Úgy látszik örömében nekiindult motorozni
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Izs
Collapse
X
-
Izsesek figyelem szerintem ezt ne hagyjátok ki, mert ennyiért még alkatrésznek is bőven megéri szerintem.
IZS, Ural ,stb.. hiányos állapotban - Vatera.hukorompaiistvan és mir-mur kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
én is bocs sok a dolog
gyújtás eccerűen: gyertyakulcs, mérőműszer, 11-es villáskulcs, csavarhúzó, ~12cm-es pálca(indikátor óra az jobb, filctoll)
mivel megszakító hézag beállítva, ezt a részt elhagyjuk.
gyertya ki. a 12cm.es pálcát óvatosan becsúsztatod a hengerbe, de még nem engeded el, hanem a 11-es kulccsal megtekered a főtengelyt, figyelve arra, mikor ér a dugattyú a pálcához. ha hozzáért és mozog felfele a pálca, az jó.
műszer ellenállás állásba (a legkisebbre állítva), ha van csipogó (szakadásmérő helyzet) az jobb. műszer egyik mérővezetéke a testre, a másik a megszakítón lévő vezetékre(általában barna, esetleg zöld). a műszer mást mutat zárt megszakító és nyitott megszakító esetén. nyisd és zárd a megszakítót, és közben figyeld a műszert és jegyezd meg, mikor mit mutat. ha csipog akkor könnyebb a helyzet, mert zárt megszakítónál jelez, míg a nyitottnál csendben van. 11-es kulccsal addig fordítod a főtengelyt amíg felső holtpontra kerül a dugattyú - a pálca nem mozdul magasabbra. ezen a ponton jelöld meg a pálcát filctollal olyan helyen ahol van viszonyítási alapod. vedd ki a pálcát és az előbbi jelölés fölé 3,5-4mm-re készíts egy másik jelet. ez lesz a dugattyú helyzete a gyújtás időpontjában. -indikátor óra eccerűbb: megkeresed a felső holtpontot, és nullázod a számlapot-. pálca vissza, és beállítod az utóbbi jelre - a felsőre- a dugattyút úgy hogy a főtengelyt mindig csak az óramutató járásával megegyező irányba forgatod, és a jeled éppen kezd megjelenni. megnézed a műszert: ha nem felejtetted el mit mutatott zárt- ill. nyitott megszakítónál akkor tudod, hogy milyen helyzetben van most a megszakító. -szakadásmérő helyzetben hallod: ha sípol akkor zárva van a megszakító, ha csendben van akkor nyitva.- csavarhúzóval meglazítod a megszakító talp 2 csavarját -egymással szemben vannak- annyira, hogy tudd mozgatni. ha nyitott volt a megszakító akkor óramutató járásával egyező irányba mozdítod a megszakító fellazított alapját addig, amíg be nem zár - műszer mást mutat, ill el kezd sípolni. majd rögzíted. ha zárt volt akkor óramutató járásával ellentétes irányba mozdítod amíg kinyit: nem sípol, ill mást jelez. csavarok meghúz. ellenőrzésként a főtengelyt óramutató járásával megegyező irányba forgatod, hogy egy teljes fordulatot tegyen meg, - pálcát közben enyhén tartsd, ne enged el. amikor a műszer sípolás megszűnik ill. megváltozik a kijelzőn a leolvasható érték, akkor van a gyújtási időpont: ellenőrzöd a pálcádon, hogy a dugattyú a pálcán lévő felső jellel jelölt helyzetben legyen: 3,5-4mm-re a felső holtponttól. ha ott van, ügyes voltál. indikátor órával ugyanígy, de ott leolvasható, hogy éppen merre jár a dugattyú a felső holtponthoz képest.
ezután érdemes jelet készíteni a megszakító alapja és a dinamóház egy jól látható helyén, egyet a felső holtpontnak egyet a beállított előgyújtási helyzetnek. ha türelmes vagy akár mm-es beosztást is készíthetsz. javaslom a felső holtpontot egyértelműen jelöld meg.
itt is olvasható a 88. oldalon, illetve motorkami -az égi vándor- remek blogot írt erről (is)
korompaiistvan, csak egyben adja elfrisala és korompaiistvan kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Szerintem 13e Ft-ot bőven megér a történet még akár egyben is, bár em ártana látni is élőben is. Csak a kipuff rendszer is ér magában ennyit ha jól nézelődtem az aprón mostanság.
üdv Odinkorompaiistvan kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésegyújtás eccerűen...
Megpróbálom beállítani és írok ,hogy sikerült!
Komment
-
norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésegyújtás eccerűen: ...Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 jún. 29, 23:10. Oka: csak a lényeget idézzük! :)
Komment
-
Üdv.:
Nézd meg a kaját, nálam ugyanez a gond volt, sok lehet a kaja és az olaj is(félszintetikus, szintetikus már 25-ösre keverve is kicsit sok).(ha tényleg sok akkor egy sebesség fölött már kihagy a gyújtás is, mert már nem akar égni a kevés levegő miatt)
Másik az, hogyha beindul a motor járj vele egy kicsit, vagy járasd, ha meleg, akkor az előgyújtást álítsd járó motornál, amikor legjobban pörög, abból vegyél vissza egy kicsit és jó lesz.
Majdánka.
Norinco leírása részletes és jó, én annyit tennék hozzá, hogy a holtpont kb -re tolómérővel beállítható, ha a hengerbe nyomod a gyertyanyíláson át. És műszer helyett egy 2Watt-os visszajelzőlámpa is jó(ha van akku vagy akkutöltő áramforrásnak) 2 vezetéket kötsz a visszajelző lámpára, megfelelően elhelyezed a megszakítóhoz közel az áramkörben , és a kis lámpa elalszik megszakításnál(érdemes pirosat használni, az jól látszik).
Ha a karbit is takarítottad és a fúvókákat is kiszedted, akkor nézd meg őket, mert felcserélve marha jól indul, de nem pörög fel.(Vettem már így Pannóniát, sokáig szórakoztunk vele ameddig rájöttünk.)
- 4 likes
Komment
-
majdánka, ez majdnem jó is lenne így. én is éppen most jöttem be a motortól, játszottam a gyújtással. szimónál én is úgy lövöm be a gyújtást, ahogy leírtad. az izs az más -ahogy apacsávó mondaná ez kérem űrtechnika
most már amikor nem esik az eső Uru visz dolgozóba is. ki kell tapasztalni szerintem. figyelni kell miként viselkedik, és "együtt kell lélegezni vele". nagyon sok jelet képes adni. beállítottam a gyújtást már sok méretre, de mindig panaszkodott menet közben valamire: egyszer csörömpölt, mintha muszáj lenne neki, melegedett. gyári értéken volt az előgyújtás 4mm. sok volt neki. gondoltam visszaveszem alsó határ alá. beállítottam 2,8-ra. nem csörömpölt, de nem is ment azaz ment, de csak akkor ha nagy volt a fordulatszám. ott viszont ez a beállítás jó volt, de felváltáskor hamar leesett a fordulatszám, és zsonglőrként kellett váltani, hogy élvezhető legyen
most 3,2-re állítottam indikátor órával, és lejjebb tettem a síbertűt egy rovátkával, mert nekem sem pörgött fel teljesen.
jelenleg felülről a 2.-ban van. amit tapasztaltam: könnyen indult, nem rúgott vissza. nem mentem még vele, de bemelegedés után jól reagált a gázra, mondhatni, hogy harapott. 225-ös isolátor gyertya van benne, a karbi a K62-es alsó-úszóházas síktolattyús típus. remélem terhelésnél is jól fog viselkedni. holnap meglátom, letesztelem.
ja és a fogyasztás: 210km-re tankoltam 9,5lityit.
azt elfelejtettem mondani, hogy nem tettem réz tömítést a hengerfej alá, gondolom így legalább 0,8mm-rel alacsonyabbra került a hengerfej, azaz kisebb lett az égéstér, és nagyobb a kompresszió. egyébként tökéletesnek látom az illesztést, nem fúj ki
frisala eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÚgy állítottam be ahogy leírtad. Jól indul, alapjáraton gyönyörűen ketyeg, sokkal jobb lett mint volt ,de még mindig nem pörög föl.
további ötleteim:
légszűrőben nincs sok olaj? 2dl legyen benne.
szivató van a porlasztón? mert tud az is tréfálkodni.
a karbi alatti terület nem benzines?
- 5 likes
Komment
Komment