Jaja, és ezek a fogyasztásbajnokok autópályán nem mennek 100 fölé, mert brutálisan elszabadulna a Suzuki (vagy ahogy tetszik) étvágya...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Robogók és közlekedésbiztonság. Egyelőre
Collapse
X
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA probléma az autósokkal van.
Viszont ez a lóerő dolog jó gondolat -lehetna a lóerőt jogsihoz ??korhoz ? vagy valamihez kötn..
Pont erről dumáltunk egyik nap .. aztán ott megvilágosodtam ..: én rendeletileg állami szinten , mondjuk 150 le felett , 20 le ként nem engednék tenni a járművekbe valamilyen passzív biztonsági felszerelést ....mondjuk 170 LE -ugrik a két első légzsák --190 LE ugrik a hátsó és oldalsó --200 LE kivenni az oldalsó merevítéseket --220 LE első gyűrődő zóna nélküli autók ......
Aztán ugyan így a 2 tonnás szgk esetén is , ha meg alvázas is , akkor semmi nem járna bele ..
Talán lehetne egy kicsit javítani a közl. morálon
- 1 like
Komment
-
Mindennek megvan az élvezete...
Ha valaki kipróbált már egy sportkocsit, 5-6-7000-es fordulaton egy szerpentínen fölfelé, ahol sikítanak a gumik minden kanyarban, az tudja, hogy mi az íze ennek. Vagy ugyanezzel 200 km/h körül .... aki szereti, annak semmihez sem fogható érzés a sebesség, a száguldás.
( persze tudom, nem egyedül vagyok az uton, és vigyázni kell másokra is és magamra is...)
Ha a motorod megdöntöd, és leér a Pancsi kipufogója, vagy szikrázik a középsztenderd ráheggesztett vasa, és Te érzed hogy karistol.... élmény. És ezt az élményt nekem négyzetre emelte a P20! a TLF után...
A motorozás fejelődése egyetjelentett a teljesítmény növekedésével. A sebesség növekedésével. A száguldás iránti vággyal. Ezt az ipart ez hozta létre, ez fejleszti. Hogy hol a határ? Vagy már túlléptük? nem tudom.
de amikor hallom a TLF hangját, tudom soha nem cserélném el, egy halk digitális -elektromos szuper dizájn villanymotorkerékpárért...
A fiam 125-ös robogón kezdte, és csak azt mondtam neki, ha összetöri a motort, vagy magát, akkor itt is fejezi be a motorozást. 3 év alatt 30000 km-t ment a robbanccsal, (Keeway, kinai és vezérműláncot is cserélni kellett ez alatt) majd 1 év szünet után ( amig betöltötte a kort a korlátlan A-ra) átüllt egy CBF1000-re. Meggondoltan vezet. És nem fogom vissza, mert engem sem lehetett. De az eszére hatni a fiataloknak, (és nekünk magunknak is!!) lehet, és kell.Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 okt. 06, 14:36.
- 3 likes
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseátüllt egy CBF1000-re.
De ki tudja... ha az ember érzi, hogy a gép szinte könyörög a gázadásért, ellen tud-e állni.
Persze a cbf1000 még határeset. Viszont pl. egy Hayabusánál már nem vagyok biztos hogy lehet ésszel vezetni minden körülmények közt.Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 okt. 06, 15:00.
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHmmm... érdekes megközelítés .
Ezek szerint csak az olyan „öregeket”, mint én () zavarja, hogy ma már csak azok használnak irányjelzőt, akik betegesen szeretnének kulturáltan közlekedni; hogy a piros-sárgán még nem indulok el, mert keresztben biztos jön valaki „énmégéppenátférek”; hogy jobbkezes kereszteződésnél mindig és kötelezően és először benézek balra; hogy motorral elsőként állva a lámpánál kivárok, ha a szemben elől álló terepjáró irányjelzője balra villog; de nem is sorolom tovább.
Ha ez a „mai fiatalokat” nem zavarja, sőt, még ennél is nagyobb anarchiát szeretnének az utakon, az meglehet, tényleg generációs kérdés. Én valóban leragadtam ott, hogy a szabályok azért vannak, hogy egyszerűbbé, átláthatóbbá, hatékonyabbá, biztonságosabbá tegyék a közlekedést.
De lehet, az elmúlt pár évtizedben ez a társadalmi standard korszerűtlensége okán gyökeresen megváltozott, én meg nem vettem észre, csak ragaszkodom itt az avíttas rögeszméimhez, mint egymás testi épségének tiszteletben tartása, meg ilyenek .
Tehát 1 1/2 óra --ez hinyozhat bárki életéből ? Hozzá teszem 20 éve számoltam össze utoljára -akkor 1 300 000 km volt a seggemben -mint úrvezető .
Ja a Ducátóban 155 000 van és a gyári első fékbetétek még félvastagok ..
Valaki írta ezeket osztrákmegnémetparasztokat , na az meg a legaljanépek (manapság ) otthon finganise mernek , itt meg nézelődj kicsit a városban hogyan közekednek ...
De talán a végnélküli pro-kontra hejzet-tény- vélemény felsorolások után inkább engedjetek meg egy kis summázását a dolognak :értem én a motorozás élvezetét , az autós száguldás ,csuszkálás élményét ---de ha valaki ezen élvezeteknek való hódolása közben megnyomorít -megöl valakit , akkor a büntetése is azonos legyen a károsultéval . És aki drog vagy alkohol segítségével okoz balesetet azt automatikussan túl kell adagolni .
- 9 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése:értem én a motorozás élvezetét , az autós száguldás ,csuszkálás élményét ---de ha valaki ezen élvezeteknek való hódolása közben megnyomorít -megöl valakit , akkor a büntetése is azonos legyen a károsultéval . És aki drog vagy alkohol segítségével okoz balesetet azt automatikussan túl kell adagolni .
Azonban - hogy teljes legyen a kép - Te sokunktól eltérően verseny-szerűen motoroztál, ( bocs hogy kiteregetem a magánéletednek ezt a részét,) és az az élmény amiről én beszéltem, Neked a harmadik, vagy hatodik köbön volt benne - én nem tudom hány évig - az életedben... Tehát ne tegyél úgy mint egy "szűz" jányka a kitudja hányadik báljában, ( nem tudja miért is ment oda.....ja... nem tudja) mert gondolom Téged (sem) ostorral kényszerítettek, hogy tövig húzd a gázt!!
Persze más egy zárt pályán, biztonsági előírások mellett tövig húzni, és más egy normál hegyi úton, de pl. én soha nem húztam és húzom annyira, amennyire lehetne-tudnám-vagy bírná a motor.... Többek között mások miatt, és amiatt, hogy én is haza szeretnékm érni... viszont én is ezen a földön élek, és látom, tapasztalom, hogy sok - tőlem 20-30 évvel fiatalabb - motoros a kanyarban mellém dönti a motort, és egyszerre fordul velem egy sávban, és alig 15-20 cm van a lábtartók között... na ekkor nekem is égnek állna a hajam, ha nem volna bukóm.
De tudom, hogy falra hányt borsó-effektus ezeknek a fiataloknak azt mondani: Vegyél már vissza aranyapa!!!
Ez előtt 30 évvel Joker Te sem vettél vissza...
A fiam is húzza neki, természetes, és én csak egy dolgot tehetek, kérlelem, hogy vigyázzon, és a lehető legbiztonságosabb cuccokba öltöztetem, hogy ne legyen semmi gond...
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz előtt 30 évvel Joker Te sem vettél vissza.
Ki kell venni , mert ahogy megváltoztak a járművek ,megváltoztak az ingerküszöbök , ------stb . Mert- pl. ha valaki felül egy motorra azért , hogy lekamerázza ,hogy 280 km/h val fel tud menni egy közuton mondjuk a mecsekben --az már a motor beindítasakor eldöntötte -szarik mindenre nincs más csak Ő .
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéselehető legbiztonságosabb cuccokba öltöztetem, hogy ne legyen semmi gond...
Közben eszembe jutott : egyik nap valahogy elbeszélgettem itt a boltban két cigánygyerekkel , akik egyébként rendesen melóznak (látásból ismerem őket ) , arra keveredett a szó ,hogy régen még verekedni is jó mulatság volt . A cigányok se rugdalták agyon a fekvőt , .... stb . Megváltozott minden ezért nem jó a régi dolgokat példának vagy párhuzamba állítani .
madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem elég nagy biztonsággal állíthatom,hogy nem tud, innen van a mondás, miszerint: Tövön járunk télen- nyáron
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseezt el is fogadják , fel sem kapják a fejük
- - - Updated - - -
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA cigányok se rugdalták agyon a fekvőt
Viszont azt apu is mesélte, hogy a cigányvicceken a cigány is ugyanúgy nevetett. Ma meg már a népcsoport nevét sem szabad a szánkra venni....
- - - Updated - - -
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenyugiba 105-115 km/h megyek a Ducátóval , akkor pont másfál órával érek ada (kb 1000 km) mint ha kitaposom a belét
Egyik alkalommal tapostuk a suzukinak rendesen. Autópályán 130 felett Miskolcig, majd onnan tovább vezető úton se sajnáltuk a gázpedálról a féltéglát.
Másik alkalommal autópályán 110-120, a többi úton is kényelmesen. És mennyi volt a különbség? 20 perc! Ekkora távon 20 perc kedvéért gyötörni az autót, meg többszörösen koncentrálni a nagy sebesség miatt... Megéri?
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése5-20 LE , más életszemlélettel élés , rendőrségtől félés , ....stb -talán érthető amit mondani akarok . Ha jól meggondolom az ilyen eszmecserékből alapvetően ki kéne zárni --a régen és ma összehasonlítását --
a számok valóban ezt mutatják, azonban ez pontosan olyan összehasonlítás, mit ha nyílvesszővel találnának telibe( sebessége 75 m/s) vagy egy puskagolyóval (800 m/s) a vége ugyanaz...ugyanúgy nem tud senki elugrani egyik elől sem...( képzett ninjákat kivéve...)
Az F1 hajnalán voltak 100-150 LE-s motorok, 120-180 km/h, és más stilusban vezettek, mint ma 600-700 LE-vel 320 km/h-val.... ma megmosolyogtató Fangió, McLaren, Brabham stb amikor azokba a félig szivar alakú autókkal köröztek.
Sosem kellene az összehasonlítást kizárni szerintem, mert akkor nem tudnánk semillyen területén az életnek, hogy mennyit haladtunk, fejlődtünk felfelé, vagy uram bocsá visszafelé...
Manapság az ingerek mennyisége, az élet sebessége többszöröse a múlt évszázad utolsó harmadának, és az erre jutó reakció idő sokszorosára csökkent.
Hogy ez jó, vagy nem, most tökmindegy, mert változtatni nem tudunk rajta, ki mennyire tud alkalmazkodni, annál többet tud profitálni, vagy annnál kevésbé válik vesztessé, kinek melyik verzió tetszik.... de akkor is ez van, ezzel kell együtt élnünk.
én 23 évesen ültem először villamoson, lévén falusi - paraszt - gyerek voltam (vagyok). A fiam 1000 ccm-is motoron. 21 évesen.
Nekem a zsebszámológép ami tudott köböt vonni , már tudományos volt. Neki már tablet kell...én eltévedtem Pesten. Ő GPS-el bejárja fél Európát motoron.
Az emberi agy annyit fogad be, amennyire rákényszeriti vagy az akarat, vagy a külső körülmény. És még ma is azt mondják, csak 15-20%-ot használunk belőle.
Akkor ha igaz az, hogy ne hasonlítsunk semmit össze, akkor mitől fog fejlődni, - ne mondjak mást csk pl.: a dugattyú öntvények anyaga?? HA nem hasonlítjuk össze az előzővel? Mitől lesz jobb egy gyujtás rendszer, ha nem hasonlítunk a korábbihoz?
De rendben legyen igaza annak, aki azt mondja, ebben a témában nem lehet összehasonlítani.
De akkor veteránnal ne menjünk sehova, mert nem csak relatíve, de abszolút értelemben is lassúak vagyunk a mai jó-nem jó, de LÉTEZŐ forgalomban, és emiatt fokozottan balesetveszélyesek vagyunk!!!!????
- - - Updated - - -
Nem Barátaim, egy dolog nem változott. És ezt senki se felejtse el, bármennyire is megöregszik.
Nem változott a fiatalság élni akarása, az életnek élvezni akarása, és kinek -milyen korban milyen eszköz jutott, versenyló, gőzautó, 5-20 LE-es Jawa-Pannónia, vagy 130 LE-s Hayabusa, ők akkor is élvezni akarják azt hogy fiatalok.
Juventus ventus.... de milyen igaz!!! A mi dolgunk "öregeknek" vagy tényleg öregeknek, hogy próbáljuk őket, a fiatalokat megőrizni valahogy, hogy egyszer ők is legyenek öregek.....
- - - Updated - - -
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs mennyi volt a különbség? 20 perc! Ekkora távon 20 perc kedvéért gyötörni az autót, meg többszörösen koncentrálni a nagy sebesség miatt... Megéri?
De ha van alkalmad, hogy egy Ferrari Testarossaba beleülj, akkor abban is elég lesz, hogy 100-110-el menj?
( Még én sem ültem benne, de szívesen kipróbálnám....) vagy a második körben már megnézed, olyan-e aza Ferrari, mint amilyen a híre??
Nekem a P20 minden felszálláskor ezt az élményt adta... Kipörgetni 7000-ig, kuplung nélkül kis gáz elejtéssel váltani, kanyar előtt motorfék, és pattogtani vissza (szintén kuplung nélkül) 2.-ba, vagy harmadikba, és fullgázon dönteni....
Ja ! utána szerelni, gyujtást állítani...
- 2 likes
Komment
-
Sajnos öregxem!!!!Az még nem lenne nagy baj,csakhogy ezzel arányosan nő a gyűjtögető kedvem!Néhány év óta P,L: a meszet gyűjtögetem az ereimben,főleg az agyi részeken!Ebből adódik talán hogy nehezen fogom fel a dolgokat!PL: Ezeknek a magasröptű és tanulságos hozzá szólásoknak mi a céljuk??????!Győzködjük egymást hogy vigyázzunk magunkra?!........hát vigyázunk(tunk!) vazze eddig is!Sokunk több évtizeden keresztül!Aki meg nem az nem igen olvas minket!(Magamról nem szólok mert mindig is renitens voltam és nem sok szabályt tiszteltem a motoron!Más járműről most nem szólok!)Két egyszerű szabályom van:1,Mindenkitől és mindentől legalább 1mm távolságot tartani! 2,Figyeld a szervet(rendőrt!)!!!!Aztán ami a csövön ki fér!(Sajnálom!)
- 4 likes
Komment
-
de alapjába véve most csendes víz folydogál...
- 1 like
Komment
-
Hát azért, mert úgy gyorsabb a váltás felfelé, és mert a P20 ezt lehetővé tette, megengedte...
Visszafelé, meg olyan klassz volt hallani, ahogy motorfékkel 5-ből 4-be felpörög a motor, majd 4-ből háromba újra magasabb hangon, majd 3-ból 2 be, meg már majdnem visitott ... és mikor odahuztad megdöntve, akkor meg rántott, állt volna fel, meg emelgette az elejét....és visitott a két dugó!!!!!
- 3 likes
Komment
-
TLF65,
jó - nem vitatkozok , elfogadom ,belenyugszom , meghajlok az érvek elöt .
De -akkor had kérjek annyit - a Te és atöbbi haladó gondolkodásu , saját szájából akarnám hallani --rendben van-e ,hogy ( csak a példa kedvéért ezt hozom fel ) a motoros aki megölte a másik motorost Pécsnél , az nincs elaltatva ? Vagy akkor ez a trend , csak le vagyok maradva ? Ez az ujfajta evolúció? Mert úgy érzem én eddig is ezt mondogattam , de igazán csak mellébeszélés volt a válasz .
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBe is iratkozom egy 5 és fél éves tovább képző tréningre!
De igazából a válaszoktól ( ha lesznek ) függetlenül én elengedem a témát . De ha a környezetem bármelyik tagjával valami törtinik ami a felsorolt indokokra vezethető vissza -akkor én hozom itéletet ,és végre is hajtom . Az is csak egy disznóvágás .Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 okt. 07, 12:08.
Komment
Komment