Che eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
van itt bogaras? :)
Collapse
X
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNémely gyenge pontját ismerem.Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2019 aug. 28, 21:53.Fergusson kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Úgy tűnik egyben van bár a torziós rugó befogója körül szoktak furcsa dolgokat művelni. Én szedtem már ki felújítás után melós kabátot a sziló és a rücsi alól!! Előnye, hogy az alja/ jó esetben / le csavarozható és kitolható a fülke alól. Jó megoldás hisz rajta van minden futomű, kormánymű, hajtás. A sárvédők felfogatása alatt lehetnem problémás helyek és az említett rugózásnál. Most ennyi ugrott be az emlékeimből.
- 3 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesárvédők anyag vastagsága és lemez minősége köszönő viszonyba sincs az eredetivel."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElőnye, hogy az alja/ jó esetben / le csavarozható és kitolható a fülke alól.
Komment
-
Szervusz Titus!
Felsorolnék néhány általam már megtapasztalt néhány lehetséges hibaforrást a Bogárral kapcsolatban.
1. A tűzlemezen a motor előtt,gyárilag van egy kátrányos,filces hőszigetelö lap,amely a tűzlemezre,annak anyagából kisajtolt,rajzszeg szerű tüskékkel van rögzítve.Esetleges karosszéria munkák,vagy egyszerűen az elöregedés miatt,hajlamos ez a hőszigetelő lap leválni,amit azután a motor hűtésére rendelt turbina odaszív magához és emiatt olyan túlmelegedés jöhet létre,amely a legrosszabb esetben,akár a motortér kiégéséhez is vezethet.A praxisomban láttam már ilyet.
2. A Bogárnak meglehetősen bonyolult a küszöbje,a benne elvezetett fűtéscső miatt.A fűtéscső a legtöbb esetben teljesen szét van korrodálva,ezért nagyon sok Bornak nincs igazán jó fűtése.Még a tél beállta előtt,érdemes kipróbálni a fűtőrendszert,mert igen kellemetlen a jéghideg autó.Sajnos a fűtéscső teljes cseréje igen bonyolult és a teljes küszöbcserével oldható csak meg,amit a fülke padlókeretről való leszerelésével lehet csak restaurálás szerűen megcsinálni.A legtöbb Bogár már több KASZNYIS arany kezének a nyomát is magán hordja és legtöbb esetben a padlókeret már itt-ott össze van barmolva a fülkével,ezért igen körültekintően kell bánni velük.A fűtéscsövek és kiegészítőik rendben levőségének estén,egyébként meglepően jó fűtésű autó és bármekkora hideg esetén az autó indítása után,szinte azonnal hatékony.
3. A mennyiben a motorról le kell szerelni a lendkereket,annak meghúzási nyomatéka 30 m/kp.-erre is ügyelni kell,mert volt már rá példa,hogy a lenkerék lelazult.A lenkereket 1db. csavar fogja fel a főtengely végére,sajnos a méretére nem emlékszem,de a nyomaték az biztos,mert nagyon megjegyeztem.
4. Gyakran előfordul olajfolyás a szelepemelő nyomórudak tokozásánál is,amelyek egy igen vékonyfalú vascsőből állnak a végükön harmonika szerű kiképzéssel és egy-egy lencse szerű gumi tömítéssel a két végükön.Amennyiben ilyen jellegű olajfolyás van,sajnos le kell szerelni a hengerfejet és a szükséges alkatrészeket cserélni kell.Megoldás lehet az is,ha a harmonikás részt megnyújtjuk,a méretről a szakirodalomban van leírás és a gumi alátétek cseréje a két végén.
Nekem több,a parcella-kombánjokban alkalmazott ipari motorral volt dolgom,pontosan 4db. motorból hoztam össze kettőt,-volt vele munka bőven.Nagyon vigyázni kell a túlmelegedésekre,mert egy hosszosztott blokról van szó és,ha a blokkban megforog a csapágy,akkor a mai világban sajnos eldobós.Régebben még volt egyéb javítási mód,ami a blokkfelek összébb-vételéből és vonalba fúrásból állt a gyári csapágyakhoz,vagy esetleg csak vonalba fúrás és speciális csapágy a nagyobb átmérőjű furathoz,de úgy vélem a mai gépműhelyes árak miatt,ezen az úton már kevesen járnak.
Pillanatnyilag ennyi jött elő a Bogarakkal kapcsolatos személyes tapasztalatokból és emlékekből.
Üdvözlettel:Che
- 6 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegy hosszosztott blokról van szó és,ha a blokkban megforog a csapágy,akkor a mai világban sajnos eldobós.Régebben még volt egyéb javítási mód,ami a blokkfelek összébb-vételéből és vonalba fúrásból állt a gyári csapágyakhoz,vagy esetleg csak vonalba fúrás és speciális csapágy a nagyobb átmérőjű furathoz,de úgy vélem a mai gépműhelyes árak miatt,ezen az úton már kevesen járnak.
- 2 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFelsorolnék néhány általam már megtapasztalt néhány lehetséges hibaforrást a Bogárral kapcsolatban.
- 1 like
Komment
Komment