Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csíkozás, csíkozó szakemberek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csíkozás, csíkozó szakemberek

    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 okt. 25, 16:38. Oka: pár képet beszúrtam

    #2
    Sziasztok.Én is probáltam már a csikozást,nagyon ronda lett,festhettem újra az alkatrészeket,elemeket.Mondjuk,nem értek még speciel ehhez,első próba volt.Valószinüsitem,hogy nem megfelelő szalagot használtam,mert átázott.Pedig szivesen foglalkoznék vele,mert tetszik.Tudna valaki tippet adni,milye szalagot kell használni ehhez a munkához?Kösz.Matyi.
    Gabó_Racing és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Gabó_Racing, joshbono és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A profi csíkozók nem használnak szalagot, egyszerűen () kézzel húzzák a csíkot.
        Gyakorolni kell, sokat.

        A szalagos sosem lesz olyan, mint a kézzel húzott - mert a szalag mellett egy 'válla' lesz a csíknak (és még 'szőrös' is lesz az éle), míg a kézzel húzott szépen 'terül', belesímul a felületbe...
        Lehet azért kísérletezni: ha száradás előtt veszik le a szalagot, „jó időben”, akkor a széle még elterül, de nem „folyik meg”. De természetesen nem lesz olyan, mint a kézzel készült. Veterán motorhoz jobban illik a kézimunka, régen is így készült. Érdemes szakemberhez fordulni, amíg van egyáltalán olyan aki ért hozzá.

        matyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ... Tudna valaki tippet adni,milye szalagot kell használni ehhez a munkához? ...
        Szerintem árulnak direkt erre a célra szig.szalag szerű anyagot, aminek az a jó tulajdonsága is megvan, hogy „oldalra” is hajlik gyűrődés nélkül. Tehát szép íveket is ki lehet alakítani. De nem tudom hol lehet beszerezni.
        taluga és Che kedvelte ezt.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #5
          Sziasztok! A lengyel Izses fórumon (most a konkrét témát nem találom) találtam az általam látott eddigi legprofibb házi megoldást, ott 3M csíkozó szalaggal készítették a csíkozást. Ahogy most utána olvastam, több fajta maszkolószalag is létezik.

          Az egyik, a legkényelmesebb, a Fine-Line csíkozó szalag. Ez gyakorlatilag egy 1" széles szalag, amely 8 db 1/16" csíkra van felhasítva (a 8 * 1/16" az csak 8/16", a maradék fél colt gondolom a szélesebb külső csíkok magyarázzák). A közbenső csíkok a szalag felragasztása után tetszőlegesen visszaszedhetők, így tuti állandó szélességű lesz a csíkozás. Gyanítom, ennek a szalagnak az a hátránya, hogy a nagy szélesség miatt csak egyenes csíkok húzására alkalmas. A másik hátránya az ára, egy 14 m-es tekercs ~4500 Ft. Persze szerintem kelet-európai ember lévén hamar rájövünk, hogy az osztások mentén egy ollóval tovább is lehet "osztani" a tekercset, így akár 28 m egyenes szalagunk lehet.

          A másik, motoroknál szerintem jobban használható megoldás a Fine-Line maszkoló szalag. Ez egy különböző szélességekben kapható "szimpla" szalag, és íveket is lehet vele hajtogatni. Mivel szimpla, ezért az egyenletes csíkszélességgel lehetnek problémák. Erre annyi a zseniális megoldás, hogy egymás mellé három szalagot is felragasztanak, majd a középsőt lehúzzák, ez lesz tényleges csík helye. Ez amiatt is jó, mert ha a középsővel kezded, az gyakorlatilag olyan, mintha a végeredményt látnád. Így sokkal egyszerűbb korrigálni. Majd, mikor helyükön vannak a vonalak, húzol a két oldalára is egy-egy csík szalagot és kész.

          Mindegyik tekercsen 55 m szalag van, raktárról a 3, 6, 9, rendelésre pedig 1,6 (ezt csak egyenes vonalhoz ajánlják), 12, 19 mm szélességűeket lehet kapni. A 1,6 mm-es 350 Ft, a 3 mm-es 679, a többi ára pedig kb. a szélességgel egyenes arányban nő. De, főleg hobbi használatra, arányokkal olcsóbb mint az 8 csíkra osztott.

          Azt írják, festékváll a vékony szalagvastagság miatt (0,1 mm) egyik szalagnál sem lesz. De TZ-nek is igaza van: a festés után közvetlenül (vagyis kisvártatva ) lehúzott maszkolásnál elvileg még szépen visszaterül a festék.

          Lehet, hogy marketingszagú lett, amit írok, de valójában nem kapok érte százalékot. Csak nem láttam értelmét virágnyelven írni. Más gyártóknak is van ilyen csíkozó szalagja, 4CR meg Boss márkákat is találtam, kb. ugyanilyen kiszerelésekben.

          Mindenki döntsön belátása szerint! Én szerintem e mellet fogok.
          stalker, Beagle és 6 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szevasztok.Kösz a tippeket,az a sanda gyanúm,hogy az ilyen finom munkákat inkább a profikra fogom bizni az olvasottak alapján.Van ez igy.Azért lehet,hogy mégis kipróbálom valamelyik mocin,elsőre ahol nem látszik.

            Komment


              #7
              Magam is Scotch maszkolószalaggal csíkoztam a Jawa fogatomat, sztem jó. Persze egy-egy "szegecsszámláló" (ahogy vasútmodellező berkekben nevezik) mindjárt végighúzta az ujját hogy érezze mennyire éles a csík kontúrja
              Én is úgy tettem ahogy TZ, még folyós állapotban lehúztam a szalagot. Természetesen olyan nem lett mit a kézi csíkozott pinstripe ecsettel , de nekem megüti a kompromisszumos határértéket. Ha valamely érdeklődő BP-i akkor ajánlanám még a Conrad-ot , a modellrészlegen van 2 mm-es maszkolószalag
              Sok Sikert !

              Komment


                #8
                Szevasztok,Időközben változás történt,elvitték a Ktm-et.Egyenlőre leállok a témával,viszont most,hogy van 2 Simsonom,és nem tudok mit kezdeni magammal már megint,gondoltam,jól megszivatom magam,vésni fogok aluból emblémát a mocikra.Ezeken lesz lehetőőségem gyakorolni az ilye finom munkákat, ecsetvonásokat.Remélem hamarosan ismét lesz valami szép régi motorom,addigra jó lenne megtanulni a kézi csikozást.Az a helyzet,hogy próbáltam szalaggal csikozni,nem volt rossz,csak nekem nem tetszett az eredmény,ezért fodultam hozzátok.Kösz a segitséget.Gyakorlok a következőre.Matyi voltam,szevasztok.

                Komment


                  #9
                  Én sokáig maszkoltam amíg nem ment kézzel. A szalag lehúzása után elpolíroztam, így nem maradt válla. Ma már megy kézzel is.

                  Komment


                    #10
                    Valahol láttam csíkhúzó szerkezetet, bár nem tudom mennyire jó. Nekem az egyik motorra airbrussal készült a csíkozás, de a kézi az azért mutatósabb.

                    Komment


                      #11
                      Aki maszkolni akar, ezt a maszkoló szalagot még makettezős koromból ismerem. Jó minőség, nem hagy ragacsos nyomot.
                      Élesen "kanyarodni" ezzel is egy kicsit macerás, de megoldható: Maszkolószalag utánTöltő 10mm | RC modell és vasútmodell shop

                      Click image for larger version

Name:	maszkoloszalag-utantolto-10mm-4950344870349.jpg
Views:	1
Size:	37.4 KB
ID:	130657

                      Viszont szerintem is a kézzel húzott az igazi.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 jan. 31, 16:12. Oka: kép beszúrása

                      Komment


                        #12
                        Aki közel van Nyíregyházához, itt a mester:

                        Szatlóczki András
                        +36203166125

                        Nekem Jawa-t csíkozott, kézzel + vállal fűzést és centrírozást is Nyírszőlőben él a bácsika, szépen és jól dolgozik.

                        Azt nem tudom, hogy fogja-e kedvelni, hogy nyilvánossá tettem a telefonszámát, de próba szerencse.

                        Komment


                          #13
                          Veteránmotor csíkozás

                          Érdekelne hogy a veteránmotorok csíkozásához milyen festéket használnak!
                          Valami extra más tulajdonságokkal rendelkező spéci festékkel ecsetelnek a "mesterek", vagy átlag festékkel?!
                          Hátha valaki találkozott vele, netalántán csinált már ilyet...

                          Komment


                            #14
                            petiv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Veteránmotor csíkozás

                            Érdekelne hogy a veteránmotorok csíkozásához milyen festéket használnak!
                            Valami extra más tulajdonságokkal rendelkező spéci festékkel ecsetelnek a „mesterek”, vagy átlag festékkel?!
                            Hátha valaki találkozott vele, netalántán csinált már ilyet...
                            Itt találtam egy csíkozó embert, Ő biztos tudja, hogy elárulja-e azt nem tudom! Kérdezd meg hátha!
                            A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                            Komment


                              #15
                              Ha még érdekes a dolog a houseofkolor gyárt kimondottan erre való festékeket(Pinstriping).Amennyire tudom ezek zománc festékek , de ,hogy konkrétan milyen bázisú azt hirtelen nem tudnám megmondani.Ezeket a festékeket használja pl. Nub az amcsi motorokban aki fest.A Car-Color Kft.forgalmazza ezeket.Aranyárban ,de vannak kis kiszerelések , sokféle szín elérhető.Ecsetek beszerezhetőek hozzá , hintőpor szintúgy , gyakorolni meg lehet egy régi tankon.Nem egyszerű , de aki ügyeskezű szerintem ki tudja gyúrni magát.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X