Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hobbi vagy üzlet, avagy járjunk-e veteránnal a hétköznapokon?

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46

    Komment


      #47
      Gyújtásalkatrészeket is érdemes összekészíteni. Gyertyát, megszakítót, kondit, trafót vinnék.

      ...de egyetlen szerszámmal, és pótalkatrész se ér fel azzal, ha vigyázunk a motorra. Nem forgatjuk túl, nem hajtjuk, csak azért, hogy a túratársaknak tetszen.

      Annyit még érdemes veterán túra előtt megtenni, hogy egy utánfutóképes rokont/családtagot/havert ügyeletbe tenni, hogyha valami gond van, akkor legyen mivel hazavinni a motort, ne akkor ott az út szélén kelljen stresszelni. Veterán motornál bármi, bármikor előfordulhat, akármilyen szakértelemmel, és gondossággal is van felkészítve. Már előre szépen össze kell készíteni a spanifereket, utánfutót, támasztékokat, és amíg odaér a mentés, addig nyugisan lehet piknikezni az árokparton.

      Természetesen balesetbiztosításról se szabad elfeledkezni. 390Ft-ért már egész használhatókat lehet kötni /nap/fő.

      Komment


        #48
        A mai nap veterános története röviden:

        Karbit hekkelek a motorra. (olyat, ami nem rávaló. Fúvókázni, kalibrálgatni kell, 83x leszerel, módosít, visszaszerel, próbál) Csak hogy ne legyen egyszerű, közben megfekszik trafó. Csere újra. Nem megy. E-gyújtás leszerel, downgrade megszakítósra. Még mindig nem megy. Kondi kuka. Nem megy. Új trafó kuka. Másik használt trafó... jó a gyújtás. Közben meg döglik az akksi. Kikötöttem töltőre. Erre úgy megszívta magát, hogy lötyög a forgattyúsházban a benzin. A cipőm talpa kettérepedt a rugdosástól. Agyonütöttem a 231. szúnyogot. (és elzavartam a huszadikat az elektromos szúnyogriasztó mellől, de később az is megcsípett...) A szivató bovden külseje túl hosszú. Rövidítettem. Elmértem, túl rövid lett. Megtoldottam. Na, még egyszer, utoljára megrúgom. Elindult. Járattam kicsit. Átszóltam a szomszédnak, hogy ne hívja a tűzoltókat, ez csak kipufogófüst.

        ...egy nyamvadt métert nem tudtam ma motorozni. Most leülök, és bevágok egy sört, egy r-húst, meg egy hatlapost. Egészségetekre!

        ...de azért megsimogattam a gépet, hogy: nyugi öreg barátom, majd jövőre a Dolomitokban visszakapod... :-)

        Komment


          #49
          Minden tiszteletem-e Német párnak!Akik idős autójukkal járják az utakat!Én jó 70 körülinek saccoltam a férfit!Tura és Hatvan között a sorompónál találkoztam velük!A fényképezés után a ,,Citrom"szépen leállt és a Jó Istennek sem volt hajlandó elindulni!A hölgy és egy arra járó Suzukis sráccal toltuk be!

          Komment


            #50
            Én ugyan nem őket, de egy Francia idősebb párt láttam egy hete vasárnap ,az M3-son Pest fele. Ugyan ilyen kacsával mentek, csak az kerek lámpás volt. ( Hátul ,pedig egy eszkábált utazóbőrönd szerűség volt felszerelve. )

            Komment


              #51
              Ugyan ilyen kacsával mentek
              Ez valamilyen új tipus? Nem igen láttam ezt a fajtát.

              Komment


                #52
                Ez valamilyen új tipus?
                Igen ezt Dyane-nak hívják és a kacsa utáni szerzet. Nekem inkább a rendszámuk tűnik furcsának. Van még ilyen rendszám a germánoknál?

                Komment


                  #53
                  Szervusztok!

                  A képen látható autó,egy Citroen Dyane 6.A Citroen köztes modellje a 2CV (kacsa) és az Ami8 között.Bemutatták 1967 Augusztusában,hogy meddig gyártották az nem derül ki a rendelkezésemre álló 1977-es Automobil Revüböl.

                  A motorja 602 ccm.-es, 2 hengeres léghűtéses boxermotor,74x70 mm.-es furat-lökettel és 32 Ps teljesítménnyel.Vezérlés lánchajtással,alulfekvő vezérműtengellyel és függesztett szelepekkel (OHV).A motorblokk és a hengerfej alumíniumból készült.Padlókeretes alvázra csavarokkal rögzített karosszéria 4 ajtóval 5 személy részére kialakított ülésekkel.A motor és a váltó elöl kapott helyet,meghajtás elöl.A lassításról 4 dobfék gondoskodik.Rugózása elöl-hátul torziós.

                  Legnagyobb sebessége 120Km/h,fogyasztása (DIN) 6,1l.,90 Km/h sebességnél.


                  Nagyjából ennyi,vannak még adatok,de a típus felületes ismertetőjeként,szükségtelennek tartottam leírni.Úgy gondolom,a gyár a kacsa leváltásának szándékával,kezdte gyártani,mert ha jól tudom a motor,váltó és a padlókeretes alváz is azonos,de a modell nem élvezett akkora sikert,mint az elődje.A kacsát,Francia belpiacra gyártották 435 ccm.-es boxer motorral is,ezt csak megjegyzem itt a végére.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    #54
                    Van még ilyen rendszám a germánoknál?
                    Ezek szerint, van....
                    Ahol a sorompónál áll a kocsi, A hátulján, bal oldalon, valami olyasféle írás is van -DYANE....(amolyan, ámerikai rendszámféle)

                    Komment


                      #55
                      Üdv Che!

                      A Dyane 6 1983ig volt gyártásban,a Visa váltotta le.

                      Komment


                        #56
                        Igen ezt Dyane-nak hívják és a kacsa utáni szerzet.
                        Így van, csak a karosszérián modernizáltak. Ha jól tudom, Spanyolországban gyártották. Nálunk van egy ilyesmi szerkezet 21. éve, ennek a dobozos változata. 83-as évjáratú. Abban elől már tárcsafék lassít. A tárcsafék a váltó két oldalán van, mint a régi alfáknál. Továbbá torziós rugózás, és boxermotor. Igazi csemege
                        Click image for larger version

Name:	acadyane.jpg
Views:	1
Size:	31.5 KB
ID:	144563 Így néz ki, csak narancssárgában, és nem ilyen fényes.

                        Komment


                          #57
                          Nem tom látszik-e a hátulján a felirat hogy Párizs-Peking?!Az elején is Kínai (,)Írásjelek vannak!Elképzelhető hogy végig mentek vele ezen(a gondolom!)Old Timer túrán!(Elnézést az ,,ánglis"-om kicsit parasztos!
                          Mennék Jászberénybe a veterán kiállításra csak nem tom milyen idő lesz!Esőben nem merek motorra ülni!

                          Komment


                            #58
                            Nálunk , nemrég hagyta abba az eső , erősen be van borulva ...
                            Én pedig a Bükkszentkereszti OT átlagtartó hegyi felfutóra mennék , indul az unokaöcskös is !

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X