Tudtommal a Cz és a Jawa ugyanazt a kart használja
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kétütemű motorok tuningolása!
Collapse
X
-
Én is azt hittem először. Össze kell hasonlítani a 360, a 634, és a 472 berúgókarját, mindből volt gyári új a kezemben, és garantálom hogy nem egyforma. A 360-é van a legkevésbé kihajlítva(sokkal kisebb átmérőjű az anyaga is), a legjobban pedig a 472-é.(ha elhajlik, nem a legvastagabb részen, a tövénél szokott)Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 12:01."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
-
"Tévedni emderi dolog, szólt a sündisznó reggel és leszállt a súrókeféfől!"wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn is azt hittem először. ...
Komment
-
Persze, csak középre hoznám a pufogókat mert akkor lehet rövid könyököt csinálni.wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem. Csak egyféleképpen megy fel.
Amúgy hátrafordítani gondoltad, vagy középre hozni a kipufogónyilásokat?
ui. : most jut eszembe van a pincében valami --amin talán még össze is verekedtek ...
( csinálok képet ,felrakom )
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 10, 09:52.wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nagyon tetszik ez a téma! Kihozza az emberekből a kreativitást. Nekem is lenne egy ötletem itt nem kéne semmi egyéb csak gyári alkatrészeket át cserélni ha ez működne. Pl : Cz 350-nél a hengert,dugót,hengerfejet, tűgörgőket, a kipufogót,karbit kicserélnék a 350 Ts-ére . Így nyernénk 5 kW plusz teljesítményt ,fordulatszámot végebességet, a hűtés is jobb lenne, na meg a kenés 1:40. esetleg CKR hajtókarral megspékelve. Optikailag se lenne csúnya meg gyári alkatrészek maradnának. Na persze lehetne még fokozni szilikon Guferoval SKF csapággyal meg lánckerék módosítással és természetesen Gyulabá híres gyújtásával. Erre kérek választ hogy ez a koncepció életképes-e vagy az alapjaiban elbukott.wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nem tudom melyik TS 350-re gondoltál de bármilyen "idegen" henger, dugó stb. beépítése eléggé reménytelennek tűnik mert a kéthengeres Jawa-CZ blokkok igen egyedi módon vannak megszerkesztve. Pl. hengerenként 3 db rögzítő csavar, 45 fokkal elcsavart felömlők, a blokkhoz tartozó beömlő stb... . Ezeknek a "különlegességeknek" egy része a 638-tól kezdődően már nem jellemző.kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...Nekem is lenne egy ötletem itt nem kéne semmi egyéb csak gyári alkatrészeket át cserélni ha ez működne. Pl : Cz 350-nél a hengert,dugót,hengerfejet, tűgörgőket, a kipufogót,karbit kicserélnék a 350 Ts-ére . ... Erre kérek választ hogy ez a koncepció életképes-e vagy az alapjaiban elbukott.Gabó_Racing kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Sajnos nem megy fel. Más a felfogatása, más a szívónyilás kiképzése, más alakú a dugattyú. Egyszerűbb lenne öntetni egy aluhengert a vas mintájára, és hüvelyesre megcsinálni. Bár ez már igen költséges lenne. Bronzból még hamarabb
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 21:01."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Nem tudom, napokig ültem a szétszedett blokk mellett de nen találtam helyet egyetlen plusz felömlőnek sem. Próbáld meg hátha neked jobb a térlátásod.kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePechemre a 634 -nél módosították tényleg a blokkot. Akkor esetleg 4 felömlősé alakítani ... . Vashengert viszont hogyan lehetne hűteni?
Csak egy módszert tudok elképzelni a hűtés problémára "tömbösíteni" a két hengert (szerelni horror) és közös vízköpennyel körül venni a hengerek, hengerfejek terét. A csak a hengerfejek víz hűtésére egy példát tudok, állítólag az is sokat segít.wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
én a berúgókart egy kicsit átkvácsolni gondoltam hogy ne verjen bele a kipuffba, ami rezonátoros. (szerencsére pont le volt szedve a cetkáról amikor ellopták) érezhetően sokat dob a rendszeren. 638 henger már nekem is megfordult a fejemben nem tudom felmenne e a 634 blokkjára. a vashenger bronzra cserélése se rossz ötlet, csak kéne hozzá egy vödör szilikon meg viasz. homokba igencsak macerás lenne direktbe önteni. viaszöntésnél még bele is lehet mászni a csatornák alakjába ha azt is tuningolná az ember, igaz akkor megint lehet szilikonozni, viszont utána már annyi viaszt lehet róla lehúzni amennyit akar az ember. egy jó öntödében pedig szépen kiöntik úgy hogy nem lesz zöld az ember mire végez az utómunkával, perselyt meg valami jó anyagból megcsinálni hozzá, bár sajna ahoz a részéhez nem értek
Komment
-
A 638 hengerei ugyanazért nem tehetőek fel (négy rögzítő csavar, "egyenes" állású felömlők, ahengerek közt nagyobb távolságot igényel stb. ..) a megelőző típusokra mint az "idegen" hengerek.
Az öntés (megnövelt bordákkal, esetleg vizes köpennyel) járható útnak tűnik, egy hibája van nagyon drága, akár bronz akár alu az anyaga.
Amit csak kevesen tudnak, a hűtés javításakor, érdemes a hengerfejre koncentrálni mert, meg meglepő módon, a teljes hőmennyiség nagy részét innen kell elvonni. Emlékszem a '60-as években a sufni tuningolt gyorsasági verseny gépeken, nem véletlenül, mekkora "palacsinta" hengerfejek voltak.
Komment
-
A krossz Czetkáknál jellemző a bronz legyezőbordás hengerfej, továbbá 125-ös Csepeleken láttam, hogy a vashengerről felülről leszedték a bordákat a kipufogónyílás tetejéig, és oda egy esztergált alu hűtőborda került, nem szép, de szerintem pont ott a felső részen melegszik jobban alulról elvezeti a hőt a blokk, továbbá a felömlő és a beömlők hűtik is.mekkora "palacsinta" hengerfejek voltak
A Danuvia fórumon leltem, ők öntetnek aluhengert(találtam telefonszámot is, Schmidt Laci, tel: 0630-9-428-513-nem reklám, azt se tudom ki ő de talán tudna segíteni az öntésben):
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 09, 10:21."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Ehhez hasonló (... felülről leszedték a bordákat a kipufogónyílás tetejéig ..) megoldást már csináltunk egy haverral. Annyi különbséggel, hogy nem bordák voltak rajta hanem "víztartály", ami O gyűrős tömítéssel folytatódott a hengerfejt is körülvéve. Remekül működött, a haver sokáig használta, tejes megelégedéssel.wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA krossz Czetkáknál jellemző a bronz legyezőbordás hengerfej, továbbá 125-ös Csepeleken láttam, hogy a vashengerről felülről leszedték a bordákat a kipufogónyílás tetejéig, és oda egy esztergált alu hűtőborda került, nem szép, de szerintem pont ott a felső részen melegszik jobban alulról elvezeti a hőt a blokk, továbbá a felömlő és a beömlők hűtik is.
[ATTACH=CONFIG]20716[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20717[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20718[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20719[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20720[/ATTACH]
A Danuvia fórumon leltem, ők öntetnek aluhengert(találtam telefonszámot is, Schmidt Laci, tel: 0630-9-428-513-nem reklám, azt se tudom ki ő de talán tudna segíteni az öntésben):
[ATTACH=CONFIG]20721[/ATTACH]
A 350-es Jawa esetében sajna nincs hely ehhez a mutatványhoz (túl közel vannak a hengerek). Egyhengeresnél viszont tökéletesen járható út.
Ha van rá igény, készítek egy vázlatot a vizes megoldásról.Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 09, 10:57.
Komment
-
Ez a gyári hengeren is probléma. Ha megragad, általában pont itt szokott.Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésetúl közel vannak a hengerek
Szerintem valamikor Csemőn én láttam azt a motort.Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEhhez hasonló megoldást már csináltunk egy haverral.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 09, 11:00."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
Komment