Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MAZ-541 - minden idők legnagyobb szedánja

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MAZ-541 - minden idők legnagyobb szedánja

    Click image for larger version

Name:	image_2.jpg
Views:	1
Size:	33.3 KB
ID:	154208

    A MAZ-541 reptéri vontató volt minden idők legnagyobb szedánja. A szovjetek 1956-ban gyártottak le belőle 13 darabot, amelyek 1970-ig szolgáltak. A 28 tonnás autónak 4x4 meghajtása volt, 38.9 liter hengerűrtartalmú 300 lóerős V12 dízelmotor hajtotta. Fogyasztása 120 l/100 km, végsebessége 30 km/h, hossza 7.8 m, szélessége 3.4 m, magassága pedig 2.8 m volt.

    Click image for larger version

Name:	maz541_700.jpg
Views:	1
Size:	49.2 KB
ID:	154209
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    #2
    Jó a témafelvetés, nemrég gondolkodtam el, mi lehetett azzal a sok MAZ 504/511-es teherautóval,amik a hetvenes-nyolcvanas években annyi lakótelepet segítettek felépíteni- többnyire a vidéki ÉPFU vállalatok alkalmazásában.
    Gyerekkorom emlékei derengenek fel, amikor mindkét nagybátyám a szekszárdi 5-ös ÉPFU-nál dolgozott és én sokszor lógtam velük. Akkor hatalmas és hangos szörnynek láttam őket, az orromban ma is érzem az elégetlen kénes gázolaj és az elégett motorolaj összekeveredett bűzét... A sofőröket megtett fuvaronként fizették, ezért könyörtelenül hajszolták a gépeket, nem volt ritka, hogy üresen 120-al robogtak a Fadd-Domboriban lévő dunaparti kavicsrakodóhoz, hogy onnan megrakodva a szekszárdi építkezésekre vigyék a sódert.
    Keresgéltem a neten, hátha találok az országban belőlük- érdemes lenne megmenteni legalább egyet, úgy mint a Csepelekből-hiszen annakidején az utcaképhez tartoztak. Nem találtam egyet se. Orosz oldalakon láttam működő példányokat kb 10000 $-ért. Ott még javában haszonjármű, gondolom azért ilyen az áruk. Adatok az alábbi címen:
    Oldtimer gallery. Trucks. MAZ-500

    Click image for larger version

Name:	MAZ511_MAZ847_3.jpg
Views:	1
Size:	172.8 KB
ID:	130689
    taluga, KOMAXMISKA és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A magánfuvarozás kezdetén a fénykorban ,én is mentem pár kört egy billencsel -isteni volt.Erről jut két dolog az eszembe:van egy saját nevemre szóló leadott rendszámu IFA billencs forgalmi -ha kéne valakinek---a másik dolog --nem hittem a szememnek,a homokolónál összefutottam egy csomó IFA alkatrésszel , valaki lengyel megrendelésre,OT szinten restaurál egy gépet....!!!???
      taluga kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Gyerekkoromban a Szekszárdi ÉPFU-tól nem messze laktunk,a Béri Balogh utcában,a második emeletről az erkélyről néztem,ahogy nagy füstöt eregetve elindultak mindennapi munkájukra.Csodáltam azt a hatalmas szerelvényt,ami a panellakást alkotó panelokat hurcolta az utcákon.Egy kisebb öröm ért,amikor hozzájutottam egy régi katalógushoz,benne öreg ZIL,IFA,CSEPEL,MAZ,SKODA teherautómárkák,DUTRA traktorok fényképeivel.
        taluga, bazsimoci és movisz kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ... és ma már rendesen rácsodálkozik az ember, ha lát az utcán egy-egy ZIL-t, vagy IFA-t!
          Bakker, gyerekkoromban hogy féltem a ZIL-ektől! Zömök, hangos, buta arcú szörnyek voltak!
          Az IFA-k pedik jobbra dőlnek!
          taluga és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Az apám agronómus volt egy TSZ-ben és én még ültem gyerek koromban MAZ fülkében (bár akkor már főleg IFA és ZIL volt ott is a felhozatal). Amit tudtak életben tartottak a szerelők amíg lehetett. Így esett, hogy a RÁBÁK ÉS MTZ-k mellett ültem Dutrában is, bár a kedvenc a Rába volt (félelmetes jószág). Ezeket én is vezethettem, ha kiértünk a föld utakra, de MTZ 80-asokkal dolgoztam is nagyobb koromban nyári besegítés címszó alatt.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X