Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Barátom Máté!A páncélos generátorban cserélt 10w-os tekercset mivel a robogója 12v -os tehát nem Pannonia. Bocs ha esetleg nem ez volt a kérdésed mögött én ezt olvastam ki belőle.
Az idézet a pannoniás dologból való,elnézést a párhuzamos témázásért....
És heeeganyban reménykedtem ,hogy talál megoldást az áramellátásra.
Egyébként komolyan elgondolkodtam azon hogy szétfaragok egy gyújtásdeklit és odafaragom egy autó generátorát
Akkor azt hiszem elég lenne a szufla egy 60/55W-os égőnek, két kiegészítő lámpának a bukócsőre, telefontöltésre valamint hidegebb időben ülés és kormányfűtésre
(az már más kérdés hogy a motor hogy bírná meghajtani mindezt)
Hát, ha ez a CDI gyújtás bekrepál akkor nem kizárt hogy hirtelen felindulásból veszek egy akkus gyújtást meg valami, méretileg kicsi, bontott generátort.
Helykihasználtság szempontjából talán a legjobb az lenne ha fogaskerekes vagy bordás szíjas (esetleg láncos) hajtással lennének összekapcsolva, mindenképp úgy, hogy a főtengelyen ne kelljen alakítani.
A Junakon az eredeti dinamo egy gyenge pont volt.
Gyakorlatilag ennek a meghibásodása miatt végezte a motor a pajtában,
Amikor onnan előkerült és/vagy csopperesedett simán kihoztak helyette egy ékszíjhajtást, amivel már egy bármilyen generátort meg lehet hajtani.
Itt van a polcomon egy bontott honda generátor+komplett gyújtás. Lead vagy 300 wattot 12 volton fordulaton. Csak negyed éve nem találok egy esztergályost, aki nem csak húzná a száját és dobálná a virtuális húszezreseket meg az 5000 forintos óradíjakat, hanem a kúpot megesztergálná rajta. (Nem mintha túlzottan foglalkoztam volna a témával az elmúlt negyed évben.)
Gyanítom most nem ezzel akarsz foglalkozni, de ha megesztergálod nekem, elküldöm játszani.
Egyébként már gondolkodtam rajta, hogy lefúrom a fenébe a középrészt róla és felpopszegecselek egy PAncsi középrészt. Van utólag alu szegecselt lendkerekem, nem rázza le. Mondjuk az rendes szegecs.
Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 febr. 19, 04:33.
A súlya miatt egy alu.szíjtárcsa vagy műanyag a lendkerékre egy hossz bordás szíj meghajtással egy generátor és lehet úgy világítani mint a karácsonyfa!. Lehet nem autentikus és nem OT-s de ki használni szeretné a gépet annak megoldás lehet. Hátrány lehet a jobbos főtengely csapágy + terhelése de jó minőségű tartósabb lenne.
Kezd az ötlet annyira elrugaszkodni, hogy ehhez már csak egy kistraktor kellene fabrikálni és feltalálnánk a Pancsi motoros kistraktort. (Egyébként feltett szándékom venni egy olyat, ami szinte egy komplett Pancsi.)
Aki ilyet akar csinálni szóljon, van néhány blokkom, amit már szétbarmoltak előttem, ráhegesztettek a tengelyekre.
Jobb ötletem van. Joker kicsit Honda aggregátorát kölcsönkéred, felgumipókozod a csomagtartóra és adok ajándékba két 230V halogén reflektort.
Ne félj , légy óvatos az nem ugyanaz. Azon a nagy gépen már cipők és futómű van.
Egyébként a félelem a nyeregben dolog kezd megoldódni. Megtaláltam rajta a teleszkóp/rugó előfeszítés állítót és áttekertem minimális előfeszítésre. Már ráüléskor is szépen berugózik, az útra pedig jobban beleül. Valószínűleg ezzel a súlypont is lejjebb ment pár centit. Így sokkal biztonságosabbnak érzem az egészet. (Értem, hogy ettől pont csökken a kanyarstabilitás, mert behintázik a kanyarban, de van ott tartalék bőven.)
Egyébként az állandó félelmem az, hogy kanyarban ha egyszer megcsúszok, akkor az ívben sugárirányban kirepülök. Kezd gyanús lenni, hogy ha ez egyszer megcsúszik, akkor igen hamar be is tapad újra, múltkor kavicsfelhordáson mentem oldalra 10-20 centit. Csak ezt valaki élvezi és keresi, én meg lesápadok tőle.
Gessztitől kaptam egy könyvet, ami vezetéstechnikáról szól, igen hasznos olvasmány.
Fékezést gyakoroltam múltkor.
A Pancsin csak hátsó fékeztem, az első nagyjából a rásegítésre jó. Itt meg a hátsó fék gyárilag butított, mintha nem is fogna és a súlypont áthelyeződés miatt egyszer csak satu. Sikerült egy elég szép attrakciót bemutatnom nyolcvanról vészfékezve. A segge legalább negyed métert kitáncolt az egyenesből, amire észrevettem, hogy le kellene szállnom a hátsó fékről. Nem is volt annyira borzalmas, simán meg lehetett fogni.
Tróger Mókus rettegj! Jön a konkurencia :-)
Bár nem tudom a ti motorjaitokhoz passzol e. Én vettem Kawasakihoz ilyen "kutyacsontot". A gyári szemközéptöl szemközépig volt 183mm. ezzel a motor nyeregmagassága 81,5cm volt.
Vettem hozzá 190mm-es szemközép távolságút és ezzel a nyeregmagasság 79cm lett.
Ezzel a megoldással a teleszkóp is maradhat keményebb...
Igen, ezt itt is alkalmazzák. A vezetéstréninges ember állítja, hogy az én magasságomhoz ezt még emelni kellene (???), azonban akrobata számokat nem akarok előadni vele, úgyhogy elmegyek a kényelem felé és leeresztem.
Előtte megnézem, hogy az ültetéstől a lábtartó-ülés távolság változik-e, mert ez most jó.
az ültetéstől a lábtartó-ülés távolság változik-e, mert ez most jó.
Hivatalosan nem változhat mivel a lábtartó a vázon van nem a lengővillán.
- - - Updated - - -
valószínű jó okkal mondta...
Szerintem mindegy milyen okból mondja. A tulajnak kell magát magabiztosnak érezni a motoron.
És aki bizonytalan annak csak jót tesz.
Szerintem az az oktató egykeréken sem érzi magát bizonytalannak, nem úgy mint én.
Már a gondolata is "sértő"
Komment