Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtó tekercs

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Gyújtó tekercs

    Sziasztok!
    Ilyennel még nem találkoztam. Mint páran tudjátok nemrég szereztem egy Motom 48-as kismotort. A gyújtótekercse már akkor rossz volt. Megtekercseltettem, beraktam. Működött faszányosan. Pár napja elkezdett a motor szarakodni. Magas fordulaton ment, alacsonyan lefulladt. Tegnap már be sem indult. Gyertya ki. Berúg. Szikra mint az állat. Gondoltam behalt a kondi. Csere. Szikra van, gyertya vissza. Semmi. Gondoltam, akkor dugulás. Karbi le, szétszed, pucol, összerak, vissza. Semmi. Na ez ment két napig. Nem tudom, honnan jött az ötlet, hogy próbáljam meg külső trafóról akksival. Összevezetékezem, bika kábel rá és egyből indult. Ilyen tünetet, csak rossz kondival tapasztaltam, hogy nyomáson elmegy a szikra, de ilyen gyújtó tekerccsel még soha.
    mátéapu kedvelte ezt.

    #2
    Próbálkozz gyertya cserével + 0,5 körüli gyertya hézaggal.
    pasetta, zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Próbálkozz gyertya cserével + 0,5 körüli gyertya hézaggal.
      Vagy ötöt cseréltem benne. De mint írtam, a régi gyertyával külső trafóval egyből indult.

      Komment


        #4
        Szervusztok!
        Arra gondoltam lehet-e kontakt hiba? Testre rendesen rá van vezetékelve?
        Amúgy a komár mopedemen volt hasonló hiba, de egy átszerelés, érintkező felületek csiszolása segített. De a komár nem akkumulátoros...

        Komment


          #5
          pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szervusztok!
          Arra gondoltam lehet-e kontakt hiba? Testre rendesen rá van vezetékelve?
          Amúgy a komár mopedemen volt hasonló hiba, de egy átszerelés, érintkező felületek csiszolása segített. De a komár nem akkumulátoros...
          Ez sem akkumlátor gyújtásos, hanem öngerjesztéses.
          pasetta kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Üdv !

            Külső trafós mint az S51 Simson , Verhoviha, babetta ... , vagy trafó nélküli mint az egyhengeres Pannonia , Simson star-S50N , Danuvia ... ? Nekem elsőre a magasfeszültségű rész haldoklása jut eszembe , valamiért kevés a feszültsége .Azaz nyomás alatt nem ad szikrát a gyertya, a kis secunder feszültség miatt .(milyen színű a szikra, mennyire testes ?) Magas fordulaton a "lendkerekes gyujtások" sajátosságai szerint nő a fesz. , ezért nem akart alacsony fordulaton menni , de mostanra már annyra kevéssé vált hogy már nem is indul . Ez lehet a mágnes elgyengülésétől , a külső trafó menetzárlatától vagy a frissen tekert gyujtó tekercs lett oda , menetzárlatos lett . Szerintem ez , az utolsó verzió a leginkább kézenfekvő . Esetleg megpróbálhatod azt , - ahogy korábban Attila is említette - egész kicsire veszed a gyertyahézagot (0,3-0,4 mm) hátha akad benne annyi feszkó , hogy ezt a pici légrést még átüsse ... továbbá , betolással (!) történő indításkor a magasabb indító fordulatszám talán létrehoz annyival magasabb fesz.-t hogy életre kel . Ha így van , szerintem kezdheted újra csináltatni a tekercset . ( természetesen soronként lakkozva, a végén picit "megsütve , hogy mindenhova be tudjon folyni a lakkszerű szigetelő anyag ,hogy elkerüld a későbbi ismételt menetzárlatot .A vékony rézhuzalon lévő gyári "zománc" szigetelés sokszor kevésnek bizonyulhat , főleg ha figyelembe vesszük azt is hogy üzem közben ez a rész erősen melegszik !)
            Fergusson, pasetta és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Még annyit hozzáteszek, hogy amikor megvettem már rossz volt a gyújtótekercse. Mondom, sebaj majd lekötöm a világítást, és a világító tekercsre kötök egy külső trafót. Gerjedt is annyi feszültség, hogy kiválóan működött a motor. Egész eddig. Most, hogy visszaküldtem a gyújtótekercset újravezetékezni, gondoltam megint külső trafóval motorozok. Hát nem. Visszatettem amivel már egyszer működött. Semmi. Raktam fel egy másikat. Semmi. Vettem egy zsír újat, semmi. Ha akkumlátorról tápláltam, vagy töltőről egyből indult. Holott annyi feszültséget termelt a tekercs, hogy a láma rúgásra felvillant. Tehát nem a tekercs és a mágnes a rossz. Ötletek?
              pasetta kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                P.J. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Tehát nem a tekercs és a mágnes a rossz. Ötletek?
                Vezetékek ellenőrzése.....testszál vitele a gerjesztő-tekercstestről vagy az alaplapról!
                pasetta kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Szervusztok!
                  Nem ismerem a típust! Ezt illő leírnom, mielőtt megró valaki. Nem lehetséges, hogy a tekercs vasmagja és a mágneskerék között nagy a légrés? Csak okoskodom. Lehet a megszakító kalapács tengelye valahogy olajpárás lett, esetleg vízpárás és emiatt gyengül a feszültség? VAGY!!!! És már írtam a komár - romet szerelési fogásoknál, hogy beugrott a mágnes kerékhez a váltó reteszelő csapágygolyó és az oltotta ki a mágneses teret. Lehet apró mágnesezhető anyag került a mágneskerékbe.

                  Komment


                    #10
                    Hát a megszakító jól megszívatott. Csabi barátom tanácsára szétkaptam és agyonfújtam féktisztítóval. Így már működik. A szikra nem valami nagy, de megvárom míg megérkezik hozzá a gyújtó tekercs és akkor leveszem a külső trafót. Most tartalék megszakítót vadászok. Nem lapul valakinél? Csatolom a képét.

                    Komment


                      #11
                      Mikor tanácsot adok feltételezem,hogy az alapdolgokat tudja.
                      Megszakító felcsiszolva,zsírtalanítva,beállítva gyári értékre,vezetékelés leforrasztva,szigetelve,gyujtógyertya ...gyertyapipa tesztelve.és ha ezek nem eredményesek akkor kérdezek mi a baj,esetleg mik lehetnek még a pakliban.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mikor tanácsot adok feltételezem,hogy az alapdolgokat tudja.
                        Megszakító felcsiszolva,zsírtalanítva,beállítva gyári értékre,vezetékelés leforrasztva,szigetelve,gyujtógyertya ...gyertyapipa tesztelve.és ha ezek nem eredményesek akkor kérdezek mi a baj,esetleg mik lehetnek még a pakliban.
                        Valamit félreértett uram. Segítséget kértem, nem kioktatást. Azért kértem segítséget, mert nem értek annyira hozzá, mint az itt jelen lévők.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!
                          Békebíró nem, de békéltető lehetek? Nem baj, ha az ember nem tud valamit. Kérdez és segítséget kap. Ezt megköszönjük! A kérdező a segítséget, a válaszadók a tiszteletet, amivel a kérdező tudást, hozzá értést ismeri el. Én is kérdeztem, kérdezek most is. Sokszor. Néha a barátaim idegeire megyek e miatt. De! Ahogy a mondás tartja:_ Jó pap is holtig tanul! ( Mégis hülyén hal meg...-- Ahogy megboldogult Apám mondta volt.) Tehát! Hallgassuk meg egymást, értsük meg egymást, fogadjuk el a tanácsokat! A feszültségeket meg kössük az elektromos vezetékekre.
                          Barátaim! Béküljetek!

                          Komment


                            #14
                            P.J. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Segítséget kértem, nem kioktatást. A
                            Nem KIOKTATÁS volt a leírás hanem felsorolás!

                            Igen ez sértő annak akinek alapszintűek a leírtak,viszont aki nem tudja annak SEGÍTSÉG !

                            Sőt saját magam is többször átsiklottam a rutinellenőrzéseknél alapvető dolgokon.

                            Egyébként azt vallom,a barátok kötelessége megmondani,ha hülye vagyok:egy idegentől ugyanaz sértés!

                            Ui: Ja,és nem vagyok úr...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 szept. 07, 18:19.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #15
                              Az egész onnan indult, hogy ha ugyan az a megszakítót használva 0,4 hézaggal pucolás nélkül külső trafóval akkumlátorról tápláva ad szikrát a gyertya, akkor ugyan az a megszakító külső trafóval az alaplapon lévő világítás tekercsről táplálva miért nem? A tekercs biztos, hogy jó, mert most is működik. Kb. 20 éve, hogy utoljára kellett megszakítóhoz nyúlnom. Pedig pár évtizede már motorozok. És össze is raktam pár vasat. De így még nem jártam.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X