Halal eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Krómozó műhelyek
Collapse
X
-
madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
5-6 éve még jók voltak a tapasztalatok, azóta csak negatívumokról tudok beszámolni. ( 1 év után tiszta rozsda a króm és a horgany is, a tankról a festésnél egyben lehúztam a krómot, mint egy hártyát pl.)
Köszönöm, és szomorúan olvastam
A jelek szerint, eddig a http://cromkontakt.hu az "egyetlen" befutó, bár lehet Ők is csak azért, mert róla még nincs tapasztalat itt.
Nagyon szörnyű egyébként ezeket olvasni, mert azért nem kevés pénzeket kérnek el ezért a munkáért. És nem is az a gond, hiszen mindennek van ára, csak hogy az ember elkölti a nehezen összekuporgatott pénzért, majd egy év múlva, kezdheti elölről ugyan annyiért, megint csiszolgatja, polírozhatja, szerelheti
Komment
-
Szervusz Hali!
A honlap az kifogástalan,mint képekben,mint az ígérvényekben és a technológiai leírásokban,-valóban nagyon ígéretesnek tűnik.A műhelyekről nincs kép,ami viszont sokat elárulhatna,de mindegy,nem érdekes.A krómozás első technológiai lépcsője a felület előkészítés,először a régi galván maradványok és oxidok eltávolítása savazással,majd csiszolás,polírozás,......,zsírtalanítás,öblítés és ezután következik a cianidos rézfürdő.A cianidos rézfürdő vas alap esetén elengedhetetlen.Lehet rezezni savas fürdőben is krómozható,de nem vas alapnál,pl. bronz,sárgaréz,.....Amennyiben a vas alapra cianidos elektrolitban felvisznek egy vékony 4-5 mikron rezet,arra már minden további nélkül savas elektrolitban fel lehet vinni a további,akár 30 mikron rezet is.A szakirodalom azt írja,hogy a vasra savas elektrolitban,nem rakódik fel a réz,hanem "kicementálódik",hogy mit takar ebben az esetben a kicementálódás azt nem tudom,mert az én ismereteim szerint a cementálás egy felületi hőkezelést jelent.A rezezés után alapos öblítés következik,majd polírozás,zsírtalanítás és jön a nikkel fürdő,melyet a polírozás,zsírtalanítás után a króm fürdő követ.A krómfürdő utáni polírozással tekinthető késznek a munkadarab.
A fentiekből következik,hogy a krómozás kulcsfontosságú műveletei és a minőséget leginkább befolyásoló munkák a csiszoló műhelyben zajlanak,bár minden összefügg mindennel.A csiszolás,az egyik legfontosabb,legegészségtelenebb és legpiszkosabb munka,legyen a műhelyben akármilyen elszívó berendezés,az olyan szurtos,lefeketedett,mint a pokol tornáca.
Amikor viszed majd az alkatrészeidet krómoztatni,akkor próbálj nyitott szemmel járni és elsősorban a csiszoló műhelyre figyelj mert,ha az nagyon tisztának tűnik,akkor az már nagyon gyanús!
Több krómozós hirdetésben találkoztam már olyan szöveggel is,hogy a csiszolást máshol végzik,ebben az a probléma,hogy a csiszolás-polírozás után szinte azonnal megindul az oxidáció a felületen.El lehet képzelni,hogy többnapos utaztatás és parkolópályán töltött idő után az alkatrészek felülete,mennyire lesz oxidmentes,sőt egynéhány mechanikai sérülés is keletkezhet az ide-oda mozgatásban.
A hozzászólásom nem azért íródott,hogy félelmet keltsek benned és bizalmatlanságot a galvanizálók iránt,-mert végül is valakiben csak meg kell bízni,de annyi negatív tapasztalat íródott,már le akár tőled,de másoktól is,hogy jobb odafigyelni a részletekre!
Üdvözlettel:Che
- 3 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzervusz Hali!
A honlap az kifogástalan,mint képekben,mint az ígérvényekben ...
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHalal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Őket (pontosabban az Ő munkájukat) ismeri valaki, kérem ossza meg a tapasztalatát velem/velünk:
5-6 éve még jók voltak a tapasztalatok, azóta csak negatívumokról tudok beszámolni. ( 1 év után tiszta rozsda a króm és a horgany is, a tankról a festésnél egyben lehúztam a krómot, mint egy hártyát pl.)
Lehet hogy felhívom a mestert, mi a helyzet a minőséggel. Nem érdekel ha meg is sértődik.
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseazonnal próbáljam ki a minőséget?
Lehet hogy felhívom a mestert, mi a helyzet a minőséggel.
Komment
-
madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn nem zaklatnám, de alaposan megnézném mielőtt elhozom.
És ha nem rezez a króm alá?
Nem vagyok egy kötözködő, de én fizetek, nem várom el az olcsóságot csak a minőségetzahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem várom el az olcsóságot csak a minőséget
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy egy hete vittem a cuccaimat hozzájuk
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Köszönöm, és szomorúan olvastam
A jelek szerint, eddig a http://cromkontakt.hu az "egyetlen" befutó, bár lehet Ők is csak azért, mert róla még nincs tapasztalat itt.
Nagyon szörnyű egyébként ezeket olvasni, mert azért nem kevés pénzeket kérnek el ezért a munkáért. És nem is az a gond, hiszen mindennek van ára, csak hogy az ember elkölti a nehezen összekuporgatott pénzért, majd egy év múlva, kezdheti elölről ugyan annyiért, megint csiszolgatja, polírozhatja, szerelheti
kezdem azzal, hogy nem igazán (sőt, nagyon nem) javaslom őket
kb 2 hónapja adtam le a cuccaimat. Pár dolog volt, már csak apróságok. A rozsdát én csiszoltam le, és políroztam a cuccokat, de tudni kell, hogy nem véglegesítem, mert annyira nem értek hozzá. Erre fel is hívom a figyelmüket a krómozóknak, és a krómozást is mindig csiszolással és polírozással rendelem meg. Magyarán, aládolgozással. Itt is így tettem. 2 hónapja leadtam a cuccokat. Korrektek voltak, bár nagyon sokat kellett várnom, mert a kutya nem szólt hozzám, viszont mikor végre foglalkoztak velem, akkor kedves volt az adminisztrációs csaj. Mindent tételesen átvett. 2 alkalommal telefonáltam rájuk, hogy érdeklődjek, ezt nyugodtan fogadták.
3 napja felhívoltt az ügyintéző hölgy, hogy készen vannak a cuccok, mehetek értük. Sajnos, elég rossz a nyitvatartásuk, 7:00-15:00, így munka után menni szinte esélytelen. De úgy szerveztem az életem, hogy 7:00-ra odamentem még meló előtt.
Megérkezéskor az első "hoppá", mikor nem találták a doboz cuccomat. Járkáltunk körbe-karikába, merthogy "itt kellene lennie", de nem volt. Egy röpke 20 perc után még eszébe jutott a hölgynek, hogy megnézi mégegy helyen, meg is lett.
Behozta a dobozt, és a korábbi "negatív" tapasztalataim miatt, mondtam, hogy szeretném tételesen átvenni. Jól tettem. Egy alkatrész (amúgy a szívatókar kompletten) hiányzott, de volt benne egy számomra ismeretlen darab. Mondtam, hogy nem stimmelünk. Mivel átvétel előtt lefotóztam, így a fényképek alapján mutattam, hogy mit is keresünk. Ismét körbe-karikába járkálás, az összes doboz átnézése. Majd a műhelyfőnök mondta, hogy...jah, sajnos az még nem készült el. (Mentségükre legyen szólva, azt díjmentesen utánam fogják küldeni...ami tök jó, ha nem rettegnék a DPD futártól...merthát azzal küldik majd jövő héten)
A plusz egységet pedig visszaadtam, amire a "főnök" annyit mondott: "ok, tedd be a gyűjtőládába, majd meglesz a gazdája, nem tudom mihez való"
Én ezek után elrohantam, mert már ekkor nagyon késésben voltam a munkahelyemről.
Itthon, nyugodt körülmények közt nézegettem meg a cuccokat:
A krómozás elég vékony rétegben van. A krómozás utáni "mosófolyadék" maradékai rajta vannak, azaz ilyen opálos rászáradt cucc van rajta...persze ez amúgy letisztítható.
Ami viszont amellett, hogy nagyon vékony a krómréteg, elkeserítő, hogy úgy van lekrómozva, ahogy odavittem. Haloványan látszanak a csizsolásnyomaim, maradt némi rozsdapötty is, az sem lett már kicsiszolva. Magyarán, ahogy odavittem, szerintem úgy tették a fürdőbe, és ment rá a króm. Nem egy minőségi munka. Sem a króm minősége, sem az aládolgozás, sem az utómunka.
Én ezekhez motoralkatrészt nem vinnék (és nem is viszek többet). Ez inkább olyan "szerszámkrómozó". Rezeznek, tehát nem lenne az rossz amit csinálnak, de szép munkát és vastag krómréteket ne várjon az ember.
Remélem, a leírásommal tudtam segíteni!
Fényképet most nincs időm csatolni, de szükség esetén, természetesen töltök fel azokat is.
Üdv.: HalalUtoljára szerkesztve a következő által: Halal; 2018 máj. 18, 06:32.
- 5 likes
Komment
-
Én Edelénybe vittem , ott is alárezeztek , nem voltam elégedetlenebb a munkával mint Szabó Vince bácsiéknál , az aládolgozás alul maradt , a réteg minősége , fénye (gondolom a réz miatt) ,talán jobbnak volt mondható . Átfutási idő kb ugyanannyi , árban pedig kb 30%-al olcsóbb . Rozsdásodást nem tapasztaltam , eddig még nem is hámlik ...
Korábban aBP . Bajnok utcába hordtam (valahol az oktogon környékén volt), azzal nagyon meg voltam elégedve , de tudtommal megszünt . A Zichy -be nem vittem soha , de aki igen és a cuccos felkerült hozzám , szerintem hagyott némi kívánni valót maga után...
A legelső krómoztatásos akcióm még '89-ben volt, az Egri finommechanikánál , a Kocsis Bernát utcába .... (szerintem már vagy 20-éve nincs meg az üzem) A fényét és aládolgozását tekintve elmaradt a korábban említettektől (rezezés nincs, duplex króm), de még most sem lehet közel 30 -év elteltével sem rozsdaboglyának nevezni a még megmaradt holmikat . Ku..a olcsó volt , és egy hét után kész lett.
jó régen volt . Most állítolag Kassára , és Bécsbe is hordják , ahol tisztességesebb a munka , magasabb az ár , de pontosabbat nem tudtam meg felőlük .
- 3 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése(rezezés nincs, duplex króm)
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDupla nikkel fényesítő adalékkal ! Edelényben is így csinálták, de lehet hogy még ma is .
Nem , mostmár nem ... legalábbis amikor 2016-ban két kiput csináltattam velük a 20 -ra, alárezeztek !
Komment
-
Csütörtökön hoztam el egy Pannónia tartályt. Nem vagyok elragadtatva mert látszanak enyhén a csiszolási karcaim. 30E Ft volt a mutatvány. Ja...és egy kis rozsdafolt már van a tetején...de ott fényezve lesz. Lepróbáltam ragasztószalaggal,de most legalább rajtamaradt.. elmegy kategória.wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kész lett a krómozásom, Gyömrő
Apró kicsiszolatlan helyek vannak lépcsős peremeknél, de kormány és felni jónak néz ki. Ne várjunk orosz krómozást ennyiért, merthogy nagyon olcsó volt
Felni króm, alu felni polír, kormány 4 sérvédő merevitő, fékkarok, egy halom csavar/anya stb. 28ezer Máshol egy felniért 15-25ezret mondtak
Szabadísz motornak jó lesz
- 4 likes
Komment
Komment