Köszönöm a válaszokat! Így már világos, eddig azt gondoltam hogy max. tárcsa kopás fordulhat elő odabent, aminek ugye egész más tünetei vannak. Egyébként igen, még bontatlan a motorja is. 300e. Km. Van benne, így már megbocsátható bűn ha előjön ez-az... Eddig csak a féltengely és kipufogó nem gyári rajta. Jó gép...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
Szervusz Dongós!
Töltöttem le egy javítási kézikönyvet,amelyből sokat lehet tanulni Swiftek javításáról,így a kuplungról is.Lehetséges,hogy neked is van már hasonló könyved de,ha nincs,akkor letöltheted Te is.A feltett képen felül olvashatod,hogy mit kell a keresőbe beütni,egyébként mindenki számára elérhető,szabadon letölthető,Magyar nyelvű kézikönyv.Amennyiben nem sikerül valami miatt a letöltés,akkor privátban kérem az email címedet és megpróbálom elküldeni,bár legutóbb a zetor kézikönyvek küldésével sok probléma volt,már nem is emlékszem rá,hogy pontosan kinek,de az is megoldódott.
Üdvözlet:Che (melléklet:részlet a könyvből,forrás a netről,szabadon letölthető)1 kép
- 2 likes
Komment
-
Józsi Bátyám, köszönöm a fáradozásodat! A szerkezet nem tűnik túl bonyolultnak. Viszont közben néztem erről egy videót is, ami alapján világossá vált, hogy itthon ezt nem fogom tudni megoldani.
Féltengelyek kiszerelése, váltóolaj leengedés, stb. Van néhány dolog amihez bizony kell a csápos emelő. Szerelőre kell hagynom eme nemes feladatot.
Komment
-
Kedves Dongós!
Nem volt fáradozás és szívesen tettem! Nagyon nagyjából átnéztem ezt a Suzukis könyvet és nagyon jónak találtam,ezért azt ajánlanám a márka tulajdonosainak,hogy töltsétek le!Nem baj az,ha van a birtokotokban egy olyan irodalom,amely kiterjed,az elektromosságtól,a futóműig mindenre,tartalmaz javítási és beállítási tanácsokat és adatokat és több motorváltozatot is tárgyal.Aki rendszeresen javít autókat,az már sok mindent tud "fejből is",-de még azoknak is hasznos,amolyan megerősítőként.
Üdvözlettel:Che
- 1 like
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseViszont közben néztem erről egy videót is, ami alapján világossá vált, hogy itthon ezt nem fogom tudni megoldani.
Féltengelyek kiszerelése, váltóolaj leengedés, stb. Van néhány dolog amihez bizony kell a csápos emelő. Szerelőre kell hagynom eme nemes feladatot.
Nem olyan bonyolult dolog.... egy Renault , vagy Opel a bölcsőjével azért viccesebb , a Peugeot 406 2,1 tdi húzókuplungos verziójáról meg ne is beszéljünk ...
A swiftet (1,0 ) az egyik haver , nyáron az udvaron kuplungozta meg .... úgy azért nem próbálnám meg , de aknáról szerintem neked is sikerülne (csak a visszarakás szokott még tökéletes tárcsaközpontosítás mellett is nehezebb lenni )
Az általad vázolt hibára pedig talán hozzá tudok tenni annyit , hogy ahogy már azt előttem is írták , a kopásból eredő hiba pontosan az ellenkező irányba kellene hogy változtassa a pedál fogáspont helyzetét . Így , - tapasztalataim szerint - másról lehet szó . Én vagy a kiemelő villában keresném a gondot , ami a kinyomó csapágyat tologatja a menesztőhüvelyen , vagy a kuplungszerkezet "ernyőrugójának" törésében , elfáradásában látnám a hiba okát . De száz szónak is egy a vége, ha már le van szedve a váltó , az egész szettet illik kicserélni , a kinyomó villát meg tüzetesen átnézni , ha kell azt is cserélni .... Aztán meg had menjen !
Esetleg , ha nem bowdenes ,hanem hidraulikus a kinyomó rendszer , lehet a felső kuplung henger hibája is a probléma okozó .Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2018 márc. 16, 10:22.
- 5 likes
Komment
-
Egy nagyon kellemetlen nap margójára.
Reggel kinézve az ablakon és behavazva látni a tájat,március 19.-én,amikor már kellemes meleg időnek kellene lenni,-hát nem a legjobb dolog.Morogva ugyan,de fogtam a felnyelezett Trabant ajtóborítást és végig takarítottam az utcát a ház előtt és még két ház előtt,amihez tulajdonjogilag semmi közöm,csak a gondjaik az enyémek és azután a házon belül is eldúrtam az olvadófélben lévő latyakos havat és leültem reggelizni.
Reggeli után kimentem a műhelybe,ott meg elpusztulva találtam a Tökös névre hallgató kandúromat,-hát nem esett jól.Nem szeretem a dolgokat halogatni,ezért fogtam az ásót és gyenge hóesésben megástam a gödröt a macskának és el is földeltem.A munka befejezése után leültem és valahogy nagyon elszomorodtam,mert akkor tört rám,hogy mennyire a szívéhez tud nőni az embernek egy ilyen mihaszna jószág.Mihasznának írom mert azon felül,hogy nagyon szép volt a maga nemében,-nekem több bosszúságot okozott,mint örömöt,de azért csak a mi macskánk volt.A dolognak az,az előzménye,hogy úgy január dereka táján,a macska nem került elő,vagy két hétig.Jó idő volt különösen nem aggasztott a dolog,-gondoltam elment megnősülni,máskor is volt már ilyen,ebben az időszakban ez normálisnak mondható.Igen jó téli súlyban volt,meg vadgalambozni is szeretett -táplálék kiegészítőként,-tehát nem kellett félteni.Majd két hét után előkerült a macska,nem túlságosan leromolva,de közel sem a régi fényében és az egész testét rendellenesen tartva,egyensúlyzavarosan.Azután egy kis idő múlva egy kissé javult az állapota,bent tartottam a műhelyben,de nagyon csavarogni sem volt kedve.Utána néztem a dolgoknak és a tünetek alapján teljesen egyértelművé vélt a dolog,hogy a macska agyvérzést kapott.
Itt most álljunk meg egy szóra,mert már volt egy pár macskánk és soha nem tartottuk őket rossz sorban,nem voltak girhesek és leromlott állapotúak,de egyik sem kapott még agyvérzést igaz,hogy mind házikoszton élt.Valahogy a Tökös rá lett szoktatva a K.te-k.tra és olyan válogatóssá vált,hogy a fenti tápon kívül szinte semmit nem evett meg,esetleg néha egy kis parizer,vagy kenőmájas,de volt sokszor,hogy legnagyobb mérgemre még az utóbbiaktól is elcsapta a fejét.Amikor az egyensúlyvesztést tapasztaltam kerestem a neten a problémával foglalkozó írásokat és meglepődve olvastam,hogy milyen gyakori mostanság a macskáknál az agyvérzés,-mint írtam már régebben soha nem tapasztaltam,volt olyan,hogy 12-14 éves korában elhullott,de agyvérzésben 6-7 évesen?
Arra a végkövetkeztetésre jutottam,ha netán még egyszer macska kerül a házhoz,bár pillanatnyilag nem tervezem soha,de soha nem fogom semmilyen házi kedvenceknek kifejlesztett táppal és egyéb vacakkal etetni,mert úgy vélem,hogy ezek a dolgok nem tesznek hosszútávon jót.
A fentieket inkább,mint tanulságot írtam le és bár a téma elég morbid senkit nem szerettem volna elszomorítani!Remélem azért már nem sok ideig sz@rakodik velünk ez a kései tél és beköszönt a jó idő és vele a vidámság is!
Üdvözlettel:Che
Komment
-
Tegnap gólyát láttam,szegényt sajnáltam ebben a hidegben....Azt hiszem akik eladták a segélynek kapott fát igencsak nézték a szomszédok kéményeit....."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseakik eladták a segélynek kapott fát
Majd visítva örjöngenek és átkoznak mindenkit hogy betegek lettek a csávázószertől?
- 4 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseReggel kinézve az ablakon és behavazva látni a tájat,március 19.-én,amikor már kellemes meleg időnek kellene lenni,-hát nem a legjobb dolog
Végül a műhelyben kötöttem ki, jól megtömtem a sparhelt száját, bedurrantottam, és játszottam a 3D-s puzzle játékommal. Egyelőre szétszedés, hibák feltárása Sajnos van belőle bőven (azzal a mérnökkel is elbeszélgetnék amelyik kitalálta hogy a szívócsonkot csináljuk műanyagból, meg az alvázat formáljuk alufóliából mert elég az) :Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2018 márc. 20, 09:35.
- 3 likes
Komment
-
Nem feltétlenül a mérnökökkel van a baj,-inkább a fogyasztói társadalommal.A mérnök kap egy feladatot,hogy ezt,vagy azt tervezzen,az előállítás költségeinek minimalizálásával.A tartósság és a javíthatóság másodlagos,lényeg az eladhatóság.Az emberek meg szeretnek birtokolni dolgokat,szépen csillog és olcsónak tűnik,hát megveszi,használja egy kicsit,-tönkre megy és rájön,hogy javíthatatlan,-bosszankodik és elmegy a boltba,hogy vegyen egy másik hulladékot.Ki van ez találva,forogjon a pénz,mert semmi nem elég,-senkinek.
Üdvözlettel:Che
- 3 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésetönkre megy és rájön,hogy javíthatatlan,-bosszankodik és elmegy a boltba
Műanyag vázbetét egység, mely a hátsó tengelyt, hajtóművet, tolókart fogadja be, a portól, vibrációtól pár év alatt kikopik, kirázódik. Ezzel túl sok értelmes dolgot nem lehet kezdeni. Nem beszélve arról hogy a tolókart befogadó műanyag hüvely eggyé vált, összerohadt a fém tolókarral, Szétszedni végül csak baltával sikerült . Két óra birkózás után, mikor végül kattant valami az agyamban... Szép igényesen-szentimentálisan, módszeresen forgácsoltam szét. Ezzel megszaporítva a beszerzendő alkatrészek listáját.
A fém vázon mindhárom motortartó pont körbe repedt, majd kihullott, továbbá ezekből kiindulva van 3-4 db, 10-15 centi hosszú repedés. nem is értem hogy ez a sima járású motor hogy rázhatta szét ennyire. Olyan vékony lemezből van, hogy a deformálódik a saját súlyától, ha oldalára állítom.
Megnéztem, mindössze 38ezer Ft-ért lehet szerezni új vázat. Hát nem megéri megjavítani? .... hát nem
Árulnak alkatrészeket, mert kötelező biztosítani pótalkatrészt. De olyan áron, hogy ne érje meg.
Mindegy, ki lesz hegesztve, lefestve, és mehet a háztól. ismerősnek, barátnak nem adom.
A motorját sajnálom, ez a 650-es szériás Briggs motor jó találmány. Könnyű indítású, halk, sima járású, és iszonyat erős. de amire rá van építve... minősíthetetlen.
- 4 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMindegy, ki lesz hegesztve, lefestve, és mehet a háztól. ismerősnek, barátnak nem adom.
A motorját sajnálom, ez a 650-es szériás Briggs motor jó találmány. Könnyű indítású, halk, sima járású, és iszonyat erős. de amire rá van építve... minősíthetetlen."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Igaz hogy a felrakás egy kínszenvedés volt. A targonca csak kapart a hóban és a +fok miatt megolvadt talajba még süllyedt is. Aztán a szállítás se volt egyszerű, a lerakodásnál meg sajnos jobban meg kelletett metszeni az egyik meggyfát mit amennyire akartam(egy jó nagy ága útban volt a rakodógépnek)
De a gép a garázsban! Már csak hely kell neki a műhelyben aztán majd bekerülhet a helyére
- 5 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMindegy, ki lesz hegesztve, lefestve, és mehet a háztól. ismerősnek, barátnak nem adom.
- 2 likes
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseerősíttesd meg vele az eredeti pléh kasztnit
Meg egyéb bajai is vannak, ami miatt nem szabad túl sokat belefektetni. Pl. amit említettem, a műanyag vázbetét. Ha veszek is másikat, az is kirázódik 1-2 év alatt. Az első kerék vacak műanyagja szétrepedezett és szétesett. Tavaly nagy nehezen találtam bontott kereket (még bontva is 5000/db áron!) de már az is repedezik. Egyszerűen sz@r konstrukció. Nem Somogybabodra jártam vele offroadozni, egyszerűen csak kisérgettem a végtelen füves pusztákban...
Használhatósága is lehetne jobb, a fix hátsó tengely miatt nem forognak külön-külön a kerekek, így fordulni is elég bajos volt vele.
Inkább veszek helyette Wolf-ot vagy Makitát, azok is használják ezt a fajta Briggs motort. De ha Honda motorost találok, attól sem ijedek megUtoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2018 márc. 21, 09:33.
Komment
Komment