Közlemény

Collapse
No announcement yet.

van itt bogaras? :)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ahhoz,hogy beállítási adatok legyenek a VW motorhoz tudni kellene,hogy milyen motor is az
    Ahogy nézem elsőnek, a zárásszög például megegyezik mindegyik Bogár típusnál (44-50 fok). A biztonság kedvéért a további adatoknál elküldöm az összes lehetőséget ha több is van, majd Máté kiválasztja a motorhoz illőt
    Fergusson, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Az öcsém vett egy Bogarat, úgylátszik a könyvek bevonzották 1300-as a kicsike és 1968-ban készült.
      sepy és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Némely gyenge pontját ismerem.
        mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Némely gyenge pontját ismerem.
          Jelenleg a rozsdákon kívül csöpög az olaj a motorból a kipufogóra, ami a szelepfedél alól jöhet első ránézésre, aztán a porlasztóból gázadáskor a benzin jön valahol hátul. Pillangószelep tengely kopás? Nincs tompított fény csak fényszóró. A gombot tekerve kéne kapcsolni, vagy hogyan? Nagy bajai nincsenek, jó kis kocsi, de én csak az anyósülésre ülök, mert ott férek el. Ez mondjuk baj
          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2019 aug. 28, 21:53.
          Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Úgy tűnik egyben van bár a torziós rugó befogója körül szoktak furcsa dolgokat művelni. Én szedtem már ki felújítás után melós kabátot a sziló és a rücsi alól!! Előnye, hogy az alja/ jó esetben / le csavarozható és kitolható a fülke alól. Jó megoldás hisz rajta van minden futomű, kormánymű, hajtás. A sárvédők felfogatása alatt lehetnem problémás helyek és az említett rugózásnál. Most ennyi ugrott be az emlékeimből.
            zahi, Titus és Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Gyalázatos módon bármit lehet hozzá kapni eredeti brazil mexikót stb minőségben

              Komment


                #37
                Sajnos mint sok mindennek pl. sárvédők anyag vastagsága és lemez minősége köszönő viszonyba sincs az eredetivel. Ezért nem nyomtam a Tetszik gombot.

                Komment


                  #38
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  sárvédők anyag vastagsága és lemez minősége köszönő viszonyba sincs az eredetivel.
                  Emlékszem egy volt kollegám a hajtóműgyárból ,mesélte (feketén kasznisnál melózott Békéscsabán)"képzeljétek egy bogarat foltoztam és a hegesztőpálca habzott,lemezcsikokat vágunk a rossz elemekből ,és azzal tudjuk hegeszteni..."valószínűleg acéllemezből volt!Én ha MTZ-t javítok igyekszem OROSZ bontott lemezt használni azt 30-40-év alatt sem ette meg a rozsda...
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #39
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Előnye, hogy az alja/ jó esetben / le csavarozható és kitolható a fülke alól.
                    Ez tervbe van véve, az eladó nem tudott biztosat, szerinte nincs összehegesztve az alváz a kasztnival, de igazából a még előtte lévő tulaj festette le, Ő tudná a választ. Állítólag feltűnési viszketegségben szenvedett, ezért ez a szín párosítás. Eredetileg szürke volt az autó. A cél, hogy újra egyszínű legyen ezért majd a zöld színt megkapják a sárvédők, azokkal úgy is kell foglalkozni.

                    Komment


                      #40
                      Szervusz Titus!

                      Felsorolnék néhány általam már megtapasztalt néhány lehetséges hibaforrást a Bogárral kapcsolatban.

                      1. A tűzlemezen a motor előtt,gyárilag van egy kátrányos,filces hőszigetelö lap,amely a tűzlemezre,annak anyagából kisajtolt,rajzszeg szerű tüskékkel van rögzítve.Esetleges karosszéria munkák,vagy egyszerűen az elöregedés miatt,hajlamos ez a hőszigetelő lap leválni,amit azután a motor hűtésére rendelt turbina odaszív magához és emiatt olyan túlmelegedés jöhet létre,amely a legrosszabb esetben,akár a motortér kiégéséhez is vezethet.A praxisomban láttam már ilyet.

                      2. A Bogárnak meglehetősen bonyolult a küszöbje,a benne elvezetett fűtéscső miatt.A fűtéscső a legtöbb esetben teljesen szét van korrodálva,ezért nagyon sok Bornak nincs igazán jó fűtése.Még a tél beállta előtt,érdemes kipróbálni a fűtőrendszert,mert igen kellemetlen a jéghideg autó.Sajnos a fűtéscső teljes cseréje igen bonyolult és a teljes küszöbcserével oldható csak meg,amit a fülke padlókeretről való leszerelésével lehet csak restaurálás szerűen megcsinálni.A legtöbb Bogár már több KASZNYIS arany kezének a nyomát is magán hordja és legtöbb esetben a padlókeret már itt-ott össze van barmolva a fülkével,ezért igen körültekintően kell bánni velük.A fűtéscsövek és kiegészítőik rendben levőségének estén,egyébként meglepően jó fűtésű autó és bármekkora hideg esetén az autó indítása után,szinte azonnal hatékony.

                      3. A mennyiben a motorról le kell szerelni a lendkereket,annak meghúzási nyomatéka 30 m/kp.-erre is ügyelni kell,mert volt már rá példa,hogy a lenkerék lelazult.A lenkereket 1db. csavar fogja fel a főtengely végére,sajnos a méretére nem emlékszem,de a nyomaték az biztos,mert nagyon megjegyeztem.

                      4. Gyakran előfordul olajfolyás a szelepemelő nyomórudak tokozásánál is,amelyek egy igen vékonyfalú vascsőből állnak a végükön harmonika szerű kiképzéssel és egy-egy lencse szerű gumi tömítéssel a két végükön.Amennyiben ilyen jellegű olajfolyás van,sajnos le kell szerelni a hengerfejet és a szükséges alkatrészeket cserélni kell.Megoldás lehet az is,ha a harmonikás részt megnyújtjuk,a méretről a szakirodalomban van leírás és a gumi alátétek cseréje a két végén.

                      Nekem több,a parcella-kombánjokban alkalmazott ipari motorral volt dolgom,pontosan 4db. motorból hoztam össze kettőt,-volt vele munka bőven.Nagyon vigyázni kell a túlmelegedésekre,mert egy hosszosztott blokról van szó és,ha a blokkban megforog a csapágy,akkor a mai világban sajnos eldobós.Régebben még volt egyéb javítási mód,ami a blokkfelek összébb-vételéből és vonalba fúrásból állt a gyári csapágyakhoz,vagy esetleg csak vonalba fúrás és speciális csapágy a nagyobb átmérőjű furathoz,de úgy vélem a mai gépműhelyes árak miatt,ezen az úton már kevesen járnak.


                      Pillanatnyilag ennyi jött elő a Bogarakkal kapcsolatos személyes tapasztalatokból és emlékekből.


                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        #41
                        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        egy hosszosztott blokról van szó és,ha a blokkban megforog a csapágy,akkor a mai világban sajnos eldobós.Régebben még volt egyéb javítási mód,ami a blokkfelek összébb-vételéből és vonalba fúrásból állt a gyári csapágyakhoz,vagy esetleg csak vonalba fúrás és speciális csapágy a nagyobb átmérőjű furathoz,de úgy vélem a mai gépműhelyes árak miatt,ezen az úton már kevesen járnak.
                        Üdv mindenkinek a csapágyakról csak halkan megemlítem, most tanulom a csapágy öntést.

                        Komment


                          #42
                          ngy öt éve találtam csapágyfémet ,összeöntöttem remélem megtalálom most,hogy eszembe juttadtad.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #43
                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Felsorolnék néhány általam már megtapasztalt néhány lehetséges hibaforrást a Bogárral kapcsolatban.
                            Köszönöm szépen a hasznos információkat! Elsőként a fűtést és a hőszigetelő meglevőségét fogjuk ellenőrizni.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X