Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Magyar motorkerékpárok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Magyar motorkerékpárok

    Sziasztok!
    Most találtam, gondoltam közzé teszem hátha érdekel valakit:
    file:///C:/Documents%20and%20Setting...p%C3%A1rok.pps

    #2
    Szia! Mit is találtál?? Nekem nem reagál a link!
    taluga és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Vedd fel az álcaszemüveget,csak akkor látszik!
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Én sem bÍrom megnyitni pedig érdekelne a dolog meg szerintem sok emberkét

        Komment


          #5
          baxy1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én sem bÍrom megnyitni
          Igen nehézkes lesz megnyitni a fájlt, ugyanis a link
          natoferi sajátgépére mutat.
          taluga, sinter és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Akkor meg kell keresni natoferi gépét
            taluga, demeter és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Egy kis érdekesség a mai nappal kapcsolatban...nem találtam jobb helyet neki

              1905. május 31-én a Műegyetemről indult próbaútjára az első magyar tervezésű autó, melyet Csonka János gépészmérnök a magyar posta számára készített. E dátumtól számítják a magyar autógyártást.


              A Magyar Királyi Posta- és Távírda-igazgatóság 1903-ban írt ki nemzetközi pályázatot postaautók beszerzésére, amire a vezető autógyárak legújabb típusaikat küldték el. A zsűri egyhangú elismerését mégis Csonka János konstrukciója vívta ki, s a megrendelést is ő nyerte el. Kocsijának négyhengeres, vízhűtéses motorja, két blokkból összeszerelt iker hengertömbje, differenciálműve, két lánckerekes hátsótengely-meghajtása és sorosan kapcsolt sebességváltója volt, és golyóscsapágyat alkalmazott mindenütt. A győri Magyar Wagon és Gépgyárban és a Műegyetemen felállított gépműhelyben folyó szerelést Csonka vezette, megalapozva a későbbi Rába autógyárat.

              Csonka első magyar gyártmányú gépkocsija 1905. május 31-én indult el 2.000 kilométeres próbaútjára a Műegyetem udvaráról. A próbaút június 9-ig tartott. A kocsit Haltenberger Samu, akkor postamérnök, a Budapesti Autótaxi Vállalat későbbi vezérigazgatója vezette, s a próbaúton Csonka Jánoson kívül Cimponeriu Dénes postafőmérnök is részt vett. A postaautó a Felvidék, Erdély és az Alföld alig kiépített útvonalain első gépkocsiként végiggördülve, üzemzavar nélkül ért haza. A csomagszállító autó 26 km/óra átlagos és 35 km/óra csúcssebességet ért el. A kocsikat Doxának nevezték megbízhatóságuk miatt, a 2 köbméter hasznos térfogatú járműveket 1906. január 15-től alkalmazta a Posta. A típus 25 évig állt a Posta szolgálatában.

              Az első magyar gyártású autó ma is megtekinthető Budapesten a Városligetben, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.
              Scott, és 4 további látogató kedvelte ezt.
              You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

              Komment


                #8
                A Műegyetemen az E épület földszintjén volt egy ilyen járgány (de lehet a szóban forgó gép) üvegkalickában kiállítva. Pont szemben Csonka egykori műhelyével szemben. Hosszú-hosszú évekig ott volt, de tavaly mér nem láttam. Lehet azt vitték át a közlekedési múzeumba?

                Komment


                  #9
                  Megírtam a D-Csepelek rövid történetét, ha valakit érdekel közületek itt olvashatja: A D-CSEPELEK TÖRTÉNETE

                  Komment


                    #10
                    Meglepő, hogy az egykori hazai autógyártásnak mennyi pozitív, sikeres pontja volt, amiről rengetegen nem is tudnak!
                    Viszonylag sokat bújom a veterános újságokat, cikkeket, mégsem tudtam a postakocsis sztoriról.
                    Van egy érdekes, ámde sajnos kevésbé sikeres sztori, amiről nemrég olvastam. Röviden:
                    Magyarjarmu.hu – A hazai automobilizmus története és dokumentációja » Pente

                    Komment


                      #11
                      Szintén érdekes, és végre veteránosoknak kedvező kezdeményezés a BKV-nál

                      Nosztalgia Ikarus-járat indul | Szeretlek Magyarország

                      És egy kép a "szépségről"

                      Komment


                        #12
                        Ha már Ikarus.....Cabrio.old-ikarus.hu

                        Komment


                          #13
                          Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          És egy kép a „szépségről”
                          Ebbe mi a nosztalgia ? Miskolcon a mai napig csak ezek vannak.

                          Komment


                            #14
                            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Miskolcon a mai napig csak ezek vannak.
                            Felénk is. Úgy néz ki, hogy mi még a múltban élünk. Lehet, ha elmennék Pestre nem győznék csodálkozni a sok hiper - szuper járművön.

                            Komment


                              #15
                              Nálunk Zalában még felújítás nélküliek is "futkoznak" minden probléma nélkül, ha lerobban valamelyik modern gépezet, ezeket veszik elő esőben, hóban, forróságban!
                              Click image for larger version

Name:	564398.jpg
Views:	1
Size:	163.2 KB
ID:	137709


                              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ebbe mi a nosztalgia ?
                              Szerintem az maga egy élmény, amikor 30-40 éves technika viszi az embert hibamentesen.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X