Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Yakuza-Pannónia

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Yakuza-Pannónia

    Click image for larger version

Name:	cb77.jpg
Views:	1
Size:	114.6 KB
ID:	155880Click image for larger version

Name:	Honda Twin.jpg
Views:	1
Size:	77.1 KB
ID:	155876Click image for larger version

Name:	honda twin 3.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	155877Click image for larger version

Name:	honda twin 2.jpg
Views:	1
Size:	191.3 KB
ID:	155879
    Böngészés közben találtam ezt a Honda típust Először azt hittem káprázik a szemem!Mi ez Pannónia replika vagy ismeretlen export típus kérdeztem magamtól?Rájöttem nem csak nagy a hasonlóság. De vajon miért? Mi loptuk a design-t vagy a Japánok-nak tetszett a Pannónia ennyire?Vagy csak véletlen egybeesés? Kíváncsian várom a véleményeteket.
    Tipus Honda Twin 450-500cc 1965-1972
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: kavycka; 2013 máj. 11, 20:00.

    #2
    A piros különösen hasonlatos az export kivitelre. Nem ismerem a tipusok évjáratát de feltételezem a Pannonia idősebb. A blokkok cseréje lehet nem lenne ésszerűtlen, persze nem veterán körökben csak esetleg tartósságban. Szép klasszikus motorok.
    taluga kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Időszakonként a stilusok hasonlóak,a megmunkálógépek és a kereslet erősen korlátozta a fejlesztést sokszor a nyersanyag minősége,ha egy alak keresetté vált a többiek is hasonlót készitettek.
      sepy és taluga kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Üdv Olvtársak!

        Sajnos mi loptuk a formát.Ilyen tankot először a P10-esen használt a Pannónia,az pedig 1965-ben mutatkozott be ,a japán gépeken évekkel korábban alkalmazták ezt a formát.
        sepy, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Igen, valamelyik topic-ban volt is szó erről, hogy a pannóniák tervezésénél nagy szerepet játszottak a japán motorok, viszont később talán a japánok is lemásoltak 1-2 dolgot a pannóniákról.
          taluga kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Először azt hittem káprázik a szemem!
            Esetleg tudom még figyelmedbe ajánlani a Yamaha YDS-1 típusát, attól is fog. Nem tudom melyik témában került megemlítésre, de bizony igen, hát, khm khm....
            sepy, St.Z.350 és wsievers kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Időszakonként a stilusok hasonlóak
              Nézd csak meg a 40-es, 50-es, 60-as évek brit gépeit, majd a japán "replikákat".
              Esetleg az összes Egyesült Államokban készült motor márkát egy adott időszakon belül.


              St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sajnos mi loptuk a formát.
              Sajnos én is így tudom. Pannóniásoktól hallottam már én is a "japánok is másolták" mondatot, de inkább a fönti megállapítás a reálisabb. MZ-ről is keringenek hasonló történetek a britekkel kapcsolatban. Nem tudom mennyire van azoknak is alapja.
              Én úgy tudom, hogy a japánok inkább az angol gépeket vették sokszor "alapul".


              Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              viszont később talán a japánok is lemásoltak 1-2 dolgot a pannóniákról.
              Az ipari kémkedés már akkor is működött Divatos részleteket át vettek egymástól.
              sepy, St.Z.350 és supermax kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Tegnap egyik harleys haveromtól azt is megtudtam, hogy valamelyik harley típushoz egy az egyben lekoppintották a pannóniák szögletes hátsó lámpáját, rögzítéssel, rendszámtáblatartóval együtt. Pontosan nem tudta megmondani, hogy melyik típus, viszont az ő sportsterén tényleg pannónia hátsó lámpa van, mert azt mondta, hogy az jóval stabilabb meg merevebb mint ami eredetileg volt.

                De akkor a Dnepr-Ural-BMW háromszögről ne is beszéljünk

                Amúgy a japánok meg triumphokat másolták előszeretettel.

                Ez az egész másik másolása 2 okból történik:
                1.: egy bizonyos típusból jobbat akar kihozni
                2.: egy bizonyos típust olcsóbban akar kihozni

                Ez az egész másolgatás a világ minden pontján, a világ minden termékénél megfigyelhető. Már ha csak a piramisokat nézzük, vagy a pattintott kőszerszámokat, de szerintem ennyire mélyen ne is menjünk bele

                Komment


                  #9
                  taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Divatos részleteket át vettek egymástól.
                  Bocsánat hogy ilyen lehangoló dolgot fogok leírni, de a kölcsönösséget én megkérdőjelezném a japán-magyar ügyben, annak ellenére hogy nagyon elfogult vagyok a Pannoniával - az előbb említett YDS-1 gyártása bizony 1959-ben kezdődött legjobb tudomásom szerint. Amikor nálunk még javában készült a TLF, szó sem volt még kétszer annyi hengerről szériában.

                  A Pannonia iszonyat strapabíró jószág, de formatervezési divatban és teljesítményben is le voltunk maradva a "túloldal" gépeitől. Aztán a kéthengeresekkel már kevésbé - bár ha eszünkbe jut milyen világhírű gép jött le a gyártósorról 1969-ben, akkor azért lett volna még hova fejlődni.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    A japánok nagyon sokat "másoltak" (loptak),de csak a sikeres márkákat vették alapul. A magyar gyártmányok sajnos nem tartoztak az utánozható típusok közé.Nem értünk el jelentős sikereket sem a sportban,sem a kereskedelemben.Évekig "fejlesztettek" nehezen eladható gépeket.Sajnos ezek a tények.

                    Olvastam már olyan hozzászólást is itt a fórumon, amely szerint a KGST miatt szűnt meg nálunk a motorkerékpár gyártás. Bizonyára volt szerepe a politikának is az iparunk alakulásában,de a piaci kereslet hiánya nagyobb súllyal eshetett latba.A Pannóniánál lényegesen nagyobb sikereket elért márkákat is elsöpört a japánok dömpingje.

                    Komment


                      #11
                      Így igaz! Borzasztó gyorsan érték utol és körözték le a világot! A Magyar motorgyártás megszűnése pedig jó hosszú és bőbeszédű topicot megérne, de valószínűleg ez is egy nagyon összetett kérdés és nem lehet csak egy, vagy két okra fogni.
                      Mi szeretjük ezeket a gépeket, és ennyi!
                      "Kicsit sárga, kicsit keserű,de a miénk"

                      Komment


                        #12
                        Szeretem a hazai gyártmányokat,csak nem vagyok elfogult.

                        Komment


                          #13
                          Nem emlékszem már hol, talán a "Régi szép Pannóniák" c. könyvben olvastam, hogy minden szóbeszéddel ellentétben, sajnos nem a Japánok nyúltak tőlünk, hanem fordítva, a Yamaha volt az alap...




                          Egyébként meg fejlesztés ide, korral történő haladás oda, számomra akkor is a T5 a legszebb Pannonia! Órákig el tudnám nézegetni a formákat, megoldásokat. Pl. a kormányrögzítés azzal a két kecses krómozott nyúlvánnyal szerintem szenzációs! A mai szögletes, matt, alu bilincses megoldás megalkotásában az esztétikum -úgy érzem- már nem játszott túl nagy szerepet.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X