Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 nincs töltés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 250/559 nincs töltés

    Kedves tagok! Édesapám örökségeként :-( nemrég tulajdonosa lettem egy 1968-as Jawa 250/559-es, "+" testelésű gépnek.
    2014-ben teljes felújításon esett át, de már 8 éve áll. Most szeretném leműszakizatni. Már túl vagyok néhány
    akadályon (kuplung, benzintank, küllő, stb.) és most a nem működő töltés a SOROS. A töltési rendszer elvi működését értem
    és ebben sokat segített a fórum olvasgatása is, de a gyakorlati ismereteim még hiányosak. Az érintkezések ellenőrzésén
    túl vagyok és a hibakeresés kapcsán a feszültség szabályzót vettem célba. A gyári elektromechanikus szabályzó vagy 35 éve
    ki lett cserélve a képen látható RM7V-P-re. Sajnos nincs változtatható feszültségű tápegységem ezért elsőként az aksit kötöttem rá
    a képen látható módon:

    Click image for larger version

Name:	RM7V-P_Feszultsegszabalyzo.jpg
Views:	95
Size:	14.1 KB
ID:	233656

    Az aksi 6,3V töltöttségű, és az M ponton, ami gerjesztés, csak 0,23 V jelenik meg.
    Következtethetek ebből arra, hogy ez a feszültség szabályzó hibás?

    #2
    Wape gyujtást rá és minden gond letudva....(Könnyű ezt mondani)
    zahi kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Wape gyujtást
      És a Jawat MZ-re kell cserélni

      Szabályzó nélkül mérted a dinamót, mennyit ad le az ellenállattal együtt, illetve a-nélkül? Ha minden kontakt rendben de nincs feszültség, tessék egy 6Vos akksit direktbe rátenni a dinamóra pár másodpercig polaritás helyesen, mondjuk 5sec-ig. Gyakorlatban találkoztam olyannal hogy a sokáig álló generátor elvesztette a remanens mágnességét
      Ha ezek után sincs fesz a dinamón, szabályzó nélkül, akkor a dinamó környékén a hiba

      Ha nem ott akkor vagy szétbontod a szabályzót vagy egy ócsó "bosch" szabályzót

      alkalmazol elszigetelve a testtöl Azt hiszem ez alapból test felé szabályoz


      JAWAmania - Nejnavštěvovanější stránky věnované motocyklům JAWA, a především motorkářům, Poradna, Technika, Inzerce, Chat, Motorky a spousta dalšího.
      zahi kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Vagy tiszta forrásból merítesz

        Zdravím, prosim máte někdo zkušenosti s elektronickým regulátorem MRV7V-P? Mám to zapojený(snad) podle toho strohýho schématu co je k tomu, ale nedobíjí:( zkoušel sem přidat i tu kontrolní žárovku podle schématu ale nedobíjí a při běhu motoru tato ž... Téma diskusního okruhu Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka)

        Komment


          #5
          Ln mint cseh/gevara/
          Tyristorové zapalování (CDI) pro Jawa 50 Pionýr.

          Komment


            #6
            Más linket akartam
            Hö, ugyanaz
            Tyristorové zapalování (CDI) pro Jawa 50 Pionýr.

            Komment


              #7
              taylor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Következtethetek ebből arra, hogy ez a feszültség szabályzó hibás?
              Szia!
              Szerintem nem. Elöljáróban le kell szögezni, hogy soha nem javítottam JAWA elektromos rendszert, de kicsit átgondolva a működést az alábbi képen próbálom megmutatni a két működési állapotot pár soros leírással. A leírás egy cseh oldalon található szöveg kivonatos fordítása...

              Ahogy már többször írtam, hátha segít majd
              Titus, pasetta és movisz kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                6Vos akksit direktbe rátenni a dinamóra
                A teljesen összerakott rendszernél az M pontnak adnék egy direkt testet, közben mérni kellene a 61D ponton a feszültséget. Ezt is óvatosan, mert szabályzás nélkül túl magasra mehet a feszültség, ha 7 - 8 V fölé megy, a dinamó jó...
                Úgy gondolom, hogy mivel a dinamóban gerjesztő tekercs van, az állandó (permanens) mágnesességnek itt nincs szerepe.

                Komment


                  #9
                  dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  adnék egy direkt testet
                  Helyesbítenem kell magamat, nem testet kell adni az M pontra, hanem az akkumulátor negativ sarujáról "0" V-ot, hiszen itt pozitív testelésű motorról van szó.
                  2 multiméterrel mérni lehet a gerjesztő tekercs áramfelvételét és a dinamó feszültségét a rajz szerint.

                  Komment


                    #10
                    Köszönöm mindenkinek a segítséget! Igazán jó a csapat!
                    Szerzek még egy multimétert, elvégzem a javasolt méréseket és jelentkezek.
                    pasetta és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Elvégeztem a rajz szerinti mérést, de előtte még néhány infó:
                      1.) szabályzó ellenállás, vagy fojtó tekercs (kis tekercs az álló részen) le van kötve,
                      2.) amikor rá kötöttem az aksit a gerjesztő tekercsre, akkor az állórész vasmagjai mágnesként viselkedtek.

                      A mérést először álló motornál végeztem. A sárga műszer a feszültséget, a fekete az áramerősséget mutatja:

                      Click image for larger version

Name:	allo4.jpg
Views:	67
Size:	11.4 KB
ID:	233676

                      Ezeket az értékeket a gyújtástól függetlenül mértem (mindegy, hogy rajta volt, vagy sem) és ahogy telt az idő, az áramerősség szép lassan
                      kúszott felfele (9,5 A-nél szakítottam meg).

                      Ezt követően beindítottam a motort és alapjáraton ezt mutatta:

                      Click image for larger version

Name:	uzem1.jpg
Views:	62
Size:	8.2 KB
ID:	233677

                      Próbáltam emelni a fordulatszámot, de a műszerek közel ennyit mutattak:

                      Click image for larger version

Name:	uzem4.jpg
Views:	62
Size:	8.7 KB
ID:	233678

                      Ebből mire lehet következtetni?
                      Minden segítséget előre is köszönök!

                      Komment


                        #12
                        taylor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        mire lehet következtetni?
                        Készítettem még egy kissé kesze-kusza rajzot, szerintem a gerjesztő tekercs zárlatos lehet.
                        A szabályzó ellenőrzésére kellene még egyet mérni.
                        Küldtem egy privát üzenetet...

                        További sikeres hibakeresést.....

                        Komment


                          #13
                          dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          mivel a dinamóban gerjesztő tekercs van, az állandó (permanens) mágnesességnek itt nincs szerepe.
                          Nem is írtam ilyet. Én remanens/visszamaradó/ mágnességet irtam, amit adott esetben elveszithet a dinamó és nem gerjed fel

                          Komment


                            #14
                            A teljesség kedvéért megosztom veletek örömömet. Harmadik összeszerelést követően megjött a töltés.
                            Pici üröm, hogy nem igazán tudtam beazonosítani a hibát. Legesélyesebb talán, hogy valami kontakt hiba okozta,
                            mert azon kívül, hogy háromszor szétszedtem/összeraktam, méregettem, annyit csináltam, hogy a kommutátort megcsiszoltam,
                            meg a leszerelt állórészen a gerjesztő tekercsre rákötöttem az akut, hogy megnézzem a mágnesességet.
                            Kicsit sokallom az akkumulátoron mért feszültséget, mert nagyobb fordulaton 8V fölött is volt, úgyhogy a feszültség szabályzó csere
                            még esélyes, de a dinamó legalább működik. Köszönöm a segítséget, Tamásnak különösen. Minden jót kívánok!

                            Komment


                              #15
                              Szia! Azért a szénkeféket is nézd át, és ha rövidnek találod, cseréld ki újra!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X