Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szívómembrán Jawa 350/638

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    A 638 szerintem egészen más, ott van hely a hengerek között, ráadásul a porlasztó(k) is könnyen szétválaszthatók.

    Komment


      #32
      Igaz,de beérem a gyári teljesítménnyel. Így is tud fogyasztani ,110 körül már 6,5 l is kell neki .

      Komment


        #33
        Kezdenek leragadni a szemeim,megyek durmolni. Jó éjt!
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Viszont ha membrán kerül a motorba, akkor a dugattyúra ablak kerül, hogy a szívási idő meghosszabbodjon, így nem a dugattyú alsó éle végzi a vezérlést, hanem a forgattyús házban létrejövő depresszió által mozgatott membrán.
          Ha a dugattyú vezérli a szívást akkor a membránnak gyakorlatilag semmi értelme
          Erről beszéltem én is.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 06, 23:20.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #35
            Forgótárcsásra akartad alakítani?
            Egyszerűbb módja ennek egy főtengelyről meghajtott lánchajtásos forgószelep. A szovjet kétütemű versenygépeken gyakran alkalmazták. Nagyobb átalakítás nélkül is feltehető, továbbá a motorkerékpár bármikor visszaalakítható a dugattyúk cseréjével.
            (mert ide is ablakos dugattyú kell ebben az esetben, vagy extrém rövid szívóoldali dugattyúszoknya)
            zsíráf kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #36
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egyszerűbb módja ennek egy főtengelyről meghajtott lánchajtásos forgószelep. A szovjet kétütemű versenygépeken gyakran alkalmazták. Nagyobb átalakítás nélkül is feltehető, továbbá a motorkerékpár bármikor visszaalakítható a dugattyúk cseréjével.
              (mert ide is ablakos dugattyú kell ebben az esetben, vagy extrém rövid szívóoldali dugattyúszoknya)
              Ez is egy megoldás, anno valamiért mégsem a szovjet motorok nyerték a "Béke és barátság" vagy a VB. futamokat, hanem a forgótárcsás Mz-k taroltak. Valószínűleg kenési gondokra vezethető vissza a dolog.
              Gergő és wsievers kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Egyszerűbb módja ennek egy főtengelyről meghajtott lánchajtásos forgószelep. A szovjet kétütemű versenygépeken gyakran alkalmazták. Nagyobb átalakítás nélkül is feltehető, továbbá a motorkerékpár bármikor visszaalakítható a dugattyúk cseréjével.
                (mert ide is ablakos dugattyú kell ebben az esetben, vagy extrém rövid szívóoldali dugattyúszoknya)
                Üdv wsievers!

                Ennyi erővel célszerűbb lenne kompresszorral növelni a töltést.
                zsíráf kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  A membránosokból is van két fajta ahogy látom. Az egyiknél közvetlen a forgattyús házba van a membrán, ez az elterjedtebb.
                  A másiknál a hengeren. Pl Yamaha rd. Ez áll talán a legközelebb a jawahoz és a legmegfelelőbb a mérete.
                  Én is szeretnék membránosítani. Ehhez beszereztem egy pár Rd membránt és szívócsonkot. Van már két dellorto karburátor is.
                  Azonban nem akarom az alig ezer kilométeres motort szétfaragni, meg hát tulajdonképp nem olyan rossz a teljesítménye.
                  Van egy komplett másik blokkom lehet ezt rakom össze membránosnak.....
                  Ha jól tudom a membrán kisebb fogyasztást is eredményez.
                  wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    kompresszorral növelni a töltést.
                    Kétüteműnél? Nem megoldható. Csak a négyüteműre lehet kompresszort szerelni. Egyetlen esetet kivéve, ha vezérelt kipufogószelep van a motoron. Van kétütemű kompresszoros motor, de az diesel, és harckocsikban alkalmazzák(és a TZ 4K ban).
                    Click image for larger version

Name:	image154.jpg
Views:	1
Size:	31.2 KB
ID:	139270
                    Továbbá forgószeleppel nem célszerű a kipufogást vezérelni, a magas hőterhelés miatt. Kivétel itt is van, a Yamaha YPVS rendszer, de az nem a szó szoros értelmében vett forgószelep, hanem egy 3 fokozatban változtatható méretű kipufogónyilás.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 07, 11:03.
                    zsíráf kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #40
                      Csak szívó membránt a visszaköpködés kizárására.Olvastam valahol,de nem találom a bejegyzést,hogy Yamaha membránt szerelt fel 350-es re. kösz.

                      Komment


                        #41
                        St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Üdv wsievers!

                        Ennyi erővel célszerűbb lenne kompresszorral növelni a töltést.
                        Ezt már "kitalálták" a '30- as években (DKW-a háború után Mz), nem vált be ... Fájl:Ladepumpe.jpg - VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája

                        Komment


                          #42
                          Ez azért nem kompresszor, hanem egy elősűrítő dugattyú. Nem közel állandó nyomást tart fent, mint egy kompresszor.
                          Viszont az itt is látszik, hogy nem keresztöblítéses motor van "feltöltve" Az átömlésnél a növelt elősűrítési nyomás egyszerűen áthajtja a kompressziós téren a keveréket. Továbbá fékezi a dugattyút a lefelé történő mozgáskor(elősűrítés)
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 07, 12:53.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #43
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ... Az átömlésnél a növelt elősűrítési nyomás egyszerűen áthajtja a kompressziós téren a keveréket. ...
                            Itt van a "kutya elásva", ezért értelmetlen a kétütemű esetén kompresszorban gondolkodni.
                            wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              Click image for larger version

Name:	DKW.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	139271Ennek a sűrítőnek közel állandó a nyomása,persze a fordulatszámtól függ.

                              Ez is DKW 1936-ból.
                              zsíráf, supermax és wsievers kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                De ikerdugattyús, ergó vezérelve van a kipufogás. A mostani motorkerékpárok pedig keresztöblítésesek. Továbbá injektor van, és a túlnyomás szabályzására látok egy lefúvószelepet.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 07, 13:34.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X