ugyanezt tudják.

    Egyedül a hajtóműolaj miatt érné meg - vagy nem.
    Bááár, ha a modern 100 lovas gépeknél jó a 10w40 a hajtóműbe, akkor talán ide is megteszi. Illetve kíváncsi lennék egy 80w90 hatására hogyan viselkednének a váltó fogaskerekek, lehet akadályozná a "finom" kapcsolást, mert nehezebben csúsznának a tengelyen. Vagy épp fordítva.

    Kis kitérő. A túrás fórumon évtizede megy a vérre menő vita, hogy Motul vagy Castrol. Aki áttér a Motulra, elalél, hogy vajpuha lesz a váltó. Kipróbáltam mindkettőt, ugyanazt tudja. Majd megolajoztam a váltókar külső kilincsrendszerét, na rögtön vajpuha lett a váltás :-)
    Az volt benne. Nekem a viszonyítási alapom csak az utángyártotthoz és a gyáriakhoz mérten van.
    A fő különbség ott jön elő hogy amikor a gyáriakból és utángyártottakból összerakott kuplunggal olyan helyen mentem ahol többet húztam a kuplungot mint a gázt, na ott bizony megsültek. Alig bírtam hazavánszorogni.
    Ezzel meg nincs ilyen gond. Dombon fel is lehet csúsztatni nyugodtan, lefele meg nem kell üresbe kapcsolgatni, tarthatom behúzva. Nem fog megégni.
    Ennyiből jobb. Bár véleményem szerint egy kicsit finomabban is működik mint az a szett ami ez előtt volt a gépbe.

    Komment


      €200 német donor...de már megint északon...

      Click image for larger version

Name:	$_57.JPG
Views:	1
Size:	80.4 KB
ID:	149851Click image for larger version

Name:	$_57.JPG
Views:	1
Size:	106.0 KB
ID:	149852Click image for larger version

Name:	$_57.JPG
Views:	1
Size:	96.9 KB
ID:	149853

      Komment


        Dombon fel is lehet csúsztatni nyugodtan, lefele meg nem kell üresbe kapcsolgatni, tarthatom behúzva.
        Ez nem meríti ki a nem rendeltetésszerű használat fogalmát??

        Komment


          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          €200 német donor...de már megint északon...

          hol?..............................

          Komment


            emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ez nem meríti ki a nem rendeltetésszerű használat fogalmát??
            De. Mint ahogy a tartós 90-es tempó sem meg még sok minden. De addig kell faragni amíg nem fogja jól bírni!

            Komment


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              olyan helyen mentem ahol többet húztam a kuplungot mint a gázt, na ott bizony megsültek. Alig bírtam hazavánszorogni.
              Én lementem azt a sok ezer km-et ezzel a felújítottal, volt benne csúsztatgatós is, meg üvöltve indulós is, ráadásul a detonálós esetemet is ez a kuplung fogta meg egy kerékre felállva. Hibátlan.
              Annyi zavar, hogy működtetésnél hallom, ahogy kotyognak a lamellák, de gondolom az a kopás miatt van, ahogy elfordul pár fokot és ráver a kosárra.

              - - - Updated - - -

              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              lefele meg nem kell üresbe kapcsolgatni, tarthatom behúzva.
              Dombon lefelé egyszer raktam ki üresbe, majd még menet közben visszarúgni egyesbe. Nem kívánom azt a csattanást még egyszer hallani. A túrát is gyakran sikerül kidobnom üresbe, pedig ott még számláló is van, számláló nélkül nem érzem a v2-t.
              Aztán lassulhatok le, amíg vissza tudom tenni fokozatba, mert az is csattan.

              Komment


                bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                elfordul pár fokot és ráver a kosárra.
                Na az alu lamellákkal én ilyet nem hallok.
                De a kosár se fog tőlük elkopni
                A gyári se rossz. Azzal se közlekedtem finomabban mint ezzel. És persze abból is van ezer meg egy féle. Te jót fogtál ki, én szart.
                Na de ebből nem fogok szart kifogni!

                Minden esetre, ha már megvan az átalakított kosár meg minden akkor én maradok ennél. Olyan nagyon sokkal ez se drágább. (Demeter, mennyi is volt egy szett?)

                - - - Updated - - -

                bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                Dombon lefelé egyszer raktam ki üresbe, majd még menet közben visszarúgni egyesbe. Nem kívánom azt a csattanást még egyszer hallani. A túrát is gyakran sikerül kidobnom üresbe, pedig ott még számláló is van, számláló nélkül nem érzem a v2-t.
                Aztán lassulhatok le, amíg vissza tudom tenni fokozatba, mert az is csattan.
                Emlékeim szerint ezt írja is a gépkönyv, hogy nem kéne.
                Szóval az már nem rendeltetés szerű használat

                Komment


                  joker eredeti hozzászólása
                  hol?...
                  Rohrberg, Szász-Anhalt.
                  A múltkori meg Észak-Vesztfália volt.
                  A kontaktom Münchenben él, arrafelé véletlenül se bukkana fel egy...


                  heeegany eredeti hozzászólása
                  Dombon lefelé egyszer raktam ki üresbe, majd még menet közben visszarúgni egyesbe.


                  Ilyet ne csinálj még egyszer! Elég ha megpöccinted a váltókart bármelyik fokozatban bármelyik irányba két fokozat közé.


                  - - - Updated - - -

                  heeegany eredeti hozzászólása
                  Demeter, mennyi is volt egy szett?

                  11-12 között emlékszem szállítással kettőnknek.

                  Komment


                    Gépkönyv és az álmoskönyv szerint Pancsit gurulás közben sebességbe rakni tengelytörést jelenthet.
                    Szállítással 16e volt a dupla szett. A lézer vágott acéllemezt igen korrekten számolta el valaki.
                    Úgyhogy kb. 9e egy szett. A felújított meg postával 5e.
                    Nem nagy különbség.
                    Viszont válaszolja meg már valaki, hogy ha a kuplung engedi, érdemes-e hajtóműolajat rakni bele, vagy jobban járok egy minőségi 10w40 motorolajjal.

                    Komment


                      bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Gépkönyv és az álmoskönyv szerint Pancsit gurulás közben sebességbe rakni tengelytörést jelenthet.
                      Szállítással 16e volt a dupla szett. A lézer vágott acéllemezt igen korrekten számolta el valaki.
                      Úgyhogy kb. 9e egy szett. A felújított meg postával 5e.
                      Nem nagy különbség.
                      Viszont válaszolja meg már valaki, hogy ha a kuplung engedi, érdemes-e hajtóműolajat rakni bele, vagy jobban járok egy minőségi 10w40 motorolajjal.
                      Namármost az enyémnek az árából vond le a fém lamellákat. Mert azokat én csináltam(jó, anyagköltség volt valamennyi. De nem sok.)
                      Szóval nekem kb 7000-volt. Plusz néhány posta, de így lett egy felújított kuplung kosaram is hozzá.
                      Utángyártotthoz meg mifelénk 1200 körül vesztegetnek egy lamellát. És az hőre dagad, vagy valami olyasmi. Minden esetre a 90°C körüli hőt már nemigen bírja.
                      Amúgy most gondolkodok hogy te nem is üzem meleg gépnél próbálgattad. Na majd jövőre
                      (üzemmeleg amikor a henger 170°C körül van, az olaj meg 90°C körül)

                      Komment


                        ha a kuplung engedi, érdemes-e hajtóműolajat rakni bele, vagy jobban járok egy minőségi 10w40 motorolajjal
                        Én nem raknék. Itt is elhangzott már, a 4T motorkerékpár olajok tudják a kuplungot-váltót-hengert-vezérlést is megfelelően kenni. Ide csak a kuplung-váltó kell és sokkal kevésbé használódik.
                        A Yamahába most Elf Moto 4T 20W-50 került, kipróbálnám Pannóniába is.
                        Egyébként amúgy is 20W-50-et használok, csak nem motorkerékpár olajat, hanem a legolcsóbb ukrán motorolajat.




                        Ja, helyesbítek...13161 Ft volt a szett 2014.11.24-én.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2016 szept. 25, 21:16.

                        Komment


                          A "minőségi" motorolajokkal érdemes vigyázni olajfürdős kuplungnál. Olyan adalékok lehetnek benne, ami miatt egy idő után megcsúszhat a kuplung. Szintetikus csoda-motorolajokat semmiképp se érdemes használni.
                          Abban az esetben, ha nem hajtóműolaj, hanem motorolaj van előírva a gyártó által, akkor 10w40, 20w50, stb olajak közül azokat kell választani, aminek van JASO minősítése. (MA, MB, stb...) Ezek azok az olajok, amelyek alkalmasak olyan hajtóművek kenésére, amelyek mellett olajfürdős kuplung van. (vagy esetleg egyben a motor kenésére is a váltó mellett)

                          Régebbi olajos kuplungos kisebb fordulatszámú 4T motorokhoz pl. ez is egy jó, és nem drága olaj. (de tökéletes pl. Pannonia váltóba is)
                          Repsol MOTO V-TWIN 4T 20W-50 1L (1 liter) (Motorkerékpár motorolaj (4T) / 20W-50)

                          Komment


                            €200 német donor...de már megint északon...
                            Szerintem csak akkor vedd meg, ha garantáltan szétkapod az alkatrészei miatt. Ugyanis kinézetre egyáltalán nem tűnik menthetetlennek Persze ha cseréled a P10-et...

                            Komment


                              Pont az lenne az ideális vétel. Ami ránézésre maga is megállná a helyét és nincs rajta lecserélgetve semmi típusidegenre.
                              Adott esetben, egy hibátlan kipufogós komplett motor 200 juróért vagy egy új kipufogó 250-ért...nem mindegy.


                              Persze ha cseréled a P10-et...
                              Semmilyen japán motorra el nem cserélném... Remélem nem gázoltam senki lelkébe, de ez ebben az életben nem fog megtörténni.

                              Komment


                                Elcserélni nem kell. Csak beállítani mellé egyet. Megférnek békésen.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X