Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Közlekedési morál

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Szia dongos78!
    Én is dongóval közlekedek( Napi használatban van a paripa), volt amelyik semmibe vett, valamelyik messze ívben kikerült
    Igaz, azokon az utakon járok, ahol a legkisebb a forgalom. Élvezem a durrogást.
    Talán nem ide tartozik, de a gyalogosok, és a gyerekek többsége, ahogy meglát, kiröhög.
    A kisebb (kb 20 %) része meg bámulja a gépet
    Nálad is ez a reakció?
    "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

    Komment


      #77
      Örs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a gyalogosok, és a gyerekek többsége, ahogy meglát, kiröhög
      Ez előtt most kicsit értetlenül állok. Mi kiröhögni való van egy szép, régi dongós bicaj láttán?
      Talán a kisgyerekek "röhögése", ujjal mutogatása nem hatna meg, hiszen szerintem inkább meglepettségükben teszik.
      Az enyémmel kapcsolatban ilyet még nem tapasztaltam. Vagy teljes közöny azok részéről, akiket a gépek világa nem hat meg, vagy a bámulás, csodálkozás, az idősebbek szemében a nosztalgia .
      Még tavaly volt egy olyan esetem, amire különösen szivesen emlékezem. Az út szélén rötyögtem nagyon lassú, ráérős tempóban. Az egyik ház előtt néni és bácsi metszették a meggyfát. A néni meglátott, és csillogó szemmel oldalba lökdöste a bácsit, "nézd papa, egy dongó!"
      Neked a hagyományos Magyar dongó van, vagy orosz? Esetleg az oroszhoz hasonló, de új Dongó+? Nekem ez utóbbi van, egy régi fekete orosz bringán (ld.albumom).

      Idén sajnos eddig nem sokan bámulták, ugyanis eddig kétszer ültem rá. Tavasszal csuklótörés miatt, mostanában pedig az időjárás tréfálkozik túl sokszor, vagy hurcolni kell valamit, valakit, ami miatt megintcsak autóval kell menni ..
      Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 24, 08:52.

      Komment


        #78
        Szia! Nekem magyar dongóm van, túra csepelen. Igaz, nem a legszebb állapot, de sikerült megbízhatóvá tenni.
        Azt hiszem mindjárt megyek egy kört
        "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

        Komment


          #79
          Örs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          sikerült megbízhatóvá tenni.
          Ez alatt mit értesz? Úgy hallottam, a gyújtás volt a gyenge pontjuk ezeknek a gépeknek.

          Komment


            #80
            Ez alatt mit értesz?
            Olvastam Dr. Kováts Miklós, Magyar motorkerékpárok című könyvét, és azt írta, a lírában hogy elég gyakran túlfolyt a karbi,leköpte a gyertyát. A szimering csere után nagyon jól ment, és most is jól megy
            Bár tegnap otthagyott, mert kifogyott a benzin.
            "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

            Komment


              #81
              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sziasztok!

              Azt már szinte megszoktam, hogy -amikor a dongóval közlekedek- az autósok rendre sávon belül előznek meg, még a legszűkebb sávokban is. Némelyik egyszerűen a kormányt sem mozdítja meg. A másik, ami sokkal jobban bosszant az az a jelenség, hogy pl. közeledek piros lámpa felé, előttem az álló kocsisor. Már én is fékezek, hiszen 5-8 méterre ott van az utolsó autó. És mit ad Isten, a mögöttem jövő autós még nyom egy kövér gázt, mert engem még le kell győznie. Kielőz, de már ott a kocsisor vége, ezért rásatuzik, és rám rántja a kormányt!!!
              Régen, amikor még Rometeztem, nem volt ennyire ÉLETVESZÉLYES dolog kismotorozni. Ugyanakkor nem kívánok általánosítani, de az említett dolgokat 80%-ban szép új, és annál inkább hatalmas országúti úthengerek tulajdonosai gyakorolják.
              ...
              Teljesen igazad van!!!

              1976-ban kezdtem motorozni Rigával, utána MZ-k, P 20, stb...és néhány éve biciklizem, majd mostanában megint elkezdtem motorozni és sajnos hasonlóak a tapasztalataim.

              Sokat gondolkoztam arról, hogy ennyivel taplóbbak lettek az emberek?! Nem hiszem, hogy csak erről volna szó...

              Manapság egy csomóan beülnek autóba úgy, hogy előtte nem igazán bicikliztek (vagy motoroztak) országúton. Egész egyszerűen nincsen személyes tapasztalatuk arról, hogy milyen érzés az, ha 100 felett félméternyire elszáguld mellettük egy autó...
              (Régebben kisebb volt a forgalom, kevesebben jöttek szembe és lassabban is mentek a járművek, főleg a nagy szélörvényt kavarni képes teherautók...)

              A másik okot abban látom, hogy a rengeteg vezetést könnyítő hasznos berendezés (szervó kormány, szervófék, ABS, stb.) teljesen elkényelmesíti az autó vezetőjét, és nem érzi a járműve fizikai tulajdonságait, nevezetesen a tömegét. Azzal, hogy tonnás tömeget lazán mozgat, miközben nagyfiúsan a tenyerével tekergeti lazán a kormányt, vagy leheletnyi féktaposással is dolgozik a négy tárcsafék, azt az érzetet kelti benne az egész, hogy a másik közlekedő, nevezetesen a biciklis, vagy motoros is képes erre.
              (Azért annak idején egy púpos Volgával autózva derekat az ülés háttámlájának feszítve kellett taposni a féket egy hirtelen megállásnál, meg a szervókormány nélküli autók kormányába belekapaszkodva is érezte az ember a kocsi tömegét...)

              ...és természetesen az is igaz, hogy ebben a szép új világban, ahol a reklámok is azt sugallják, hogy csak te számítasz, és minden a te boldogságodnak kell, hogy alárendelve legyen...szóval valóban sokan lesz@rják a másikat...

              Tegnap is hazafelé tartva egy biciklist előztem és teljesen átmentem a másik sávba, pedig szabályosan az út szélén haladt...mindig így előzök külterületen, ha nem jön szembe semmi.

              Engemet az is zavar, hogy egy csomó autós egyszerűen nem használja az indexét, gondolom olyan "mazsolásnak" tartják a dolgot...
              Főleg a nagy BMW-kkel, Audikkal járók...lehet, hogy ezekbe olyan gyenge indexet szerelnek, hogy már a vásárlás napján elromlik???
              A múltkor azon gondolkoztam, ha most találták volna fel az indexet, és mondjuk csak a legdrágább kocsikba volna beszerelve, akkor ugyanezek a f@szfejek összetörnék magukat, hogy legyen index a kocsijukon, és folyamatosan kapcsolgatnák, hogy mindenki lássa, mijük van...
              Hát...ilyenek az emberek...legalábbis a selejtje...

              Komment


                #82
                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Főleg a nagy BMW-kkel, Audikkal járók...
                Én is mindig mondom a páromnak, ha együtt megyünk autóval és ilyet tapasztalunk (márpedig rendre ilyet tapasztalunk), hogy "nem hallottad, van a kresznek egy új bekezdése, mely szerint a luxus-úthengerek tulajdonosai mentesülnek azalól a kötelezettség alól, hogy a közlekedés többi résztvevőjét tájékoztatni kell a szándékukról, mint pl. irányváltás, út széléről való elindulás, stb."
                Mi a franc köze van a nyavalyás parasztnak ahhoz, hogy ő mit akar, mit tervez?

                - - - Updated - - -

                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A másik okot abban látom, hogy a rengeteg vezetést könnyítő hasznos berendezés (szervó kormány, szervófék, ABS, stb.) teljesen elkényelmesíti az autó vezetőjét
                Ezen egyébként én is gondolkodtam mostanában. Adott egy irdatlan, indokolatlanul nagy kasztni, apró, lőrés szerű ablakokkal (mert mostanában az a menő dizájn), amiből eleve nem lát ki rendesen, illetve a külvilágtól mintegy elszigeteli a vezetőt. Ezt tetézik a jobbnál jobb kényelmi extrákkal, ami fokozza a vezetőben az érzést, hogy csak ő van és a kényelmes kis plüss-világa?
                Nem tudom. Nem vezettem még ilyen autót, csak tapogatom a viselkedés okát. Pár éve utasként ültem egy Passatban. csend volt, rezdülés semmi. Épp elmélkedtem, hogy vajon mennyivel mehetünk, úgy kb.70-nel? Ránéztem az órára, 100 körül jártunk .
                A lassan 20 éves swiftem egy egész más világ. Ezekben még érezni a külvilágot. Kilátni minden irányban, érzem a sebességet, utat.

                Komment


                  #83
                  másik okot abban látom, hogy a rengeteg vezetést könnyítő hasznos berendezés (szervó kormány, szervófék, ABS, stb.) teljesen elkényelmesíti az autó vezetőjét, és nem érzi a járműve fizikai tulajdonságait, nevezetesen a tömegét.
                  Azért ezeknek is lehet érezni a tömegét. Csak sokan nem veszik a fáradtságot hogy kitapasztalják az autót hanem inkább egyből ami a csövön kifér... És erre csak ráerősít az a rohanó világ amibe élünk. Sok téren kéne rendet vágni némelyik ember fejében de ha gyerekként nem lett tisztességesen megnevelve akkor később már nem lehet mit kezdeni vele...

                  Ami meg a luxusrészleget illeti ott is akad azért normális...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2014 júl. 24, 14:39.

                  Komment


                    #84
                    Sziasztok! Szeretném megosztani tegnapi "élményemet" : Megyek a dongó motorral, látom, hogy egy nagy új mazda pickup(gondolom több millás) terepjáró megy előttem, tőlem is lassabban.Utolérem, és látom, hogy a kocsiból KUTYÁT SÉTÁLTAT!!!!!. Ő megy jobb oldalt (ezzel még semmi gond nem lenne), de a kutyáját pórázon tartja, és az az ÚT MÁSIK FELÉN (!!!) szaglászik a fűben!!!!. Lassítok (az autó kb. 5 km/h-val megy, nagyjából 3 percig követtem), és nem enged el!!! Tehát magyarul egy kb 5 méteres úton NEM fértem el egy DONGÓVAL! Azt a 10 kilós dögöt meg nem hajlandó beljebb húzni!!!Így hát ilyen vörös fejjel megfordultam:
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Örs; 2014 júl. 26, 20:33.
                    "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                    Komment


                      #85
                      Remélem csak egy macskáért mentél vissza.

                      Komment


                        #86
                        a kocsiból KUTYÁT SÉTÁLTAT!
                        Kész, ezen besírtam! Magyar ember leleményessége ha társul a gazdagok lustaságával...

                        Komment


                          #87
                          Ne mondjam:
                          Ma délelőtt is láttam... nem hajlandó HOZZÁÉRNI a kormányhoz, hogy szerencsétlen dongós elférjen.
                          Ezek szerint naponta kétszer megy (reggel és este)
                          És még csodálkoznak rajta, hogy a világ üzemanyag készlete rohamosan csökken???
                          "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                          Komment


                            #88
                            Szedjél össze vagy öt macskát és a kellő pillanatban ereszd el !!

                            Komment


                              #89
                              Kaszát a dongó elejére és előzd ki, pórázt meg nyisszantsd el közben
                              Persze csak óvatosan, nehogy a kutyának baja essen. Aztán póráz nélkül a gazdi kénytelen lesz sétálni pár métert

                              Komment


                                #90
                                kocsiból KUTYÁT SÉTÁLTAT

                                Azt olvastam a minap, hogy Szaud Arábiában teljesen normális, hogy a parkoló autók az út szélén bekapcsolt klímával alpjáraton pöfögnek egész nap. Lám már az arab középosztály sem szeret reggelente felhevűlt utasterü verdával "munkába" indúlni.

                                Beteg világ...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X