Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ márkatárs

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Szia Sepy!

    Gratulálok a vizsgához. Jó motorozást és sikeres bejáratást kívánok.

    Komment


      #47
      Csatlakozom, gratulálok a vizsgához, jó motorozást!
      Nálam ez sajnos még odébb lesz, nem sikerült a vizsga tegnap.
      Túlságosan ingadozó fékerő miatt, ami a gumik rossz szereléséből adódott. Még jó hogy gumis műhelyben rakattam fel az új gumikat (nem is kis pénzért...) . Mindegy, oda biztos nem megyek többet. Sem autóval, sem motorral.
      Egy kicsit meg is tört a lelkesedésem (na meg a pénztárcám), egy időre felfüggesztem az MZ-témát. Most megint gumis, utánfutó kölcsönzés, vizsgadíj.... ja, és az eredetvizsga papír érvényessége is lejár holnap... Szóval ezek megint ~30ezer, aztán okmányiroda.... Majd ha milliomos leszek! Addig pihenni fog a sárga szörny. Pedig nem erre hivatott, már elég szépen működik.
      Most inkább a fiam Babettájának fogunk neki. Az sem egyszerű szerkezet, de tizen-x év udvaron rothadás után pár ezer Ft rááldozással egy szépen ketyegő kis masina lett, már csak külsőleg kell gatyába rázni...
      taluga és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        „Lehet, hogy az enyémnek is kellene egy gyerek... hátha?”
        Akkor még többet fogsz hallgatni! Hogy miért nem a gyerekre költöd a pénzt? Fontosabb a motor, mint a gyerek? stbstb...
        Na jó, nem negatívkodok, mindenki máshogy működik...
        De azért nem vagy egyedül,az én feleségem is hasonlóan gondolkodik.
        taluga kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Pedig nem erre hivatott, már elég szépen működik.
          Ebben igazad van! Bosszantó, ha más hibája hátráltatja az embert, de KITARTÁS!!!
          sepy és dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Túlságosan ingadozó fékerő miatt, ami a gumik rossz szereléséből adódott.
            ezt ki mondta ? Azért ez- már ne haragudj -nem valószinü . Sokkal inkább :tojás lehet a dob , vagy hullámos a tárcsa .Nem tudom milyen a motorod .
            Kifejthetném bővebben is ,de majd biztos megteszik többen is .
            Beagle és kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              A vizsgáztató mondta, és jól mondta. Így, hogy a vizsgáztató ült a motoron, forgás közben tényleg látható volt hogy csálén áll a gumi. Amikor mentem vele, nem láttam, és nem is volt érezhető. És forgás, fékezés közben mindig a csálé résznél csúszott meg, illetve ott ingott meg a fékerő. Biztos hogy nem tojás a fékdob...
              Végül is korrekt volt a vizsgáztató, mert mondta, hogy szaladjak el nyugodtan gumishoz, csináltassam meg, és menjek vissza még aznap, és újból megpróbáljuk. Utánfutóra fel, lekötöz, rohan gumistól gumisig, persze 3 közül egy gumis sem tudta hirtelen vállalni... Pláne motort...

              Komment


                #52
                jólvan -ti tudjátok.

                Komment


                  #53
                  Ha jól értem, az MZ ről van szó. Én is cseréltem gumit az ETZ n vizsga előtt. Pneumant le, gagyi vietnámi fel. Kerék kiszereléssel együtt kb 30 perc. Még szerszám se kell hozzá. Folyékony szappannal, kézzel " gyűrtem " fel a gumit. Nem gondolom, hogy ez rajtad kifogott volna, még akár a vizsgabázis kapujában sem. Ezért kár volt ekkorát buknod. Egyébként ilyen esetben azt mondja egy rendes vizsgáztató, hogy tedd hátrébb a feneked a hátsó ülésre. ( Ha te ülsz rajta ) Sőt még néha a szelepet is kicsavarják egy kicsit, mert túl keményre fújtad.

                  Komment


                    #54
                    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Még jó hogy gumis műhelyben rakattam fel az új gumikat (nem is kis pénzért...)
                    Ismét bebizonyosodott az, hogy ha valamit rendesen kell megcsinálni, csináld meg magad. Ezek már nem értenek hozzá-tömlőnélküli és defekttűrő speckó abroncsok, csili-vili gumizó és centírozógép, de egy belsőt sem tudnak cserélni(azt sem tudja, hogy kell megfogni a gumiszerelő vasat) . Valahol leírtam már a helyes gumicsere folyamatát itt a fórumon, sosem volt még vele gond.





                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sokkal inkább :tojás lehet a dob , vagy hullámos a tárcsa
                    Lehet ez is benne van a dologban.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #55
                      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Egyébként ilyen esetben azt mondja egy rendes vizsgáztató
                      Valóban nem lett volna szabad ilyesmin elcsúsztatni, de sajnos ki lehet fogni... Kár!

                      Én sem gondoltam bele az első olvasásra, de megért volna pár percet molyolni a gumival! Lehet, hogy gyorsabban rendbe tetted volna, mint amennyit gumis után szaladgáltál! De ez már utólag okoskodás kategória...
                      Nekem egyébként ilyen dolgokban annyira nehéz megérteni, hogy szakemberek hogyan tudnak elszúrni dolgokat (bár mint a mellékelt ábra is mutatja, sikerül), mivel egy gumi csere, még ha tömlős is, nem igényel atomfizika doktorátust. Én legalább is minden eddigi motoron magamnak cseréltem a gumit, (minden előképzettség nélkül) és valahogy sikerült is mindannyiszor (mondjuk az elsőnél vagy két és fél órával túl léptem a fentebb emlegetett 30 perces határt).

                      Azért a fékedet nézd meg, az a biztos, bár én nem vagyok ilyen elutasító ezzel a verzióval, mint Joker, mivel egy motoron a gumi nagyban kihat a futómű minden elemének viselkedésére!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 máj. 09, 14:17.

                      Komment


                        #56
                        taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Azért a fékedet nézd meg, az a biztos, bár én nem vagyok ilyen elutasító ezzel a verzióval, mint Joker, mivel egy motoron a gumi nagyban kihat a futómű minden elemének viselkedésére!
                        Ha üt a kerék, elpattoghat nagy fordulatnál...és ez igaz a kerékcentírozásra is.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #57
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          .és ez igaz a kerékcentírozásra is.
                          Ez is tökéletesen igaz!

                          Komment


                            #58
                            Jó akkor fogadjunk --mindenki ellenében teszek egy sört --hogy nekem van igazam .

                            lehet feliratkozni:

                            Komment


                              #59
                              Én továbbra is a gumik helytelen szerelésére szavazok.
                              Postán küldöd a sört?
                              Igaz, a XV nincs messze...




                              Egyébként tényleg, én magam is hozzáfogtam volna a kerekek rendberakásának, akár a parkolóban is. Az ideg evett meg, hogy csak a szokásos 8-10-13-as kulcsokat, kombinált fogót, gyertyát, csavarhúzót vittem magammal! Talán sikerülhetett volna, ki tudja. Egy leeresztés, gumiköpeny igazítás, pumpálás... De ennek a sztorinak is vannak tanulságai. Ilyenre nem fogok többet pénzt kiadni. Veszek egy gumiszerelő vasat, és otthon szépen megcsinálgatom az ilyen volumenű dolgokat is. Mert immár többedjére bizonyosodott be, hogy gumisok nem tudnak motorgumit szerelni. A hideg veríték gyöngyözik a homlokukon, amikor meglátják a motorkereket, amit nem tudnak feltenni a hiper-szuper gumileszedő-feltevő gépükre!!! Anno az ETZ-m felnijébe olyan mély árkot tett egy gumis, hogy csak néztem.... Ott forgott-birkózott a kerékkel az udvaron, mindenféle vasakkal. Egy break táncos simán leckét vehetett volna a tagtól! Ha ezt egy megbecsült és drága veterán géppel tette volna, hát....

                              Komment


                                #60
                                Nem küldöm postán --csak kéz a kézbe lehet átvenni --mondjuk egy fórum találkozón . (majd viszek magamnak egy nagy üres szatyrot . )
                                Mert igazán ,nem tudom elképzelni ,hogy mennyire s..rul kell egy guminak lenni egy függőlegessen álló motoron ----hogy a fékfatás ingadozó kegyen .Szerintem olyan golyvvásnak kéne lennie, hogy nem fordulna el a telószárak közt.

                                Ha viszont házi szerelővasra adod magad , ekkor vegyél mellé peremvédő müanyag ívet is. Nagyon hasznos .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X