Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Attached Files
    OdinHEM és BeniP10&P21 kedvelte ezt.

    Komment


      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egy igazi ritkaságra leltem
      Akkor ez már cukros cukor alkatrész.
      OdinHEM, korompaiistvan és kedvelte ezt.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Akinek van felesleges motorblokkja, munkagépe, motorja kaphat érte egy jóétvágyú bakkecskét!
        Ehhez szoktak adni egy pár gumicsizmát is?
        OdinHEM és Tamás78 kedvelte ezt.

        Komment


          Oldalkocsi

          Nem hirdetés, de hallottam valamit egy lakatos emberről aki saját kezűleg gyártott ilyen oldalkocsikat. Kérdésekben is van róla szó...
          barna és zsíráf kedvelte ezt.

          Komment


            P20- 21 főtengelyek eladók.
            való igaz mindent fel lehet javítani csak nem mindegy mennyiből.
            Lehet hogy az ár korrekt de többsörösét kell még rákölteni.

            Komment


              Való igaz, én is egyre több ilyen felújításra alkalmas kiírást látok(persze van ami egy újraöntés után volna csak használható ). Egyik hajtókar görbe mint a fene, ha jól látom.

              U.i.: a hirdetésekről jut eszembe, nem láttatok valahol eladó P12 kmóra hajtást vagy komplett blokkot.
              (csak a balos blokkfelet adta a muksó a motorhoz amikor megvettem, de az is a lehető összes helyen ki van törve/repedve, DE azért meg akarom menteni... tuti nem vagyok komplett .)
              zsíráf kedvelte ezt.

              Komment


                majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                DE azért meg akarom menteni... tuti nem vagyok komplett
                Ne aggódj, tegnap én is elkezdtem "fűzni" az egyik egyetemi oktatót, hogy ha úgyis oktatnak öntvényhegesztést (láttam szétdobált kipufogócsonkokat amiket szemmel láthatóan hegesztettek), akkor tudnék alapanyagot szolgáltatni, cserébe csak annyit kérek hogy jól legyen meghegesztve... Sajnos nem ugrott rá az ötletre olyan mértékben mint elképzeltem.
                majdánka kedvelte ezt.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Oldalkocsi

                  Nem hirdetés, de hallottam valamit egy lakatos emberről aki saját kezűleg gyártott ilyen oldalkocsikat. Kérdésekben is van róla szó...
                  Nógrádi Motoros Krónika: Oldalkocsik a lakatosműhelyből
                  chemotox, kollarg és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Érdekes történet egy nagyon ügyes MESTERRŐL és nagyon szép hajóiról. Az eltelt 22 évemben még nem találkoztam ilyen hajóval de elnyerte a tetszésemet. Ha eccer lesz egy Pannóniám (majd ha meg öreszek) akkor nem lenne rosz egy ilyen mellete de addig is marad az MZ.

                    ui.: kár, hogy a mai tervezők nem nem tudnak olyen szépet tervezni mint az 50-es, 60-as, 70-es években.
                    majdánka és korompaiistvan kedvelte ezt.

                    Komment


                      zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      nem tudnak olyen szépet tervezni
                      Tudnak, és terveznek is, csak nem mindenki tudja megfizetni az efféle munkát. De ez az 50-es éveken sem volt másképp, amit a cikkből is kiszűrhetünk ( "a város ismert és híres kalaposmestere" "Egri Közútkezelő Vállalat")


                      mir-mur kedvelte ezt.

                      Komment


                        Ezt nem csak erre a hajóra értettem hanem minden másra is. Az autókra, motorokra sőt még a használati tárgyakra is. Valahogy akkor az elnagyolt formákat részesítették előnyben, nagy szárnyak, sok krómozott díszléc, gömbölyű formák, kerek lámpák stb. Ma már ezek rég eltüntek hisz ha jobban megnézzük a mai autókat szinte ugyan az mindegyik csak más az embléma (ez alatt most nem az egy gyárban készült több márkára gondolok pl suzuki splash=opel agila). Semmi normális dizájn nincs már az "áramvonalra" hivatkozva meg hogy ez az új stílus. De szerintem ez h.lyeség mert ne mondja nekem senki, hogy wagon r+ vagy akár egy golf6 tökéletes aerodinamikai forma, a bugatti veyron-ról már elhiszem. De szerintem nem is praktikusságból "tervezik" meg így ezeket a járműveket hanem simán lusták és nem tudnak tervezni, mert ráhagyatkoznak a tervezöprogramra. De ez csak az én véleményem tömören.
                        majdánka kedvelte ezt.

                        Komment


                          zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          simán lusták és nem tudnak tervezni, mert ráhagyatkoznak a tervezöprogramra.
                          Nem olyan egyszerű egy tervezőprogramra ráhagyatkozni. Nem kínál fel ugyanis tervsablonokat úgy, mint a Word betűtípusokat és formázósablonokat. Mindent egyedileg meg kell csinálni. Hidd el, hogy semmi baj nincs a mérnöki fantáziával, csak egyszerűen nem engedik szárnyalni. A gépek formáját a formatervezők döntik el. Abba kell belesuszterolni - sokszor nem kis fáradtsággal - a műszaki konstrukciót. Mert ugye azért nem árt, ha működik is a gép. Általános elv, hogy ami jól néz ki az általában jó is. Ezért elsődlegessé vált a forma és másodlagossá a konstrukció.

                          A helyzet az, hogy - akár a női divatban - előre megtervezi néhány nagyon befolyásos ember, hogy milyen legyen a divattrend. Elsütik a tervet pl. egy 007-es filmben. Azután az érdekeltségi köreikbe tartozó multik elkezdik gyártani az új dizájn szerinti gépeket. A konkurencia nyomul utánuk és egy picit változtat rajta, a bejegyzett mintaoltalom miatt és kész a trend, megy az üzlet.

                          Ehhez persze technikailag odáig kell fejlődni, hogy viszonylag olcsón el lehessen adni. Lásd a Mini Coopert pl. Amíg drága gépként futkározott, mindenki jópofának tartotta, de kevesen vették. A Suzuki Swift-2 nagyon hasonlít erre. Olcsóvá tették a gyártást és mára minden kisautó ehhez a fazonhoz kezd hasonlítani (Fiat Stilo, Skoda Fabia pl.).

                          Emlékeztek még a '80-as évek fehérnemű trendjére. A feministák hatására egyszerűen eltűnt a melltartóviselet (boldog békeidők ). 10 év múlva visszajött, mert kisebb volt a fehérneműgyártók bevétele. Sőt betét is került bele, hogy még több anyag menjen bele. Ez is tervszerűen történik.

                          Én ugyanezt látom a motoroknál. Ezeken az új csodagépeken már nem mer az ember fúrni-faragni, mert fél, hogy elrontja. A gépet is, meg a kinézetét is. Nagyon profi barkácsolónak kell ma lennie valakinek, ha a gyári kinézettől nem akar nagyon elütni. Mert az eltérő stílusjegyek is lehetnek nagyon zavarók.

                          Igen, vannak lusta mérnökök - most én sem vagyok valami vállalkozó kedvemben, mert ide írogatok inkább - de az a fránya gép az csak nem készíti el közben annak a nyavajás rajznak a 3D-s modelljét. Tőlem várja az utasításokat.
                          Megyek is parancsolgatni neki.
                          sepy, Duke és 3 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Persze nem lebecsülni akarom őket csak arra akarok kilyukadni, hogy ma már könnyebb tervezni mint régen (ha nem így lenne akkor nem számítógéppel csinálnák szerintem) és mégis a külső sehol nincs azokhoz a régi formákhoz képest. Az igaz, hogy a funkcionálisnak is kell lenie de régen is működtek a dolgok sőt még jobban is mint ma. Meg amit te is leírtál, hogy az ember már nem mer furni-faragni. Ez is mind szándékos, igaz ez piacgazdaság, hogy vidd szervízbe meg stb. De akkor is milyen dolog az, hogy izzót nem lehet cserélni autóba/motorba mert vagy nem férsz hozzá vagy tilt a számítógép. DE ILYEN NINCS!!! Tehát ennél még funkció sem fogadható el mint ész érv, ez simán hülyeség.
                            A végére egy egyszerű kérdés: melyik tetszik jobban Click image for larger version

Name:	csajka_gaz_13_108725_30098[1].jpg
Views:	1
Size:	44.2 KB
ID:	133499 ez vagy ez Click image for larger version

Name:	2011_bentley_continental_gt (32)[1].jpg
Views:	1
Size:	158.7 KB
ID:	133500 ?
                            Nekem egyértelmű CSAJKA.
                            sepy, barna és 3 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              igaz ez piacgazdaság, hogy vidd szervízbe meg stb.
                              Azért tegyük hozzá gyorsan, hogy a nem is olyan régi autókat azért nem hívták szervizbe rendszeresen, mert vittük magunktól. Azért az jelent valamit minőségre, hogy eddig 2 Suzukim volt, és az autórádió szerelésén kívül nem kellett rajta mást csinálnom. A mostani 2007-es Swiftem még nem írt ki hibakódot. Ilyenre a Trabinál, Ladánál nem emlékszem.

                              Tehát fogadjuk el: a technikai színvonal és a gépkocsik megbízhatósága mindenképpen jobb lett. A szervizeknek - mivel kevesebb a műszaki probléma - marad a kötelező szerviz, mint bevételi forrás. Én meg valóban nem szívesen nyúlnék bele a Swiftbe, mert tuti, hogy elrontanék valamit.

                              És igazad van, a Csajka (mint a nők-csajok általában) tényleg jobban tetszik. De tudja a fene, a Bentley-t sem utasítanám vissza, ha megdobnának vele.
                              sepy és zsíráf kedvelte ezt.

                              Komment


                                Van egy pici pici igazság aban amit mondasz , csak rossz a megközelítés . Ha tényleg ugy lenne ahogy minden nagypofáju politikus és tetü környezetvédő hulladékszelektáló ugatja , akkor nem is szólnék , elfogadnám hogy a mai autók " jobbak".

                                Hogyan értem...? Ugy hogy ha az autó tényleges áron (reális haszonnal ! ) kerülne hozzám , --aztán ha leszolgálta a TERVEZŐK ÉS GYÁRTÓK tervezett avulását , magyarul amikor egy javíthatatlan szemét lesz , leadnám és venném a másikat . Nem szólnék , de mi van most -? Horror haszonnal rádsóznak egy csillogó darab .....valamit aztán magadra hagynak vele , sőt még jól lekaszálnak szervizzel , cserélhetetlen összeépített alkatrészekkel , értelmetlen duplatömegü lendkerékkel , lámpatestel cserélhető égővel , szétszedhetetlen központi számítógéppel (benne a beépített hibákkal ).
                                A végén pedig mindenféle dijjak megfizetésével még nekem kell eltüntetni a jármüvet.
                                A régi járműveknek azért igy megvan az az előnye hogy nincs elvéve a jogom , lehetőségem a megjavíthatóságtól !

                                Szeretném ha majd 40 év mulva a 2007 es Swift ről ilyen pozitíve nyilatkoznál .

                                Nem gyüjtöm a szemetet szelektíven !--hogy utánna fizessek az elszállításért---a köcsögök meg gazdagodjanak belőle !

                                VÍVA ZAPATA !
                                sepy, CZsolti és 5 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X