Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra G TDI

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Megnéztem a videót és tudtam, hogy valahonnan ismerős ez a jelenség... Van egy állatorvos ismerősöm, neki volt egy G Astrája, ami szintén mindenféle tüneteket produkált. Mivel bőven garanciás időszak után volt, ezért a helyi szerelőhöz hordta a srác, aki a második ilyen mutatvány után beijesztette, hogy ebből motorvezérlő-csere lesz. Úgyhogy gyorsan eladta az autót egy olyan pillanatban amikor nem csinálta. Szóval nem tudom mi lehetett volna a megoldás, a srác nem volt annyira kitartó.

    Na persze ez nem szép dolog. Én a helyedben először keresnék egy Astra fórumot: gyakori típus, az Isuzu diesel meg főleg nem ritka - biztosan tudnak tanácsot adni, ha mást nem környékbeli megbízható és Opelben gyakorlott műhelyt, akik nem csak találomra (és a te költségedre) alkatrészek cserélgetésével tudnak diagnosztizálni.
    Végső esetben a diagnosztika erejéig akár márkaszerviz látogatás is szóba jöhet.

    Igazából ha tippelni kellene, én is a befecskendezés valamelyik elemére tippelnék - de nem értek a dieselekhez eléggé.

    Bevetettem az angoltudásomat, hátha találok neked valami használhatót, bár kevés sikerrel. Amit találtam, hogy a motorvezérlő elhalálozása előtt az 1.7DTI-k gyakran lefulladnak, aztán hirtelen egyáltalán nem akarnak elindulni - gondolom ez nálad nem áll fent. Egy másik fórumon egy angol fiatalember panaszkodott gyengélkedő motorra és nulla reakcióra a gázpedál lenyomására, neki 3 tüske volt letörve a motorvezérlő csatlakozójában...
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #17
      kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Én a helyedben először keresnék egy Astra fórumot:
      Köszönöm szépen a segítséget, de ezen az Opel fórum dolgon már túl vagyok. Igazán sok okosat ott sem tudtak mondani. Már látta két szerelő, az egyik babrált is valamit 20 ezerért, de a hiba nem javult meg. Ami bizonyos, hogy elektromos részeken kell keresgélni. Még egyszer köszi

      Komment


        #18
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ami bizonyos, hogy elektromos részeken kell keresgélni.
        De gondolom minden vezérlőelektronika gondosan be van dobozolva, megbontani lehetetlen, a cseredarab meg akkora összeg amit nem kockáztat meg az ember csak megérzés alapján...

        Az biztos, hogy az ECU hibájáról mindenhol írnak, esetleg azt fel lehetne deríteni egy nem túl drága diagnosztikával. Már ha olyan hibája van, amit felismer a diag. berendezés...

        Egyébként a sebességjeladó, aminek a hibáját kiírta, az a valamelyik (jobb első?) keréknél lévő jeladó?
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #19
          A komámnak Saab van, amiben előszeretettel lehet Opel kompatibilis cuccokat találni. Na neki is ilyen hangja volt (szomszéd kistraktorja), aztán adagoló, meg turbo felújítás lett belőle. Azóta nagyon megy, még egy támfalat is odébb tett 10 cm-re vele

          Komment


            #20
            Szia MIR-MUR!

            Keresgéltem neked, hátha rábukkanok valami használhatóra. Nem tudom, hogy ez mennyire sikerült, de itt az eredmény. Töltsd le az Opel TIS progit, mert abban vannak részletes hibakód magyarázatok (link az írás végén)

            Ennyit találtam még neked, bár a hibakódot már leolvastad:
            A következőképpen tudod megnézni:benyomod teljesen a fék és a gázpedált egyszerre, majd tartsd így, és adjál rá gyújtást. A pedálokat ne engedd fel. Ekkor a megtett km helyett felvillan az ECN felirat az eltárolt kód/kódokkal. Utána a check engine lámpa "kivillogja" a hibát. Pl ECN17152(ECN017152?)(nekem ez szokott kijönni) utána a lámpa sorra kivillogja: 1-1villogás; 2-2villogás;....stb; 0-10 villogás. Így megtudod, hogy a hiba a p0171

            Opel Scanner – EDC15M rendszerekhez hibakód magyarázatok.
            Az Opel Scanner program használata során, az EDC15M rendszereken, bizonyos hibakódoknál a következı
            hibakód szöveg jelenik meg: „Kritikus rendszer meghibásodás X”
            A márkaszervizek által használt diagnosztikai mőszer, a TECH2 ugyanezt a hibakód szöveget jeleníti meg
            ezekhez a hibakódokhoz.
            Az Opel Scanner program fejlesztése közben fontos szempont volt, hogy a hibakódok szövegezése hasonló
            maradjon az eredeti hibakód szövegekhez, azonban a részletes hibakód leírás a TIS 2000-ben található. A
            TIS 2000-hez nincs hozzáférése az Opel Scanner autódiagnosztikai programunk használóinak.
            Ezért összegyőjtöttük ezeknek a hibakódoknak a listáját, és mindegyiknél megpróbáltunk támpontot adni,
            hogy mik okozhatják ezeket a hibakódokat. Ezek a hibakódok általában akkor jelentkeznek, ha a rendszer
            több paraméter értékét összehasonlítja, és ellentmondást talál a különbözı üzemi paraméterek között:
            Légtömegáram, Töltınyomás, Hőtıközeg hımérséklet, Kipufogógáz visszavezetés, stb.
            Hibakód Hibakód szövege A lehetséges hibás rendszer / egység
            P0100(6) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Légtömegmérı áramkör
            P0105(A) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Töltınyomás érzékelı áramkör
            P0105(B) Kritikus rendszer meghibásodás 3 Töltınyomás érzékelı áramkör
            P0105(C) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Töltınyomás érzékelı áramkör
            P0115(A) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Hőtıközeg-hımérséklet érzékelı áramkör
            P0115(C) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Hőtıközeg-hımérséklet érzékelı áramkör
            P0115(B) Kritikus rendszer meghibásodás 3 Hőtıközeg-hımérséklet érzékelı áramkör
            P0195(C) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Motorolaj hımérséklet érzékelı áramkör
            P0195(B) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Motorolaj hımérséklet érzékelı áramkör
            P0400(3) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Túlzott kipufogógáz visszavezetést érzékelt
            P0400(5) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Kevés kipufogógáz visszavezetést érzékelt
            P0500(B) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Jármősebesség érzékelı áramkör
            P0500(C) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Jármősebesség érzékelı áramkör
            P0725(A) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Motorfordulatszám érzékelı áramkör
            P1100(C) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Légtömegmérı áramkör
            P1100(C) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Légtömegmérı áramkör
            P1125(3) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Töltınyomás mágnesszelep
            P1125(5) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Töltınyomás mágnesszelep
            P1220(A) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Befecskendezés szabályozás
            P1345(A) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Adagoló: Fıtengely/Vezérmőtengely
            kölcsönös viszonya
            P1630(A) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Befecskendezett üzemanyag-mennyiség hiba

            Opel Scanner – HDRC rendszerekhez hibakód magyarázatok.
            Az Opel Scanner program használata során, az HDRC rendszereken, bizonyos hibakódoknál a következı
            hibakód szöveg jelenik meg: „Kritikus rendszer meghibásodás X”
            A márkaszervizek által használt diagnosztikai mőszer, a TECH2 ugyanezt a hibakód szöveget jeleníti meg
            ezekhez a hibakódokhoz.
            Az Opel Scanner program fejlesztése közben fontos szempont volt, hogy a hibakódok szövegezése hasonló
            maradjon az eredeti hibakód szövegekhez, azonban a részletes hibakód leírás a TIS 2000-ben található. A
            TIS 2000-hez nincs hozzáférése az Opel Scanner autódiagnosztikai programunk használóinak.
            Ezért összegyőjtöttük ezeknek a hibakódoknak a listáját, és mindegyiknél megpróbáltunk támpontot adni,
            hogy mik okozhatják ezeket a hibakódokat. Ezek a hibakódok általában akkor jelentkeznek, ha a rendszer
            több paraméter értékét összehasonlítja, és ellentmondást talál a különbözı üzemi paraméterek között:
            Légtömegáram, Töltınyomás, Hőtıközeg hımérséklet, Kipufogógáz visszavezetés, stb.
            Hiba Hibakód szövege Rendszer, vagy egység, ami
            hibás lehet
            P0216(3) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Befecskendezés idızítés
            szabályozás
            P0216(5) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Befecskendezés idızítés
            szabályozás
            P0400(3) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Túlzott kipufogógáz
            visszavezetést érzékelt
            P0400(5) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Kevés kipufogógáz
            visszavezetést érzékelt
            P0505(3) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Alapjárati sebesség túl alacsony
            P0505(5) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Alapjárati sebesség túl magas
            P1125(3) Kritikus rendszer meghibásodás 1 Töltınyomás kevesebb az
            elıírtnál
            P1125(5) Kritikus rendszer meghibásodás 2 Töltınyomás több az elıírtnál


            Plusz ezt:
            Opel.TIS.2000.DVD | Torrent-kereső.hu - Ingyenes torrent letöltés azonnal!
            Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 máj. 23, 14:42.

            Komment


              #21
              Ez igen! Köszönöm. Majd még megpróbálkozok vele. Amit kivillog a kód, vélhetően kamu diagnózis. De ki tudja, ki minek kavar be.

              Komment


                #22
                Szia!

                Nekem volt G Astrám, igaz, az opel diesel. Általában adagoló vezérlő elektronika hiba szokott előjönni. Túl sok dolog nincs benne, ami elromolhat, azaz ami el is szokott. Légtömegmérő, EGR/AGR szelep,főtengely jeladó, gázpedál, és az adagoló elektronika. Az első kettő általában menet közben jön elő 2000 fordulat környékén, vészfutás (sárga lámpa, és nincs erő benne). Illetve az EGR, ha éppen nyitott állapotban ragad be, akkor az indítási gondokat okozhat, de azt, hogy nem reagál gázadásra, azt kevésbé. Inkább a gázpedál. Ha nem indul el egyáltalán, akkor a vezérlő elektronika. Javítják 10-20-e ft környékén. Átforrasztják, vagy van benne valami aktív elem (talán tirisztor) amit cserélnek.

                Annó az enyém adagoló elektronikás lett. itthttps://sites.google.com/site/fordfo...s-mechanikussa írtam a megoldásról. Bár hozzá kell tennem, ez 2005-6 környékén volt. Akkor még nem volt elektronikás megoldás...




                még egy dolog....

                Y17DT-nél a MAP szenzor, az EGR szelepet vezérlő vezérlő mágnesszelep alatt van. Ezt le kell bontani, hozzáférhető , könnyű szerelésű, pár csavar. A MAP szenzort egy lemez tartja a helyén, a csavart eltávolítva a lemezzel együtt óvatosan mozgatva szedhető ki. óvatosan tisztítsd, akár fogpiszkálóval is + féktisztítóval, de ügyelj arra,hogy a fogpiszkálóval nehogy túl mélyre nyúlj bele, megsérülhet.

                Komment


                  #23
                  lacbp eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Általában adagoló vezérlő elektronika hiba szokott előjönni.
                  Én is adagoló hibára tippelnék,nekem úgy tűnik a videó alapján,mintha le levegősödne a rendszer. Persze köztudott,hogy lakatos vagyok,nem szerelő,de az én tippem ez!

                  Komment


                    #24
                    mir-mur, Régi már a téma,de érdekelni,sikerült-e rájönni a hibára!!??

                    Komment


                      #25
                      Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      sikerült-e rájönni a hibára!!??
                      Sajnos NEM ! Több tanácsot is kaptam, de sajna egy sem konkrét. Itt cseréltetni akarták velem az adagolóvezérlést, motorvezérlést, leállítószelepet, stb. Tényleg nagyon jó, hogy segíteni szeretnének, de ezek a motyók bontottan 80.000 forintnál kezdődnek. Tehát, nem egy gyertyacsere. . Sokan jelezték, hogy hasonló problémájuk van, volt. Volt akinek a szoftverfrissítés segített, volt akinek átforrasztottak valamit a vezérlő egységben.

                      Komment


                        #26
                        Hát akkor ez nem egyszerű hiba. Mennyivel jobb volt a sima adagolós diesel..... Nekünk van egy jó diesel szerviz,partner cég,ahová mi is hordjuk a hasonló autókat,de az itt van Pesten és nem is a legolcsóbb,de eddig mindig tudtak segíteni nekünk.(ugyanis a diesel autókat mi nem vállaljuk,mert drága műszerek kellenek hozzá) Egyébként azért így is tudod használni??

                        Komment


                          #27
                          Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Egyébként azért így is tudod használni??
                          A városban. Onnan hazahúznak a haverok.
                          Az Opel fórumon nekem is ajánlottak egy pesti szervizt. Ha jól írom, akkor WEIS szerviz a neve.

                          Komment


                            #28
                            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ha jól írom, akkor WEIS szerviz a neve
                            Szerintem inkább Weiss Ezek a németek kétségbe vannak esve, ha nem írod két "ss"-sel. Nem azért mert "kétes" , hanem mert nem érzik a hangsúlyt és simán leharapják a szó végit.

                            Bocs a nyelvészkedésért, hisz magyarul sem tudok rendesen. Az automata mindig behullámosítja amit írok. .

                            Komment


                              #29
                              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Az automata mindig behullámosítja amit írok. .
                              De még jó hogy van! Sajnos nekem is kell javítgatnom...
                              Jó nehéz a nyelvünk! De ettől (is) olyan szép!

                              Komment


                                #30
                                Szervusztok!

                                Az iskolai tanulmányaim alatt nem sok gondot fordítottam a nyelvtanra és a helyesírásra,ennek dacára,valahogy ösztönösen elég jól ment.Nem tudom minek köszönhettem,talán a rengeteg olvasásnak,vagy egyszerű adottságnak,vagy talán a tanáraim jóindulatának,de úgy négyesre állítottak rá.

                                Ahogy fogynak a fogaim és telik az idő felettem,-kopik a tudás is,-ezért jó dolognak tartom,hogy a gép jelzi,ha valamit rosszul írok és mindig korrigálom is ,az írásom,de amikor már harmadszor próbálkozom és akkor is hullámos marad,-néha ráhagyom.

                                Magyar ember vagyok,próbáljak tehát magyarul írni és beszélni.A szleng használatát sem szeretem,nekem a lány nem csaj,a férfi nem pasi és a motorkerékpár nem vas,a pénz nem lóvé,használják ezeket a szavakat azok,akik ezen szocializálódtak!

                                Ipari tanuló koromban,a "nagy öregek",még gyakran használtak,eltorzult Német szakkifejezéseket,de napjainkra,már azok is elfogytak,mint sajnos a használóik.Az "öregektől",kifejezésmódjuk és sokszor nyers modoruk ellenére,sokat lehetett tanulni,ha éppen nem "reszeltek fiókban",ezért hálásan gondolok rájuk.

                                Üdvözlettel:Che

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X