Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Magyar motorkerékpárok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    A faros barátaim, a faros... Az a valami ha Ikarusról beszélünk!

    Komment


      #17
      Jó-jó, mondjuk ez a ráncajtós a ritkábbak közé tartozik, Budapesten a korrózió mentessége miatt tűnhet ki a menetrend szerinti járatok közül. Sok kocka fut még ott.
      Egyébként nálam is a faros a favorit Errefelé néha felbukkan egy:Click image for larger version

Name:	Kép 030.jpg
Views:	1
Size:	173.8 KB
ID:	137710

      Komment


        #18
        sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ha elmennék Pestre nem győznék csodálkozni a sok hiper - szuper járművön.
        Azért a BKV buszpark jelentős részét a győzelmi-propaganda filmek ellenére, még mindig a jó öreg Ikarus-ok adják, főleg a külső kerületekben, nálunk is mindennap lehet "nosztalgiázni" bár sokkal autentikusabb-patinás állapotban vannak mint ahogy Titus is írja......
        Amúgy nem kellett most sem a hazai gyártású, inkább Merci (külső cég üzemeltetésében és minő véletlen pont annak az érdekeltségi köre aki annak idején szétverte az "ős" Ikarust) , Volvo, használt Van-Hool(már ezek is hullanak szét),
        még a végén lettek volna új állások......na már megint politizálok bocsi
        .

        Komment


          #19
          Na igen. A pár éve behozott linxingjüanhoajo buszok pedig már most rohadnak széjjel!
          Azokat valószinűleg nem fogjuk viszontlátni 40-50 év múlva veteránként.

          ..ha már Miskolc is szóba került, a villamosok is elég ódon hangulatúak. És veteránosként természetesen nekem tetszenek

          supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Amúgy nem kellett most sem a hazai gyártású
          Ezen én is sokat mérgelődök! Meg szerintem sokan...
          Hiába van több buszgyártó is itthon, az érdekek nem az ésszerűség, a "hazai" támogatása köré összpontosulnak. Csak címszavakban van jelen, mert ezt várják az emberek. A háttérben egészen más zajlik. Példa, egy buszgyártással kapcsolatos cikkből:
          "a Volánbusz Zrt. csaknem annyi pénzért – 356,9 millió forintért – bérel mindössze 3 évre hét távolsági autóbuszt, amennyiből már felső kategóriás újakat is lehetne venni. Ezek 10-15 évig gond nélkül futhatnának, így az árkülönbség négy-ötszörös is lehet."

          Komment


            #20
            szép darab, érdekes cikk:
            Totalbike - Tesztek - Harminchét kilós magyar csoda

            Komment


              #21
              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ..ha már Miskolc is szóba került, a villamosok is elég ódon hangulatúak.
              Mostanság a " fellelt " állapotú bécsi villamos a menő. Piros öntapadós tapéta van az oldalukra ragasztva, mert nincs hova hegeszteni a fótot. NA DE MAJD MOST !!! Jön a ződ nyíl, oszt irigykedhettek. Mi meg belerokkanhatunk a helyi adókba, mert a bukott polgármester úr felvette a hiteleket.

              Komment


                #22
                Szerintetek kb. hány D-Csepelt gyártottak összesen?
                15-20 000?
                Köszi a segítséget!

                Komment


                  #23
                  Sziasztok!
                  Lehet hogy Ti már rég ismeritek, de azért beteszem:

                  Kende Márta - Küzdelem - YouTube

                  Még nem néztem végig, de végig fogom...
                  Már az elején is van pár érdekes dolog. 0:45-nél és 3:10-nél egy-egy érdekes gép.
                  Na meg a srácnak 2:35-nél nem lett igaza (szerencsére)!

                  Komment


                    #24
                    Jó kis anyag. Csak ajánlani tudom! Érdemes megnézni.

                    Komment


                      #25
                      Sziasztok! Beszkenneltem egy Pannonia P10-es kiskönyvet - tudom nem ez a legmegfelelőbb helye ennek a hozzászólásnak, de ahova való oda még nincs jogosultságom beírni. A kérdésem az, hogy hol illetve hogyan tudom közzétenni a kedves Pannóniás márkatársak számára.

                      Komment


                        #26
                        Szia Pisti!
                        Ha jól tudom akkor min. 5 hozzászólásnak meg kell lennie,hogy fel tudj tölteni valamit.
                        kajisti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        hol illetve hogyan tudom közzétenni
                        Szerintem ide kéne felöltened: Pannónia - Letöltések - Veterán fórum (Új fájl hozzáadása)
                        Üdv a szomszédból

                        Komment


                          #27
                          kajisti, Szia! Szép a Starod!! Nekem is van egy,sok emlék köt hozzá....

                          Komment


                            #28
                            Olvastam a Veterán újságban, hogy a Csepeles "gyári versenyzőknek" hosszabb volt az 1-es fokozatuk. Hallottatok már erről?
                            Szerintetek ilyen "hosszabb 1-es fokozatot" lehet valahol beszerezni? (125-ös gépekről van szó)

                            Komment


                              #29
                              Szia Ricsi!
                              Szerintem kicsi az esély ilyen beszerzésére, ezek egyedi alkatrészek. A legtöbb cross Danuviában mondjuk a gyáritól eltérően hosszú egyes és rövid 3-as fokozat volt. Szóval azért van remény.
                              Lakik az utcánkban egy bácsi, ő a D-csepeljébe hosszabb 3-as fokozatot csináltatott annó. Így megnőtt a végsebessége a motorjának. Ezt úgy oldotta meg, hogy a 3-as sebesség kettő fogaskereke helyett készíttetett a gyáritól eltérő áttételű fogaskerekeket.
                              Az egyes sebesség a Csepelnél úgy van, hogy a kuplung tengelyén lévő fogaskerék a tengely anyagából van kimunkálva, a másik a lánckerék tengelyről simán lehúzható. Hosszabb első fokozathoz a kuplung tengelyen lévő fogaskerék fogszámát növelni kell, míg a lánckerék tengelyén lévőét csökkenteni. Az utóbbi egyszerűbb, mert csak a fogaskereket kell legyártatni, az előbbinél az egész tengelyt nagyobb fogassal. Vagy úgy átalakítani a gyárin a kis fogast, hogy rögzíthető legyen rajta egy nagyobb.
                              Ha sikerülne szerezned hosszú egyest a motorodhoz és beépítitek én szívesen kipróbálnám

                              Komment


                                #30
                                Szia Titus!
                                Köszönöm szépen a válaszodat!
                                Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ő a D-csepeljébe hosszabb 3-as fokozatot csináltatott annó
                                Őszintén megmondom (na jó írom) hogy nagyon felvillanyozott ez a hosszabb 3-as fokozat.
                                Megkérhetlek, hogy kérdezd meg a bácsit,hogy hogyan oldották meg ezt?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X