Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hobbi vagy üzlet, avagy járjunk-e veteránnal a hétköznapokon?

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hobbi vagy üzlet, avagy járjunk-e veteránnal a hétköznapokon?

    Régóta foglalkoztat a kérdés, hogy tulajdonképpen mire is valók a régi idők járművei? Egy jármű célja nemigen lehet más, mint mozgásban lenni, s ezzel minden bizonnyal a tulajdonosok nagy része is egyetért, hisz nem sokan szánnak egy mozgásra létrehozott szerkezet megvásárlására több-kevesebb pénzt, ha céljuk csupán annek nézegetése. Vagy ami még rosszabb, az sem. Pedig sok esetben pontosan ez történik.

    Még az idők hajnalán valamelyik Veterán Autó-motorban hosszú cikk foglalkozott a Bugatti Type 41-essel, a királyok autójával, az autók királyával, amelynek hűtődísze egy, a kecsességet még a látszataiban is elvető ágaskodó elefánt volt, nem utolsó sorban utalván arra a gigantikus erőműre, amely a motorházban szunnyadt és mozdonyok hajtására egyaránt használatos volt abban az időben.


    Ez a cikk részletesen leírta a modell történetét, melyik alvázat ki és hol karosszálta és azt is kinek a birtokában van jelenleg. A nem túlságosan sok példány egyikénél a következő állt: jelenleg egy japán pénzügyi befektető csoport tulajdonában van. Számomra ez maga volt a borzalom, a poklok pokla. Mit keres egy ilyen gyönyörűség holmi pénzügyi bűvészek markában? Hogyan lehetséges, hogy egy ilyen műalkotás nem a provence-i levendulamezők között suhan valahol a tükörsima úton? Nem a tengerpartra igyekezvén falja a kilométereket a szikrázó napsütésben, miközben főtengelye lustán forog a gépházban, mert az irtózatos 300 lóerős teljesítmény eléréséhez is mindössze 1800-as percenkénti fordulatra van szüksége. Hogyan lehetséges, hogy ez a minden ízében életre teremtett műszer valahol egy sötét, ám minden bizonnyal kellően légkondicíonált trezorban alszik csak azért, mert pár év múlva többért el lehet adni, mint amennyibe került?

    Azóta sem értem, hogy mi értelme van nem használni valamit. Talán valaki segít majd megválaszolni ezt a kérdést.
    Utoljára szerkesztve a következő által: UK; 2010 dec. 05, 16:58.
    Lemezjáték, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
    Everything is better when you decide you don't care.

    #2
    Szervusztok. Néhány évvel ezelőtt én is erre gondoltam, hogy a pénz világa teljesen más megvilágításba helyezi a " klasszikus " ( álmok, rozsdás, hiányos valamilyen márka, börzék , információk gyűjtése, kutatás, alkatrészek beszerzése, csere-bere, kicsi rosszul felszerelt helyiség , amit még a nagy lelkesedés és ismeretanyag sem tud műszakilag elfogadhatóvá tenni, meg a többi ...... ) veteránozás fogalmát. Én már "megbarátkoztam" ( inkább a tudomásul veszem ) ezzel az irányvonallal. Miért? Egyetlen dolog van a szemem előtt, amikor az a hasonló történet ismétlődik, amit UK leírt az előzőekben. Én ilyenkor mindig azzal biztatom magam, hogy egy újabb tárgy marad meg az utókornak és végül is ez a fontos! Hogy lélektelen a dolog, hát ez van. Ki mit, miért, hogyan és mily módon gyüjt ez teljesen egyéni ( a példa szerint csoportos is lehet ) döntés. Én arra törekszem minden motoromnál ( saját részre, nem üzletszerűen ), hogy mire forgalomba kerül, a munkák többségét magam végezzem. Abba a "csoportba" tartozom, aki használja is a veteránjait, hétköznap, ünnepeken, veterános megmozdulásokon, 24 órás túraversenyen ( a 2008-as BMW Túraklub / nem vagyok tag / által rendezett versenyen három motorom is teljesítette a távot egyidőben), sőt megbízható ismerőseimnek még kölcsön is adom. 50 éves BMW R 50-nel megjártam Salzburgot és környékét, miután lemotoroztam egy 24 órás ( ez egy másik vot ) túraversenyt. Ismerek olyan veteránost, akinek több tíz db motorja van, de nincs jogosítványa ( A ), meg a motorozás nem a kedvelt időtöltése. Ezek után miért gyüjti ? Csak. Szóval ,azért próbáltam ilyen hosszúra engedni a gondolataimat, hogy mindenki másként és másért csinálja a rozsdás vasak gyűjtését. A fő dolog: megmaradjon az utókornak , a többi meg csak a körítés. Mindenki képvisel valamilyen értékrendet, amíg nem akarják ránk kényszeríteni, vagy kötelezővé tenni , addig mindenkinek szíve joga, hogy azt csináljon, amit magának jónak gondol.Veterános üdvözlettel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 dec. 05, 22:04.
    Taurus1047, tata21 és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Helló
      Szerintem is egyértelműen használatra valók a veteránok,persze kíméletesen,mire jó a motor ha nem mozdul ki vele?Vannak olyanok, akik még csak nem is mentek azzal a járművel amit vettek.A veteránozás pedig már üzlet sajnos...sokaknak csak állnak otthon a veterán gépeik,sokszor minősíthetelen körülmények közt.Eladni nem akarja, mert sokat ér,majd megcsinálja stb.De az nem számít,hogy az udvaron rohad szét.
      Gergő, sepy és nagyfékdobos kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Én úgy vagyok vele hogy szeretem magam felújítani gépeimet , mert akkor valahogy más a lelke. Érdekes hogy már többször elhatároztam hogy vennék egy kész motort, de annak az lett a vége hogy kezdtem előröl majdnem a oo-ról.
        De az biztos hogy egy veterán jármű úgy jó, ha használják, mert mi értelme annak ha a kis garázsba áll mint egy kukorica morzsoló.
        wsievers, és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Kedves Barátaim !
          Én a veterán járművek használatával egyrészről úgy vagyok mint az ünneplő ruhámmal. Ha felveszem nem véletlenül teszem ,jutalom magamnak, tisztelet másoknak. Másrészről küldetés tisztelni, felmutatni mindazt amin a jelen áll, vagy tisztelni, felmutatni mindazt amiből tanúlni, viszonyítani lehet és amit elfelejteni nem szabad. Amint az ember a felmenőivel van. Én mindig azt mondom a fiataloknak ha kicsit furcsán néznek rám nekik különös mániám miatt.
          Tisztelettel, és jól kell ismerni a múltat ahoz, hogy a jövőnket jól kézben tarthassuk.
          Üdvözlettel és nagy örömmel, hogy itt lehetek.

          Komment


            #6
            Tisztelt Veterános Társaim! Én már alig várom,hogy megmozduljon a motorom. Remélem más is annyira vigyáz majd rá menet közben mint én. Egy motornak mozogni kell szerintem, ha néha napján beindítják és nem mennek vele sokat ártanak neki. A beszívott levegővel / 2 ütem/bekerül a pára mely megöli a főtengelyt, csapágyakat egyszóval ha beindítjuk menni kell vele hogy ne menjen tönkre. Persze ez az én véleményem. Én ezért is és a saját magam örömére járni akarok vele. Bizonyára ha más is látni fogja eszébe jut a múlt tisztelete és fiatalabb korának emlékei. Üdv. Sepy.

            Komment


              #7
              Hello!

              Nálam is a veterán motorok használatban vannak. Szépen a korát tisztelve használom őket, nem a maximális végsebességével döngetve. Ezeknek a motoroknak lelkük van, s nagyon jó érzés ha én rakom rendbe, újítom fel, mert ettől lesz számomra története. Ha vennék egy teljesen restauráltat mástól az is jó lenne, de ha "én" (persze amit mesternek kell javítani, azt mester javítja) csinálom az a legjobb.

              Komment


                #8
                Valakinek üzlet, valakinek hobby a "veteránozás". Akinek üzlet, ott is akad többféle megközelítés. Az egyik szerintem egy tisztes megélhetés, vagy kiegészítés amely a "hobby-veteránoshoz" hasonlóan rendeteg utánajárást, telefonálgatást, pénzt, idegeskedést, szakember keresést, szakértelmet, etc. kíván, de nem nélkülözi a veteránok szeretetét, az utánuk való érdeklődést és ismeretanyagot sem annak ellenére, hogy kereskedik azzal, vagy az alkatrészeivel. Ez veteránozás.

                Van aki jó és hosszú távú befektetést lát benne, nem érdekli maga a jármű. Vagy talál valaki egy rozsdás akármit és azt hiszi, hogy annyit ér mint Eldorádó kincse. Hiába egy ritka és kívánt dolog, NEM ÉR ANNYIT! Ez már nem veteránozás. Ez csak a pénzről szól.

                Van még számtalan leágazása a veteránokkal kapcsolatos hobbynak, vagy kereskedelemnek, nekem most ennyi jutott eszembe hirtelen.

                Komment


                  #9
                  Nem vagyok matematikus de a képlet egyszerű végfelhasználó vagy ?

                  -nem oké akkor a keresett alkatrészt megveszed mert nem kell a motorhoz amit csinálsz és tovább adod nepperáron

                  -kezdő vagy , vagy végfelhasználó és örülsz az alkatrésznek

                  -ritka de van kategória megveszed és továbbadod becsületesen

                  Komment


                    #10
                    baxy1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem vagyok matematikus de a képlet egyszerű
                    Szerintem ez egy igen bátor kijelentés !

                    Igazából -kiváncsi vagyok- mi szükség van ennek a dolognak az örökös boncolgatására ?Ha valami , akkor aztán ez nem egy fekete - fehér dolog .

                    Miért kell ezt a motoros dolgot ,elkülöníteni az egyéb ,pl a ritka mérlegek gyüjtésétől? Szerintem az állandóan köpködött :NEPPER -ből nincs 10 db az egész országban .
                    Mert , olyan akivel még szóba se állok a kereskedési szokásai, stílusa miatt , abból akad bőven ! Viszont tudom ,hogy nekik is nagyon szép gyüjteményük van --a "nepperkedéssel " összerabolt pénzből !

                    Akkor most mi van ?

                    Egyszerüen nevetséges állandóan azzal vergölődni :nekem csak 850 es fiatom van --bezzeg azok a tetü ferrarisok mérnem adnak ócson nekem --pedig én annyira karok .




                    baxy1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    -ritka de van kategória megveszed és továbbadod becsületesen
                    ..a becsületes árat -a vevő határozza meg ? Vagy csak megveszem ma-azért hogy holnap rájöjjek ,hülye vagyok mert nem is kell nekem --aztán görcsölök ,hogy eladhassam ?

                    Nem akarok senkit megbántani,vagy hasonló, csak egy kicsit másként nézem a dolgot .

                    Komment


                      #11
                      A becsületes árat nem a vevő határozza meg , hanem az eladó lelke ha van , mert ha valamire szükséged van és nincs megveszed .

                      Komment


                        #12
                        Az árat igazából a piac határozza meg, és a gyorsan meggazdagodni vágyó pofátlan eladók egy idő után nem találnak vevőre! A ritkaságokra lehet talán igaz amit mondasz.
                        Pozitív példa is akad szerencsére, én írnék is egyet:
                        Szentendrén van egy kis motoros bolt, ahová bejárok, mert a tulaj sokszor szerez be nekem alkatrészt. Kisebb tételeknél nem egyszer hangzott el a szájából a következő mondat: "Nem emlékszem mennyiért hoztam el. Legyen ajándék." Pedig biztos ott van nála a számla a nagykerből, vagy valahonnan! Amikor a TS-t kezdtem felújítani, hátra ment a raktárba és elő hozott egy csomó bontott jó állapotú MZ cuccot hozzá, hogy nekem adja. "Ami most nem kell az is jó lesz később." Volt egy új, bontatlan csomagolású gyári kipufogója is, amit valaki évekkel korábban rendelt, de nem vitte el. előhozta, hogy kell e nekem, mert itt van nála rég óta. H kell vigyem mondjuk hat ezerért. Nézzétek meg mennyi egy 250-esre egy új kipufogó!!! Szóval ilyen is van és ha nem haragszotok ide is írom a nevét: Tiba Attila Ateam Motorosbolt Szentendre Őrtorony u. 16.
                        A világot ma sajnos tényleg divat fekete fehérben látni az életben, gazdaságban, politikában...stb. A viták nagy része arról szól, hogy teljes mértékben NEKEM van igazam és ezt fogadja el a másik!!! Mert az egyik vélemény, helyzet, stb. csak jó, a másik pedig csak rossz!!!
                        Pedig a világ szürke. De annak millió árnyalata...

                        Komment


                          #13
                          Muszáj elmondanom, hogy miután úrrá lettem a gyujtásproblémákon, egyszerűen hihetetlen jól megy a Doxa Csepelem! Alulról is jól húz, 3-asban is van ereje, nem dadog, nem hagy ki, egyszerűen hasít!!! És a hangja!!! A feleségem kb. 1 km-ről is meghallja, de hihetetlen alacsony alapjárattal is tud pöfögni ha kell. Elsőre indul! Szóval nem győzök betelni vele!!! IMÁDOM !!!

                          Komment


                            #14
                            Nem szeretném el kiabálni de kezd az én gépem is összeállni. Igaz csörög egy kicsit de mivel nem volt motor generál nem is várom el tőle, meg egy CZ- nek egy kicsit csörögnie kell nem villamos hajtású!. Egyre jobban megy és össze szokunk lassan! Azt azért tudni kell mindannak ki egy ilyen ,/ 42/ vagy még öregebb géppel napi szinten motorozik egy idő után minden rezzenését figyeli az ember fia és" hallja a lélegzését" ! Azért tudnia kell" én vagyok az idősebb és fogadjon szót!!."

                            Komment


                              #15
                              taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Az árat igazából a piac határozza meg, és a gyorsan meggazdagodni vágyó pofátlan eladók egy idő után nem találnak vevőre! A ritkaságokra lehet talán igaz amit mondasz.
                              Pozitív példa is akad szerencsére, én írnék is egyet:
                              Szentendrén van egy kis motoros bolt, ahová bejárok, mert a tulaj sokszor szerez be nekem alkatrészt. Kisebb tételeknél nem egyszer hangzott el a szájából a következő mondat: "Nem emlékszem mennyiért hoztam el. Legyen ajándék." Pedig biztos ott van nála a számla a nagykerből, vagy valahonnan! Amikor a TS-t kezdtem felújítani, hátra ment a raktárba és elő hozott egy csomó bontott jó állapotú MZ cuccot hozzá, hogy nekem adja. "Ami most nem kell az is jó lesz később." Volt egy új, bontatlan csomagolású gyári kipufogója is, amit valaki évekkel korábban rendelt, de nem vitte el. előhozta, hogy kell e nekem, mert itt van nála rég óta. H kell vigyem mondjuk hat ezerért. Nézzétek meg mennyi egy 250-esre egy új kipufogó!!! Szóval ilyen is van és ha nem haragszotok ide is írom a nevét: Tiba Attila Ateam Motorosbolt Szentendre Őrtorony u. 16.
                              A világot ma sajnos tényleg divat fekete fehérben látni az életben, gazdaságban, politikában...stb. A viták nagy része arról szól, hogy teljes mértékben NEKEM van igazam és ezt fogadja el a másik!!! Mert az egyik vélemény, helyzet, stb. csak jó, a másik pedig csak rossz!!!
                              Pedig a világ szürke. De annak millió árnyalata...
                              Nagyon örülok hogy ezt leírtad valami kis üde színfolt ebben a sötét világban nekem is kellene már valami hasonló

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X