Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ TS 250/1+Stoye Superelastik

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ TS 250/1+Stoye Superelastik

    Sziasztok! Mivel most állok neki ennek a sárkánynak a felújításának ezért abban kérném a segítségeteket, hogy az oldalkocsihoz (80-as) kárpitot hol lelek vagy az eredeti alapján (meg van még) hol lehetne csináltatni? Illetve az ok-hoz alkatrészt hol lehet beszerezni (ez alatt pl a fék rendszert értem)? Gyáriakról, vagy felújítottakról fotókat szívesen fogadnék.

    ui.: és nem utolsó sorban esetleg az "MZ" zöld RAL színét pontosan nem tudja vki? Mert van nekem kód csak nem biztos, hogy az jó.

    Előre is köszönöm mindenkinek!

    #2
    Van Szentendrén egy kárpitos, nekem rendesen barátom is, bár a nevét nem tudom mert én csak Kárpitnak hívom.
    Motorkarpit motor

    A TS MZ-k kétféle zöldben pompáztak, az egyik egy világos már szinte neonzöld akkoriban zsibaf.szöldnek becézték,
    és egy sötétzöld.
    -t5- és OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm a kárpitost. A szín világos.



      Ennek a színnek tudom a RAL kódját illetve a hozzá tartozó feketének és ezüstnek a kódját. Csak nem vagyok bennük 100%-ig biztos és ezért kérdezném a nálam okosabb embereket. Egyébként gyári oldalkocsit zöldbe még nem sikerült látnom az enyémen kívűl csak ezt lefestették sok évvel ezelött bordóra. Ezért ha bárkinek lenne ilyen zöld ok-ról képe, ismerete, azt nagyon megköszöném ha értesítene.
      -t5- kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Sziasztok.
        Mz-t már láttam Neon zöldben de oldalkocsit még nem.A fék rendszert vadászom én is,német veterán oldalakon,sőt mivel kamionozok és járok a volt NDK részre is.Be indítottam egy idegenbe szakadt hazánkfiát,hogy keresgéljen.Zwickau-ban csak szerencsével jár.
        zsíráf kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia! Ezt egy fórumon találtam neked gondoltam bemásolom hogy itt is meglegyen, igaz inkább Simsonhoz van, de irja hogy van amit az MZ-hez is használtak.

          "A Simson kismotorokat gyártásuk idején nem a RAL színskála alapján fényezték le, hanem egy, az akkori NDK-ban létező színskála alapján. Ez a színskála már nem létezik, gyakorlatilag a régi "öregek" kivételével nem nagyon ismeri senki sem az összetevőit.

          grau, 01
          blau, 02
          alabasterweiß, 04
          oliv-beige, 05
          bordeaux-rot, 06
          pastellweiß, 07
          schwarz, 08
          brillantblau, 09
          silber, 10
          schwarzmatt, 11
          saharabraun, 12
          rapsgelb, 13
          saftgrün, 14
          kirschrot, 15
          sandgrau, 16
          beige, 17
          maron, 18
          hammerschlag, 19
          billardgrün, 20, (wurde auch von MZ benutzt)
          atlasweiß, 21
          biberbraun, 22

          Nagyjából ez alapján fényezték a Simsonokat illetve néhány más NDK-s járművet. Ez a skála a Berlini fallal együtt megszűnt létezni.
          Ha valaki egy bizonyos szín után érdeklődik, abban az esetben (egyik legelterjedtebb) színskála alapján, a RAL skála szerinti színt szokták/szoktuk megadni. A megadott szín kipróbált, talán az áll a legközelebb a keresett NDK-s színhez. Vélhetően nem lesz 1000 %-ig azonos az eredetivel, bár most már olyan technika létezik, hogy bármilyen színt ki lehet kevertetni, ami az eredeti színre megszólalásig hasonlít, vagy talán azonos is.


          RAL kódok, melyek leginkább közel állnak a keresett színhez:
          RAL-7032 kieselgrau (Schwalbe váz, adott felületre)
          RAL-9005 tiefschwarz, glänzed (vázra ajánlott, valamint '80-től Schwalbe lengővilla)
          RAL-6018 saftgrün (világoszöld)
          RAL-1032, RAL-1007, RM-Glasurit-SY135.90 (okkersárga)
          RAL-3020 verkehrsrot (piros)
          RAL-4003 erikaviolett (rózsaszín SR50 roller színe)
          RAL-5021 wasserblau (vízkék SR50/80, ez már nem a klasszikus NDK-s roller színe, hanem az, amelyiket az egyesülés után újra kezdtek gyártani egészen 2003-ig)
          RAL-5015 (N-es kék színe)
          RAL-9017 verkehrsschwarz ('90-től kapták az S51/1 típusok ill. SR típusok, sárvédőre)
          RAL-3003 weinrot (Star 4-2 bordó színe, de jó a Spatzhoz is)
          RAL-7062 einschichtsilber (egyrétegű sárvédő ezüst) vagy
          RAL-9006 weißaluminium (sárvédő ezüst)
          453F5 Lesonal billardgrün (magyarul sötétzöld, méregzöld, ehhez nem tudok RAL kódot mondani)
          RAL-8008 olivbraun vagy RAL-6003 olivgrün (olívbarna ill. olivzöld, egyes KR51/1-es Schwalbe, Star valamint Habicht SR4-4 jellemző színe)
          RAL-9002 (pastellweiß) pasztellfehér
          RAL-1015 elefántcsont fehér (hellelfenbein, adott Schwalbe típus jellemző színe)"

          forrás: Simson Klub Magyarország

          ui.: még ezt találtam neked:

          http://www.simantik.de/mz-farben.shtml

          Ez ha jól emlékszem már volt fennt itt a fórumon de nem találtam meg a témát, de ha rosszul emlékszem akkor most már itt is itt van
          Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2012 júl. 19, 21:05.
          -t5-, zsíráf és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszönöm a választ, a színeket akkor jól tudtam csak nem voltam benne 100%. Egyébként az oldalt már láttam "párszor", mert már elég sok európai MZ-s oldalt meg néztem miattuk. A fékre vissza térve (mivel látom a kolléga is ezzel küzd) hallottam hírét, hogy a 601-es Trabinak az első féke ilyen, legallább is hasonló. Ebből mi az igazság még nem tudom, mert még nem néztem utána, de gondolom megkérdem ki mit mond hátha ti is hallotátok.

            Komment


              #7
              zöldbe kb ilyen, csak abba nem vagyok biztos, hogy mi az ami zőőd. Mert a bordó is más amit a TS szériákra tettek és más a "bézs" amit az ES 250/2-ekre tettek. Szín elhelyezése amire én gondolok. Tehát a csomagtér ajtó, sárvédő és a hajó alja és ajtaja. Melyik milyen?

              Egyébként a fékre vissza térve (hogy Mongi-nak is hátha segítek), a trabinak az egy körös munkahenger az idáig úgy néz ki, hogy stimt. Csak ezt még nem tudom le ellenőrizni, mert sajna nem tartózkodok a motorom közelébe csak neten tudok keresni, összehasonlítani.
              -t5- kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Nem tudom ezek mennyire eredeti fényezések, de szerintem kiindulásnak nem rossz képek. A nagy többségen úgy néz ki hogy a csónka orra és a csomagtér ajtó plussz alváz egyszínű, más színű a csónak alja és a sárhányó.

                Das MZ Forum für MZ Fahrer • Bild ansehen - MZ TS 250/1 Gespann BJ 1978
                Das MZ Forum für MZ Fahrer • Bild ansehen - MZ TS 250/1A mit Superelastik
                Das MZ Forum für MZ Fahrer • Bild ansehen - A) TS Gespann
                Das MZ Forum für MZ Fahrer • Bild ansehen - MZ TS 250 Gespann mit EM 250 Triebwerk

                u.i.: már annyit nézegetem ezeket az NDK gépsárkányokat hogy kedvet kaptam egynek a birtoklására
                -t5- és zsíráf kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  A képek kíválóak nagyon köszönöm csak itt is az a problematika mint amit mondtam, hogy színenként eltérő a színezés vagy nem tom mi volt ezekkel a NDK-s piktorokkal, mert idáig 3 fő kombinációt látok. Abban egyet értek veled, hogy a hajó teteje és a csomagtér ajtó zöld, DE a sárvédő lehet ezüst, fekete vagy szín. Egyébként Trophy-nál már láttam olyat is, hogy nem fekete hanem a hajó alvázának a kék színe ami színt úgy kék (de ez nem is fontos számomra csak érdekesség ként hoztam fel). Én amondó vagyok fekete lesz a sárvédő mert amúgy is kompenzálná a motor zöld színét (hogy a kecskék meg ne egyék). A képeken legalább is jól néz ki.

                  ui.:nagyon helyes! szép és jó gépek ezek.
                  OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Hát ha nekem kellene festenem magamnak akkor én a ladik sárvédőjét úgy festeném hogy harmonizáljon a motor sárvédőjével, tehát esetedben ezüstre, az alját és az alvázat feketére a többi részt pedig neon zöldre mint a motor. A kecskéket meg ne engedd ilyen drága gép közelébe!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2012 júl. 20, 23:19.

                    Komment


                      #11
                      Itt egy eladó piros fekete fogat...

                      Komment


                        #12
                        Na ilyen lesz csak zöldbe, de gondolkodóba ejtett még az ezüst sárvédő mint ahogy ajánlották.
                        Másnem feldobok egy érmét és meglátom

                        Komment


                          #13
                          zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          de gondolkodóba ejtett még az ezüst sárvédő mint ahogy ajánlották.
                          Az tényleg úgy szép és "eredeti"! -de az nem ezüst, hanem eredetileg olyan mint a sárvédő, szürke!
                          ( vagy ezüst szürke?)-
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                            #14
                            Az erdetiség kérdéses mivel sok fajtát láttam régi fotókon és reklámanyagban csak zöldet nem. Amúgy igazad van, hogy nem a hagyományos ezüst csak így egyszerűbb mint RAL9006-nak mondani (mert a nevét nem tudom csak így).

                            Komment


                              #15
                              A super elastik hidarulikus fékrendszeréből csak a gumi cső és a támasztó lemeze, a köz darab ami az alvázhoz van hegesztve /cserélhető/ ezek trabantosak és kaphatók. Ha érdekel tudok tüv minőségü bowdenes át épitésü leirást.
                              ehhez tudd meg hogy itthon vizsga képes-e
                              KERESS MEG PÜ-ben

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X