A MAZ-541 reptéri vontató volt minden idők legnagyobb szedánja. A szovjetek 1956-ban gyártottak le belőle 13 darabot, amelyek 1970-ig szolgáltak. A 28 tonnás autónak 4x4 meghajtása volt, 38.9 liter hengerűrtartalmú 300 lóerős V12 dízelmotor hajtotta. Fogyasztása 120 l/100 km, végsebessége 30 km/h, hossza 7.8 m, szélessége 3.4 m, magassága pedig 2.8 m volt.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
MAZ-541 - minden idők legnagyobb szedánja
Collapse
X
-
MAZ-541 - minden idők legnagyobb szedánja
A MAZ-541 reptéri vontató volt minden idők legnagyobb szedánja. A szovjetek 1956-ban gyártottak le belőle 13 darabot, amelyek 1970-ig szolgáltak. A 28 tonnás autónak 4x4 meghajtása volt, 38.9 liter hengerűrtartalmú 300 lóerős V12 dízelmotor hajtotta. Fogyasztása 120 l/100 km, végsebessége 30 km/h, hossza 7.8 m, szélessége 3.4 m, magassága pedig 2.8 m volt.
-
Jó a témafelvetés, nemrég gondolkodtam el, mi lehetett azzal a sok MAZ 504/511-es teherautóval,amik a hetvenes-nyolcvanas években annyi lakótelepet segítettek felépíteni- többnyire a vidéki ÉPFU vállalatok alkalmazásában.
Gyerekkorom emlékei derengenek fel, amikor mindkét nagybátyám a szekszárdi 5-ös ÉPFU-nál dolgozott és én sokszor lógtam velük. Akkor hatalmas és hangos szörnynek láttam őket, az orromban ma is érzem az elégetlen kénes gázolaj és az elégett motorolaj összekeveredett bűzét... A sofőröket megtett fuvaronként fizették, ezért könyörtelenül hajszolták a gépeket, nem volt ritka, hogy üresen 120-al robogtak a Fadd-Domboriban lévő dunaparti kavicsrakodóhoz, hogy onnan megrakodva a szekszárdi építkezésekre vigyék a sódert.
Keresgéltem a neten, hátha találok az országban belőlük- érdemes lenne megmenteni legalább egyet, úgy mint a Csepelekből-hiszen annakidején az utcaképhez tartoztak. Nem találtam egyet se. Orosz oldalakon láttam működő példányokat kb 10000 $-ért. Ott még javában haszonjármű, gondolom azért ilyen az áruk. Adatok az alábbi címen:
Oldtimer gallery. Trucks. MAZ-500
taluga, KOMAXMISKA és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
-
A magánfuvarozás kezdetén a fénykorban ,én is mentem pár kört egy billencsel -isteni volt.Erről jut két dolog az eszembe:van egy saját nevemre szóló leadott rendszámu IFA billencs forgalmi -ha kéne valakinek---a másik dolog --nem hittem a szememnek,a homokolónál összefutottam egy csomó IFA alkatrésszel , valaki lengyel megrendelésre,OT szinten restaurál egy gépet....!!!???taluga kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Gyerekkoromban a Szekszárdi ÉPFU-tól nem messze laktunk,a Béri Balogh utcában,a második emeletről az erkélyről néztem,ahogy nagy füstöt eregetve elindultak mindennapi munkájukra.Csodáltam azt a hatalmas szerelvényt,ami a panellakást alkotó panelokat hurcolta az utcákon.Egy kisebb öröm ért,amikor hozzájutottam egy régi katalógushoz,benne öreg ZIL,IFA,CSEPEL,MAZ,SKODA teherautómárkák,DUTRA traktorok fényképeivel.
- 3 likes
Komment
-
Az apám agronómus volt egy TSZ-ben és én még ültem gyerek koromban MAZ fülkében (bár akkor már főleg IFA és ZIL volt ott is a felhozatal). Amit tudtak életben tartottak a szerelők amíg lehetett. Így esett, hogy a RÁBÁK ÉS MTZ-k mellett ültem Dutrában is, bár a kedvenc a Rába volt (félelmetes jószág). Ezeket én is vezethettem, ha kiértünk a föld utakra, de MTZ 80-asokkal dolgoztam is nagyobb koromban nyári besegítés címszó alatt.
Komment
Komment