Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ez a modern technika ...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16

    Komment


      #17
      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ezzel csak annyi a baj, hogy az a kék autó NEM elektromos hajtású, mégcsak nem is hibrid!

      A gaz imperialisták (egyébként kultúr-) országaiban ha valaki odaparkol a villanyosautóknak fenntartott helyre, azt elég rendesen 'megizélik'. Nemcsak mert szabályellenes, hanem mert ritka nagy parasztság. Kb. akkora, mint elfoglalni a mozgássérült parkolót arra nem jogosultnak (mindegy, hogy nincs papírja, vagy vette). Az elektromos autó ugyanis nemcsak parkolni akar, hanem tankolni is, amit a többi parkoló helyen nem tehet meg.

      Lehet, hogy a magyar legény (vagy leány) kétszer annyit keres ott mosogatással, mint itthon az egyetemi tanár, de ettől még ritka nagy paraszt marad, és a magyar rendszámával égeti az országunkat.

      Nem turkálok más zsebében, az sem érdekel, hogy mosogat vagy tanít. Így nem illik viselkedni egyiknek sem.
      Csak ennyit szerettem volna mondani a képpel.
      Csodálkoztam is a hibrid Punton.
      De a "miértet" csak most értettem meg. És igazad van. Tényleg csak nálunk "természetes, hogy a rokkantparkolót elfoglalják. Brno belvárosában próbáltam leparkolni, ami már önmagában is nagy merészség. Egyetlen üres parkolóhely volt - felfestett rokkantkocsival. Senki nem állt rá. Rám ez akkora hatással volt, hogy azóta én sem csinálok ilyet. Pedig előtte néha megesett.
      ptm004 és kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Kék Puntóhoz 2 dolgot fűzhetnék hozzá. Biztos házilag átalakított és Wifi töltése van , csak közel kell állni ás villanyoz és tőt.
          Vagy csak simán lopja az áramot, nem csak a napot, és a hátuljában tele van lemerült aksikkal, amit éppen tölt.
          Az is lehet indulás előtt a vízmelegítőt dugja be és akkor nem kell a melegre járatással többlet üzemanyagot égetni, kvázi ezzel óvja a környezetet és használja ki az amúgy kihasználatlan töltőállomást. :-)

          Egy nagy klasszikus jut eszembe: P Mobil - Dugjatok a 220-ba
          Titus, CZsolti és kedvelte ezt.

          Komment


            #20

            Komment


              #21
              Az ilyen járgányokat úgysem azért veszik mert sokat és messzire akarnak menni vele. Tesla-t se sok ember tart, ez is kb ugyan az a kategória(csak kettővel kevesebb a kerék).
              Még emlékszem pár éve olvastam hogy ilyen-olyan extra gyorsan tölthető aksit csináltak... Akkor én is elgondolkodtam rajta hogy na de mivel töltik?
              De nem is nagyon kell már ehhez szuper aksi. Itt van például ez (táblázatot nézzétek középtájt) Majd 3A-el is lehet tölteni(2,5-el kipróbáltam, de ott már igencsak melege volt a töltőnek), és én ilyeneket egy jópár éves rossz laptop aksiból bontottam
              Na de a lényeg, ugye a cél egy olyan aksi megalkotása amit úgy lehet tölteni mint egy kondenzátort, de úgy tudja tárolni mint egy aksi. Na de mi a fenével töltene fel gyorsan egy olyan aksit? Vagy feltornázzák a feszültséget 25kV-ra, int a vasúti felső vezetékek?

              Komment


                #22
                Sziasztok
                De ameddig az elekromos aram hagyomanyos uton van szallitva, tartalekolva, eloallitva (szenhidrogen,atomenergia,stb)nem tudom mennyire elore lepes.Termeszetesen a nagyvarosokban az lenne a legjobb ha legalabb a tomegkozlekedesi eszkozok mind elektromosak lennenek. Ennekem volt szerencsem kiprobalni kulombozo nagyteljesitmenyu ketkereku elektromos jarmuveket (prototipusokat) amik nagyon messze vannak az aktualisan utcan kozlekedo jarmuvektol.Nem vagyok elekronikus szakerto , az ismereteim kimerulnek a valtoaram- egyenaram megkulomboztetesen.De hallgatvan a hozzaerto embereket akik ezeket a prototipusokat epitettek ,sok ido penz es szellemi energia, szuksegeltetik ahhoz hogy mindennapos hasznalatban erdemszeruen reszt tudjanak venni.Egyebkent a toltes kerdes relativ, mert az akkuk csereje a leggyorsabb meg oldas a jovendobeli toltoallomasokon ,mint valaha a szikviz (szodas uveg)

                Komment


                  #23
                  A cserélgetős téma több gondot okoz mint amit megold...De egyben egyetértünk, jelenleg nem jobbak a benzinesektől az áram előállítása és a nagy akkuk miatt. Nem mellékesen ezek az akkuk nem bírják sokáig a huzavonát. Se a savas, sem a lítiumos verzió. Attól a szövegtől meg a falnak megyek már hogy a hibrid autó kevesebb káros anyagot bocsát ki...

                  Komment


                    #24
                    jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem mellékesen ezek az akkuk nem bírják sokáig a huzavonát. Se a savas, sem a lítiumos verzió
                    Anno szétbontottam egy tizenx éves lapotp aksiját. Régen sokat volt használva, aztán az aksi megadta magát. Legalább 10 évig állt az aksi a szekrény mélyén. Minden cella 0,2-0,3V-ra merült benne. Feltöltöttem őket, és kb már egy fél éve jó szolgálatot teljesítenek barlangász lámpában
                    És most kb 1500mAh-t tud darabja.
                    Ehhez képest kínai gagyi lítiumos aksi bírt vagy 1 hónapot. Pedig az zsír új volt.

                    Szóval nem olyan rosszak ezek
                    (bár érdekes módon az új aksik sokkal érzékenyebbek. Na de ez már a tervezett elavulás téma...)

                    Komment


                      #25
                      Egy lámpa megint más, itt kW-os nagyságrendű teljesítményekről beszélünk ami nem kevés ampert jelent... A 30 perc alatt teletöltés se éppen egészséges dolog. Az ólomakkut is max 3x lehetett gyors tölteni, ahogy azok se a lítium se csípi a gyors töltést.

                      Komment


                        #26
                        Persze nem. Itt egy aksira jut 700mA. És igencsak jól bírja. Most készül egy kicsit bikább lámpa. Egy aksi, és egy 10W-os LED (3A áramfelvétel max fokozaton) Persze ezt nem azzal a régi aksival fogom üzemeltetni, az 3A le se tud adni. Fentebb linkeltem 2800mA-órás aksit. Az lesz benne. Kíváncsi leszek hogy hogy fogja bírni
                        Persze gyors töltést nem fogom próbálgatni. Ahhoz még nem elég kiforrott a technológia.

                        Egyébként létezik ipari cella is. Több 10 amperes terhelhetőséggel(asszem 40A!körüliek is vannak). Villanyautókba olyanokat használnak. De az azért kicsit másabb technológia.

                        Komment


                          #27
                          Szia Heegany
                          En most csereltem a fejlampamat A Petzl ultra variora ami 7,4v 2600mah, a masik fejlampam az szinten Petzl Ultra a regebbi fajta egy par eves ugy gondoltam az aksik cserelhetoek egymas kozott,a felfogatas es a 7,4 v az mind a kettonel meg egyezik csak a regebbi aksik azok 2000 mah -sok A kerdesem hogy tolthetem-e es hasznalhatom-e oket mind a ket lampaban es mindegy melyik toltovel toltom.A problema hogy a regebbinek a toltoje elveszett , az ujnak a toltojere az van irva 8,4v 1000...mah remelem nem teszem tonkre a regebbi aksikat ha ezzel toltom .
                          Egyebkent te barlangoszol, en igen es van meg itt a forumon valaki aki szinten jar barlangba.

                          Komment


                            #28
                            Ahhoz hogy töltsd magasabb feszültség kell az akkuénál, 8,4 V még rendbe van. A töltő is okés lesz szerintem, a telefonomba 2,1 Ah aksi van és azt is 1 A tolja a töltő...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2014 máj. 18, 12:47.

                            Komment


                              #29
                              movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szia Heegany
                              En most csereltem a fejlampamat A Petzl ultra variora ami 7,4v 2600mah, a masik fejlampam az szinten Petzl Ultra a regebbi fajta egy par eves ugy gondoltam az aksik cserelhetoek egymas kozott,a felfogatas es a 7,4 v az mind a kettonel meg egyezik csak a regebbi aksik azok 2000 mah -sok A kerdesem hogy tolthetem-e es hasznalhatom-e oket mind a ket lampaban es mindegy melyik toltovel toltom.A problema hogy a regebbinek a toltoje elveszett , az ujnak a toltojere az van irva 8,4v 1000...mah remelem nem teszem tonkre a regebbi aksikat ha ezzel toltom .
                              Egyebkent te barlangoszol, en igen es van meg itt a forumon valaki aki szinten jar barlangba.
                              Épp pár napja volt dolgom egy beázott Petzl lámpával
                              Az, hogy az aksik kapacitása más használat szempontjából nem probléma. A 2000mAh-s hamarabb lemerül.
                              Az aksik lítiumosak? Azok érzékenyebbek. De nem kellene hogy gondok okozzon a töltés sem. Töltőnek akkor kell lekapcsolnia ha az áramfelvétel egy adott érték alá csökken(tehát feltöltötte az aksit) ami 2600-asnál lassabb lesz mint a 2000-esnél. De mindkettőt fel kell töltenie. A névleges feszültségük szintén egyezik, az nem gond.
                              Viszont kérdéses a töltőáram. De ehhez ismerni kéne az aksik adatait. (bár kétlem hogy gondot okozna, azért elég erősen alul vannak méretezve a töltők. Nem maximummal töltenek gyárilag)

                              Én csak hébe-hóba barlangászok. Tesóm viszont elég komolyan. Petzl, és egyéb hasonló lámpák meg elég drágák, ezért kezdtem el lámpákat tervezni és építeni
                              (hátrány hogy az enyémek valamivel nagyobbak és az aksik nem bírják addig, de cserébe víz és ütésálló, és egyszerű javítani ha tesóm leejti egy 5 méternél mélyebb kanába, összetöri a kapcsolót vagy kitépi a kábelt. Vagy szimplán csak a fotózáshoz használt lámpával bontják a falról a laza kőzetet . Na meg harmad annyiba van mint egy bolti. Ráadásul ez személyre szabott )

                              Click image for larger version

Name:	P4240099.jpg
Views:	1
Size:	201.6 KB
ID:	140051 Egy prototípus 18650-es lítiumos cellákkal (egy vagy kettő) üzemeltethető. Laptop cellákból lehet bontani ilyet. Olyanokkal is van használva.
                              Az adatai pedig:
                              Egy 200lm-es, 120°-os szórt fényű semleges fehér(5500K - 6500K ) és egy, szintén 200lm-es, 60°-os optikával szerelt semleges fehér(5500K - 6500K ) LED-el. Súlya 200g, aksi nélkül(egy aksi kb 45g)

                              Click image for larger version

Name:	P4280096.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	140052Click image for larger version

Name:	P2180085.jpg
Views:	2
Size:	187.8 KB
ID:	140053 És két tartaléklámpa.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 máj. 18, 13:21.

                              Komment


                                #30
                                Koszonom az informaziot
                                A problema az hogy a kisebb 2000mah-s akku ami a regebbi lampahoz valo nem hasznalt vadi uj dobozbol elo vett amikor azt jelzi hogy fol van toltve eg mind a 4 vissza jelzo mi utan leveszem a toltorol mar csak 3 gyullad ki A lampat mukodteti rendesen de biztos nem fog olyan sokaig tartani .Nem baj viszek magammal tobbet.Nem nagyon ertek hozza en csak hasznalom de a mutkor probaltam egy ujabb verziojat a Svajci Squrion-nak ami sargasabb (meleg) fenyu az igen mintha kint lennel ,nagyon jo kar hogy kozel 800 eu az ara. De igen kenyelmesek akkor is ha a karbidlama feny nekem baratsagosabb mar en sem hasznalom ,meg hosszu, hideg(2 fokos) tobb napos barlangi turakra,kutatasokra sem viszek magammal karbidot.Ebben a hasznalatban igazan nagy segitseg a modern technika ,hogy temanal maradjunk.En szoktam szervezni Magyar barlangaszoknak itt a Trieszti karszt fennsikon barlang latogatassi lehetosegerket a zart barlangokra gongolok.Meg Gortani Team -nak is as z itteni klubokkal a kooperaziot.Ki tudja lehet hogy meg talalkozunk is akar.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X