Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T1 Pannónia felújítási költsége

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    T1 Pannónia felújítási költsége

    Sziasztok!
    Legyetek szívesek mondani nekem egy kalkulációt egy T1-es Pannónia felújítására,
    kompletten az alábbiak szerint.

    Mondjuk a krómozni és fényezni valók legyenek megfelelő állapotúak,már ne kelljen venni hozzá semmit.
    Tehát: Krómozás,horganyzás,homokszórás,fényezés, hengerfúrás ,gumi alkatrészek,centírozás stb.
    A motorblokk összerakását megoldom.
    Ha valamit kihagytam tegyétek hozzá.
    Köszönök minden hozzászólást,tapasztalatot!!
    Üdv:Laci

    #2
    Szia! Ezek a dolgok rengeteg szemponttól függenek, nekem is az első projektem T1 ha semmit nem tudsz megcsinálni a szétszedésen és a mosogatáson kívül akkor kb így alakul a szépészeti beavatkozás:
    Krómozás: (műhelytől függően) 60-90 e Ft
    Fényezés: (festőtől függően+homokszórás) 70-100eFt
    Horganyzás: (úgy vettem észre ha megtudod csiszolgatni akkor nem nagy összeg) max 10 eFt
    Kerekek: (ha nincs szinte patika állapotban akkor cserés, felesleges krómozgatni stb) Kompletten dobbal gumival KB 30/db
    Gumi alkatrészek+bowdenek: Kb 35
    Alu polír: (álltalában otthon meg tudod csinálgatni de ha nem) Kb 10
    Ülés: (gondolom az sem árt) 10-15 eFt
    Csíkozás: 10-15 eFt

    Nagyjából ezek jutottak eszembe hirtelen, de még sok apróság ezt megdobja, pl Km óra ha nem jó, lámpabúrák, vezetékelés, csapágyak! stb

    Ha összedobod durván 350 a cekk
    Utoljára szerkesztve a következő által: Aries88; 2012 aug. 25, 16:47.
    uxa és Intrepid kedvelte ezt.
    You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

    Komment


      #3
      Egy ilyen témát már én is hiányoltam. Én felújítás közben vagyok, nagyjából úgy saccolom hogy 300 pénz kell hogy legyen a zsebben vagy a költségvetésben, ha már megvan a motor.
      Persze biztos vannak nagy szórások a különböző szempontok alapján. A legdrágábbak a kerekek meg a kipufogók, ha semmi nem használható közülük, akkor szerintem 80-80 ezret kitesznek, de persze előbbiek két márkásabb gumival 100-at is. Aztán meg az ember variál, gondolkodik, sakkozik sokat, ha nem tudja vagy akarja készen venni az ilyen dolgokat.
      Ami nálam már tiszta, a motorblokkba belekerül 30 ezer, de úgy, hogy se alkatrészt se csapágyakat nem kellett vennem hozzá, mert voltak. Horganyzásra csiszoló szakinak adtam be mindent, ő készítette elő és intézte, amiért 2500 Ft-ot kért (ez bőven megérte szerintem), maga a galvanizálás része 6700 Ft volt egy garnitúra küllővel együtt, amit függesztve csináltak, az apraját dobban.

      Komment


        #4
        Olyan motor nincs, hogy nem kell rajta alkatrészeket cserélni!
        Egy t1 középszintű felújítása 300-500 Ft.

        Komment


          #5
          Középszintű? Amit én összeírtam az nem egy ilyen közepes dolog hogy jó is meg nem is Ez mind profi munka, vagy új cucc, nem sufni "tuning"
          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

          Komment


            #6
            háááát nyuszifül sem a sufni tuning kategóriába tartozik... már láttam több munkáját és van is tőle származó alkatrészem is.
            Napi szinten ezzel foglalkozó ismerősem pedig 600e környékén szokták belőni az annyit ha mindent ők csinálnak.

            Komment


              #7
              Hello!

              Szintén motorfelújítás kellős közepén pont ugyan ezen elmélkedtem, (T5H) hogy meddig kell a pénzt pakolni majd bele, mire olyan állapotú lesz amilyennek én szeretném. (nem célom hogy vakítson rajta minden csavar, elvagyok én ha kicsit patinásabban néz ki.) A blokk csapágygarnitúrával kijött nekem minden motyóval 30 körül, igaz én szereltem (szerelem épp), s "csak" lepucoltam a fehér színt róla, s kicsit políroztam az alumíniumon.

              Komment


                #8
                Sziasztok!
                Köszönöm mindenkinek a sok értékes információt és hozzászólást.

                Komment


                  #9
                  A félreértések elkerülése érdekében írok egy példát a "felső" szintü kategóriára!

                  Megkérdeztem egy profi (és ezt nem átvitt értelemben értem) fényező ismerőst, hogy mennyibe kerülne egy tükörsima (polírozás nélkül) fényezés egy fekete pannóniára, ami időt álló!

                  A válasza a következő volt: Ha a motort HASZNÁLNI is szeretném és 20 év múlva is úgy kell kinéznie , mint újonan, akkor 250-300 Ft az anyag + munkadíj!

                  Ez 4 éve történt!?

                  Komment


                    #10
                    Valaki -egy hires ( ? ) veterán autó restaurátor azt mondta a tulajnak 5000 euró a fényezés ! A tulaj , bár megengedhetné magának, kicsit körülnézett -a veteránokra szakosodott fényezők közt , akik röhögő görcsöt kaptak , majd valaki egy reális -napi- összegért már csinálja......

                    --ez volt a tanmese

                    Csak kiváncsiságból megkérdeném az ilyen fényezőt ---te öreg , egy Pannónia amit ...festékkel,...előőkészítés után,...módon lefestettek , majd használta egy GONDOS ,RENDES gazda 40 évig , kicsitt mattul ,kopotan , de olyan mint amikor kijött a gyárból---akkor Te mit kennél rá-aranyat ?

                    egy tény , a mai festékek legnagyobb része nagyon jó. A hozzátartozó alapozó rendszerrel felépítve -a jármü használatát figyelembe véve -szinte csak az anyagok felezési (lebomlási ) ideje a határ .

                    --a másik kárdésem : mi az a polírozás nélküli ? mert a két dolgot nem illik keverni . mert ugye van a "normál " fényezés --meg van az amikor eleve vastagabb festékréteget visznek fel amit azttán tükörre políroznak (nagyon leegyszerüsítve )

                    aztán a legendák születnek--a vérszemek meg nőnek
                    Boldi, wsievers és 5 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Teljesen egyetértek veled, csak nem akartam kötekedőnek tűnni, bár lehet én vagyok még zöldfülű. De valljuk meg egy "tenyérnyi" felületen nem sokat lehet hókusz-pókuszolni. Sarkosan van egy tank, 2 sárvédő amiből csak az egyik látszik jóformán, 2 doboz meg egy lámpatök. Ami persze hülyeség mert millió apróság van még Én is tudom de azokon tényleg nincs mit festeni.

                      Nekem egy Omega opelre adtak 4 éve ajánlatot 300 ezerre és ott van felület (metálfényre!!!) . Kamrába fényezték volna profin mert ebből élnek. Olyan ügyfeleik vannak hogy mérik a vastagságot és addig nem veszik át az autót amíg nem tökéletes gyári a minősége.

                      Tényleg érdekelne hogy mennyivel hoz ki többet annyiért az ipse. (és ezt ne vedd támadásnak csak maximum az én tudatlanságomnak) De ha már így beszélgetünk akkor nagyon kíváncsi vagyok, ha megmutatod akkor én fogok a legjobban örülni, ennyivel is több leszek.
                      You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                      Komment


                        #12
                        Ezzel a fényezés témával már tényleg kezdünk messzire menni. A gyárban lefújták a csupasz vasat feketével és kész. Ma mindent fémtisztára homokfúvatunk és gondolom rá a legolcsóbb festék is megüti a hajdani minőséget. Egy alap fényezés, semmi extra is jobb lesz, mint egy új motoron volt.

                        Komment


                          #13
                          Demeter! Na én pont így tervezem, bár megfelelően aládolgozva, de nem fogok túlzásokba esni.

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok !
                            Én egyT5-öst mentettem meg annak az árait tudom megadni kb ugyanaz mint a T1.

                            30000 motor kerékpár
                            8500 kűllők
                            3200 kerék csapágyak
                            25000 radaelli felni
                            2500 alapozó festék
                            14000 homokszórás
                            11000 főtengely javítása
                            10120 motor blokk csapágyak
                            14700 kerék gumik
                            1000 tank rögzítő gumik
                            4000 kormány lámpa kapcsoló
                            30000 összes gumi, kábel köteg,tömítés, bovdenek
                            5000 Csikozás
                            50000 fényezés
                            12000 ülés huzat
                            23000 kerékfűzés,centrírozás polírozás
                            50000 kipufogó dobok+könyökök
                            10500 kipufogó kiegésszítők
                            4000 kipufogó hollandi
                            1000 lengővilla állító csavar
                            3000 lámpa foncsor
                            31000 kromózás
                            4000 kuplung
                            8000 hengerfurás persely teng.b.dugó.
                            6000 berugó tengely+rendszám tartó krómozótt
                            700 szerszámdoboz homokszórása
                            5000 dugattyú klt
                            600 o gyürűk
                            6000 blokk polírozás
                            7000 lánc,lengőkar dörzsi, fék lámpa rugója
                            3000 blokk gyöngyözés
                            2000 kulcs, gyertya, tömítés

                            385820


                            És ez lett belőle.
                            https://www.youtube.com/watch?v=r6drU6VBgaw

                            Komment


                              #15
                              Én most csinálok egy T1-est, a tipikus lepusztult állapotban maradt meg, a párás pajta sem javított a helyzeten. Nem számoltam még össze, ezek most pár másodperc alatt összeszedett kalkulációk, mert 15 perce jöttem fel a motor mellől, már csak az állórész beépítése, a kürt és a karburátor összerakása + beépítése van hátra. Szerdán délelőtt már próbakört tervezek csinálni.

                              Fényezés szemcseszórással és csíkozással (lakatosmunka nélkül, ami el volt rohadva/repedve azt cseréltem az elfekvő holmijaim közül): 80e. Krómok, horganyzott alkatrészek küllőkkel, ráfokkal, utángyártott komplett kipufogókkal, minden aprósággal (nem a legolcsóbb megoldással): ~170e. Alkatrészek (gumiholmik, bowdenek, külső-belső gumik, tömítések, vezetékek, komplett VT2, izzók stb.) ~90e. "Idegenkezűség" (fúrás, kárpitozás) 8,5e + 6,5e... Adtam 6e forintot polírozásért is, de amikor visszakaptam elmentem és vettem hozzá felszerelést pár ezer forintért "ezt én is meg tudom csinálni" jelszóval. És biztosan van ami kimaradt, többek között néhány munkaóra - persze azt nem számolom, mert saját célra lesz. Úgy számoltam előzetesen, hogy 350e-ben meg kell állnia, kb. ott is vagyunk. Már csak két tankmatrica hiányzik, azt csinál nekem a helyi dekoratőr párszáz forintért.

                              A krómokon lehetett volna spórolni, de nekem azonnal kellett, úgy meg persze drágább (cseréltem).
                              Az alkatrészek árát is csak tippelem, mert sokminden idehaza volt már elfekvőben - 3-4 év távlatából nem is emlékszem hol és mennyiért vettem pl. a kormányra való szivatókart - ezért egy kicsit ráhagytam arra az összegre ami elsőre beugrott.

                              (Egyébként az egész T1-es történet szépsége, hogy interneten keresztül, papírok nélküliként vettem meg alkatrésznek. Aztán előkerült a papír, úgyhogy gyorsan rendbe kellett rakni az öreg hölgyet, ne pusztuljon tovább. )
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X