Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hobbi vagy üzlet, avagy járjunk-e veteránnal a hétköznapokon?

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Muszáj elmondanom, hogy miután úrrá lettem a gyujtásproblémákon, egyszerűen hihetetlen jól megy a Doxa Csepelem! Alulról is jól húz, 3-asban is van ereje, nem dadog, nem hagy ki, egyszerűen hasít!!! És a hangja!!! A feleségem kb. 1 km-ről is meghallja, de hihetetlen alacsony alapjárattal is tud pöfögni ha kell. Elsőre indul! Szóval nem győzök betelni vele!!! IMÁDOM !!!
    Ilyen híreket mindig jó olvasni! Még nagyon sok örömteli élményt a Doxával!!!


    baxy1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyon örülok hogy ezt leírtad valami kis üde színfolt ebben a sötét világban nekem is kellene már valami hasonló
    Meg lesz az Neked is! Ha nem, szólj és össze hozunk valamit!!!

    Komment


      #17
      "Van aki műanyag replikának gondolja, van aki őrültnek tart, hogy kihozom ide ezt az autót. Hiszen ez egy Gullwing! Ez a kétféle ember létezik. Meg a harmadik, aki azt mondja: ez egy autó, használatra tervezve, nem egy ékszer. Több élményt ad, mint amit sok ember egész élete során átél."
      Bob Sirna
      A só-láz áldozata

      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #18
        Sziasztok!

        Olvasgattam a hozzászólásokat s ez alapján nem biztos hogy be tudnám sorolni magam.
        Én például azért vettem meg a motorom mert ugyan okmányok nélküli és nem 100% Jawa 634-5-ös de amint megláttam a hírdetésben szerelem volt első látásra és megvallom őszintén rajongok a gépekért. Igenis van lelkük, nem csak gépek. Ez is hasonló mint egy társ kapcsolat sőt az. Ugyan úgy gondozni kell őt is mint egy menyecskét. A másik dolog hogy mindig is volt egy olyan álmom hogy egy gyönyörű régi motor mint szobadísz, persze ha elkészül és forgalomban nem is vehet részt néha ki lesz tolva a ház elé és csak csak teszek vele egy egy kis kört a ház körül. S nem utolsó sorban büszkeséggel tölt el ha megjavítok rajta valamit. Eladni? Soha, ez nálam elv és érzelmileg is kötődök gépekhez. Meg aztán ki tudja hogy a leendő tulaj miként is bánik majd vele. A másik pedig hogy sajnos sok a nyerészkedő, s sokan szinte ingyen akarnak mindent. Mindennnek ára van de mindig tudjuk hogy mennyit is ér valójában s ne annyit kérjünk amennyit mi szeretnénk érte.
        Örülök hogy tagja lehetek a veterán fórumnak és hogy van egy kis közösség akik segítik egymást.
        Mindenkinek kitartást kívánok a készülgető gépeihez, akinek pedig már kész annak kellemes idő töltést vele.
        Sziasztok.

        Komment


          #19
          Múltkoriban, mikor a bükkben jártam(autóval) felmerült bennem hogy motorral hogy lenne érdemes megtenni ezt az útvonalat?
          Felfelé még nem is nagy kérdés. Szépen feltötyögni. Na de lefelé? 2T motor, tehát motorfékkel nem kéne. De 4,4km, gyorsan menni nem lehet(vagy legalábbis nem sokáig), tehát folyamatosan fékezni kell(ene), na de ilyen hosszú távon meg kétlem hogy bírnák a fékek...
          Ti hogy szoktátok?

          Itt élek borsodban, de túl nagy emelkedőre, lejtőre még nem merészkedtem. De már ideje lenne

          Komment


            #20
            felmerült bennem hogy motorral hogy lenne érdemes megtenni ezt az útvonalat?
            Hát még jó hogy! Ezek nem valami lezárt erdőgazdasági utak, hanem közutak? Ez zseniális. Látszik, hogy az országnak abban a felében ritkán járok. Ezen változtatni kell.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              #21
              UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Látszik, hogy az országnak abban a felében ritkán járok.
              Pedig tényleg gyönyörű környék, én nagyon szeretem azt a vidéket (is)!
              Egyébként erős lejtmenetben tényleg tud fejtörést okozni a 2T motor. Én a váltott alkalmazásra szavazok. Fék, majd váltani (lankásabb szakaszokon) rövidebb motorfékre, majd ismét több fék.
              Inkább a fék kopjon, mint egy esetleges dugattyúszorulás...
              Ezzel kapcsolatban engem is foglalkoztat egy kérdés: a motorfékezéskor a dugattyúszorulás veszélyét csökkentheti-e az, ha közben lekapcsolom a gyújtást? Vagy nagyobb kárt okoz a kipufogóban felgyülemlő keverék?
              (Igaz, nagymotoroknál macerás lehet mindig előre nyúlkálni, de a dongómnál csak egy hüvelykujj mozdulat, a gázmarkolat mellett van a gyújtáskapcsoló)

              Komment


                #22
                UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Hát még jó hogy! Ezek nem valami lezárt erdőgazdasági utak, hanem közutak? Ez zseniális. Látszik, hogy az országnak abban a felében ritkán járok. Ezen változtatni kell.
                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Pedig tényleg gyönyörű környék, én nagyon szeretem azt a vidéket (is)!
                Egyébként erős lejtmenetben tényleg tud fejtörést okozni a 2T motor. Én a váltott alkalmazásra szavazok. Fék, majd váltani (lankásabb szakaszokon) rövidebb motorfékre, majd ismét több fék.
                Inkább a fék kopjon, mint egy esetleges dugattyúszorulás...
                Ezzel kapcsolatban engem is foglalkoztat egy kérdés: a motorfékezéskor a dugattyúszorulás veszélyét csökkentheti-e az, ha közben lekapcsolom a gyújtást? Vagy nagyobb kárt okoz a kipufogóban felgyülemlő keverék?
                (Igaz, nagymotoroknál macerás lehet mindig előre nyúlkálni, de a dongómnál csak egy hüvelykujj mozdulat, a gázmarkolat mellett van a gyújtáskapcsoló)
                Nem, nem lezárt utak. Legalábbis a többségük nem. És szép időben a forgalom sem olyan kicsi azon az egy autó szélességű úton. A dolgot nehezíti a sok felhordott kavics, avar valamint a letört faágak. Tehát gyorsan menni nem ajánlott, még az egyenesebb részein sem.
                Bár motorral legalább nem kellene a padkára menni ha jön szembe valami(ami szintén igencsak rossz, volt már hogy a kocsi alját végighúztam mert annyival lejjebb volt mint az út). De más motorost nem is igazán látni arrafelé. Főleg autóval, bicajjal vagy gyalog járnak arra az emberek. Bár láttam már buszt is, na az nem tudom hogy hogy fért el ott.

                Motor leállítása jó ötlet lehet. Úgy csak keni és hűti a dugattyút a keverék, bár a motorfék ereje elég kicsi. Főleg ha egy kis gázt is húzok neki közben.

                Ha barlangászni megyek akkor járok ezen az útvonalon. És tényleg szép környék.
                Egyébként gúgli utcaképpel végig tudtok menni az úton.

                Komment


                  #23
                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Egyébként gúgli utcaképpel végig tudtok menni az úton.
                  Bizony, néha szoktam is Lillafüred környékén "kirándulni" ilyen módon, ha már élőben ritkán jutok el oda
                  Csak olyan rosszul tud esni, amikor a szép zöld fás, napsütéses utcaképből egyszercsak átkerülök a ködös, csupasz hidegbe

                  - - - Updated - - -

                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ha barlangászni megyek akkor járok ezen az útvonalon.
                  A Bódvarákó melletti barlangot ismered, az Esztramos alatt? Az gyönyörű! Abban a faluban van szüleimnek háza, csak sajnos oda is ritkán jutunk el, egy évben kb. kétszer, dzsungelt irtani

                  Komment


                    #24
                    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Bizony, néha szoktam is Lillafüred környékén "kirándulni" ilyen módon, ha már élőben ritkán jutok el oda
                    Csak olyan rosszul tud esni, amikor a szép zöld fás, napsütéses utcaképből egyszercsak átkerülök a ködös, csupasz hidegbe

                    - - - Updated - - -


                    A Bódvarákó melletti barlangot ismered, az Esztramos alatt? Az gyönyörű! Abban a faluban van szüleimnek háza, csak sajnos oda is ritkán jutunk el, egy évben kb. kétszer, dzsungelt irtani
                    Fránya utcakép De itt végig a hóban mehetsz Elnézve mindig eszembe jut hogy milyen jó itt fel-le menni nyári gumival, kis Suzukival amikor le van fagyva az egész út

                    Esztaramos egyik barlangjában már jártam(nem tudom mi a neve, de az egész hegy tele van járatokkal, és barlang se egy van szóval lehet hogy nem az volt). De az kiépített volt, az nem olyan jó, nincs kihívás
                    Itt meg sárban-vízben csúszós-mászós barlangokba megyek néha.

                    Komment


                      #25
                      Szerencsére felénk sík minden, a legnagyobb dombokat a felüljárók jelentik...
                      De én a túlmelegedés veszélye esetén behúzott kuplungos, gázfröccsös öblögetést próbálnék alkalmazni, ha kell nagyobb gyakorisággal is.

                      Komment


                        #26
                        Detto, én a kis Csepelt a Balatonnak lefelé,körbemotorozva, illetve visszafelé olykor behúzott kuplunggal kigurítottam aztán gázt neki...

                        Komment


                          #27
                          Tehát egy darabig motorfék, aztán kuplung és gáz, közben pedig fékezni. Aztán megint motorfék, meging kuplung és gáz, közben fékezni....
                          Hát majd kipróbálom, aztán remélem bírni fogja a gép

                          Komment


                            #28
                            Már elnézést kérek a közbeszólásért, de én itt ezen a tájon nyaranta többször elmotorozok.... Gyönyörű !!! Igaz felfelé második harmadik , de a közép sztenderd felheggesztett vasa gyönyörűen kopik a kanyarokban !!! Én személy szerint imádom a Bükköt , csak úgy mint a Mátrát , és tapasztalatból tudom , a Pannonia is !! :-)))
                            nem kell felni , 4.- Ben kis turaztatassal lejön !

                            - - - Updated - - -

                            30 évvel ezelőtt is imádtam , és most is !!! Az utak ugyan gyengébbek , de a motorom SZEBB !!! :-)))

                            - - - Updated - - -

                            És nagyon nem kell a motorfék, jobb a kicsi gáz. És első hátsó fék együtt ...

                            Komment


                              #29
                              http://veteran.forum.hu/markatars-ke...arkatars-2785/ Ha itt visszaforgatsz pár hszt, akkor láthatod, hogy volt a nyáron egy kis fékpróbás kirándulásom. A kirándulás során a fék volt a motornál a leggyengébb láncszem. Konkrétan kiolvadt a zsír az elsőkerék csapágyaiból. A hátsókból csak azért nem, mert új zárt csapágyak vannak benne. Annyira bemelegedett, hogy a kifolyó zsír nem síkosította meg a fékdobot, hanem ahogy ráfolyt, szénné is égett... :-) Mondjuk tény, hogy 1000 m-es szinteket ereszkedtünk 2 személlyel, csomagokkal, és volt, ahol 14%-os lejtőn. Sok helyen 1-esben fék nélkül úgy megindult lefelé a vas, mintha seggberúgták volna. Végig keményen fékezni kellett. Én azt tudom mondani, hogy első körben vissza kell váltani legalább addig a fokozatig, amiben az a lejtő felfelé meglenne. Lejtőn lefelé üresbe tenni tilos! A motornak bőven elég, ha nem engeded túlpörögni, és néha egy ici-pici gázt húzol neki.

                              Komment


                                #30
                                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Sok helyen 1-esben fék nélkül úgy megindult lefelé a vas, mintha seggberúgták volna. Végig keményen fékezni kellett. Én azt tudom mondani, hogy első körben vissza kell váltani legalább addig a fokozatig, amiben az a lejtő felfelé meglenne. Lejtőn lefelé üresbe tenni tilos! A motornak bőven elég, ha nem engeded túlpörögni, és néha egy ici-pici gázt húzol neki.
                                A Wartburg és Trabant nem ennek elkerülésére bírt szabadonfutóval?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X