Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Blokkszéthúzó készítéséhez keresek szakembert

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Szervusz Heegany!

    Készülhetne szerintem is akár U vasból is.Hajlamos vagyok rá,ha csinálok valamit,egy kissé túlméretezem,"biztos ami biztos" alapon.A méretezést ilyen esetekben,mint egy ilyen egyszerű szerszám,természetesen nem szoktam számolgatni,csak úgy érzésre,vagy amilyen anyagot össze tudok szedni a ház körül,de törekszem mindig "jó erősre" készíteni.A fentiekből adódóan,elég sok energiát öltem már bele szerszám és készülék gyártásba,ami soha nem fog megtérülni,de nem is nagyon érdekel.

    Egyszer például készítettem egy VW transzporter hátsó fékdobjához egy szerszámot a szabályozáshoz.Tudni kell,hogy ez egy lemez tárcsára,szürke öntvényből ráöntött fékfelületű fékdob,készülék nélkül szinte szabályozhatatlan,mert egyszerűen kicentírozhatatlan,a sok légkulcsos püföléstől,másodsorban olyan labilis a megfogás,hogy esztergálás közben beremeg.Agyaltam és dolgoztam a szerszámon,vagy három napot,nagyon jó lett,de azóta sem kellett egyszer sem használnom,így most itt kerülgetem és várom hátha szükség lesz rá.Ettől függetlenül nem bántam meg,mert az elgondolás bevált,csak-hát a sok munka itt punnyad kihasználatlanul és azóta már lehet,hogy azok a transzporterek is kikoptak,a hadrendből.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      #32
      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Kedves Taurus 1047!
      A szerszám legyártásáért nem kérek semmilyen anyagi ellenszolgáltatást,de azért vannak feltételeim,amelyek tulajdonképp érted vannak.
      Feltételeim:
      1. Készíts a szerszámról,egy minden tekintetben szabályos műszaki rajzot,melyet itt a fórumon tegyél közzé! Megjegyzem,számomra nem fontos,mert én el tudok igazodni,a meglévőn is. ....

      Üdvözlettel:Che Kotasz József 5900 Orosháza Felhő u. 12
      A módszer nálam (tizen-egy-két éves koromban) bevált!
      Néhai nagybátyám ugyanezt a feltételt támasztotta mikor valami apróság elkészítésére, amihez nem volt szerszámom, kértem. Lassan ugyan de autodidakta módon (tudod autodidakta=magától hülye) megtanultam a műszaki rajzot.
      Később, (a mai napig) ennek a tudásnak nagy hasznát vettem(veszem).

      Komment


        #33
        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Készülhetne szerintem is akár U vasból is.Hajlamos vagyok rá,ha csinálok valamit,egy kissé túlméretezem, ...
        Ha nincs túlméretezve az azzal az előnnyel jár (ebben az esetben), hogy az ottfelejtett blokk összetartó csavar esetén (volt már rá példa), a szerszám adja meg magát és nem a motor károsodik.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 06, 20:44.

        Komment


          #34
          Gyula-bá eredeti hozzászólása
          Ha nincs túlméretezve az azzal az előnnyel jár (ebben az esetben), hogy az ottfelejtett blokk összetartó csavar esetén (volt már rá példa), a szerszám adja meg magát és nem a motor károsodik.
          Ezért kell érzéssel tekerni, akkor nincs ilyen probléma

          Komment


            #35
            Hello fiuk . szerintem elbonyolítjátok a kérdést. Ha csak a 634-eshez kell a szerszám itt egy primtív de használható ötlet :

            Click image for larger version

Name:	IMG_20140106_205712.jpg
Views:	1
Size:	92.9 KB
ID:	139034

            20x20as esztergakés szár. a két furat távolsága megegyezik a dinamó rögzítő csavarok távolságával középen megy egy M12-es menet. Jó MZ-hez és 6v-os Jawához

            Komment


              #36
              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ezért kell érzéssel tekerni, akkor nincs ilyen probléma
              Igaz, hacsak a "páciens" nem olyan mint egyik ismerősöm, mondtam, neki "érzéssel húzd meg", egy méterre ugrott a csavar feje!

              Komment


                #37
                Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                :... 20x20as esztergakés szár. a két furat távolsága megegyezik a dinamó rögzítő csavarok távolságával középen megy egy M12-es menet. Jó MZ-hez és 6v-os Jawához
                És a másik oldalt kipüfölöd belőle?
                Nem biztos, hogy jót tesz neki!

                Komment


                  #38
                  Gyula-bá eredeti hozzászólása
                  Igaz, hacsak a "páciens" nem olyan mint egyik ismerősöm, mondtam, neki "érzéssel húzd meg", egy méterre ugrott a csavar feje!
                  De ismerős helyzet
                  (bár ott a csavar feje a "helyén" maradt, de szép hangja volt )

                  Bár nem feltétlen kell nagyon meghúzni ahhoz hogy törjön valami. Pannóiámat újítottam, tekerném ki a csavart, hát hosszába kettétört a feje Összerakásnál meg félkézzel beletörtem egy würth-ös csavarhúzót...
                  Másik érdekesség: MÉH-telepen találtam egy blokkot. Használhatatlan állapotban. Volt benne főtengely. Szintén menthetetlen állapotban, de jó alaposan belerohadva. Viszont szépek voltak a váltó fogaskerekei
                  Szóval a blokk csavarjainak kiszedése után jött a kalapács a blokkfelek "szakszerű" széthúzására. Pár ütés és eltört a kalapács. Na de nem a nyele hanem a feje (akkor leültem aztán néztem pár percig hogy ezt meg hogy )
                  És azért a 65kg-ommal ha akarnám ez még 2 kézzel se menne

                  Komment


                    #39
                    Milyen másik oldalról beszélsz Gyula bá ? a Jobb blokkfelet a szerszámmal a főtengelynél óvatosan szétnyomom , a lánckeréktengelyt meg eközben (alun vagy keményfán keresztül) óvatosan kocogtatva szépen lejön a jobb blokkfél. Utána présen kinyom a főtengely másik fele a bal blokkfélből. A főtengely behuzatáshoz meg csináltam egy másik szerszámot de ha az ember melegíti huzatni sem kell. De ezt sztem TE legalább olyan jól tudod mint én. Ha valaki püföli a 350-es főtengelyét akkor elbúcsúzhat mindenféle tűréstől, centrikus futástól.

                    Komment


                      #40
                      Szervusztok!

                      Nem tudom,hogy túl van e bonyolítva,vagy sem,-adott egy skicc,amiről meg lehet csinálni,egy kis képzelőerővel.Ami az elfelejtett csavart illeti,-ne felejtsük el!Amit püfölni kell,az a hús a klopfoláskor,a motorszerelésnél a kalapácsot mellőzni kell,aki nem tudja,az dugja el maga elől,mert ha használja,csak sokasodik a baj.A 175-ös Cz primer lánckerekének lehúzásához,én gyártottam egy Danuviáéhoz hasonlatos lehúzót,mellyel pillanatok alatt leugrasztottam,ha kellett,sajnos már régen használtam.Amikor tanultam az esztergálást,mindig azt mondta a mesterem,inkább kétszer mérj,de ha szükséges,akár háromszor is,és csak utána vegyél fogást,így van ez a csavarokkal is,-figyelmesen át kell nézni és utána cselekedni.

                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        #41
                        Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ... Utána présen kinyom a főtengely másik fele a bal blokkfélből. ...
                        Ez nem jutott eszembe, nem mindenkinek lapul prés a műhelyében (nekem sincs).
                        Én ugyanazt a szerszámot használom bal oldalt is csak van rajta még két furat távolabb mint a jobb (dinamó) oldalhoz valók. A dekni rögzítő csavarjainak helyére csavarozom a szerszámot a bal blokk félhez (nálam az előző tulaj jóvoltából M8).

                        Komment


                          #42
                          .Hogy lett két h.sz., nem tudom.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 07, 09:30.

                          Komment


                            #43
                            Kedves Heeegany! A teremtő biztosan motorszerelő is volt azért vette ki a kezedből a kalapácsot, hogy miért két darabban- nagyon szorítottad és ő is idős már ahhoz,hogy kicsavarja a kezedből!!. Csavar szakadásra egy régi sztori:21-es Volgának hengerfej felrakva csavarok meghúzva és mikor elhajolt a Srác elszakadt a hengerfej csavar, olyan erővel repült,hogy pala volt a mennyezet azt átvitte. Szerencsére nem a srácot kapta el. No: IN Memorian vége.

                            Komment


                              #44
                              Igaz, hogy angol nyelvű a kézikönyv, de szemléletesen mutatja be a Jawa célszerszámok használatát. Többek között a kérdéses blokkszéthúzó szerszámot.

                              Komment


                                #45
                                sepy eredeti hozzászólása
                                Kedves Heeegany! A teremtő biztosan motorszerelő is volt azért vette ki a kezedből a kalapácsot, hogy miért két darabban- nagyon szorítottad és ő is idős már ahhoz,hogy kicsavarja a kezedből!!. Csavar szakadásra egy régi sztori:21-es Volgának hengerfej felrakva csavarok meghúzva és mikor elhajolt a Srác elszakadt a hengerfej csavar, olyan erővel repült,hogy pala volt a mennyezet azt átvitte. Szerencsére nem a srácot kapta el. No: IN Memorian vége.
                                Pedig egy öreg, leharcolt gép felújításánál elengedhetetlen a kalapács. Mi mással egyengetném ki a sok horpadt fémfelületet ?
                                No meg a gumikalapácsra is gyakran van szükség ha valami még sok-sok csavarlazító és melegítés hatására sem enged.
                                Annál a blokkszétszedésnél meg minden, még menthető alkatrészre vigyáztam. Blokkcsavarokat, berúgókar közvetítőfogaskerekét és a váltó fogaskerekeit kimenekítettem belőle.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X