taluga eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón
Collapse
X
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMi kaptuk volna meg a széria felét undefined. Nekem ez a szám nagyon karcsúnak tűnik
Az MZ gyár történetében olvastam ezekről a gépekről és a Veterán Autó és Motor-ban is volt róluk egy cikk valamikor mostanában. Amit itt leírok, ezekből tudom.
1973-ban 30 darabot gyártottak belőlük a berlini Állambiztonsági Minisztérium igényei alapján. Díszkiséret céljára készültek, az állami szintű látogatások konvojai mellé. Az idomot a civil vásárlók tetszésnyilvánítása mellett sem voltak hajlandók polgári célra forgalmazni, cs ak ezekhez a gépekhez készült (EGYÉBKÉNT Wartburg 353 fényszóró került bele) Öt sebességes váltót kapott, és két gyertyás hengerfejet, aminél egyszerre nyilván csak egy működött, de az idom alá rejtett kapcsolóval át lehetett váltani a másikra (persze két trafóval), hogy ne a tönkrement, vagy a beköpött gyertya vessen véget a felvonulásnak, vagy az üldözésnek
Ezek az elemek egyébként az MZ 25 GS versenygépről származtak. A széria ETS-től eltérő részek még az idomba épített műszerfal és a kormány, amit ezekhez a gépekhez gyártottak csak, a rövidebb fékpedál, az hátsó áttétel (oldalkocsis ES 250/2), a porfestett és krómozott elemek.
1975-ben a magyar rendőrség le akarta már váltani a delegáció kísérő BMW R69/S flottát, és rendelt az Eskortokból. Ekkor gyártották le a második 30 darabot Zsopauban és ezek után több ilyen gép nem készült.
A sztori szerint a rendőrök nem igazán voltak értük oda a BMW-k után és a kísérő szerepben rövid életet éltek ezek a gépek. Todor Zsivkov, bolgár pártfőtitkár jött látogatóba 1975 nyarán. Kádár és Zsikov ZIL limuzinját ekkor már az új MZ-k kísérték. Az Istenhegyi úton a Béla király úti vendégházba menet, az emelkedőkön állítólag az MZ-k füstöltek és odaérvén Kádár oda ment az osztag parancsnokához és közölte vele: "Ezeket a motorokat nem akarom többet látni"
Állítólag az MZ-k ártatlanok voltak, mert a ZIL légkondijában szakadt el egy cső és eresztett az utastérbe gázt.
Eredmény viszont: visszarendelték a BMW-ket, az MZ-k pedig mentek kivizsgálásra, hogy füstölnek-e. Teszt eredménytelen, az MZ- k mehettek át utcai szolgálatra.
A rendőrök sokat panaszkodtak a nagy, látványos idomra, mert bele kapott a szél. Ami látványos kísérőgép volt, az nem felelt meg utcai üldöző motornak. A próbaúton a Balaton felé egy motort egy nagyobb széllökés fel is borított. Az öt fokozatú váltót és a sebességet viszont szerették.
http://www.polizeiautos.de/pics/IFAM...kortVoPo01.jpg
http://mzriders.files.wordpress.com/...250_eskort.jpgUtoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 nov. 11, 17:48.
- 9 likes
Komment
-
taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmit itt leírok, ezekből tudom.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 4 likes
Komment
-
Hogy Kádár elvtárs mennyire faksznis volt:
taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz Istenhegyi úton a Béla király úti vendégházba menet, az emelkedőkön állítólag az MZ-k füstöltek és odaérvén Kádár oda ment az osztag parancsnokához és közölte vele: „Ezeket a motorokat nem akarom többet látni”
Állítólag az MZ-k ártatlanok voltak,
Pannonia P21 rendőrmotor (1974) veterán teszt
Részlet a cikkből:
A csepeli kéthengeresek nem nagyon váltak be rendőrmotornak, mert nem voltak megbízhatóak. Mivel azonban az akkori átlagmotoroknál sokkal jobban mentek, a rendőrök széthajtották őket. A halálos ítéletüket állítólag végül maga Kádár János mondta ki, amikor a lassú konvoját kísérő, vijjogó kétüteműek átláthatatlan füstbe borították. Csak ennyit sziszegett oda a mellette ülő országos rendőrfőkapitánynak: "Ezeket, a motorokat nem akarom többet látni!"
Így keletkeznek a legendák. Vagy lehet, hogy csak a boxerokat szerette? De akkor miért nem az Ural?
- 4 likes
Komment
-
Szervusztok!
Kádárral kapcsolatosan,-túl sok itt az " állítólag,meg a ha".Azt azonban ne felejtsétek el,hogy a halála után,a hagyatékban nem találtak Svájci bankbetéteket,aranyrudakat,csak tizenvalahány vadászpuskát,pár tyúkot és hokedliket.Gondoljátok el,ha bármilyen nagy értéket találtak volna utána,hogy pellengérezte volna a sajtó.
Mielőtt ,úgy gondolnátok,hogy én a Káderrendszer pártkatonája voltam és most azért írok néhány szót a védelmében,-tévedtek.Nem voltam a párt tagja,mert számomra nem volt eléggé munkáspárt,az a párt.Most sem vagyok egyetlen pártnak sem a tagja,mert bár baloldali gondolkodásúnak tartom magam,de jelen pillanatban,Magyarországon,nincs baloldali párt.
Baloldali gondolkodáson azt értem,hogy mindenki éléskamrájának a polcára jusson baracklekvár és a kampóra füstölt sonka és csabai kolbász,-aki alkotó jelleggel megdolgozik érte,legyen az fizikai,vagy szellemi munkás.Nem jó látni az utcákon kukázó embereket,az ingyenes ételosztásról szóló falragaszokat,rossz tudni azt,hogy éhező gyerekek és télen a saját lakásukban megfagyó emberek vannak ebben az országban,pedig Magyarország jobban teljesít,de mihez képest?
A fene bele,ezt meg a Hyde parkba kellett volna írnom,-no mindegy,ez már kicsúszott.
Üdvözlettel:Che
- 11 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése,ezt meg a Hyde parkba kellett volna írnom,-no mindegy,ez már kicsúszotttaluga, korompaiistvan és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKádárral kapcsolatosan,-túl sok itt az „állítólag,meg a ha”
Kedves Che!
Semmi bajom nincs Kádár elvtárssal, mert bárhogy is volt én akkor születtem, mikor ez a rendszer már stabil volt és akkor kezdtem el dolgozni, mikor összeomlott. Külön kutatási téma lehetne, hogy van-e a kettő között valami összefüggés. Bonc Géza bizonyára feltenné és megválaszolná ezt is. De már ő sem él.
Pusztán arra kívántam rávilágítani, hogy egy adott szituációhoz kétféle motorkerékpár tartozik. Az egyik az MZ, a másik a Pannónia. Mindkettő kétütemű és füstöl. Való igaz, hogy a hangjuk nem annyira tekintélyesen dübörgő, mint a boxereké. És szerintem itt a probléma gyökere. Valahogy vissza kellett csempészni a burzsoá imperialista vesztébe rohanó tőkés világból a nyugat-német motorokat. És az, hogy ez sikerült nagy protokolláris haditett volt.
Miként az a John Deere és a Claas cégek magyarországi sikertörténete is, ami az IKR és a KITE cégek és vezetőik (Burgert Róbert, Szabó István) nevéhez köthetők.
Mindenesetre a történet valószínűleg nem csak legenda.
Mostmár tényleg irány a Hyde park.
Üdvözlettel: CZsoltiUtoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 nov. 12, 12:30.
- 2 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea hagyatékban nem találtak Svájci bankbetéteket,aranyrudakat,csak tizenvalahány vadászpuskát,pár tyúkot és hokedliketEverything is better when you decide you don't care.
- 5 likes
Komment
-
"Idefigyeljenek Emberek!"
Hogy abba a nárciszillatú boldogságba lehet 87850 km-t motorozni, alig több mint 3 év alatt? Még ezzel a Csodával is az emberi teljesítő képesség határát súrolja! Hacsak nem egy tehetős, nyugdíjas motorostársunk tette ezt meg vele.
Ja, és: "garázsban tartott"! Nem sokat kellett bíbelődni a garázsba tologatással!Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2013 nov. 12, 21:10.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 2 likes
Komment
-
Komment