Sziasztok!
Ilyennel még nem találkoztam. Mint páran tudjátok nemrég szereztem egy Motom 48-as kismotort. A gyújtótekercse már akkor rossz volt. Megtekercseltettem, beraktam. Működött faszányosan. Pár napja elkezdett a motor szarakodni. Magas fordulaton ment, alacsonyan lefulladt. Tegnap már be sem indult. Gyertya ki. Berúg. Szikra mint az állat. Gondoltam behalt a kondi. Csere. Szikra van, gyertya vissza. Semmi. Gondoltam, akkor dugulás. Karbi le, szétszed, pucol, összerak, vissza. Semmi. Na ez ment két napig. Nem tudom, honnan jött az ötlet, hogy próbáljam meg külső trafóról akksival. Összevezetékezem, bika kábel rá és egyből indult. Ilyen tünetet, csak rossz kondival tapasztaltam, hogy nyomáson elmegy a szikra, de ilyen gyújtó tekerccsel még soha.
Ilyennel még nem találkoztam. Mint páran tudjátok nemrég szereztem egy Motom 48-as kismotort. A gyújtótekercse már akkor rossz volt. Megtekercseltettem, beraktam. Működött faszányosan. Pár napja elkezdett a motor szarakodni. Magas fordulaton ment, alacsonyan lefulladt. Tegnap már be sem indult. Gyertya ki. Berúg. Szikra mint az állat. Gondoltam behalt a kondi. Csere. Szikra van, gyertya vissza. Semmi. Gondoltam, akkor dugulás. Karbi le, szétszed, pucol, összerak, vissza. Semmi. Na ez ment két napig. Nem tudom, honnan jött az ötlet, hogy próbáljam meg külső trafóról akksival. Összevezetékezem, bika kábel rá és egyből indult. Ilyen tünetet, csak rossz kondival tapasztaltam, hogy nyomáson elmegy a szikra, de ilyen gyújtó tekerccsel még soha.
Esetleg megpróbálhatod azt , - ahogy korábban Attila is említette - egész kicsire veszed a gyertyahézagot (0,3-0,4 mm) hátha akad benne annyi feszkó , hogy ezt a pici légrést még átüsse ... továbbá , betolással (!) történő indításkor a magasabb indító fordulatszám talán létrehoz annyival magasabb fesz.-t hogy életre kel . Ha így van , szerintem kezdheted újra csináltatni a tekercset . ( természetesen soronként lakkozva, a végén picit "megsütve , hogy mindenhova be tudjon folyni a lakkszerű szigetelő anyag ,hogy elkerüld a későbbi ismételt menetzárlatot .A vékony rézhuzalon lévő gyári "zománc" szigetelés sokszor kevésnek bizonyulhat , főleg ha figyelembe vesszük azt is hogy üzem közben ez a rész erősen melegszik !)

ha hülye vagyok:egy idegentől ugyanaz sértés!
Komment