Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Köszi, szóval csak vak vagyok

    Minden esetre kurva nehéz (lehet kevés lesz az utánfutó...)

    Komment


      Szervusz Heeegany!

      Várj egy kicsit,ha tudsz,holnap utána keresek,ma nem volt időm kotorászni a gépkönyvek között!Az asztalt nem nehéz leszerelni,de annak is utána kell néznem,mert nem szeretnék rossz,vagy félrevezető tanácsot adni.Az utánfutós szállítás így egyben,-nem jó gondolat,mert vagy kibírja,vagy nem,szóval rizikós.Nem tudom milyen távolságról kell szállítani,de ha nem nagy akkor a legjobb egy nagyobb traktorral három ponton szállítani,hasonlóan mint az állatszállító ketrecek.Könnyű rá fel és lerakni és egy traktor jól is manőverezik.Elég sok gépet szállítottam ezzel a módszerrel,igaz csak olyan 15 Km.-es távon és szép lassan,kerülve a forgalmas helyeket,illetve rövid úton letérve arról.Azt nem tudom,hogy a szerv mennyire díjazna egy találkozást,-nekem szerencsém volt elkerültek.Jó még szállításra a szemetes konténer szállító autó,mert konténer helyett fel tudja venni a gépet is,és pallókon jól elvan az úton,természetesen kispaniferezve.

      Az MU 250,vagy MF 250-es Strigonoknak a gyenge pontja a nyomógombos kezelőszerveknél van,ha csak nem nagyon olcsó ez a vétel,jobb választás lenne egy MU 100,de ez csak egy gondolat és nem szeretnélek befolyásolni.Egy marógépen a legtöbbet a függőleges fej van fent,de azért több lehetőség van egy univerzálisban.

      Üdvözlettel:Che

      Komment


        Akárhogy dönt is heeegany ha az elektromos oldalon gond van az igen nagy szívás lesz(39-40. oldal ha marad ennél).... Nagybátyám egyszer megmutatta mi van a gép oldalán lvő "kapcsolószekrényben" és hát nem volt szép látvány....
        Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2018 febr. 24, 22:18.

        Komment





          Szervusztok!

          Több munkahelyemen volt ilyen gép,de a villanyszerelők elég sokat küzdöttek vele,azért írtam fentebb.Természetesen ott három műszakban daráltak vele,három különböző ember,lehetséges,ha odafigyelnek rá,akkor egy nagyon jó gép,mechanikailag mindenképp,azzal nem sok gond van.A függőleges fejbe az NN sorozatú csapágynak horror az ára,-több mint 100 000,- ,ha sokat állt a gép,főleg a szabad ég alatt lefóliázva,akkor majdnem biztos cserélni kell.

          Heeegany,-nem azért írkálok ilyeneket,hogy elvegyem a kedved tőle,csak megosztom a tapasztalatokat esetleges megfontolásra és okulásra.

          Üdvözlettel:Che

          Komment


            jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            ha az elektromos oldalon gond van az igen nagy szívás lesz
            Szerintem még azt is elektromos nóniuszokkal és szervó-motorokkal hajtatja meg(ez nem gond legalább leköti magát egy pár hónapra? Amennyire ismerem 3 -d -s maró lesz belőle.......
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Elég alkalmi vétel a gép. Ha minden igaz 200-ba lenne, de van hozzá még pár dolog(gépsatu, jópár maró, meg még sok minden amit nem is láttam)
              A gép pár hónapja még üzemelt. A volt tulajjal egyszer találkoztam is, aztán az ő hagyatékából került oda ahol most van. Jelenleg szabad ég alatt lefóliázva. De még a rajta hagyott forgács se kezdett el rozsdálni, amit biztató jelnek gondolok.


              Szállítás egyenlőre Miskolcról Miskolcra történne. Azt megoldjuk futóval. Aztán hogy a munkahelyemről hogy kerül haza az még kérdés (Miskolcról Edelénybe) de azzal nem kell már sietnem. Aztán ha haza kerül akkor egyenlőre a garázsban kapna helyet, tavasszal lesz hely csinálva a gépnek a műhelybe és akkor kell leszedni róla az asztalt is hogy átférjen a garázs és a műhely közötti átjárón.
              Szóval az asztal leszedése ráér.

              A villamos szekrénye sem néz ki rosszul. (valami kapcsoló van összetörve és az lóg ott, egyénként amennyire láttam minden a helyén van)

              Click image for larger version

Name:	20180223_161743.jpg
Views:	143
Size:	607.5 KB
ID:	210055

              Komment


                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azt megoldjuk futóval.
                Gyanus....!
                Tetszik a gép.

                Bontva szállítsd,mivel nem fér a helyére,célszerűbb darabokban. a vertikál-fely alapból 8-10 kiló,a villanymotor könnyen szerelhető 20-50kg ne vacakolj a hosszánnal a függőlegest emeld le.elvileg az orsó tartja ,azt maxig tekered és leveszed a prizmákat,a vezetékek számozva voltak akkoriban,de úgyis saját jeleket érdemes használni.Eképpen közel feleződik a tömeg és egyenesen viheted haza,három kanyar.....ha:körasztalsztófely,suport,osztófely-cserekerekek,csavarok spanejzlik,támasztók alátétek,keresztgerenda,marótüske-vezetőcsapágy,hosszú,rövid-marótüskék,patronkészlet,satu...és szerszámok........az egy fuvar.

                Tudom megoldod ,de nehogy elkapkodd! A szomszéd faluban targoncával vettek le pótkocsiról egy E-400-ast és fém a fémen megcsúszott és leszakadt róla a lakatszekrény .......! Minden elemet csak próbaemelés után egyensúlyban szabad (nem kézzel)áthelyezni párnafákra ölelőpántokkal vagy rögzített kötelekkel láncokkal !

                Egy gép nem egy napra szól,úgy is kell mozgatni ! Tisztelettel a felfoghatatlan tömeggel szemben,egy efféle tömeg mindent visz,ha megindul.........
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment



                  Átgondolva a szállítás gondjait,teljes mértékben Máté ötletét találom a legjobbnak.Először a függőleges fejet kellene levenni,az asztal legfelső állásánál,van az jó pár kiló,-úgy gondolom 50-75 között.Le kell venni a főmotort,az nem nagy gond,az is van agy 50 Kg..Az asztal vezetékeit kikötni a kapcsolószekrényből,természetesen mindent megjelölni,fényképezni.A géptestnél,alul meglazítani a konzol csavarjait,majd függőlegesen lehajtani az asztalt,hogy az orsó véletlenül se sérülhessen és a konzol csavarjait kivenni.Az asztal szimmetrikus állásánál,alátámasztani azt jobbról balról,de nagyon stabilan,majd levenni a fecskefarokról a léceket és ezzel gyakorlatilag a géptestről leemelhető az egész szánrendszer.Talán érdemes még a bontás előtt a mellékhajtóműből leengedni az olajat,nehogy szállításkor mindenfele csurogjon!A szánrendszer leemelése,nem lesz gyerekjáték,mert nem tudom megbecsülni,hogy mennyi lehet a súlya,de úgy arányítva az egész tömeghez két mázsa fölött lehet,ráadásul nagyon óvatosan kell vele bánni,nem zuhanhat,nem csúszkálhat,ezekre nagyon figyelni kell,mert ez a lelke az egésznek!A konzolt mindenféleképp a hátán kell szállítani,alatta jó vastag fákon és kitámasztva,hogy se csúszni,se mozogni ne tudjon.

                  Nem irigyellek,nem lesz könnyű dolgod,kell egy jó pár,felelősségteljes markos gyerek.Kár,hogy ilyen messze vagy,mert szívesen segítenék,bár markos gyerek már nem vagyok,de úgy gondolom a felelősség érzetem még meg van és tudom,hogy mit és miért kell csinálni.

                  Nagy szerencse,hogy a Tigris levadászta a gépkönyvet,nagy segítségedre lesz,letöltöttem én is,mert nem volt meg,-ezúton is köszönöm!Köszönöm szépen Tigris,ezért Keszin többször is békülünk,bár tudom,hogy Te nem fogyasztasz felkoholt,de majd mással békülünk!

                  Még a vételár kifizetése előtt nézd át,hogy mit kapsz a géppel,mert a tartozékok és a marószerszámok sem olcsók,nagy értéket képviselnek,egy patronos szerszámbefogó garnitúra,akár 50 ezer is lehet.

                  Jól van ne osszam már az észt,mert azért nem vagyok én annyira okos,-mint amilyen szép.Nagyon örülök neki,hogy lesz,illetve remélem lesz egy ilyen masinád.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    Az a helyzet hogy ott ahol most van nem igazán van lehetőség szerelgetni, ráadásul onnan mihamarabb el kell hozni... Viszont van targonca, szóval azzal egyben lehet mozgatni.
                    Aztán átkerül a munkahelyemre, ott szintén van targonca amivel lehet mozgatni (3,5Tonnás targonca csak nem bukik orra vele ) Ott a csarnokban viszont el lehet egy darabig a gép. Akkor már lesz időm kitalálni a szállítás módját. Minden esetre a lehető legkevésbé szeretném bontani. Ha önrakodóssal lesz szállítva akkor az lenne a legjobb ha egyben be lehetne rakni a garázs elé. Onnan gépemelőkkel fel, gépszállító görgőkre rá (munkahelyemen van többféle méret is. 10+ tonnás gép is lett már szállítva velük ) és mehet be a garázsba. Ha meg már itthon van a garázsban akkor ráérek bontani annyira amennyire szükséges ahhoz hogy átférjen a 0,9m-es átjárón. Ha ott átment akkor megint van hely.

                    A tartozékok mindenképp külön jönnek. Úgy általában hetente 1x megyek kocsival dolgozni. Szóval pár körrel kényelmesen haza tudok hozni minden apróságot.


                    Sajnos volt szerencsém megtapasztalni ahogy egy excenter prés leborul a teherautó platójáról... Szóval a felrakodásnál észnél leszek, a lerakodásnál meg leveszem én.

                    Komment


                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ráérek bontani annyira amennyire szükséges ahhoz hogy átférjen a 0,9m-es átjárón.
                      Biztos vagy benne hogy át fog férni az asztal nélkül? Képeket elnézve igen necces lesz...

                      Komment


                        hossz:130cm+40cm a hátratolt gerenda
                        Szélesség: 68cm asztal:125 cm
                        magasság 160cm ez ah gerenda és a függőleges fej le van szedve 18cm-el csökken.
                        a súly így egyben 1,5t kb.

                        Itt most elmesélném az én történetemet:
                        A vaterán vettem 250-ért. elmentem kipróbáltukforgott jöttt, ment komoly zörejek nélkül műanyag üzemben használták szrszámkészítéshez.
                        Hazavittem már az autóra valókijuttatása sem volt könnyű a daruval huzigáltuk 2-3m-enkként egy mocskos meredek emelkedőn. de a bevitel is szívás volt mert a daru ugye csa a garázs elé tudta letenni.
                        vagy nyolcsan cibáltuk be a garázsba mert ugye volt egy kb 40cm emelkedő + a küszöb.
                        a helyére már egyedül görgőztem be az nem volt egy óriási mecc.
                        Megkapta villanyt hívtam egy haveromat aki évekig dolgozott ilyen masinán leültettem egy boros flakon mellé hogy nézze mit csinálok mert úgy tanulok, ha magam csinálomszépen működött majd hirtelen az előtolás megbolondult csak gyorsban volt hajlandó menni később az is feladta.
                        amíg gyakoroltunk hogy életre keltsük hirtelen a főorsó is elkezdett zakatolni.
                        Aztán lett hozzáértő géplakatoe aki megállapította hogí az olajszivattyú adta fel a harcot.
                        Azt mondta drága buli lesz mert a főorsó a főhajtómű és a előtolás hajtómű összes csapágy cserés lesz.
                        De egyébként a manust akkor láttam utoljára, ami azt sugallta ezzel Ő nem is akar foglalkozni.

                        Komment


                          emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          hossz:130cm+40cm a hátratolt gerenda
                          Szélesség: 68cm asztal:125 cm
                          magasság 160cm ez ah gerenda és a függőleges fej le van szedve 18cm-el csökken.
                          a súly így egyben 1,5t kb.

                          Itt most elmesélném az én történetemet:
                          A vaterán vettem 250-ért. elmentem kipróbáltukforgott jöttt, ment komoly zörejek nélkül műanyag üzemben használták szrszámkészítéshez.
                          Hazavittem már az autóra valókijuttatása sem volt könnyű a daruval huzigáltuk 2-3m-enkként egy mocskos meredek emelkedőn. de a bevitel is szívás volt mert a daru ugye csa a garázs elé tudta letenni.
                          vagy nyolcsan cibáltuk be a garázsba mert ugye volt egy kb 40cm emelkedő + a küszöb.
                          a helyére már egyedül görgőztem be az nem volt egy óriási mecc.
                          Megkapta villanyt hívtam egy haveromat aki évekig dolgozott ilyen masinán leültettem egy boros flakon mellé hogy nézze mit csinálok mert úgy tanulok, ha magam csinálomszépen működött majd hirtelen az előtolás megbolondult csak gyorsban volt hajlandó menni később az is feladta.
                          amíg gyakoroltunk hogy életre keltsük hirtelen a főorsó is elkezdett zakatolni.
                          Aztán lett hozzáértő géplakatoe aki megállapította hogí az olajszivattyú adta fel a harcot.
                          Azt mondta drága buli lesz mert a főorsó a főhajtómű és a előtolás hajtómű összes csapágy cserés lesz.
                          De egyébként a manust akkor láttam utoljára, ami azt sugallta ezzel Ő nem is akar foglalkozni.
                          Szóval az olajozásra nagyon érzékeny. Ezt jó tudni. Honnan lehet tudni még időben ha megszűnik az olajozás? (vagy érdemes beépíteni egy, ma már viszonylag olcsón beszerezhető nyomásmérőt ami jelez?)

                          Szerencsére itt csak egy enyhe lejtő van a garázs felé, a garázsajtónál egy, kb 5cm-es küszöb, a belső oldalon meg egy kis lejtős rész hozzá. Ezt még nem tudom hogy hogy hidalom át, de valamit majd kitalálok. Minden esetre gépszállító görgőkkel együtt necces hogy befér-e az ajtón. De ha más nem ott csöveken begurítjuk... (az esztergát is úgy vittük be. Persze az alacsonyabb, de azért az EAN1000 se egy pici gép Ez mellé kerülne a műhelyben)

                          jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Biztos vagy benne hogy át fog férni az asztal nélkül? Képeket elnézve igen necces lesz...
                          Muszáj lesz neki

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            , de valamit majd kitalálok
                            Ha nem sikerül, átveszem tőled ! ( Csak hogy ne bukjál )

                            Komment


                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szóval az olajozásra nagyon érzékeny. Ezt jó tudni. Honnan lehet tudni még időben ha megszűnik az olajozás? (vagy érdemes beépíteni egy, ma már viszonylag olcsón beszerezhető nyomásmérőt ami jelez?)
                              Nem biztos hogy érzékeny csak az enyém addig bírta.
                              Én egyébként 40-es és 20as köracélokon gurigáztam . mert azt akkorára vágtam hogy jó legyen . A talpa egyébként 60cm ha jól emlékszem tehát 65-70cm görgő pont eléga.
                              A függőleges fejet a vízszintes gerendát levenni egyszerű csökkenti a súlyt rendesen. és mi békával vontattuk be ezért faragtunk rá a küszöbre. Ha görgőzöd akkor a küszöbnél nagyobb átmérőjű görgő kell és kész. Ezért jó a köracél mert abból akkora előbb utóbb úgyis kell ezért az nem kidobott pénz.

                              Komment


                                emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nem biztos hogy érzékeny csak az enyém addig bírta.
                                Én egyébként 40-es és 20as köracélokon gurigáztam . mert azt akkorára vágtam hogy jó legyen . A talpa egyébként 60cm ha jól emlékszem tehát 65-70cm görgő pont eléga.
                                A függőleges fejet a vízszintes gerendát levenni egyszerű csökkenti a súlyt rendesen. és mi békával vontattuk be ezért faragtunk rá a küszöbre. Ha görgőzöd akkor a küszöbnél nagyobb átmérőjű görgő kell és kész. Ezért jó a köracél mert abból akkora előbb utóbb úgyis kell ezért az nem kidobott pénz.
                                Annó mikor az esztergát hoztuk be csődarabokat használtunk. Aztán a szomszéd látta hogy a küszöbnél bajos, mert kicsik a csövek. Erre hozott vagy 5-6 vastagabb fűtéscső darabot (azok is olyan EAN láb szélességűek kb)
                                Valahol még megvannak azok a csövek

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X