Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Valóban nagyon érdekes, köszönöm a linket (még ha nem is vagyok elfogult a Jawa-k irányában)! Kíváncsi lennék az erőforrásra, a technikai megoldásokra! (A kommentekből valamennyit sikerült összehorgászni, de jó lenne egy összefoglaló! ) A videóból az alapzaj miatt sajnos még a motor hangját sem sikerült "kivennem".
Az első verzióról van cikk valameik régi autó-motorban, az újról pedig a Wildban ha lesz egy kis időm megnézem melyikben, esetleg be is szkennelhetem akit érdekel...
Az első verzióban audi bordáshűvellyel volt összefogva a 3 főtengely, a jelenlegi hidegen préselt, mint a gyári...a kuplung oldali dekli 6 darabból lett összehegesztve, hogy megmaradjon a gyári kilométer kihajtás. A gyári vázban nézett ki nagyon durván.96 cm széles a blokk, ha jól emlékszem.
Hármaska vagyok és tanácsra lenne szükségem.Váltáskor túl nagyot reccsen a jawa250/559-es gépem.Megpróbáltam a kezelési szerint,meg attól kicsit eltérően is beállitani a kuplungot és az automata kuplungot,de nem igazán lett jobb.Az a kérdés,hogy melyik alkatrész lehet a hibás?Egyébként a kuplung nem csúszik,szerintem normálisan kiemel,csak ne reccsen-ne akkorát.Kapcsolódó probléma,hogy az autómata kuplung villás része néha a V homlokfelületével kitámaszt a görgőn.Azt tudom,hogy ez a váltókart középre visszatéritő rugók elgyengülésének a következménye,de azt nem tudom,hogy a rugók cseréjéhez mennyire kell szétszedni a motort.Megéri-e ezért szétszedni,vagy lábfejjel téritsem vissza a váltókart és majd egyszer,ha úgy is szét lesz szedve akkor cseréljem ki a rugókat?Az ötletet,tanácso előre is köszönöm.
Sziasztok!
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy hol találom meg a 634-es Czetka Jawa gyári narancssárga színének a színkódját??
Előre is köszönöm!
További szép estét!
Megéri-e ezért szétszedni,vagy lábfejjel téritsem vissza a váltókart és majd egyszer,ha úgy is szét lesz szedve akkor cseréljem ki a rugókat?
Nem olyan nagy szerelés...de azért megtart pár órát, és jobb ha olajcsere alkalmával csinálod.
1, Leengeded az olajat, meglazítod a lábtartó tengelyét, majd lefordítod a lábtartót.
2, Átforgatod motorindítási pozícióba, és leveszed a berúgókart, utána a kuplung oldali deknit.
3, Ezután kézzel visszaforgatod váltási helyzetbe a tengelyt és kiveszed a rugójával együtt.
4, Elvileg a berúgófogasívet ki tudod forgatni a helyéről ezután(kézre vigyázz!)
5, Átmész a motor másik oldalára, leveszed a gyujtásoldali deklit
6, Leveszed a kuplungautomatikát, kiütöd a kapcsolóvilla kúpos stiftjét(alulról felfelé, ha nem megy egyszerűen sajnos a láncot is le kell venni)
7, a kuplung oldalról ekkor már kézzel ki lehet húzni a váltótengelyt( figyelj a két karomra alul-felül-kézzel tartsd bent, vagy amit én szoktam, hogy egy vékony műanyag lapot dugok elé, igy nem repülnek be a váltóba)
Ezután ki tudod szedni a rúgókat, és vissza is tudod tenni.(vagy csak megcseréled az alsót a felsővel, ha nem törött az alsó)
Visszaépítés fordított sorrendben...
sepy, hármaska és 3 további látogató kedvelte ezt.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Szia
a reccsenés ezeknél a típusoknál sajna természetes dolog. Az 1-es és a 4-es fokozat kapcsolókörmös, a 2 és a 3 pedig bordástengelyre kapcsol, a holtjáték a kapcsolóelemek között pedig nagyon kicsi. (a 634-től változtattak ezen, ott már minden fokozat kapcsolókörmös). Ha el akarod kerülni a a reccsenést akkor úgy váltasz, hogy miután kivetted fokozatból kicsit kivársz aztán mozdítod tovább a váltókart és teszed be a következő fokozatot. Ezt azért is célszerű csinálni mert így kíméled - az amúgy sem túl erős lemezből készült - léptetővillákat.
Azt kipróbálni hogy a kupplungod rendesen kiemel-e, a következőképp tudod. Üzemmeleg motornál tedd egyesbe, miután betetted, vedd ki nullába egyrészt az üresbe kapcsolásnak könnyen kell mennie, aztán a kupplung felengedés nélkül 1-2 másodperc után visszateszed 1-be már nem szabad hangosan kattannia.
Tapasztalatom szerint a olajsűrűség is befolyásolja a kapcsolási hangot, én ugyanazt az olajat tettem a váltóba mint amit a nagy Suzukimba használok: 15W-40 motorkerékpárolaj.
Üdv
Kedves Jawasok! Ne aludjatok!Keltsük életre ezt az oldalt.A mult hétvégén én jawaval voltam Herceghalmon Pannoniás találkozón.Szuper volt,de elgondolkodtató az,hogy mi jawasok közelében sem vagyunk annak a szervezettségnek amit ott tapasztaltam.Bevallom irigyeltem őket.
Nagyon köszönöm a váltóval kapcsolatos válaszokat, sokat okultam belőlük.Annyiban szerencsés vagyok,hogy a szezont végig tudtam/tudom motorozni,nem romlott a helyzet.Az biztos,hogy a váltót jobbá kell tenni,mert a jawa nem robogó,városi forgalomban nagyon kellemetlen rossz váltóval közlekedni.
Sziasztok JAWA-sok ma szert tettem egy JAWA TRAIL 90-re ami elegge le van stapalva a segitsegeteket szeretnem kerni ha valaki tud esetleges linket az alkatreszek beszerzesehez mellekelek kepet Szeretterm volna egy uj temat inditani ezzel de sajnos sehogy nem talalom a lehetoseget a forumon.A blokk az nemmozdul termeszetesen ,ami hianyzik mint darab az a lanckerek a lancvedo fedellel egyutt igy elso ranezesre ami a legszembetunobb.Elore is koszonok minden infot.
Komment