Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa & CZ

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Olaj témában: amikor ezeket a vasakat csinálták semmi hókuszpókusz olaj nem volt , illetve nem ahhoz tervezték . Viszont a mai modern motorokhoz való olaj úgy van adalékolva , hogy kupplung csúszást ne okozzon. Próbálj meg tenni bele sima ásványi , de motorkerékpárhoz való 15W40-es olajat . Ha az 1200-as Banditom váltója bírja az ilyen olajat , valószínű a JAwa sem fogja megsínyleni. Egy próbát megér hátha segít ....
    Titus, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Én a Cz-be 80W90-es hajtómű olajat használok.Általában melegebb időben motorozunk ezért is és olaj miatti kuplung csúszást nem tapasztaltam. Erre állították be annak idején.Egy nagyobb fordulatúnál biztosan a hígabb a megfelelő mint a példában is szereplő Bandit is az még a 4-5000 ford/ perc-nél nem él igazán a régiek meg ott fújnak le!.
      Titus és dkari kedvelte ezt.

      Komment


        A modern motorok esetében már nem parafa a lamella. Ezért nem is változik a térfogata hő hatására olyan mértékben mint a parafáé. Nekem csak az a fura hogy hidegen csúszik de ezt megmagyarázza a hőre való dagadás. Ugye a Pannóniánál pont ez szokta okozni hogy a kuplung nem emel ki.
        Arról már sokat olvastam, hallottam hogy a modern motor olajok nem túl jók ezekbe a régi vasakba.
        Egyenlőre kipróbálom hogy viselkedik az előfeszített rugóval és ha jó akkor a másiknál is megcsinálom.
        Persze az olaj csere sem fog elmaradni.

        Komment


          Akkor az én Sport Cz -m egy modern motor?!. A maga idejében biztosa az volt hiszen sok meglepetést okozott akár gyorsulásban akár végre . Tehette ezt hiszen a főtengely csapágyat nem a keverék keni. Ez volt az áldás pl. A Simson Stárnál is.Lehetett forgatni az enyém is úgy szólt mint egy modellező. Igaz alu. henger turbó hűtés és hüvelyes, nem öntvény!

          Komment


            15W40-es olajat . Ha az 1200-as Banditom váltója bírja
            Én a "kis" Banditnál 10W40-est olvastam, ennyi különbség van a kettő között már? Mondjuk az 1200-es jóval harapósabb.

            Komment


              Előszedtem én is a Czetkát a téli pihenőről már, olajcsere, gyujtásellenőrzés, mentem is vele, viszont nagyobb fordulaton olyan, mintha kihagyna a gyujtás. Hogy ne menjen minden könnyen, lecseréltem a megszakítókat(Skoda ICET), a kondikat, és a gyertya-gyertyapipa párost is. Trafók?(az nem lett csak kicserélve) És érdekes, hogy csak terhelés alatt jön elő a probléma, amúgy nem hagy ki. Tak kde je problém?
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 02, 18:50.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                Tak kde je problém?
                Üdvözöllek, Wsievers!
                A karburátort nézted...télire le szoktad engedni a benzint belőle és a tankból?
                sepy és Titus kedvelte ezt.

                Komment


                  Nagy bolondja ám, hogy kuplungoláskor hirtelen ki tudjon szökni az olaj a lamellák közül.

                  Komment


                    Üdv wsievers!

                    Nekem akkor produkált ilyen tünetet a motorom amikor a benzincsap szűrőjére rakódott szennyeződés.
                    sepy és Titus kedvelte ezt.

                    Komment


                      Az a baj, hogy azt is kitakarítottam. A tank üres volt, a karbiban maradt egy kis benzin, de a fúvókákat kitakarítottam. Viszont új fejlemény, hogy most reggel kissé nehezen indult, de utána jól ment. Mi a fene lehet, ami még hőmérsékletfüggő is? Ma délután megpróbálom lecserélni a trafókat, és majd meglátjuk...
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az a baj, hogy azt is kitakarítottam. A tank üres volt, a karbiban maradt egy kis benzin, de a fúvókákat kitakarítottam. Viszont új fejlemény, hogy most reggel kissé nehezen indult, de utána jól ment. Mi a fene lehet, ami még hőmérsékletfüggő is? Ma délután megpróbálom lecserélni a trafókat, és majd meglátjuk...
                        Semmi baja, csak rakoncátlankodik, mert még korán van neki...Majd belejön, ha már többet mentél vele...
                        Süpi, sepy és CZsolti kedvelte ezt.

                        Komment


                          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Bandit is az még a 4-5000 ford/ perc-nél nem él igazán a régiek meg ott fújnak le!.
                          A régi vasakhoz képest tényleg nagyobb fordulatszámú gép a Bandit , csak egy ponttal vitatkoznék ,: hogy 4-5000-nél még nem él igazán a vas. Én nem is nagyon szoktam e fölé pörgetni.
                          Nézd meg ezt a barna nyomatékgörbét az a gyári , igaz angolszász mértékrendszerben van (a max nyomatéka egyébként 92 Nm /6500 nál)
                          Látod ebből mért nem kell pörgetni

                          Click image for larger version

Name:	b1201_s2fu.png
Views:	1
Size:	4.5 KB
ID:	144123

                          Ezért választottam többek között.
                          sepy, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mi a fene lehet, ami még hőmérsékletfüggő is?
                            Különös jelenség az biztos. Nekem a benzinnel volt hasonló. Ma megtankoltam a gépet. Ment szépen a kút felé való úton is, ám utána mintha megtáltosodott volna. A benne lévő keverék jócskán túllépte a benzin szavatossági idejét. Valamikor ősszel tankoltam utoljára. Agip 2T olajat kapott amúgy, egy kevés ólompótlóval keverve.
                            Gondolom a masinádat is új benzinnel próbáltad. A benzincsaptömítés jó? Nekem a kezdeti időkben okozott problémákat, bár ennél durvábban mint amit írtál.

                            Komment


                              Igen, vadonat új mindkettő.
                              Régen volt üzemanyag jellegű problémám, akkor a kipufogóig kipucoltam mindent. Volt régen, amikor gyujtást állítgattam az eltömődött kipufogó miatt, de akkor találkoztam először ezzel. De most 90% ban biztos vagyok benne, hogy gyujtásjellegű a problémám. Akasztják a hóhért...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 04, 00:17.
                              sepy kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                Ugye nem használt gyertyát tettél bele?. Én inkább üza. gondra gondolok. Tavaly nekem is mikor mentünk Kesziből a Mátrába Mátraházán ez a jelenség jött elő. Ott már kicsit emelkedett és jobban kellett volna húzni és csak fuldoklott. Karburátor előtti szűrőt cseréltem és helyre állt a rend.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X