Én minden megmozdulásomat írom egy füzetbe. Nagyjából a felénél járok a tlf+ok projektnek, de már körvonalazódik a végösszeg kb 600-ba meg fog állni és akkor még rá is hagytam. Most ha tlb-t vettem volna az 200-al dobja meg a költséget mert akkoriban volt fent gatya tlb de egyben 300 ért. Jójó az általam beleölt munka nincs benne. Legyen tlb-nél az anyagár 800 a többi ami e felett van az lesz a munkabérem. Pl 900e Ft már nem is rossz gázsi ha ezt a hirdetést nézzük
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón
Collapse
X
-
Még azt megkérdeném a felújított ,aztán eladott gépek mellé az eladó tesz ( tud tenni ) kb 400 -500 db nagyon jó felbontásu képet a munkáról ? Mert szerintem ha nincs akkor csak mese az egész.soveny, BeniP10&P21 és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
Pedig az, hobbi...:-) Engem nem motivál a pénz, teljesen másból élek. Ez egy szerelem és nekem az a küldetésem, hogy minden magyar motoros garázsában ott álljon egy-egy pancsi, vagy csepel a túra, vagy sport, vagy chopper motorja mellett. Eladtam már sok motoromat "beker ár" alatt is, mert aki megvette, azt ismertem és tudtam, hogy a költségkerete annyi, amennyi. De ha csak "gyorsban" utána számolsz, mennyibe kerül egy ilyen fogat, anyagköltséggel, munkadíj nélkül, simán kijön az 1.7MFt. Egyébként Aries88 relatíve jól kalkulál, egy szóló TLB korrekt minőségű, komplett restaurálása, az alap motorral együtt karcolja az 1MFt-ot, de csak akkor, ha pl nem kellett lámpafejet és burkolatokat pótolni.
A fotók nagyon fontosak szerintem is, de mit igazolsz velük? a krómozás technológiáját le tudod fotózni? A készen megvett felnik, gyártási technológiáját le tudod fotózni? 400-500db képet egy 100MFt-os autó restaurálásáról szoktak készíteni, nem egy kínai robogó áráért megvehető, 1MFt-os pancsiról...:-)Kakas kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ez félig igaz --de szeretném látni hogy a megvett felnire tettél -e uj belsővédő gumiszalagot a niplikre vagy csak tekertél rá egy szig.szalagot ? betetted-e a vitonnak mondott szimeringet, ? es egyszeruen elmostad-e a blokkot, ?.....a kerékbe milyen cspágyat .....? soroljam ? a festés hogyan épül fel ..? ja -milyen festék ?
----- vagy most akkor mitől 1 000 000 ft ?
- 3 likes
Komment
-
Részletes technológiai leírást nem szeretnék itt most tenni, sem az idő, sem a hely nem alkalmas rá... de igazából inkább az irigység és a kukacoskodás ami a legjobban visszatart ettől...:-) vannak embertípusok akik a sajtban csak a lukakat látják, régebben pesszimista rosszindulatú embereknek hívták őket, ma meg egyszerűen csak trolloknak... és mivel trollokat nem etetünk én be is fejeztem a kommunikáció ezen formáját és átengedem a teret a nagytudású és tapasztalt restaurátoroknak...:-)
Hát ha neked egy restaurált Motorkuli mindössze egy kis "bónusz", akkor talán nincs is miről beszélgetnünk "madárkám"...:-) Mellesleg neked nem adnék semmit "beker ár" alatt, mert ismerlek és nem vagy rá szorulva...:-)
Egy picit túloztam a "Kínai"-nál... részben csak, mert maga a gyár amire gondoltam Koreában van és alkatrészek kb 50%-a Kínai.
Kymco Downtown 125I
Persze ettől még ez szaros műanyag távolkeleti (nem Japán) robogó, ami az én szememben nem egyenértékű, egy szépen felújított Pannónia-val. Persze érezhető ebben a kérdésedben a mondanivaló, ezért nem provokállak, mert egy ilyen régi motoros tekintélye mindenek felett áll...:-)
Komment
-
retromotorshun eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRészletes technológiai leírást nem szeretnék itt most tenni, sem az idő, sem a hely nem alkalmas rá... de igazából inkább az irigység és a kukacoskodás ami a legjobban visszatart ettől...:-) vannak embertípusok akik a sajtban csak a lukakat látják, régebben pesszimista rosszindulatú embereknek hívták őket, ma meg egyszerűen csak trolloknak... és mivel trollokat nem etetünk én be is fejeztem a kommunikáció ezen formáját és átengedem a teret a nagytudású és tapasztalt restaurátoroknak...:-)
Szerintem pedig a mai kor alap követelménye hogy egy restaurálás meg legyen örökítve, és egy 50 ft os lemezen , kérés nélkül odategyem a vevő, megrendelő elé .....nem?soveny és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Nem annyira rossz a kalkulációd így elsőre, de azért egy kicsit hiányos... nem találom benne pl az elektromos rendszer felújítással kapcsolatos költségeit, illetve nem látom a munkadíjat és a "rohangálás/utánajárás" üzemanyag költségeit sem. Van még egy fontos tényező, a hiányok pótlása. Te egy olyan kalkulációt készítettél, mint ha a három részből álló fogat, teljesen hiánytalan lenne. Sajnos legtöbbször ez nem így van. Egy TLB esetében pl a tank és burkolatemblémák, különféle díszek a legtöbbször sérültek, vagy nincs is rajtuk, az oldalkocsi lámpái használhatatlanok. Vagy ott vannak a speciálisan gyártott cuccok, mint pl egy vonószerkezet. Ha megnézed az általunk használt vonószerkezet nem teszi tönkre a TLB burkolatát, illetve jól illeszkedik az oldalkocsihoz is. Összefoglalva, sajnos a TLB-t az egyik legbonyolultabb szépre megcsinálni, pont a részletek miatt és a hiányok pótlása is nehézkes és drága. Nekem is van egy kalkulációm, megpróbálom délután feltenni, hogy összehasonlíthassuk.
Más téma... érdekelne, hogy milyen költséget (óradíjat, napidíjat, komplett összeszerelési díjat, stb) kalkulálnál ide: "elismert szakemberek költségét tisztességgel megfizetve"
Komment
-
Szerintem ezt hónapokig lehetne ragozni. Arról van itt nagyba szó hogy a legtöbb veterános itt a fórumon saját örömére, legjobb tudása és legköltséghatékonyabban próbálja, az általa csodált járművet rendbehozni. Ez egy bizonyítás is valahol hogy ez igen, a saját munkám. Illetve ha magyar motor akkor nemzet identitás erősítésére sem utolsó. Továbbá az egyedi történetek és részletek felkutatása legtöbbünket örömmel tölt el.
Viszont! Úgy látom van a másik tábor akit mind ez hidegen hagy és kizárólag a profit van szeme előtt, mint ahogy ebben a világban ez nagy divat.
Nem folytatom tovább az okfejtésem, ezt feladom házi feladatnak mindenki gondolja tovább...You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close
- 2 likes
Komment
-
Szerintem meg üssük el tréfával ----szóval én is vagyok ugy hogy bizonyítékot gyüjtök az asszonynak --persze mindig az aktuálissat,vagy hogy drága volt vagy hogy nagyon olcsó .söt most jut eszembe:ezt ingyen kaptam
---lehet hogy a kolléga nem is ránk haragszik---csak neki ennyiben van ---és most a döbbenet dolgozik benne
- 4 likes
Komment
-
Viszont ezeken a kommenteken besírtam. http://veteranapro.hu/szolo-motorker...bmw-r-26-motor
Ez a kedvencem:
üdv. az oroszlán-nak belóg a lába a kép jobb alsó sarkában!barna kedvelte ezt.You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close
- 1 like
Komment
-
Tudjátok nemrég volt az a hír, hogy lesz újra Pannónia... Valahogy úgy érzem a restaurátor vállalkozások felelnek meg ennek és nem az amit a média közölt.
Nekem is a hobbim a Pannónia, de bevallom a mostani irányvonal ami kezd feltörekedni nem tetszik.
Hahó emberek ez nem LUXUS motor.... Ezt a népnek gyártották, hogy legyen mivel közlekedni... és azt is nem a legprecízebb technológiával...
Ha valaki szeretné azt a régi élményt megszerezni hogy ilyet birtokol azt ne azzal mutogassuk már hogy ugyan olyan sokáig kell pl az 1,7m-et kiporolni mint régen a fix árát...
Ha én találok egy Pannóniát nem viszem haza és kezdem felújítani és eladni... Inkább közzéteszem merre lelhető... és aki szeretne ilyen motort az érte megy és szépen végigjárja azt az utat ami a romosból használható lesz. Ha készen megveszi valaki a motort az mi az isten fogja hozzá kötni ??? Ettől még nem lesz nagy magyar... Sose fogja azt az értéket látni benne mint az aki a két kezével rakta össze és vitte a műhelyekbe...
Az én költségvetésem közelébe se jár 0,5m-nek, de izzig vérig Pannónia... és megkapja ugyanazt a dicséretet és néha többet is mint egy ugyan olyan , de drágábban felújított.
Volt egy olyan rész, hogy egy Pannónia a garázsba az új motor mellé... Oh anyám csak így ne... Nem szeretnék Pannóniát út szélén állni amint a tulaj mobilon hívja mentő csapatot mert egy apróbb helyben rutin javítást nem tud megoldani...
De ha mégis beindul ez a folyam már itt jelzem szeretnék jelentkezni a Márkaszervizhez ha lesz mint szerelő.. Referenciám a saját motorom.
- 3 likes
Komment
-
Néha valóban egy kicsit agresszív vagyok a kelleténél, de soha sem a rossz szándék vezérelt. Tegnap este is úgy éreztem, hogy "megtámadtak, védekeznem kell"... Aki ismer tudja, hogy nem vagyok rossz ember, csak nehezen viselem a kötekedést. Visszaolvastam itt is és a "másik" helyen is a hozzászólásaid egy részét és nyilvánvalóan kiderült számomra, hogy milyen jellem is vagy. Nem foglak itt most kianalizálni, de a provokátori stílusod nyilvánvalóan kiveri a biztosítékot néha. Nálam az nem elég, ha valaki hazahoz az államokból pár roncsot és ettől úgy érzi, hogy a veterános társadalom megbecsült tagja lett, ez még nagyon kevéske. Én 15 éve vagyok külkereskedő és találkoztam már sok cifra dologgal, de mindig segítek a hozzám, külkereskedelmi kéréssel forduló embereken (ingyen!), mert én ilyen vagyok...:-) Részemről egyébként befejeztem a "kötekedést", de azért ha lesz időm felteszem az én kalkulációmat is...
Komment
Komment