Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ildikó - Yamaha SR 250

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szervusztok!

    Szerintem így eredeti,ha OT minősítést szeretnétek rá,akkor nem szabad hozzányúlni.Az kétségtelen,hogy érdekes a formavilága,van valami benne ami nem harmonikus,én úgy érzem,ha egy nagyjából ugyanilyen alakú,de arányaiban nagyobb tank lenne rajta,akkor minden a helyén lenne,de ez ízlések és pofonok kérdése.

    A képtalálatokban annyi elfuserált kafe racert lehet látni,melyeknek az SR 250 volt az alapja,hogy egyenesen csúfsági vetélkedőt kiírni közöttük,de gondolom olcsósága miatt a valami másra vágyók átfaragják a saját ízlésükre.

    Alkatrész nagyon nehéz szerezni hozzá,mert valószínűleg a kis ccm. miatt nem nagyon terjedt el a használata Európában,-bár gondolom új alkatrészt nem lehet nehéz beszerezni,de annak megvan az ára.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      Józsibátyám , minek kéne egy ilyen motorra OT ? Illetve bármelyikre amire nem - MUSZÁJ ?
      Ezeket a javaslataimat nem csupán a "másságra " való törekvésem mondatja velem . Igyekeztem figyelembe venni a vezető testmagasságát , GYAKORLOTTSÁGÁT , a motor kénnyelmes hosszabbtávu vezethetőségét és a praktikumot . --------és csak ezután jöttek az esztétikai szempontok .

      Komment


        Kedves Zoli!

        Úgy indult a témaindító bemutatkozás,hogy OT minősítést szeretne az Ildikó a motorra,én ebben a tudatban szóltam hozzá bármelyik írásomban.A motor már elmúlt 30 éves,tehát megszerezhető a muzeális minősítés.

        Azt nem tudom eldönteni,hogy érdemes e pillanatnyilag minősíttetni,vagy milyen érv miatt szeretnék minősíttetni,de ez már nem is az én dolgom.

        Az idő múlásával többnyire minden antikká válik és ebből a típusból nem sokkal találkozni az utakon és ez egyre ritkábbá válik,-tehát úgy 20 év múlva szinte "egyedi" lesz.

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          Bocsánat , az elejét tényleg nem figyeltem . Viszont , ha néztem volna , már akkor felteszem ez a kérdést - minek ?




          Egyszer a minek , másodszor szerintem sokkal fontosabbak az indokaim annál , hogy egy darab fémlemez fityegjen azon a motoron .
          Szerintem Ildikó , 20 év múlva vagy motor közelébe se megy - vagy biztos , hogy a 3 - 5 dik mototoron lesz túl . Keresve az igazit . Kinőve ezt a játékmotort .

          Amúgy pedig irigylem , hogy ilyen távlatokban tudsz gondolkodni ...

          Komment


            Nézzétek, ez a jövőben majd ki fog alakulni vagy formálódni. Majd jön Ildikó és megmondja mit gondol most, és majd később hogy mit gondol akkor és majd még később a jövőben, hogy akkor mit.
            Ész érvekkel én is meg tudnám győzni, hogy nem kell az OT-t erőltetni. De viszont nem akarom! Hogy attól se ő, se én ne érezzük majd jól magunkat?
            Ha nekem belebuggyan az agyamba, hogy veszek egy autót magamnak vagy veszek egyet donornak vagy bontásra, soha nem mondaná, hogy ne tegyem. És ha el is buknék egy tervet anyagilag, soha nem vetné a szememre.

            Komment


              Mondod ezt úgy Zoli kinek szintén ott fityeg a kis alakú réz tábla. Szerintem ha Ildi másikra ül ez a gép akkor is Demeter motorja mellett lesz. Igaz először Demetert látva a gépen jónak találtam de Ildinek magas lesz az a kormány. Semmi gond evvel minősítés után szerintem érdemes a magasságához hangolni, nem olyan sűrűn találkozni ilyen géppel sem így nem feltűnő az eltérés.
              Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2016 nov. 02, 13:40.

              Komment


                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                minek kéne egy ilyen motorra OT ? Illetve bármelyikre amire nem - MUSZÁJ ?

                ..................................................

                Komment


                  Sepy, akkor most már csinálnom kell egy képet róla is a motoron.

                  - - - Updated - - -

                  Beszkenneltem a manual-t egy Canon Lide síkágyassal, végülis úgy döntöttem hogy inkább a képek legyenek jobbak, mint a szöveg élesebb, azzal együtt a képek meg sötétek.
                  Ez van, itt a végleges verzó, Józsi bácsi és mindenki, köszönöm a lehetőséget és a hozzászólásokat!

                  https://1fichier.com/?w0l7w0ne79

                  Komment


                    Kedves Demeter!

                    Köszönöm,hogy kívánságom szerint közkincsé tetted az SR gépkönyvét,így legalább mindenki elérheti,ha szüksége van rá.Megnéztem,-jól sikerült és remélem hasznos lesz!

                    Kedves Zoli!

                    Most,hogy így mondod,-megnéztem ma a kanalam hegyét és egyáltalán nem találtam kopottnak,-tehát semmi okom rá,hogy eldobjam,-még egészen használható.Nem tervezek én előre semmit,csak reggelenként felkelek,teszem a dolgom ami éppen következik.Azután este leülök és megbeszélem magammal a történéseket,hogy ezt vagy azt jól,vagy rosszul csináltam és közben,ha van szürcsölgetem a boromat és vidáman eregetem a füstöt a sodort cigimből és arra gondolok,hogy holnap mi a teendő.Nagyjából így múlt el 69 év és semmi okát nem látom annak,hogy ne következhessen még akár húsz év is.

                    Természetesen minden lehetséges,mert az ember azt nem tudhatja,hogy sors mit hoz és hová van felszerelve az ütköző,de nem is nagyon érdekel,ha menni kell megyek,-egész életemben mindig sokkal jobban érdekelt mások sorsa,mint a magamé,-én köszönöm jól vagyok,még a jég hátán is.

                    Most igaz egy kicsit megbomlott az egyensúly a párom egészségügyi gondjai miatt,de nagyon remélem az is rendeződik hamarosan,mert másképp nem lehet,mert december derekára nagyszülőkké válunk.

                    Üdvözlettel:Che

                    Komment


                      Józsi bácsi, felteszem a ManualsLib-re, hogy a google keresővel bárki megtalálja.
                      Habár egyébként az első verzióból is volt 3 letöltés az USA-ból, szóval ezt a fórumot is megtalálja, aki nem csak az első találatokig jut szerintem.
                      Én köszönöm a könyvet, kérésednek megfelelően Karácsonyig visszaadjuk, de még előtte rendesen be kell köttetni a gerincét.

                      Komment


                        Akkor most magas a kormány, vagy alacsony a kerítés?!

                        http://indavideo.hu/video/VID_20161104_115439

                        Click image for larger version

Name:	VID_20161104_115439.3gp_snapshot_02.10_[2016.11.04_15.18.46].jpg
Views:	1
Size:	105.8 KB
ID:	150106
                        Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2016 nov. 04, 15:19.

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          vagy alacsony a kerítés?

                          .....amikor kijöttem szerencsére még jobban tudtam mászni .

                          Szerintem szemmel láthatóan nagyon magas . Nem tud néhány fokot előre dőlni , a testének sújpontja a függőleges tengelyen -vagy inkább szinte hátrább van . Ettől "libegnek " a kezei - szemmel láthatóan nem tud kényelmessen -lassan menni . ( ez természetesen nagyobb sebességnél is jelen van - viszont akkor meg a túl " könnyű " kormányzás , csábít nagy , túl széles mozdulatokra - ami ugye tudjuk hova vezet .


                          szerintem ez a magas ugyan olyan szar mint a csutkakormány . ezeket csak akkor lehet szerintem használni , amikor már rájött hogy nem kézzel kormányozzuk a motort . ( ez egyébként a kezdő autóvezetők esetében jól megfigyelhető -a kényszeres állandó kormánymozgatás---lassu manővernél a túltekerés J-B ra )

                          Na ez indításnak jó ? !

                          )
                          Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2016 nov. 04, 20:36.

                          Komment


                            Pöppet magas. Tényleg kemping bicikli érzés. Rángatásra kicsit hektikus.
                            Túránál rekeszizom/lengőborda tájban van, az kényelmes.
                            Elmagyarázod neki, hogy egy bizonyos tempó felett csípőből is lehet dönteni a gépet és mindjárt kevesebb kormányzás kell. Attól nem tud kényelmesen menni, mert alapjáraton húzza és vonóerő hiányában kibilleg az eleje. Kezdő. Megszokja. Jobb, mint amikor a v2-est kezdőként visszacsaptam kettőbe körforgalomban gáz nélkül és beblokkolt a kereke.
                            Ültesd át a Pancsira, tökéletes kezdőmotor.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 nov. 04, 20:16.

                            Komment


                              ...amikor kijöttem szerencsére még jobban tudtam mászni .
                              Bocs a félresikerült poénért, nem neked szántam (vagy bárkinek)...azért jól kivágtad magad.

                              No, de miért kell így kihúzni belőled a kifejtős választ?
                              Összességében is jó, nem csak indításnak. Van még tovább?




                              Elmagyarázod neki, hogy egy bizonyos tempó felett csípőből is lehet dönteni a gépet és mindjárt kevesebb kormányzás kell. Attól nem tud kényelmesen menni, mert alapjáraton húzza és vonóerő hiányában kibilleg az eleje. Kezdő. Megszokja. Jobb, mint amikor a v2-est kezdőként visszacsaptam kettőbe körforgalomban gáz nélkül és beblokkolt a kereke.
                              Ültesd át a Pancsira, tökéletes kezdőmotor.
                              Arról nem ér le a lába. Viszont tényleg sokkal több idő kell ehhez a motorhoz, én már az intenzív gyorsítást és megállást is tervbe vettem, de még gyakorolni kell.


                              Amúgy van gáz is, indítózáskor elkezdett kerregni a biztonsági relé, ami azt szabályozza, hogy csak üresben vagy behúzott kuplunggal kapjon áramot az önindító. Úgy kellett betolni a motort a helyére, hogy nem tudtam már beindítani.

                              Komment


                                Szervusztok!

                                Fellazítva a kormányt rögzítő bilincsek csavarjait,lehet azt a kormányt a menetiránnyal szemben előbbre is állítani és akkor máris egy kicsit rádől az ember a kormányra,akár nyújtott karral is.

                                Az SR 250 egy városi közlekedésre kimondottan alkalmas motor,nyomatékos,jól kigyorsul,-viszont hosszabb utakon eluntam az életemet rajta,-igaz kényelmes rajta utazni,de az embernek olyan érzése van soha nem ér el oda,ahova elindult.Kockázatos előzésbe véletlenül sem szabad belemenni,ez egy "öregf@szis",tötyögős,nézelődős motor,-néha pöffen egyet és megyünk nyolcvannal,felette már nem szereti.

                                Az a baj ezzel a tempóval,hogy bámészkodni ugyan lehet,ha van mit,de haladni nem ráadásul a közösségi közlekedésben lassító tényezőnek érzi magát az ember.

                                Üdvözlettel:Che

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X