Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón
Collapse
X
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy igazi ritkaságra leltemEverything is better when you decide you don't care.
- 3 likes
Komment
-
gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkinek van felesleges motorblokkja, munkagépe, motorja kaphat érte egy jóétvágyú bakkecskét!
- 2 likes
Komment
-
Oldalkocsi
Nem hirdetés, de hallottam valamit egy lakatos emberről aki saját kezűleg gyártott ilyen oldalkocsikat. Kérdésekben is van róla szó...
- 2 likes
Komment
-
P20- 21 főtengelyek eladók.
való igaz mindent fel lehet javítani csak nem mindegy mennyiből.
Lehet hogy az ár korrekt de többsörösét kell még rákölteni.
Komment
-
Való igaz, én is egyre több ilyen felújításra alkalmas kiírást látok(persze van ami egy újraöntés után volna csak használható ). Egyik hajtókar görbe mint a fene, ha jól látom.
U.i.: a hirdetésekről jut eszembe, nem láttatok valahol eladó P12 kmóra hajtást vagy komplett blokkot.
(csak a balos blokkfelet adta a muksó a motorhoz amikor megvettem, de az is a lehető összes helyen ki van törve/repedve, DE azért meg akarom menteni... tuti nem vagyok komplett .)zsíráf kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDE azért meg akarom menteni... tuti nem vagyok komplettmajdánka kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOldalkocsi
Nem hirdetés, de hallottam valamit egy lakatos emberről aki saját kezűleg gyártott ilyen oldalkocsikat. Kérdésekben is van róla szó...
- 4 likes
Komment
-
Érdekes történet egy nagyon ügyes MESTERRŐL és nagyon szép hajóiról. Az eltelt 22 évemben még nem találkoztam ilyen hajóval de elnyerte a tetszésemet. Ha eccer lesz egy Pannóniám (majd ha meg öreszek) akkor nem lenne rosz egy ilyen mellete de addig is marad az MZ.
ui.: kár, hogy a mai tervezők nem nem tudnak olyen szépet tervezni mint az 50-es, 60-as, 70-es években.majdánka és korompaiistvan kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem tudnak olyen szépet tervezni
mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ezt nem csak erre a hajóra értettem hanem minden másra is. Az autókra, motorokra sőt még a használati tárgyakra is. Valahogy akkor az elnagyolt formákat részesítették előnyben, nagy szárnyak, sok krómozott díszléc, gömbölyű formák, kerek lámpák stb. Ma már ezek rég eltüntek hisz ha jobban megnézzük a mai autókat szinte ugyan az mindegyik csak más az embléma (ez alatt most nem az egy gyárban készült több márkára gondolok pl suzuki splash=opel agila). Semmi normális dizájn nincs már az "áramvonalra" hivatkozva meg hogy ez az új stílus. De szerintem ez h.lyeség mert ne mondja nekem senki, hogy wagon r+ vagy akár egy golf6 tökéletes aerodinamikai forma, a bugatti veyron-ról már elhiszem. De szerintem nem is praktikusságból "tervezik" meg így ezeket a járműveket hanem simán lusták és nem tudnak tervezni, mert ráhagyatkoznak a tervezöprogramra. De ez csak az én véleményem tömören.majdánka kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesimán lusták és nem tudnak tervezni, mert ráhagyatkoznak a tervezöprogramra.
A helyzet az, hogy - akár a női divatban - előre megtervezi néhány nagyon befolyásos ember, hogy milyen legyen a divattrend. Elsütik a tervet pl. egy 007-es filmben. Azután az érdekeltségi köreikbe tartozó multik elkezdik gyártani az új dizájn szerinti gépeket. A konkurencia nyomul utánuk és egy picit változtat rajta, a bejegyzett mintaoltalom miatt és kész a trend, megy az üzlet.
Ehhez persze technikailag odáig kell fejlődni, hogy viszonylag olcsón el lehessen adni. Lásd a Mini Coopert pl. Amíg drága gépként futkározott, mindenki jópofának tartotta, de kevesen vették. A Suzuki Swift-2 nagyon hasonlít erre. Olcsóvá tették a gyártást és mára minden kisautó ehhez a fazonhoz kezd hasonlítani (Fiat Stilo, Skoda Fabia pl.).
Emlékeztek még a '80-as évek fehérnemű trendjére. A feministák hatására egyszerűen eltűnt a melltartóviselet (boldog békeidők ). 10 év múlva visszajött, mert kisebb volt a fehérneműgyártók bevétele. Sőt betét is került bele, hogy még több anyag menjen bele. Ez is tervszerűen történik.
Én ugyanezt látom a motoroknál. Ezeken az új csodagépeken már nem mer az ember fúrni-faragni, mert fél, hogy elrontja. A gépet is, meg a kinézetét is. Nagyon profi barkácsolónak kell ma lennie valakinek, ha a gyári kinézettől nem akar nagyon elütni. Mert az eltérő stílusjegyek is lehetnek nagyon zavarók.
Igen, vannak lusta mérnökök - most én sem vagyok valami vállalkozó kedvemben, mert ide írogatok inkább - de az a fránya gép az csak nem készíti el közben annak a nyavajás rajznak a 3D-s modelljét. Tőlem várja az utasításokat.
Megyek is parancsolgatni neki.
- 5 likes
Komment
-
Persze nem lebecsülni akarom őket csak arra akarok kilyukadni, hogy ma már könnyebb tervezni mint régen (ha nem így lenne akkor nem számítógéppel csinálnák szerintem) és mégis a külső sehol nincs azokhoz a régi formákhoz képest. Az igaz, hogy a funkcionálisnak is kell lenie de régen is működtek a dolgok sőt még jobban is mint ma. Meg amit te is leírtál, hogy az ember már nem mer furni-faragni. Ez is mind szándékos, igaz ez piacgazdaság, hogy vidd szervízbe meg stb. De akkor is milyen dolog az, hogy izzót nem lehet cserélni autóba/motorba mert vagy nem férsz hozzá vagy tilt a számítógép. DE ILYEN NINCS!!! Tehát ennél még funkció sem fogadható el mint ész érv, ez simán hülyeség.
A végére egy egyszerű kérdés: melyik tetszik jobban ez vagy ez ?
Nekem egyértelmű CSAJKA.
- 5 likes
Komment
-
zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseigaz ez piacgazdaság, hogy vidd szervízbe meg stb.
Tehát fogadjuk el: a technikai színvonal és a gépkocsik megbízhatósága mindenképpen jobb lett. A szervizeknek - mivel kevesebb a műszaki probléma - marad a kötelező szerviz, mint bevételi forrás. Én meg valóban nem szívesen nyúlnék bele a Swiftbe, mert tuti, hogy elrontanék valamit.
És igazad van, a Csajka (mint a nők-csajok általában) tényleg jobban tetszik. De tudja a fene, a Bentley-t sem utasítanám vissza, ha megdobnának vele.
- 2 likes
Komment
-
Van egy pici pici igazság aban amit mondasz , csak rossz a megközelítés . Ha tényleg ugy lenne ahogy minden nagypofáju politikus és tetü környezetvédő hulladékszelektáló ugatja , akkor nem is szólnék , elfogadnám hogy a mai autók " jobbak".
Hogyan értem...? Ugy hogy ha az autó tényleges áron (reális haszonnal ! ) kerülne hozzám , --aztán ha leszolgálta a TERVEZŐK ÉS GYÁRTÓK tervezett avulását , magyarul amikor egy javíthatatlan szemét lesz , leadnám és venném a másikat . Nem szólnék , de mi van most -? Horror haszonnal rádsóznak egy csillogó darab .....valamit aztán magadra hagynak vele , sőt még jól lekaszálnak szervizzel , cserélhetetlen összeépített alkatrészekkel , értelmetlen duplatömegü lendkerékkel , lámpatestel cserélhető égővel , szétszedhetetlen központi számítógéppel (benne a beépített hibákkal ).
A végén pedig mindenféle dijjak megfizetésével még nekem kell eltüntetni a jármüvet.
A régi járműveknek azért igy megvan az az előnye hogy nincs elvéve a jogom , lehetőségem a megjavíthatóságtól !
Szeretném ha majd 40 év mulva a 2007 es Swift ről ilyen pozitíve nyilatkoznál .
Nem gyüjtöm a szemetet szelektíven !--hogy utánna fizessek az elszállításért---a köcsögök meg gazdagodjanak belőle !
VÍVA ZAPATA !
- 7 likes
Komment
Komment