Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kerek fémházas prizma javítása (fémnyomás, üveg polírozás)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kerek fémházas prizma javítása (fémnyomás, üveg polírozás)

    Ősszel vettem sárvédőt az Izsre, az "új" darab csodával határos módon nyomokban eredeti prizmát is tartalmazott (nagyon nagy ritkaság az eredeti prizma, ahogy majd később kiderül, általában lerohadtak a sárvédőről). Kb. egy hétig tartó masszív olajozás, wd40-ezés és határozott, de kíméletes kalapácsolás után sikerült leválasztanom a lemezről a csavarral rögzített macskaszemet, és ahogy várható is volt, eléggé átrozsdásodott a lemez.

    Click image for larger version

Name:	DSCF8520.JPG
Views:	1
Size:	139.7 KB
ID:	155070Click image for larger version

Name:	DSCF8521.JPG
Views:	1
Size:	96.1 KB
ID:	155071
    Click image for larger version

Name:	DSCF8523.JPG
Views:	1
Size:	119.1 KB
ID:	155073Click image for larger version

Name:	DSCF8522.JPG
Views:	1
Size:	107.6 KB
ID:	155072Click image for larger version

Name:	DSCF8525.JPG
Views:	1
Size:	117.2 KB
ID:	155074

    Eredetileg csak csiszolást és állagmegőrző festést szerettem volna, de ahogy a képen látszik, a lemez több helyen átlyukadt már, így nem úszom meg a komolyabb beavatkozást. Nyilván nem ez a legfontosabb projekt a motoron, de azért felvettem a felújítási listára. A javítási lehetőségekről szeretnélek kérdezni titeket, hova érdemes vinnem, ha újra le szeretném gyártatni a házat (legn. átm.: 58mm), majd a csavar rápontozása után ráperemeztetni az üvegre? Fémnyomóhoz? Milyen árajánlatot látnátok reálisnak a munkára? Tudtok-e Budapesten ajánlani helyet?

    Másik kérdésem, tudtok-e valamilyen házi praktikát ajánlani az üveg polírozására? A felületi karcokat szeretném eltüntetni.

    #2
    Szép és ritkának számító darab! Veteránaprón láttam hasonló utángyártott prizmát BMW-re 5 ezerért, ha jól emlékszem. Kicsit eltér ettől, de ha felvennéd a kapcsolatot a hirdetővel lehet tudna segíteni.
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      OdinHEM és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Esetleg két részből ki lehetne esztergáltatni, úgy, hogy külön a hátulját, külön az elejét az üveget befogó peremmel és az ráilleszkedne a hátsó részre. Az illesztés pedig "elsikkadna" a visszahajtás mögött. Majd az illesztést erős fémragasztóval rögzíteni kellene. Bocsánat a "móricka" rajzért, de nagyjából kivehető, hogy mire gondolok.Click image for larger version

Name:	DSCF8522.JPG
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	134274Click image for larger version

Name:	Névtelen.png
Views:	1
Size:	12.8 KB
ID:	134275
        joker, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Az illesztést a ragasztás után pedig szépen össze lehet csiszolni és a festést követően eltűnik.
          OdinHEM, és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #6

            Komment


              #7
              A Czetka indexbúrája pontosan így van rögzítve. A gyűrű pontosan olyan, mint a Kovacsk84 rajzán látható.
              Erre a fajta indexre gondolok: JAWA ÄŒZ 350/472
              Méretet csak holnapra tudok ígérni, de lehet, hogy Wsievers megelőz
              soveny kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Persze. Egy vékony, régi, esetleg karcos üveget meg kell támasztani lágyabb felülettel. Nem rezeg és egy fokig a ránehezedő nyomást és esetlegesen kisebb deformációt is tud tolerálni.

                Komment


                  #9
                  Ilyenem van 2-3 db, ha minden kötél szakad

                  Komment


                    #10
                    Sziasztok!

                    Köszönöm az eddigi segítségeket is! Hasznos információkat kaptam, nem gondoltam pl. arra, hogy az üvegre peremezés gondot jelenthet - jó tudni, hogy erre majd külön oda figyelnem.

                    Meggondolom a két darabos javaslatot is, de néhány okból fázom tőle. 1. Nem szeretném túlbonyolítani a gyártást, mert 2. egyszerű elemeket is nehéz legyártatni, nemhogy bonyolultakat 3. több hibalehetőség, több beázási pont 4. nem lenne olyan egyszerű, mint az eredeti, pedig a szovjet motorok szépsége ebben rejlik

                    Szóval ezek miatt egyelőre házalok az eredeti újragyártásáért, és ha nem jön össze, marad a két darabos megoldás, ami nem is jutott volna eszembe.

                    A gumibetétes ötlet valóban jónak tűnik. Több szempontból is, segít a peremezésben és vízhatlanná is teszi a házat. Épp emiatt is tartanám szerencsésnek, hogy inkább a perem és az üveg közé tegyem a gumit, hisz csak ott tudna beázni. Persze hogy ne legyen feltűnő, ehhez elég vékony gumi kellene, ami viszont esetleg a peremezéshez lenne kevés. A legjobb talán elöl egy vékony, hátul egy vastag lenne, de ezzel elkezdeném túlbonyolítani. Több opció asszem nincs.

                    Felhívtam napközben két fémnyomót, az első sajnos nem vállal jelenleg munkát, a másik pedig a szokás szerint még közelítő árat sem tud mondani, menjek el személyesen. Egyfelől érthető,hogy látnia kell a munkadarabot, másfelől ha nekiállok házalni ezzel a hülye prizmával, háromszor annyi időt és pénzt költök el utazásra, mint amennyibe a tényleges felújítás kerülne (ebben biztos vagyok, mert tudom, mi az az összeg, amennyit megér nekem a felújítás). Ezért, ha van bármilyen tapasztalatotok (elsősorban budapesti) fémnyomókkal, tudtok ajánlani műhelyt, azt örömmel fogadom! Hogy legalább a teljesen értelmetlen köröket elkerülhessem.




                    Lai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szép és ritkának számító darab! Veteránaprón láttam hasonló utángyártott prizmát BMW-re 5 ezerért, ha jól emlékszem. Kicsit eltér ettől, de ha felvennéd a kapcsolatot a hirdetővel lehet tudna segíteni.
                    Most, hogy mondod, mintha én is emlékeznék ilyenre, de sehol nem találom. Figyelni fogom azért a hirdetéseket, hátha előkerül újra!

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A gyűrű pontosan olyan
                        Nem olyan...rosszul emlékszel. A búrán fülek vannak belül, a gyűrűn pedig beszúrás, amibe a fülek beleakadnak.
                        Szerintem esztergán kellene megcsinálni, 1 darabból, és alumíniumból.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Click image for larger version

Name:	20130115094.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	134278Click image for larger version

Name:	20130115095.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	134279Click image for larger version

Name:	20130115097.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	134280Click image for larger version

Name:	20130115098.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	134281

                          Az enyém ilyen, igaz kicsit koszos, és csak az egyiket találtam meg

                          Komment


                            #14

                            Komment


                              #15
                              Igen, szerintem ami látható is a perem csak úgy rá van téve, vagyis hajlítva, és az tartja a prizmát.




                              Ja, és szerintem egy darabból, akár aluból is meg lehet csinálni, a prizmát meg beleragasztani.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X